Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Παπαζάνη Αγγελική Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ02)
Αρχαίες Νέες Τεχνολογίες
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Σεμινάριο για τον Σχεδιασμό της Διδασκαλίας
Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Βασίλης Συμεωνίδης.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Δραματική Ποίηση Σοφοκλέους Αντιγόνη
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Τ Ο «Ν ΕΟ Λ ΥΚΕΙΟ Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Παρουσίαση της νέας Γραμματικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
Παπαδοπούλου Αθανασία
Δούκα Ανθίππη Υπ. Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
« Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο, Γ’ Λυκείου»
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Παπαζάνη Αγγελική Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ02)
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία στο Γυμνάσιο
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο

Ειρήνη Κυπραίου - Ίνα Κοτόρι Ειρήνη Κυπραίου - Ίνα Κοτόρι Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κα Μαρία Ξέστερνου     Καλαμάτα 2016

Στοχοθεσία μαθήματος Ενίσχυση πολιτισμικής ταυτότητας του σύγχρονου μαθητή η οποία τον καθιστά ικανότερο να αντιμετωπίζει κριτικά την κοινωνική πραγματικότητα την οποία βιώνει. Μελέτη και εμβάθυνση στην αρχαία ελληνική γλώσσα ως φορέα της πνευματικής δημιουργίας.

Προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας Για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας προβλέπονται 5 ώρες διδασκαλίας που κατανέμονται εβδομαδιαίως ως εξής: • 3 για τη διδασκαλία της ΑΕ γραμματείας (Ξενοφών-Θουκυδίδη) • 2 για τη διδασκαλία της ΑΕ γλώσσας.

Για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας θα χρησιμοποιηθούν Διδακτικά εγχειρίδια Για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας θα χρησιμοποιηθούν α) Το Εγχειρίδιο της Α΄ λυκείου Αρχαίοι Έλληνες Ιστοριογράφοι (Ξενοφών, Θουκυδίδης) των Κ. Διαλησμά, Α.Δρουκόπουλου, Ε.Κουτρουμπέλη, Γ.Χρυσάφη. β) Το Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας της Α΄ Λυκείου των Ν. Μήτση, Ειρ. Ζαμάρου, Ι. Παπανδρέου.

Ειδική στοχοθεσία μαθήματος Οι μαθητές επιδιώκεται Να εξοικειωθούν µε το αρχαιοελληνικό κείμενο Να γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας τόσο στο λεξιλογικό-σηµασιολογικό Να μπορούν να ερμηνεύουν ένα αρχαίο κείμενο, αξιοποιώντας γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα.

Γνωστικό αντικείμενο Οι μαθητές Να είναι σε θέση να εντοπίζουν τον χώρο, τον χρόνο, τα πρόσωπα και τα γεγονότα που αφορούν το αρχαιοελληνικό κείμενο του Ξενοφώντα και του Θουκυδίδη. Να είναι σε θέση να συγκρίνουν στοιχεία του πρωτότυπου αρχαίου κειμένου με παράλληλο λογοτεχνικό κείμενο βρίσκοντας κοινούς τόπους μεταξύ των δύο. Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν κοινές λέξεις/φράσεις ανάμεσα σε Αρχαία και Νέα Ελληνική . Να είναι σε θέση να κάνουν συντακτική αναγνώριση πολλαπλών γραμματικών τύπων. Να καταφέρνουν να διακρίνουν τις κατηγορίες των φωνηεντόληκτων ουσιαστικών της Γ’ κλίσης, ανάλογα με τον χαρακτήρα του θέματός τους.

Προτεινόμενη Μεθοδολογία διδασκαλίας Εξέταση της προηγούμενης διδακτικής ενότητας. Αναφορά στο περιεχόμενο της προηγούμενης ενότητας αφορμώντας έτσι για την εισαγωγή της επομένης ενότητας. Για την διδασκαλία της νέας διδακτικής ενότητας θα χρησιμοποιηθεί και power point με σχεδιάγραμμα βασισμένο στις λέξεις κλειδιά του μαθήματος . Ανάγνωση του κειμένου από την ίδια την εκπαιδευτικό Γίνεται μια πρώτη προσπάθεια ανίχνευσης του νοήματος του κειμένου από την ολομέλεια της τάξης.

Προτεινόμενη Μεθοδολογία διδασκαλίας Μετάφραση του αποσπάσματος από την εκπαιδευτικό Έπεται ερμηνευτικός-γραμματικός-λεξιλογικός-συντακτικός σχολιασμός: στα πλαίσια του οποίου οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες και τους δίνονται φύλλα εργασίας και ένα παράλληλο λογοτεχνικό κείμενο που σχετίζεται με το αρχαίο ελληνικό απόσπασμα.

Προτεινόμενη Μεθοδολογία διδασκαλίας Ομάδες Η πρώτη ομάδα Η δεύτερη ομάδα Η τρίτη ομάδα Η τέταρτη ομάδα Οι ομάδες ανακοινώνουν τις απαντήσεις τους Γίνεται συζήτηση/σχολιασμός  

Τρόπος αξιολόγησης Ο εκπαιδευτικός συνοψίζει την διδακτική ενότητα λύνοντας τυχόν απορίες των μαθητών και κάνοντας τους ερωτήσεις κατανόησης. Ο εκπαιδευτικός θέτει στους μαθητές ασκήσεις για το σπίτι. Συγκεκριμένα: α) μετάφραση του πρωτοτύπου κειμένου που διδάχτηκε β) δύο ερμηνευτικές ερωτήσεις που μπορεί να αναφέρονται σε αξίες / προβλήματα, στη στάση / ήθος των προσώπων , στο ιστορικό/ κοινωνικό πλαίσιο της εποχής του έργου µε βάση ολόκληρο το απόσπασμα συνδυάζοντας τα ταυτόχρονα με δικά τους βιώματα.  

‘’Σας ευχαριστούμε θερμά για την προσοχή σας’’ ‘’Σας ευχαριστούμε θερμά για την προσοχή σας’’ Ειρήνη Κυπραίου - Ίνα Κοτόρι