Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τυπογραφία ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τυπογραφία ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τυπογραφία ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ
TMHMA ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

2 «Η τυπογραφία είναι το μέσο με το οποίο μια γραπτή ιδέα αποκτά οπτική υπόσταση. Μπορεί να περάσει απαρατήρητη ή να ξυπνήσει κρυμμένα πάθη, να αποτελέσει σύμβολο καλλιτεχνικών, φιλοσοφικών και πολιτικών κινημάτων ή να εκφράσει την προσωπικότητα ενός ατόμου, αλλά και μιας επιχείρησης.»

3 Typographical design should perform optically what the speaker creates through voice and gesture of his thoughts. El Lissitzky

4 Σύντομη αναδρομή...

5 Φουτουρισμός Αποκήρυξε παραδοσιακές δομές σύνθεσης
Σύμπτυξη τυπογραφικών χαρακτήρων σε σχηματικές φόρμες Διαφορετικές γραμματοσειρές στην ίδια σελίδα

6 Il pleut, Αpollinaire / ποιήματα Calligrammes

7

8

9

10

11 Dada Ενοποίηση τέχνης και καθημερινής ζωής
Ενοποίηση τέχνης και καθημερινής ζωής Τέχνη επικοινωνιακή, έργο μεταδίδει μηνύματα

12

13 Kονστρουκτιβισμός • Σχεδιασμός, εμβλημάτων, αφισών, γραμματοσημών, εντυπων κτλ. (επιτεύγματα της επανάστασης) • Rodchenko, El Lissitzky, Stenbergσουπρεματιστικές φόρμες και φωτομοντάζ, γραμματοσειρές ως οπτικά στοιχεία, μέρος συνθετικής δομής • Δυναμικοί άξονες, λειτουργικά κενά, αυστηρές γεωμετρικές φόρμες σουπρεματισμού • Ενσυναίσθηση χρώματος και σχήματος

14

15 «Για να διαβάζεται δυνατά!!»

16 “Να διαβάζεται, να βλέπεται και να νοιώθεται”

17 De stijl 1917, Ολλανδία, Mondrian, Theo Van Doesburg, Bart Van der Leck κτλ. «η φύση λειτουργεί με απόλυτη κανονικότητα, με απόλυτη πλαστική ικανότητα» • Κάθετα και οριζόντια και 3 βασικά χρώματα • Αφαίρεση, πλακάτα χρώματα, για ισορροπία ή ένταση, αυστηρότητα, καθαρότητα και ακρίβεια

18

19

20 Βauhaus

21 H τυπογραφία είναι εργαλείο επικοινωνίας
H τυπογραφία είναι εργαλείο επικοινωνίας. Πρέπει να είναι επικοινωνία με την πιο έντονη μορφή της. Η έμφαση πρέπει να είναι στην απόλυτη σαφήνεια: ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ. Η επικοινωνία δεν πρέπει να παρεμποδίζεται από μια a priori αισθητική. Τα γράμματα δεν πρέπει να πιέζονται μέσα σε ένα προκατασκευασμένο πλαίσιο.

22 «μία χωρίς δισταγμούς χρήση όλων των γραμμικών διευθύνσεων… νέα γλώσσα της τυπογραφίας όπου η ελαστικότητα, η μεταβλητότητα και η φρεσκάδα της τυπογραφικής σύνθεσης θα υπαγορεύεται από τον εσωτερικό νόμο της έκφρασης και τον οπτικό αντίκτυπο».

23

24 Κινητό μεταλλικό στοιχείο (Γουτεμβέργιος)

25 Σχέδιο & Αρχιτεκτονική του Γράμματος
Κατά τον GEOFFROY TORY(1480–1533)... Τα γράμματα αποτελούνται από ευθείες και καμπύλες το Ο αποτελείται από κύκλο το Ι αποτελείται από μια ευθεία Τα δύο αυτά γράμματα συμβολίζουν τα δύο όργανα της γένεσης. Από αυτήν την ένωση προέρχονται όλα τα αλλά γράμματα.

26 Geoffroy Tory, Book of Hours,1525

27 Yakov G. Chernikov (1889–1951)

28 Yakov G. Chernikov (1889–1951)

29 Το είδος των γραμμάτων του κειμένου ανάλογα με τον σχεδιασμό λέγεται γραμματοσειρά.
(Το μέγεθος των γραμμάτων καθορίζεται από τις στιγμές-points)

30

31 Γραμματοσειρές «κειμένου» και «προβολής»
>Ποια είναι η οπτική αίσθηση της κάθε γραμματοσειράς; >Ποιος είναι ο σκοπός του κειμένου

32 Στην περίπτωση μεγάλου όγκου κειμένου, λαμβάνω υπόψη:
Α. το ύψος (x-height) της γραμματοσειράς Β. το ολικό πλάτος της γραμματοσειράς Γ. την οπτική αίσθηση της γραμματοσειράς Δ. το διάστιχο

33

34

35 Επιλογές σχεδίασης Αλλάζοντας την ένταση μιας γραμματοσειράς δίνονται πολές προοπτικές. Η αντίθεση στο στυλ-π.χ. κείμενο serif και επικεφαλίδα sans serif – είναι λειτουργική. Προσέχω το διάστιχο ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της γραμματοσειράς μου. Το αρνητικό διάστιχο,με το κενό ανάμεσα στις γραμμες είναι μικρότερο από το μέγεθος της γραμματοσειράς δίνει οπτικά ενδιαφέρουσες γραμμές, πιθανόν λιγότερο ευανάγνωστες. Να αποφεύγεται συνδυασμός όμοιων γραμματοσειρών Η διαστοιχείωση ρυθμίζει το χώρο μεταξύ των χαρακτήρων.Το κενό ανάμεσα στις λέξεις δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το πιο φαρδύ γράμμα της γραμματοσειράς, το Μ.

36

37 Γράμματα = φόρμες = σύμβολα "Easter Wings",1633 George Herbert.

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51 “One and three chairs” Joseph kosuth
Μεταφορικός και κυριολεκτικός ρόλος του κειμένου

52 συμπεραίνοντας.... Σε προσελκύει το κείμενο να το διαβάσεις;
Εμπλουτίζει η τυπογραφία το κείμενο με νόημα; Είναι ο συνδυασμός των διαφορετικών γραμματοσειρών αρμονικός; Δίνουν οι γραμματοσειρές τον απαραίτητο χαρακτήρα; Χρησιμοποιούνται καθαρά italics και bold και όχι “computer generated”? Οι ρυθμίσεις των παραγραφών εμπλουτίζουν το σχήμα της σελίδας; Τα διαφορά στυλ γραμματοσειρών διαχωρίζουν αποτελεσματικά το περιεχόμενο; Είναι ορατή η τυπογραφική αντίθεση και χρώμα; Οι αράδες έχουν το κατάλληλο μήκος; Είναι το διάστιχο ούτε σφιχτό ούτε πολύ χαλαρό; Χρειάζεται η τυπογραφία αραίωση μεταξύ λέξεων ή αραίωση μεταξύ των χαρακτήρων; Δόθηκε προσοχή στο συλλαβισμό; Το κείμενο έχει υποστεί παραμόρφωση; Χρησιμοποιείται το κατάλληλο μέγεθος γραμματοσειρών;


Κατέβασμα ppt "Τυπογραφία ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google