Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ένας δρόμος μια ιστορία
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Δομή Παρουσίασης Εισαγωγή Γνωριμία με το βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνασίου
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Αρχαιεσ ελληνικεσ εφευρεσεισ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Πολιτισμική Διαμεσολάβηση στο Σχολικό Πλαίσιο
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project: Εθισμός στο Internet
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
Οι Δροσουλίτες της Κρήτης!
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Εργασία στο Project.
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
Project: Το Παιχνιδι Εργασία φοιτητριών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας Βασικές Παράμετροι στη Διδακτική Προσέγγιση των Πολιτιστικών Προγραμμάτων Δρ. Ανδρεάννα Κουφού Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας

Ερευνητικά Δεδομένα Τα δεδομένα ευρωπαϊκής έρευνα που παρουσιάστηκαν στο Διεθνές Συνέδριο για το πολιτιστικό περιεχόμενο στην εκπαίδευση (Ρώμη, 2 Οκτωβρίου 2014) υπογράμμισαν την καθοριστική επιρροή που έχει η συμμετοχή σε πολιτιστικές δραστηριότητες στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων. Καθοριστικότερο από το εισόδημα, το φύλο, τον τόπο διαμονής….

Τι είναι ένα πολιτιστικό πρόγραμμα; Ένα σχέδιο εργασίας με θέμα που άπτεται του πολιτισμού και προσεγγίζεται μέσω της: Μεθόδου project Θεματικής Προσέγγισης Άλλων Μεθοδολογικών Επιλογών

Ενδεικτική Θεματολογία Γράμματα και τέχνες-Πνευματικά/καλλιτεχνικά ρεύματα Πολιτιστική κληρονομιά Μουσειακή εκπαίδευση Φιλαναγνωσία Ανθρώπινα δικαιώματα Τοπική Ιστορία Τρόπος ζωής- Σύστημα αξιών Κοινωνική και οικονομική οργάνωση Παραδόσεις και δόγματα-Ήθη και έθιμα Τεχνολογία ΜΜΕ

Βασικά συστατικά στοιχεία ενός πολιτιστικού προγράμματος Διασύνδεσή του με τα βιώματα των μαθητών (Εποικοδομισμός) Πολύπλευρη προσέγγιση του θέματος (Διαθεματικότητα) Τοποθέτηση στο χρόνο και στο χώρο του θέματος - Διερεύνηση του πριν και του μετά (πολιτισμική συνέχεια) Εισαγωγή διαπολιτισμικών στοιχείων(Διαπολιτισμός) Ανάπτυξη συνεργασιών (Εξωστρέφεια) Υλοποίηση επισκέψεων (Έρευνα πεδίου, βιωματική μάθηση) Τελική σύνθεση παραγόμενου έργου (Καλλιτεχνική έκφραση) Αξιολόγηση (Ανατροφοδότηση)

ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΣ: Καταγραφή νοητικών αναπαραστάσεων ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΣ: Καταγραφή νοητικών αναπαραστάσεων Διερευνούμε τις διαστάσεις του θέματος Προσανατολίζουμε τη στοχοθεσία Συνδέουμε το πρόγραμμα με τα βιώματα των μαθητών

Πώς καταγράφουμε & αξιοποιούμε τις νοητικές αναπαραστάσεις Καταιγισμός ιδεών Εννοιολογικοί χάρτες

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Προσέγγιση του θέματος ολιστικά με σύνδεση με όλες τις ενότητες του ΔΕΠΣ π.χ. Πολιτιστικό πρόγραμμα Τοπικής ιστορίας στο Νηπιαγωγείο Παιδί και Γλώσσα (ιστορικές και λογοτεχνικές πηγές, παραδοσιακό παραμύθι) Παιδί και Μαθηματικά (οικοδόμηση εννοιών χώρου/χρόνου, σύστημα χρονολόγησης) Παιδί και Περιβάλλον (πορεία φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος) Παιδί και Δημιουργία και Έκφραση (εικαστικές προσεγγίσεις, θεατρικό παιχνίδι) Παιδί και Πληροφορική (αναζήτηση στο Διαδίκτυο, Ψηφιακές αφηγήσεις) -

ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Σε ένα πολιτιστικό πρόγραμμα οι μαθητές θα πρέπει να τοποθετήσουν το θέμα στο χρόνο και να διερευνήσουν το τι προηγήθηκε και το τι ακολούθησε αυτού Με άλλα λόγια να οικοδομήσουν την έννοια της πολιτισμικής συνέχειας

Πώς εισάγουμε την πολιτισμική συνέχεια; Η ιστορική γραμμή-1 Π.χ Παραδοσιακό παραμύθι ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Η ιστορική γραμμή -2 Π.χ. Τοπική ιστορία

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Επεξεργαζόμαστε τα ελληνικά πολιτιστικά στοιχεία συνδέοντάς τα με την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά Δίνουμε έμφαση σε όσα μας ενώνουν

Παραδείγματα διαπολιτισμικής προσέγγισης Μελετώ τις παραλλαγές παραδοσιακών ελληνικών παραμυθιών ανά τον κόσμο Συνδέω τη βαλκάνια λαϊκή τέχνη Συγκρίνω έθιμα ανά τον κόσμο Αναζητώ γλωσσικά δάνεια Μελετώ πίνακες ζωγραφικής με το ίδιο θέμα από καλλιτέχνες ανά τον κόσμο

ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ Συνεργασία των εκπαιδευτικών Συνεργασία των μαθητών Συνεργασία διατμηματική Συνεργασία διασχολική Συνεργασία με γονείς Συνεργασία με ειδικούς Συνεργασία με φορείς πολιτισμού

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Η γνώση ανακαλύπτεται μέσω της δράσης και της εμπλοκής Δεν παρέχουμε πληροφορίες Μαθαίνουμε στα παιδιά πώς να αναζητούν και να διαχειρίζονται την πληροφορία Τα μαθαίνουμε πώς να μαθαίνουν

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Βασικός λόγος ύπαρξης των προγραμμάτων είναι η παροχή ευκαιριών για έκφραση, δημιουργία και μάθηση πέρα από την τυπική μαθησιακή διαδικασία σε μια προσπάθεια να αναδειχθούν οι δυνατότητες του κάθε παιδιού ξεχωριστά Μέσα από ένα πρόγραμμα το παιδί μπορεί να ανακαλύψει ταλέντα, κλίσεις, ενδιαφέροντα

Διάχυση των αποτελεσμάτων Παραγόμενο Έργο Οι μαθητές αναπαριστούν εποχές τις εκπαίδευσης (θέατρο, παγωμένες εικόνες…) Δημιουργούν φωτογραφική έκθεση Παράγουν ένα λεύκωμα Διάχυση των αποτελεσμάτων Παρουσιάζουν το έργο τους στο σχολείο στην τοπική κοινωνία Αξιολόγηση

Εσωτερική Αξιολόγηση Εξωτερική Αξιολόγηση Από τον εκπαιδευτικό του προγράμματος του εαυτού του των συνεργασιών του μαθητή Από το μαθητή του εκπ/κου των επισκέψεων Από τους συνεργαζόμενους φορείς/γονείς

Πρόταση για την αξιολόγηση του μαθητή Πρόταση για την αξιολόγηση του μαθητή Αξιολόγηση της οικοδόμησης της γνώσης Χρήση των αναπαραστάσεων Μελέτη του πώς συμπληρώνονται Αποτίμηση του πώς καταλήγουν

Εξωτερική αξιολόγηση: Profiling Δώστε ένα φύλλο αξιολόγησης στους γονείς Δώστε ένα φύλλο αξιολόγησης στους συνεργαζόμενους φορείς

Διαδικασίες Υλοποίησης Διδακτικό συμβόλαιο Επιστολή στους γονείς Ημερολόγιο Εκπ/κού Διαλείμματα ανατροφοδότησης Αξιολόγηση

Τι καινούριο συμβαίνει στην πολιτιστική εκπαίδευση; Μουσειοσκευές Ψηφιακές πηγές/περιηγήσεις/συλλογές Δίκτυα εργασίας, διασχολικά και ενδοσχολικά Ψηφιακά αποθετήρια καλών πρακτικών Εκπαιδευτικές διαδικτυακές πλατφόρμες Ευαισθητοποίηση για την Πνευματική Ιδιοκτησία

Πνευματική Ιδιοκτησία Πιλοτική Εφαρμογή σχετικού πολιτιστικού προγράμματος για την Ε΄και Στ΄τάξη. Αναρτημένο στον Ιστότοπο των Πολιτιστικών

Σας ευχαριστώ!