Η γραφιστική μέσα από τον μοντερνισμό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ: Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α. Ανάπτυξη Κεντρικής Δράσης Υποστήριξης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Γ.Π.Α. «Δημιουργία.
Advertisements

Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Η χρήση των τεχνών ως εκπαιδευτική τεχνική
Εισαγωγή στην Τεχνολογία Επικοινωνιών
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημητρης Γεωργαλίδης.
Αρχιτεκτονική του 20ου αιώνα De Stijl
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΗΕΤΑΙΡΕΙΑΗΕΤΑΙΡΕΙΑ 1.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Αρχιτεκτονική του 20ου αιώνα Bauhaus
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Βλάχου Ευα Computer Designer Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ: Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α. Ανάπτυξη Κεντρικής Δράσης Υποστήριξης Προπτυχιακών Προγραμμάτων.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Γραμμή.
Γιαννάκης Γιάννης Τροβάς Γιώργος Βογιατζής Γιώργος
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
1/13 ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΜΟΡΦΕΣ ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος.
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ 01 ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ – ΟΡΓΑΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
Bάσεις σχεδιασμού (μια πολύ μικρή εισαγωγή).
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
ΟΡΙΣΜΟΣ Γλυπτική ονομάζεται η τέχνη της καλλιτεχνικής δημιουργίας - έκφρασης, που εκτελείται μέσω της δημιουργίας τρισδιάστατων μορφών σε οποιοδήποτε μέσο.
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Εναλλακτικές προοπτικές απασχόλησης αρχιτεκτόνων η εμπειρία του ΤΑΜ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Βασίλης Μπουρδάκης
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Γ ι ά ν ν η ς Μ ό ρ α λ η ς « Π Α Ν Σ Ε Λ Η Ν Ο Σ »
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Αλληλοεπιδράσεις οπτικών στοιχείων
Οι σπουδές στην Αρχιτεκτονική
Τπε και γλώσσα.
Γραφιστικός Σχεδιαμός
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Τυπογραφία ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Σημαντικοί σταθμοί στην εξέλιξη
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
Σημαντικοί σταθμοί στην εξέλιξη
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
Ανάδυση της γραφής και διδακτικές προεκτάσεις
 Ο Πητ (Πίιτ) Μοντριάν γεννήθηκε στις 7 Μαρτίου του 1872 και πέθανε την– 1 Φεβρουαρίου του Ήταν Ολλανδός ζωγράφος, ένας από τους σημαντικότερους.
Γραφιστικός Σχεδιαμός
A A.1 ΤΙΤΛΟΣ: ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΣΚΟΠΟΣ:
Οπτική γλώσσα ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ
Τυπογραφία ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ
Σημειολογία και σχεδιασμός
Σημαντικοί σταθμοί στην εξέλιξη της αφίσας (ΙΙ)
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή χειμερινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής 1 Αμαλία.
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η γραφιστική μέσα από τον μοντερνισμό (1750 - 1960) ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

-νέα οπτική γλώσσα στην τέχνη -Αμφισβήτηση παραστατικότητας και ανάδειξη αφαίρεσης -Καλές και εφαρμοσμένες τέχνες: ένα! -Όχι μόνο μορφοπλαστικές αλλά και ιδεολογικές αναζητήσεις -Απόρριψη παραδοσιακών ιδεών -Τεχνολογική πρόοδος και η ιδέα του ‘internationalism’ -“Ornament is crime”, Adolf Loosa (1908)  -‘form follows function’, Louis Sullivana (1986)

φωτομοντάζ Διαφήμιση Διαμελισμός και αναδιάταξη φωτογραφικών στοιχείων σε συνδυασμό με ζωγραφικά στοιχεία. Όχι φυσικές αναφορές

Η γραφιστική εμφάνιση συμπίπτει με το περιεχόμενο των μανιφέστων! Μια λέξη γραμμένη ή τυπωμένη με έναν τρόπο είναι τελείως διαφορετική από την ίδια λέξη γραμμένη με άλλο γραφικό χαρακτήρα ή τυπογραφικά στοιχεία

avant-garde May 17, 1863 Salon des Refusés in Paris “art for art's sake”, εστιάζοντας στην αισθητική εμπειρία

φουτουρισμός Τέχνη του μέλλοντος αναπαράσταση κίνησης δυναμική, νέα υλικά

Il pleut = βρέχει Αpollinaire, ποιήματα Calligrammes

Τυπογραφία: Αποκήρυξε παραδοσιακές δομές σύνθεσης Σύμπτυξη τυπογραφικών χαρακτήρων σε σχηματικές φόρμες Διαφορετικές γραμματοσειρές στην ίδια σελίδα

Επιρροές σε manga, μοντέρνος κινηματογραφος, ιαπωνική κουλτούρα (Tsukamoto)

Fortunato Depero

Dada (1916-1920) Ενοποίηση τέχνης και καθημερινής ζωής Ενοποίηση τέχνης και καθημερινής ζωής Τέχνη επικοινωνιακή, έργο μεταδίδει μηνύματα Δεν ήταν κίνημα με νέες πλαστικές αναζητήσεις Πόλεμος της τέχνης με την τέχνη Francis Picabia, Rastadada picture, 1920

Dada periodicals. Page layouts and typography: "391". Francis Picabia

"Dada", Tristan Tzara

Merz by Kurt Schwitters

'The Art Critic' by Raoul Hausmann 1919-1920

John Heartfield / Helmut Herzfeld (1891-1968).

Συνδέθηκαν με εξελίξεις στη Ρωσία Σουπρεματισμός Συνδέθηκαν με εξελίξεις στη Ρωσία Kasimir Malevichαυστηρή γεωμετρική αφαίρεση Kazimer Malevich, Black Cross, (1923).

Κονστρουκτιβισμός Κοινωνικός ρόλος της τέχνης, «τέχνη-παραγωγή» Προς ένα σοσιαλιστικό σύστημα Vladimir Tatlin: αποκύρηξε την τέχνη του τελάρου, νέα τέχνη πρέπει να είναι συνυφασμένη με λειτουργικές διαδικασίες, όπως βιομηχανικός σχεδιασμός, τυπογραφία, κτλ «χώρος» ως νέο στοιχείο του έργου

Kasimir Malevich

Τυπογραφία, επιρροές από Malevich, Kandinsky Σχεδιασμός, εμβλημάτων, αφισών, γραμματοσημών, εντυπων κτλ. (επιτεύγματα της επανάστασης) Rodchenko, El Lissitzky, Stenbergσουπρεματιστικές φόρμες και φωτομοντάζ, γραμματοσειρές ως οπτικά στοιχεία, μέρος συνθετικής δομής Δυναμικοί άξονες, λειτουργικά κενά, αυστηρές γεωμετρικές φόρμες σουπρεματισμού Ενσυναίσθηση χρώματος και σχήματος

«Για να διαβάζεται δυνατά. » http://www. moma «Για να διαβάζεται δυνατά!!» http://www.moma.org/interactives/exhibitions/2002/russian/ El Lissitzky, ποιήματα Mayakovsky, 1923

“Artist could be an agent for change” Lissitzky

"The story of the little red square". Book design by El Lissitzky

The "Proun"s.

Καινοτομία στη γραφιστικήεισαγωγή φωτοκολλάζ Alexander Rodchenko Καινοτομία στη γραφιστικήεισαγωγή φωτοκολλάζ Δυναμικός, επαναστατικός παλμός

De stijl 1917, Ολλανδία, Mondrian, Theo Van Doesburg, Bart Van der Leck κτλ. «η φύση λειτουργεί με απόλυτη κανονικότητα, με απόλυτη πλαστική ικανότητα» Κάθετα και οριζόντια και 3 βασικά χρώματα Αφαίρεση, πλακάτα χρώματα, για ισορροπία ή ένταση, αυστηρότητα, καθαρότητα και ακρίβεια

Posters and flyers by Paul Schuitema, 1920's

Bauhaus Ενσωμάτωση επιμέρους πλαστικών τεχνών (ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική) στη βιομηχανική παραγωγή. Walter Gropius, Mies Van de Rohe, Le Corbusier, Βαιμάρη 1919-1925, Ντεσάου 1925- 1933 Προβάλει το ιδανικό καλλιτέχνης-σχεδιαστής- κατασκευαστής

Joost Schmidt, αφίσα για την έκθεση του Bauhaus, 1923

«η τυπογραφία είναι εργαλείο επικοινωνίας «η τυπογραφία είναι εργαλείο επικοινωνίας. Πρέπει να είναι επικοινωνία με την πιο έντονη μορφή της. Η έμφαση πρέπει να είναι στην απόλυτη σαφήνεια: ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ. Η επικοινωνία δεν πρέπει να παρεμποδίζεται από μια a priori αισθητική. Τα γράμματα δεν πρέπει να πιέζονται μέσα σε ένα προκατασκευασμένο πλαίσιο. «μία χωρίς δισταγμούς χρήση όλων των γραμμικών διευθύνσεων… νέα γλώσσα της τυπογραφίας όπου η ελαστικότητα, η μεταβλητότητα και η φρεσκάδα της τυπογραφικής σύνθεσης θα υπαγορεύεται από τον εσωτερικό νόμο της έκφρασης και τον οπτικό αντίκτυπο».

Moholy-Nagy Συνδυασμός φωτογραφίας και τυπογραφίας Πίστευε πως η αφίσα έπρεπε να εξελιχθεί προς την τυπο-φωτογραφίανέα οπτική λογοτεχνία Τυπογραφίααντιθέσεις, έντονα χρώματα

Τέχνη της διαφήμισης όπου χρησιμοποιεί μοντέρνα μέσα και φόρμες. Δυνατός συνδυασμός διαφορετικών στοιχείων.