Λόγος και Αναλογία Μαθηματικά και Τέχνη Ο αριθμός φ της Χρυσής Αναλογίας. Εφαρμογές στην Τέχνη και τη Φύση. Μάθημα: Διδακτική των Μαθηματιών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
The Warriors of Art Τμημα:B’8 Μέλη ομάδας:Κωνσταντίνος Ιωάννου Νικόλας Τσαδιώτης Μαρία Χάγιανη Φίλιππος Κασιουλής Ράνια Λεάνδρου.
Advertisements

από το βιβλίο του Marcus du Sautoy Θεωρία ομάδων
Maths behind human beauty
Starry Night by Vincent van Gogh. Harmony in Red by Henri Matisse.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Υφή-Texture.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΗΣ ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗΣ
Συνεργασίες αρχείων, μουσείων και βιβλιοθηκών με σκοπό τη δημιουργία κοινών καταλόγων. Εφαρμογές και προβληματισμοί Μαρίνα Κομπολύτη 15 ο Πανελλήνιο Συνέδριο.
Συνθετική Εργασία «Η Ελιά»
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΥΤΡΑΣ ( ) Σε αντίθεση με τον πατέρα του, είναι ανοιχτός στα νέα ρεύματα. Συνδετικός κρίκος μεταξύ ακαδημαϊσμού και μοντερνισμού. Φωτεινά.
Βρούζη Αγγελική Μακρίδης Οδυσσέας Μάλλιου Αγγελική Μαστοράκης Γιώργος
ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ενότητα 7: ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικό.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΛΟΥΜΗΣ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ.
1 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 1η: ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ.
Στόχοι ενότητας: Να ορίζεις την έννοια της ομοιόστασης και να περιγράφεις το γενικό μηχανισμό της Να εξηγείς το μηχανισμό διατήρησης της θερμοκρασίας.
ΟΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ Ο χάρτης της γης, Theatrum Orbis Terrarum, το έτος 1570.
ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
1 Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις Απασχόληση και Ανεργία Καραµάνης Κώστας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΤΡΕΧΕΙ ΤΟ ΝΕΡΟ!!! ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ – ΚΑΡΑΤΖΕΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης & Τμήμα Οικονομικών ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ‘ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
1 Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις Εισαγωγή – Βασικές Έννοιες Καραµάνης Κώστας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Αναγεννησιακή Τέχνη Ξεκίνησε κατά τον 15ο αιώνα, στη Φλωρεντία. Τα έργα έχουν θέματα κυρίως από τη Βίβλο, την Ελληνική και Ρωμαϊκή μυθολογία, την ιστορία,
ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ενότητα 2: Η Θεωρία Γνώσης στους αρχαίους και οι αντιλήψεις για την νοητική αφαίρεση ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Σχολή.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
«Από το σκοτάδι στο φως» Οδυσσέας Ελύτης – Vincent Van Gogh Μία διδακτική πρόταση Γεωργία Παντίδου, Φιλόλογος, M.Ed., Επιμορφούμενη Επιμορφώτρια Β’ επιπέδου.
Η ερευνά μας για το άπειρο
Μοριακές αλληλεπιδράσεις
Φυσικές Ιδιότητες των Υλικών
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις
Η Σχολή της Μπαρμπιζόν (Barbizon)
Γεώργιος Παπαδόπουλος
Γενική Μικροβιολογία Ενότητα 1: Εισαγωγή στη μικροβιολογία και ιστορική αναδρομή. Ιωάννης Γιαβάσης, Καθηγητής, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΠΛΑΚΟΣΤΡΩΣΕΙΣ-ΠΡΟΒΟΛΕΣ -ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Μη Γραμμική Δυναμική Ευστάθεια: Συντηρητικά Διακεκριμένα Συστήματα
«ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ»
Διάγραμμα ύλης 1. Λόγοι δημόσιας τάξης, ασφάλειας & υγείας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΞΑ ΚΑΙ ΓΡΙΦΟΙ
Ερευνητική Εργασία Β’ Τετραμήνου ΕΦΕΥΡΕΤΕΣ & ΕΦΕΥΡΕΣΕΙΣ
« Οι αριθμοί στη ζωή μας και τη
2η διάλεξη: Αμινοξέα και πρωτεΐνες, μέρος Α
ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ eclass: MED684
Βραβευμένοι Επιστήμονες που έσωσαν την ζωή μας
Louis Pasteur Τα πειράματά του επιβεβαίωσαν τη θεωρία ότι πολλές ασθένειες προκαλούνται από μικρόβια, ενώ ο ίδιος δημιούργησε το πρώτο εμβόλιο για τη λύσσα .
Πυκνωτές.
Λαοί της ανατολικής Μεσσογείου (ιστορία, θρησκεία, μνημεία)
ΗΛΕΚΤΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΒΑΦΗ Το αμάξωμα του αυτοκινήτου (ή του αντικειμένου, που θέλουμε να βάψουμε) φορτίζεται κατάλληλα με θετικό φορτίο. Η βαφή (σε σκόνη.
Πρόβλημα: Απομάκρυνση κολλοειδών σωματιδίων
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
VINCENT VAN GOGH (ΒΙΝΤΣΕΤ ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ Έτος γέννησης: 30 Μαρτίου 1853
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
«ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ»
Μάρτιν Χάιντεγκερ: Η προέλευση του έργου τέχνης (1935-6)
ΔΙΑΛΕΞΗ 5 Νοσήματα Αναπνευστικού Συστήματος Βρογχικό Άσθμα Πνευμονίες
Γενική Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης
ΕΠΙΛΗΨΙΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ.
Μεθόδοι και τεχνικές για επιστημονική επιλογή του προσωπικού
ΑΙΤΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ
ΙΙ. Tο σύστημα Σένγκεν - Είσοδος πολιτών 3ων χωρών
ΘΕΜΑ: Οδηγίες για τη διδασκαλία της Χημείας της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος Σύνολο ελάχιστων προβλεπόμενων διδακτικών ωρών σαράντα.
ΙΣΤΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ-ΑΙΤΙΑ ΝΟΣΩΝ
Εφαρμογή καλών πρακτικών στη διδασκαλία
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Από το σχολείο στο σπίτι κι από το σπίτι στο σχολείο
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λόγος και Αναλογία Μαθηματικά και Τέχνη Ο αριθμός φ της Χρυσής Αναλογίας. Εφαρμογές στην Τέχνη και τη Φύση. Μάθημα: Διδακτική των Μαθηματιών Διδάσκων: κ. Λεμονίδης Μέλη εργασίας: Μιχαηλίδου Κυριακή Α.Ε.Μ.: 4060 Μπίμπα Ελευθερία Α.Ε.Μ.: 4069

Μαθηματικά και Τέχνη Τι εννοούμε όταν λέμε Μαθηματικά; Τι είναι η Τέχνη; Ο ρόλος της Γεωμετρίας και των αξιωμάτων Σε τι στηρίζεται ο επιστήμονας και σε τι ο καλιτέχνης Η Φιλοσοφία των μαθηματικών στην Τέχνη Ο συνδετικός κρίκος της Τέχνης και των Μαθηματικών.

Η Χρυσή Τομή ή Θεία Αναλογία Τι είναι; Οι διάφορες απόψεις των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων Ο συμβολισμός της φ Η εφαρμογή της στο Παρθενώνα και στη πυραμίδα του Χέοπα Η αισθητική των επιφανειών και η ιδιαίτερη επιρροή της Χρυσής Τομής στην αισθητική του ανθρώπου

Η Λογαριθμική Σπείρα Η συμβολή της Χρυσής Τομής στη Λογαριθμική Σπείρα Η ιδιότητα των Χρυσών Ορθογωνίων Η σύνδεση της με τη φύση

Όταν η Φύση “γεωμετρεί”… Το σώμα ή το σχέδιο των περισσότερων πολυκύτταρων οργανισμών παρουσιάζουν κάποια μορφή συμμετρίας , είτε ακτινική συμμετρία ή διμερή συμμετρία ή «σφαιρική συμμετρία». Μια μικρή μειοψηφία δεν παρουσιάζουν συμμετρία (είναι ασύμμετρη).

Η ΜΕΛΛΙΣΣΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΝΩΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ! Γιατί όμως η μέλισσα επιλέγει το κανονικό εξάγωνο και όχι το ισόπλευρο τρίγωνο ή το τετράγωνο για την κατασκευή των κελιών της κερήθρας; Ιδού το ερώτημα! 1. Αφενός μεν «κλείνει» επακριβώς το επίπεδο χωρίς κενά, αλλά είναι και το μοναδικό σχήμα με την μικρότερη περίμετρο. Δηλαδή η μέλισσα δαπανά λιγότερο κερί για την κατασκευή των κελιών της. 2. Επιπλέον αποτελεί την καλύτερη διαμέριση για την αποθήκευση μέγιστου όγκου μελιού.

Η τέχνη του χιονιού… Μια νιφάδα του χιονιού αποτελείται από ένα μικροσκοπικό εξαγωνικό κρύσταλλο, που αποτελείται από έξι σχεδόν όμοια πέταλα. Έτσι αν τον περιστρέψουμε κατά 60 ή κατά 120 μοίρες γύρω από το κέντρο του θα φαίνεται ακριβώς όμοιος. Σύμφωνα με τον Κέπλερ : ‘‘Το εξαγωνικό σχήμα επιλέγεται από την σχηματική προσαρμογή κι από την αναγκαιότητα της ύλης, έτσι ώστε να μην υπάρχουν κενά και η συγκέντρωση του ατμού σε σχηματισμούς χιονιού να γίνει πιο ομαλά.’’

Πρώτοι αριθμοί και... Τζιτζίκια Πρώτοι αριθμοί και... Τζιτζίκια Τα τζιτζίκια, όμως, και συγκεκριμένα τα είδη Magicicada Septendecim και magicicada tredecim, παρουσίασαν ένα ακόμα χαρακτηριστικό για την εξήγηση του οποίου οι βιολόγοι ζήτησαν και πάλι τη βοήθεια των μαθηματικών. Και τα δυο αυτά είδη εμφανίζονται κάθε 17 και 13 χρόνια αντίστοιχα, ζευγαρώνουν, γενούν τα αυγά τους και πεθαίνουν. Το υπόλοιπο διάστημα της ζωής τους παραμένουν ως νύμφες κάτω από το έδαφος. Το γεγονός αυτό οδήγησε αρκετούς επιστήμονες στο συμπέρασμα ότι η μαθηματική αυτή ακρίβεια τα προστατεύει από κάποιο φυσικό κίνδυνο με παρόμοια χαρακτηριστικά περιοδικής εμφάνισης.

‘‘Τα ζάρια είναι πειραγμένα’’… Η απόλυτη ισορροπία στο σύμπαν. Η αναλογία των κύβων (δύναμη εις την τρίτη) των μεγάλων ημιαξόνων και των τετραγώνων (δύναμη εις τη δευτέρα) των περιόδων περιφοράς είναι σταθερή για όλους τους πλανήτες. Είναι ένας αληθινός νόμος-γίγαντας, που προσδιορίζει τις αναλογίες ανάμεσα στους χρόνους περιφοράς και στις μέσες αποστάσεις των πλανητών από τον Ήλιο. Ο ίδιος ο Κέπλερ ήταν ενθουσιώδης: «Το μόνο που ισχύει με βεβαιότητα είναι ότι η αναλογία που υπάρχει ανάμεσα στους χρόνους περιφοράς δύο οποιωνδήποτε πλανητών και των μέσων αποστάσεών τους από τον Ήλιο είναι μία δεκαδική δύναμη με εκθέτη 1,5».

Η μεγάλη Μούσα… Όταν η κάθε χήνα χτυπά τα φτερά της δημιουργεί ένα ανοδικό ρεύμα για τη χήνα που ακολουθεί. Στο σχηματισμό V, όλο το σμήνος προσθέτει τουλάχιστον 71% περισσότερη πτητική εμβέλεια από το αν πετούσαν το κάθε πουλί μόνο του.

Εφαρμογές στην Ζωγραφική Οι Hilbert, Cesaro, Koch και Sierprinski, μεταξύ άλλων, διαμόρφωσαν μια νέα οικογένεια καμπύλων με αλλοπρόσαλλες μαθηματικές ιδιότητες, οι οποίες ξέφευγαν από κάθε άλλο προηγούμενο. Αντίθετα προς την παραδοσιακή γεωμετρία, αυτή η νέα γεωμετρία περιγράφει περιστρεφόμενες καμπύλες, σπιράλ και ίνες οι οποίες περιτυλίσσονται μεταξύ τους έτσι ώστε να δίνουν περίπλοκα σχήματα, οι λεπτομέρειες των οποίων να χάνονται στο άπειρο. Τα έργα του Van Gogh χαρακτηρίζουν χαοτικές δίνες που ακολουθούν με ακρίβεια τις μαθηματικές περιγραφές των αναταράξεων σε ρευστά υλικά, όπως οι στροβιλισμοί του νερού σε ένα ταραγμένο ποτάμι ή οι ανεμοστρόβιλοι.

Εφαρμογές στη Μουσική Η ιδέα της σύνδεσης των μαθηματικών και της μουσικής γεννήθηκε πριν από 26 ολόκληρους αιώνες στην αρχαία Ελλάδα από τον Πυθαγόρα, μαθηματικό και ιδρυτή της πυθαγόρειας σχολής σκέψης. Συγκεκριμένα, μελέτησε το αρχαίο όργανο μονόχορδο. Όπως φαίνεται από το όνομά του, το μονόχορδο ήταν ένα όργανο με μία χορδή και ένα κινητό καβαλάρη που διαιρούσε τη χορδή επιτρέποντας μόνο ένα τμήμα της να ταλαντώνεται. Το μονόχορδο χρησιμοποιήθηκε για τον καθορισμό των μαθηματικών σχέσεων των μουσικών ήχων. Ήταν εντυπωσιακό το γεγονός ότι μόνο οι ακριβείς μαθηματικές σχέσεις έδιναν αρμονικούς ήχους στο μονόχορδο. Για παράδειγμα, έπρεπε να χωρίσουν ακριβώς στη μέση τη χορδή, και όχι περίπου στη μέση, ώστε να έχουν το ευχάριστο ψυχικό συναίσθημα που απορρέει από έναν αρμονικό ήχο.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΎ! ^_^