Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιμορφώτρια: Νότα Σεφερλή
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Συμπεριφορισμός
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Βασίλης Κόμης Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Συστήματα Οπτικοποίησης, Περιβάλλοντα Προσομοίωσης & Περιβάλλοντα Μοντελοποίησης 8ο Κεφάλαιο Κόμης, Β. (2004), Εισαγωγή στις Εφαρμογές των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση,
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου.
Γνωστική Στοχοταξινομία κατά Bloom
Θεωρίες μάθησης Βιβή Δεληκάρη.
Θεμελιώδες αξίωμα αυτής της θεωρίας είναι ότι η μάθηση και η απόκτηση της γνώσης είναι αποτέλεσμα συνεξαρτήσεων ανάμεσα στα ερεθίσματα που δέχεται το.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Εποικοδομισμός
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 10 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Κοινωνιογνωστικές Θεωρίες- Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες.
Θεωρίες Μάθησης Υλικό Γ.Μ. ενότητα 2.1. E. L. Thorndike ( ) B. F. Skinner ( ) J. Piaget ( ) J. Bruner (1915-) Ivan Pavlov ( )
«Θεωρίες Μάθησης» Επιμέλεια: Φιλοθέη Κολίτση Δραστηριότητα στην Ενότητα 2 ΠΑΚΕ Κεντρικής Μακεδονίας Ιανουάριος 2012.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή.
Στρατηγική Διδασκαλίας
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ενότητα 4 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Συμπεριφορισμός
Θεωρίες μάθησης.
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 13 : Συστήματα Οπτικοποίησης, Περιβάλλοντα Προσομοίωσής & Περιβάλλοντα Μοντελοποίησης Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου. Θεωρίες Μάθησης και υπολογιστικά περιβάλλοντα Τρεις κύριες ψυχολογικές θεωρίες στην ανάπτυξη υπολογιστικών περιβαλλόντων.
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά Εκπαιδευτική Τεχνολογία - Πολυμέσα ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ

Βασικά Ρεύματα Συμπεριφορισμός Εποικοδομισμός Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες

Συμπεριφορισμός (1) Διδακτικό μοντέλο: η γνώση μεταδίδεται B. F. Skinner J. B. Watson E. L. Thordike Ivan Pavlov Francoys Gagné

Συμπεριφορισμός (2) Εξωτερικά Ερεθίσματα Παρατηρούμενη Συμπεριφορά Εξωτερικά Ερεθίσματα Παρατηρούμενη Συμπεριφορά Υποκείμενο ανάδραση

Συμπεριφορισμός (3) Μάθηση: τροποποίηση της εξωτερικά παρατηρούμενης συμπεριφοράς Συμπεριφορά: αντιδράσεις σε ερεθίσματα Στόχος της διδασκαλίας: η επίτευξη της επιθυμητής συμπεριφοράς

Νεοσυμπεριφορισμός (Gagné) Μυαλό  Η/Υ προσλαμβάνει επεξεργάζεται κωδικοποιεί παρέχει αντιδράσεις Μοντέλο Διδακτικού Σχεδιασμού

Εποικοδομισμός (1) Διδακτικό μοντέλο: η γνώση οικοδομείται Papert Piaget

Εποικοδομισμός (2) μάθηση: ατομική διαδικασία οικοδόμησης γνώσεων μάθηση: ατομική διαδικασία οικοδόμησης γνώσεων Το νόημα αποκτάται μέσω εμπειριών από το Emerging Perspectives on Learning, Teaching and Technology http://projects.coe.uga.edu/epltt

Εποικοδομισμός (3) Μάθηση: τροποποίηση της προϋπάρχουσας γνώσης Μάθηση: τροποποίηση της προϋπάρχουσας γνώσης Στόχος της διδασκαλίας: η δημιουργία κατάλληλου και πλούσιου περιβάλλοντος με το οποίο αλληλεπιδρά ο μαθητής

Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες Η γνώση οικοδομείται μέσα στο κοινωνικό σύνολο Vygotsky Η γνώση γενικότερα και η επιστημονική γνώση ειδικότερα οικοδομείται σε κοινωνικό επίπεδο. Bruner 10

(1) Από το ατομικό στο κοινωνικό Η γνώση οικοδομείται: διαμέσου συζητήσεων με την από κοινού υλοποίηση δραστηριοτήτων

(2) Από το κοινωνικό στο ατομικό Μάθηση: εσωτερίκευση εννοιών και γνώσεων που υπάρχουν στην κοινωνία Ζώνη της εγγύτερης ανάπτυξης

Σύνοψη Υλικό από τις Διαφάνειες «Διδακτική της Πληροφορικής» του Βασίλη Κόμη

Φυσικά υπάρχουν και άλλες... Connectionism Πολλαπλής νοημοσύνης Διερευνητική μάθηση Συνεργατική μάθηση δείτε μία πολύ πιο αναλυτική παρουσίαση της Έλενας Ελληνιάδου http://www.slideshare.net/elenelli/ss- 6918668 ή ανατρέξτε στη βιβλιογραφία