Υπάρχει σημαντική διαφωνία στην κοινότητα των μουσείων σχετικά με το τι πράγματα είναι κατάλληλα για μουσεία, εάν τα μουσεία πρέπει να περιέχουν μόνο αντικείμενα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Ελλάδα. 2 ΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Σύνδεση περιβάλλοντος και εκπαίδευσης 1913…καθιερώνεται με νόμο η σύνδεση περιβάλλοντος και.
Advertisements

Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Εισαγωγή 1. Επιστημονική εργασία 2  Η επιστημονική εργασία περιλαμβάνει τη συγκέντρωση, παρουσίαση, ανάλυση και ερμηνεία δεδομέμων.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ. ΟΡΙΣΜΟΣ Περιβαλλοντικός κίνδυνος είναι η κατάσταση στην οποία οι επιβαρυντικοί παράγοντες μπορούν να βλάψουν το.
Υπαίθριες Δραστηριότητες Χιονοδρομία ΙΙ 1η ενότητα: «Η έννοια της «Η έννοια της Αναψυχής», Υπαίθριας Αναψυχής» «Διαστάσεις της Υπαίθριας Αναψυχής» Κουθούρης.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
Empowering Teachers in Challenging times for Science and Environmental Education (Kynigos C., Daskolia M., Smyrnaiou Z.) Παρουσίαση: Βάλια Γρηγορίου.
Teacher School Education Gateway
Συμβουλευτική και Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Θ. Τσακίρη Δια Βίου... Μάθηση - Εκπαίδευση - Κατάρτιση - Ανάπτυξη Εννοιολογικές αποσα Δια Βίου... Μάθηση.
1 Σχεδιασμός πολυμεσικών εφαρμογών για μουσεία. Ιστορικό Το 1992 συστάθηκε κατάλληλη επιτροπή από τον οργανισμό ICOM (International Council of Museums)
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΙΙΙ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μα΄θημα 2 Θεωρίες διδασκαλίας και μάθησης σε τεχνοεπιστημονικά μουσεία.
Περιεχόμενα Παρουσίασης
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
Επιφανειακή προσέγγιση ή προσέγγιση μάθησης σε βάθος
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό και Θεωρίες Μάθησης
Η σημασία της Επιχειρηματικής Ηθικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
Επιχειρηματική Στρατηγική και Καινοτομία ΙΙ
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.
Key Action 2: Καταληκτική ημερομηνία: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2014
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Αντιπροσωπευτικές Ιδέες και Παιδαγωγικά Ρεύματα
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Multi-purpose center for adult education in clean environment
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Ανάπτυξη Σχεδίου Μαθήματος στις Φ.Ε.
ΣΤΟΧΟΣ Ο μαθητής να μπορεί να,
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Το νέο πρόγραμμα ERASMUS + :
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου Λέσχες Ανάγνωσης.
Όνομα φοιτητή : Ιωάννης Παυλίδης (U151N0311)
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Θεωρία Θεσμών Επιχειρηματικότητας Καθηγητής Σπύρος Ι. Βλιάμος Τμήμα Μ
Η Δευτεροβάθμια Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ελλάδα κατά τη μετάβαση στην «κοινωνία της γνώσης» Στ. Πάγκαλος Σχολικός Σύμβουλος Δ.Τ.Ε.Ε., Διπλ.
Αεροπορικό Ατύχημα και οι επιπτώσεις του
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Στο τμήμα αυτό του μαθήματος προτείνεται και εφαρμόζεται ένα τριεπίπεδο πλαίσιο ανάλυσης και κριτικής θεώρησης Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Βαγγέλης Καρκαλέτσης ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Ερευνητικές και εκπαιδευτικές δράσεις Δεκέμβριος 2016.
ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ 2020.
ΟΜΟΙΩΜΑΤΑ - ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ
ΜΕΤΑΛΛΟΚΑΡΒΟΝΥΛΙΑ.
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
ΕργαλεΙα δημιουργΙας δικτυακΩν τΟπων
A.ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΛΟΧΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Πειράματα με οξέα, βάσεις και άλατα σε μικροκλίμακα.
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΛΚΙΔΗΣ CO-FOUNDER/BUSINESS MANAGER COLLEGELINK.
Πρόληψη Συνήθων προβλημάτων στην παιδική ηλικία
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
ΟΝΤΑΡΙΟ ECO-SCHOOLS Εικόνες που εμπνέουν ….
Χριστιάνα Κναή, Γενική Διευθύντρια, ΜΜC Management Center Ltd
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπάρχει σημαντική διαφωνία στην κοινότητα των μουσείων σχετικά με το τι πράγματα είναι κατάλληλα για μουσεία, εάν τα μουσεία πρέπει να περιέχουν μόνο αντικείμενα κάποιας αξίας (πίνακες ζωγραφικής, ιστορικά αντικείμενα, προσεκτικές κατασκευές) ή εάν τα μουσεία μπορούν να περιέχουν «συνηθισμένα» αντικείμενα, εύκολα αντικαθιστώμενα, όπως βρίσκονται σε μερικά επιστημονικά κέντρα και σε πολλά παιδικά μουσεία, αλλά δεν μπορεί να υπάρξει μουσείο χωρίς αντικείμενα. Επομένως θα πρέπει να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας στο πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα αντικείμενα για να διδάξουμε. Και μόλις το κάνουμε αυτό και σκεφτούμε πάνω σε αυτό θα ανακαλύψουμε σχεδόν όλα όσα πρέπει να κάνουμε ώστε να αρχίσουμε να μαθαίνουμε πώς να χρησιμοποιούμε τα μουσεία.

Παιχνίδια με οικεία αντικείμενα, με αντικείμενα καθημερινής χρήσης

Μαθαίνοντας με/από τα αντικείμενα Τα αντικείμενα Είναι φυσικά και γνώριμα σε όλους μας. Μιλούν παγκόσμια γλώσσα Δίνουν στοιχεία για το χρήστη τους ή για τον ιδιοκτήτη τους. Δραστηριότητα: Συστάσεις με εμψυχώτρια μέσα από δικά της αντικείμενα.. και συστάσεις εκπαιδευόμενων μεταξύ τους μέσα από προσωπικά τους αντικείμενα.

Μαθαίνοντας με/από τα αντικείμενα Τα αντικείμενα Αναπτύσσουν ικανότητες: Της παρατήρησης (αναγνωρίζουμε, περιγράφουμε) , της ανάλυσης (υποθέτουμε, φανταζόμαστε), της ερμηνείας (συσχετίζουμε, συμπεραίνουμε, συνθέτουμε) Δραστηριότητα: 1. Ζωγραφίζω το υπόλοιπο αντικείμενο (Αρχή του αντικειμένου σε χαρτί και συμπληρώνουμε με ζωγραφική) 2. Περιγραφής – ζωγραφικής ( Ένας περιγράφει ένα αντικείμενο και οι άλλοι ζωγραφίζουν)

Δραστηριότητα: Ζωγραφίζω το υπόλοιπο αντικείμενο

Μαθαίνοντας με/από τα αντικείμενα Τα αντικείμενα Δημιουργούν μνήμες – φέρνουν αναμνήσεις Παρακινούν συναισθήματα Δραστηριότητα: Απόσπασμα από ταινία Amelie

Μαθαίνοντας με/από τα αντικείμενα Τα αντικείμενα Ενθαρρύνουν την συζήτηση, τον διάλογο Δραστηριότητα με ερωτήσεις. Οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε μικρές ομάδες. Στην κάθε ομάδα δίνεται ένα αντικείμενο καθημερινής χρήσης και ως ομάδα θα πρέπει: 1. Να φτιάξουν όσο το δυνατόν περισσότερες ερωτήσεις για το αντικείμενο αυτό μέσα σε 5 λεπτά 2. Να διαλέξουν τις 3 πιο ενδιαφέρουσες ερωτήσεις και να τις παρουσιάσουν 3. Να συγκρίνουν τις ερωτήσεις και να ανακαλύψουν τους τύπους των ερωτήσεων που προκύπτουν από τις απαντήσεις.

ΥΠΟΘΕΣΗΣ: Υπέθεσε ότι.. Φαντάσου ότι.. ΕΙΔΗ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ O Bloom έχει χωρίσει τις ερωτήσεις γενικά σε είδη ανάλογα με τις ικανότητες που αναπτύσσουν. Τα είδη των ερωτήσεων που πρέπει να χρησιμοποιούμε κατά τη διάρκεια της μάθησης: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: Τι βλέπεις; Παρατήρησε.. Περιέγραψε.. Ψάξε.. Κοίτα για.. ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ: Από πού νομίζεις ότι προέρχονται; Ποια μοιάζει να ταιριάζουν; ΥΠΟΘΕΣΗΣ: Υπέθεσε ότι.. Φαντάσου ότι.. ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ – ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ: Σύγκρινε.. Τι διαφορές βλέπεις; Τι ομοιότητες; Πως είναι διαφορετικό; ΠΡΟΒΛΕΨΗΣ: Πρόβλεψε… ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ: Πως θα αισθανόσουν ; Αν ήσουν στην θέση… ΓΕΝΙΚΕΥΣΗΣ: Τώρα που το ξέρεις αυτό τι μπορείς να πεις για.… ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ: Δημιούργησε.. Κατασκεύασε.. Σχεδίασε.. Πρότεινε.. Ανακάλυψε.. Τι άλλο θα μπορούσε να… ΑΝΑΛΥΣΗΣ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Ανέλυσε, Αξιολόγησε, Κρίνε, Θυμήσου, Εξήγησε γιατί, Ποιο νομίζεις είναι καλύτερο;…

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΡΗΤΟΡΙΚΕΣ

ΧΑΡΑΚΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Μια καλή ερώτηση πρέπει να έχει: ΧΑΡΑΚΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Μια καλή ερώτηση πρέπει να έχει: ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΣΥΝΤΟΜΙΑ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕΤΡΙΑ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΥΦΟΥΣ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗΣ ΧΡΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ποιότητα των ερωτήσεων μετράει και όχι η ποσότητα Είναι χρήσιμο να υπάρχει κάποιος στόχος για κάθε ερώτηση που υποβάλλουμε. Είναι πολύ σημαντικό το τι θα πούμε και πως θα το πούμε αλλά είναι εξίσου σημαντικό να μάθουμε να παραμένουμε σιωπηλοί όταν χρειάζεται

Μέσα από την επαφή με παιχνίδια με αντικείμενα οικεία / καθημερινής χρήσης και όχι τόσο φορτισμένα με ιστορική και πολιτιστική αξία, ο μαθητής παρατηρεί πιο ελεύθερα τα δεδομένα που προσφέρει το ίδιο το αντικείμενο και σκέφτεται περισσότερο ευέλικτα τους εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης και ερμηνείας του αντικειμένου. Η εμπειρία αυτή αποτελεί μία πολύ καλή προετοιμασία και για την προσέγγιση και ερμηνεία και του μουσειακού αντικειμένου. Επειδή συνήθως τα μουσειακά αντικείμενα δεν μπορούμε να τα εξερευνήσουμε με όλες τις αισθήσεις, η προβολή των συναισθημάτων και των εμπειριών που αποκτήσαμε από τα παιχνίδια με τα σύγχρονα αντικείμενα εμπλουτίζει την επαφή μας με τα εκθέματα στο μουσείο, βοηθώντας συγχρόνως ση σύνδεση του πολιτισμού του παρελθόντος και του παρόντος. Πολλά από τα παιχνίδια που γίνονται για αντικείμενα καθημερινής χρήσης μπορούν να επαναληφθούν με τα αντικείμενα του μουσείου.

Παιχνίδια με μουσειακά αντικείμενα

ΜΟΥΣΕΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ: Δραστηριότητα με ερωτήσεις ΜΟΥΣΕΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ: Δραστηριότητα με ερωτήσεις. Το παράξενο αντικείμενο…(Μέσα από ερωτήσεις αποκαλύπτεται σιγά – σιγά το αντικείμενο)

ΜΟΥΣΕΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ: Δραστηριότητα με ερωτήσεις ΜΟΥΣΕΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ: Δραστηριότητα με ερωτήσεις. Βουτιά στο αντικείμενο….. (Με την βοήθεια των ερωτήσεων βουτάμε στο αντικείμενο και το παρατηρούμε από μία άλλη οπτική)

Μαθαίνοντας με/από τα αντικείμενα Τα αντικείμενα Είναι γοητευτικά, κινούν το ενδιαφέρον Προσελκύουν, κρατούν την προσοχή μας ζωντανή. Ενθαρρύνουν την ανάλυση του ιστορικού, κοινωνικού και πολιτισμικού πλαισίου μέσα στο οποίο τα αντικείμενα γεννήθηκαν, δημιουργήθηκαν, επινοήθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν, κλπ. Δραστηριότητα με ερωτήσεις: Παράξενο αντικείμενο – Βουτιά στο αντικείμενο.

Μαθαίνοντας με/από τα αντικείμενα Παιχνίδι αφής – ζωγραφικής Χωρίς να βλέπουμε το αντικείμενο μόνο με την αφή το ανακαλύπτουμε και με ότι ανακαλύπτουμε ζωγραφίζουμε και μαντεύουμε το κρυμμένο αντικείμενο..

Μαθαίνοντας με/από τα αντικείμενα Τα αντικείμενα Είναι αντιληπτά με τις αισθήσεις Παιχνίδι αφής – ζωγραφικής

Μαθαίνοντας με/από τα αντικείμενα Τα αντικείμενα Είναι τεκμήρια, είναι πηγή πληροφοριών Δραστηριότητα: Πληροφορίες για Ελευθέριο Βενιζέλο - τι καταλαβαίνουμε για τον Ε.Β μέσα από τα δικά του αντικείμενα.. (Μελανοδοχείο, βιβλίο, δίσκος βινυλίου)

Μαθαίνοντας με / από τα αντικείμενα Στην περίπτωση που υπήρχε μόνο αυτό ως εποπτικό υλικό στην τάξη, ποιες συγκεκριμένες θεματικές ενότητες θα μπορούσαν να διδαχθούν; Τα αντικείμενα Είναι διεπιστημονικά – πολυθεματικά Διευρύνουν τις γνώσεις

Δραστηριότητα: ΕΓΩ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ, ΘΕΛΩ… (Η ιστορία του αντικειμένου - παρουσιάσεις ανά ομάδα – ζωντάνεμα του αντικειμένου μέσα από το θέατρο, το τραγούδι, την ποίηση….)

Μαθαίνοντας με/από τα αντικείμενα Τα αντικείμενα Εμπνέουν Δραστηριότητα: Εγώ το αντικείμενο

Εμπειρία και μάθηση στο μουσείο _ 1/4 Η θεωρία των John Falk και Lynn Dierking, Institute of Learning Innovation, Annapolis, USA Η εμπειρία και η μάθηση στο μουσείο εξαρτώνται από 3 διαφορετικούς παράγοντες: Το προσωπικό πλαίσιο Το κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο Το περιβαλλοντικό πλαίσιο

Εμπειρία και μάθηση στο μουσείο _ 2/4 Η εμπειρία και η μάθηση στο μουσείο εξαρτώνται από 3 διαφορετικούς παράγοντες: Προσωπικό πλαίσιο κεκτημένη γνώση, προσωπική εμπειρία, ενδιαφέροντα παρακίνηση και προσδοκίες επιλογές και έλεγχος Κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών μιας ομάδας διευκόλυνση της αλληλεπίδρασης Περιβαλλοντικό πλαίσιο προσανατολισμός στο περιβάλλον του μουσείου τρόπος έκθεσης και παρουσίασης των αντικειμένων και των χώρων

ΠΟΜΠΟΣ  MΕΣΟΝ  ΔΕΚΤΗΣ Εμπειρία και μάθηση στο μουσείο _ 3/4 Εμπειρία και μάθηση στο μουσείο _ 3/4 Η διαδράση και η αλληλεπίδραση μεταξύ του μουσείου και ενός ατόμου βασίζεται σε μια Ευθύγραμμη επικοινωνία ΠΟΜΠΟΣ  MΕΣΟΝ  ΔΕΚΤΗΣ

ΠΟΜΠΟΣ  ΜΕΣΟΝ  ΔΕΚΤΗΣ Εμπειρία και μάθηση στο μουσείο _ 4/4 Εμπειρία και μάθηση στο μουσείο _ 4/4 Η διάδραση και η αλληλεπίδραση μεταξύ του μουσείου και ενός ατόμου βασίζεται σε μια 2. Κυκλική επικοινωνία ΠΟΜΠΟΣ  ΜΕΣΟΝ  ΔΕΚΤΗΣ

Κανένα αντικείμενο δεν βιώνεται με τον ίδιο τρόπο από δύο διαφορετικούς ανθρώπους. Κανένα μουσείο δεν βιώνεται με τον ίδιο τρόπο από δύο διαφορετικούς ανθρώπους . Καμία μουσειακή εμπειρία δεν έχει το ίδιο νόημα για δύο διαφορετικούς ανθρώπους. Κατά συνέπεια δουλεία μας και ευθύνη μας είναι να δημιουργήσουμε τις συνθήκες υπό τις οποίες να μπορέσει να διατηρηθεί αυτός ο πλούτος.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα αποτελούν τον διαμεσολαβητή, την ερμηνευτική διαδικασία, την εκπαίδευση ανάμεσα στο παιδί και στο μουσείο-μνημείο. Κινούν τα νήματα που ζωντανεύουν το μουσείο. Έχουν συγκεκριμένη δομή. Περιλαμβάνουν: ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. .

Βήματα σχεδιασμού ενός εκπαιδευτικού προγράμματος σε ένα Μουσείο. Επίσκεψη στο χώρο Μελέτη – Συλλογή πληροφοριών σχετικών με το χώρο και τα εκθέματα του. Γνωστικοί στόχοι ανάλογα με: τα εκθέματα του Μουσείου την ηλικία των παιδιών την ύλη των μαθημάτων τους. Επιλογή παιδαγωγικής δραστηριότητας ανά στόχο. Aξιολόγηση ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί και για την λύση καθημερινών προβλημάτων

Ατμόσφαιρα γύρω από τα προγράμματα… (Εντός και εκτός τάξης) Ο καλός δάσκαλος Σε μικρές ομάδες, οι συμμετέχοντες συζητούν, διαπραγματεύονται και αποφασίζουν πώς θα πρέπει να ζωγραφίσουν τον σύγχρονο καλό δάσκαλο. Στόχος: Να ανακαλύψουν ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου έτσι ώστε να μπορέσουν να συζητήσουν έπειτα τα κοινά χαρακτηριστικά του δασκάλου με τον μουσειοπαιδαγωγό.

Γίνετε και εσείς ένα μεγάλο παιδί πριν μπείτε στο μαγικό κόσμο του Μουσείου.  

Σχετική βιβλιογραφία Σχέση μουσείου και σχολείου Κακούρου Χρόνη, Γ. (2005) “Μουσείο-Σχολείο, Αντικριστές Πόρτες στη Γνώση”, Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη. Κόκκοτας, Π. και Πλακίτση Κ. (2005) “Μουσειοπαιδαγωγική και Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, Θεωρία και Πράξη”, Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη. Σχέση τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης Bronwyn, B. with Dillon, J., Hein, G.E., Macdonald, M., Michalchik, V., Miller, D., Root, D., Rudder, L., Xanthoudaki, M., & Yoon, S.) (2010) “Making Science Matter: Collaborations Between Informal Science Education Organizations and Schools”, a CAISE Inquiry Group Report Washington, D.C.: Center for Advancement of Informal Science Education (CAISE), είναι διαθέσιμο από την παρακάτω ιστοσελίδα http://caise.insci.org/uploads/docs/MakingScienceMatter.pdf Θεωρία μουσειακής μάθησης Falk, J.H. and Dierking, L.D. (2000) “Learning from Museums”, Walnut Creek, Altamira Press. Μουσειολογία Νάκου, Ε. (2001) “Μουσεία, Εμείς, τα Πράγματα και ο Πολιτισμός”, Αθήνα, Εκδόσεις Νήσος. Άλλα βιβλία Εκπαιδευτικός φάκελος, Ελευθέριος Βενιζέλος. Στα βήματα του…Αθήνα – Χανιά (2006), Εθνικό ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος», Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Τερεζάκη, Χ.Γ. και Συνεργάτες, Εναρκτήρια Συνάντηση: το «Α» ίσως και το «Ω»… Από τη θεωρία στην Πράξη.