Η μουσική σαν μέσο έκφρασης και εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΝΑΟ - ΜΟΥΣΙΚΟΣ Καρατζαφέρης Ευστάθιος Αλέξανδρος.
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Μουσική και ψυχή Υπεύθ. Καθηγητής Δ. Πριόβολος Τμήμα Bpr Σχολικό Έτος: Στα πλαίσια της εργασίας ερευνήσαμε τη σχέση της μουσικής με τα φαινόμενα.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Α΄ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Α΄, Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΕΙΣ Λούλα Χαραλάμπους ΕΔΕ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
KM Διάλεξη 8 θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Ελιζάνα Πολλάτου, αναπλ. καθηγήτρια Τ.Ε.Φ.Α.Α.- Παν/μιου Θεσσαλίας.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι CARL ORFF - ORFF SCHULWERK.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 8: Θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ Επιλογή μεθόδου διδασκαλίας Μάιος 16/2015.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ « ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ» ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Β:
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΠΑΞΩΝ. Ο σκοπός του θέματος είναι η συγγραφή στίχων και σύνθεση μελωδίας όπως και η κατασκευή μουσικών οργάνων μέσα από δημιουργική.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ελιζάνα Πολλάτου, αναπλ. καθηγήτρια Τ.Ε.Φ.Α.Α.- Παν/μιου Θεσσαλίας
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ Επιλογή μεθόδου διδασκαλίας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η μουσική σαν μέσο έκφρασης και εκπαίδευσης Ελιζάνα Πολλάτου, αναπλ καθηγήτρια Τ.Ε.Φ.Α.Α Παν/μιου Θεσσαλίας

Η σπουδαιότητα της μουσικής στην ανατροφή του παιδιού «Όποιος λοιπόν κάλλιστα συνδυάζει τη μουσική με τη γυμναστική και τις προσφέρει με μέτρο στην ψυχή, αυτός πολύ ορθά θα πούμε πως είναι μουσικότατος και αρμονικότατος» -Πλάτων- Ο ρυθμός και η αρμονία διαπερνούν ως τα κατάβαθα την ψυχή του ανθρώπου και την κατεξουσιάζουν με όλη τους τη δύναμη.

Johann Heinrich Pestalozzi (1764-1827) Παιδαγωγική θεωρία κατά την οποία: Απόρριψη των πρακτικών απομνημόνευσης-αποστήθισης Αντικατάσταση με παρατήρηση-πειραματισμό-συλλογισμό

Emile Jaques-Dalcrose (1865-1950) Zoltan Kodaly (1882-1967) Carl Orff (1895-1982) Οι Dalcrose και Kodaly εισήγαγαν επαναστατικές μουσικοκινητικές μεθόδους …όμως δεν κατάφεραν την παροχή μαζικής μουσικής εκπαίδευσης Το σύστημα Orff γνωρίζει παγκόσμια απήχηση λόγω της χρήσης ρυθμικού, λεκτικού, μελωδικού και κινησιολογικού υλικού από την εθνική πολιτιστική κληρονομιά κάθε χώρας.

Συνδυασμός μουσικής-κίνησης Μαθητές, χορευτές, ασκούμενοι συνοδεύουν οι ίδιοι τις κινήσεις τους με μουσική (λόγος-τραγούδι- κρουστά όργανα-ακρόαση) που ερμηνεύουν ενώ κινούνται Πρωτόγνωρα ηχοχρώματα, αυτοσχεδιασμός, έκφραση Schulwerk- εξάσκηση σε κάτι εύκολο-σχόλη (ανάπαυση)

Σχέση μεταξύ χορού και παιχνιδιού (Lindqvist, 2001) Ο χορός συναντιέται με την αισθητική του παιχνιδιού (ποιητικά- επικά στοιχεία), καθώς τα παιδιά φαντάζονται και αναλαμβάνουν ρόλους μέσα από χαρακτηριστικές φιγούρες και πράξεις-κινήσεις.

Θεωρίες περί παιχνιδιού Vygotsky (1930): το παιχνίδι είναι σαν φωτογραφικό ‘αρνητικό’ της καθημερινής ζωής, δρα όπως η τέχνη Παιχνίδι= φαντασία στην πράξη Leontiev (1982), Elkonin (1988): το παιχνίδι αναπαριστά πιστά την πραγματικότητα, το παιδί αναπαράγει την καθημερινότητα

Θεωρίες-τεχνικές χορού Σύμφωνα με τη θεωρία του Laban, το σώμα καταλαμβάνει χώρο και χρόνο, κινείται, έχει δυναμική, ενέργεια και ροή Το παιδί εκφράζεται ελεύθερα και μοναδικά, χωρίς συγκρίσεις

Σύμφωνα με τη θεωρία του κλασικού μπαλέτου, ο μαθητής μιμείται τον δάσκαλο εκτελώντας την τεχνική της κίνησης

Σύγκριση θεωριών Αντιπαράθεση μίμησης-αυτοσχεδιασμού τεχνικής της κίνησης – φαντασίας κ΄ δραματοποιημένης κίνησης

Εφαρμογή –ενσωμάτωση Ο χορός συνδυάζεται με το παιχνίδι αν αποκτήσει νόημα για το παιδί Οι κινήσεις πρέπει να αποφέρουν δημιουργικό-παραγωγικό αποτέλεσμα και να πηγάζουν από το παιχνίδι Συνδυασμός φαντασίας και έμπρακτης εφαρμογής διαμέσου των κινήσεων Το παιχνίδι αντανακλά τη διαλεκτική σχέση ανάμεσα στη μνήμη (αναπαραγωγή) και τη φαντασία (δημιουργικότητα), ποτέ όμως δεν είναι απλά αναπαραγωγική-σχεδόν πάντα δημιουργική διαδικασία

3 ώρες ημερήσια ακρόαση-έκθεση (έφηβοι) Η επίδραση της μουσικής σε ψυχολογικές και γνωστικές δεξιότητες των παιδιών (Hallam, Price, Katsarou, 2002) H εξάπλωση της μουσικής την καθιστά άμεση υπεύθυνη-καθοριστική για την συμπεριφορά μας και τις γνωστικές μας λειτουργίες 3 ώρες ημερήσια ακρόαση-έκθεση (έφηβοι) Συνήθως συνοδευτική σχολικών εργασιών

Ποια η επίδραση για παιδιά μικρότερης ηλικίας; Ήρεμη συνοδευτική (background) μουσική, κατευναστική επίδραση σε υπερκινητικά παιδιά (μαθησιακέςδυσκολίες) -αύξηση απόδοσης στα μαθηματικά ‘Mozart effect’-καλύτερη συγκέντρωση (μαθηματικά, φυσική) παιδιών με μαθησιακές, συμπεριφορικές, συναισθηματικές δυσκολίες

Μοzart effect Σχετικές έρευνες αποδεικνύουν ότι η έκθεση σε μουσική Mozart μπορεί να φανεί ευεργετική σε δεξιότητες που αφορούν το χωρικό και χρονικό προσανατολισμό Rauscher FH, Shaw GL, Ky KN (1995) Neuroscience Letters,. Feb 6;185(1):44-7 H μουσική εκπαίδευση προκαλεί μόνιμες αλλαγές στην εγκεφαλική λειτουργία των παιδιών εξαιτίας της περιοδικότητας των συμβόλων που καλείται να αναγνωρίσει το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου Rauscher FH, Shaw GL, Levine LJ, Wright EL, Dennis WR, Newcomb RL (1997) Neurological Research ,Feb;19(1):2-8,.

Υπάρχουν όμως και αντίθετα ερευνητικά αποτελέσματα… Υπαίτιοι λόγοι για τη βελτίωση της χωροχρονικής ικανότητας δεν ήταν μόνο η ακρόαση συνθέσεων Mozart Lints A, Gadbois S (2003) Perceptual & Motor Skills. Dec;97(3 Pt 2):1163-74. Απέτυχαν οι προσπάθειες γενίκευσης του φαινομένου Mozart McCutcheon LE (2000). Psychological Reports. Aug;87(1):325-30

Σίγουρα όμως… H μουσική αποτελεί ιδανικό μέσο για εξάσκηση γνωστικών δεξιοτήτων, καθώς όσοι ασχολούνται με τη μουσική συνεχώς μεταφράζουν οπτικά σύμβολα (νότες) σε κινητικές εντολές και ηχητικά αποτελέσματα, ενώ παράλληλα λαμβάνουν κιναισθητική ανατροφοδότηση, γεγονός που δημιουργεί πλαστικότητα και προσαρμοστικότητα στον εγκέφαλο Schlaug G, Norton A, Overy K, Winner E (2005) Annals of New York Academy Science. Dec;1060:219-30

Παλαιότερες έρευνες… Ήδη από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα (Mitchell,1949, Hall, 1952)-ευεργετικές επιδράσεις μουσικής σε τεστ κατανόησης (αδιευκρίνιστο το είδος μουσικής) Fogelson (1973)-μουσική Mantovani αρνητική επίδραση σε τεστ ανάγνωσης-περισσότερο επηρέασε αρνητικά τα άτομα υψηλής ικανότητας!(*προσπαθήστε να βρείτε μουσική του και ανακαλύψτε το μέγεθος των ικανοτήτων σας!)

Η μουσική επηρεάζει… Θετικά- απλές κινήσεις που απαιτούν υψηλή διέγερση για διατήρηση συγκέντρωσης Αρνητικά-δύσκολες κινήσεις ή υπό μάθηση Κάποιες αντίθετες έρευνες (Οaksford, Morris, Grainger, Williams, 1996) υποστηρίζουν πως τα θετικά συναισθήματα επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση!

Επίδραση ήρεμης-χαλαρωτικής μουσικής και διεγερτικής-επιθετικής σε παιδιά 10-12 ετών Ήρεμη-χαλαρωτική (Walt Disney films)  θετική επίδραση: Στον αριθμό λυμένων μαθηματικών προβλημάτων Στην απομνημόνευση λέξεων Στην αλτρουιστική συμπεριφορά τους

αντίθετα… διεγερτική-επιθετική (Meditations, J.Coltrane)αρνητική επίδραση: Σε δεξιότητες απομνημόνευσης Σε αλτρουιστική συμπεριφορά (σχόλια περί σημερινών δεδομένων, μουσικών προτιμήσεων-συμπεριφορών)

Σχέση μουσικών προτιμήσεων και φυλετικής καταγωγής σε παιδιά δημοτικού Jan McCrary (2000).Ethnic Majority/Minority Status: Children's Interactions and Affective Responses to Music.Journal of Research in Music Education, 48 no3, 249-61, Fall 2000 118 παιδιά ηλικίας 8-11 ετών με καταγωγή African-American , Latin-American και European-American Εκτιμήθηκε η αντίδρασή τους σε μουσικά κομμάτια σε Latin salsa, σε African-American rhythm and blues και σε European-American folk. Τα παιδιά άκουσαν 4 φράσεις από κάθε τραγούδι, ερμηνευμένο από γυναίκα τραγουδίστρια και βαθμολόγησαν την προτίμησή τους με κλίμακα Likert Συνολικά, η καταγωγή των παιδιών επηρέασε και τις μουσικές προτιμήσεις τους Γενικά, φάνηκε μεγαλύτερη προτίμηση στις μουσικές Latin salsa, και African-American ενώ η European-American ήταν τελευταία στις προτιμήσεις

Διδακτικές Εφαρμογές Κατάλληλα επιλεγμένη μουσική μπορεί να βελτιώσει το εκπαιδευτικό περιβάλλον: Αρκεί να μην αποτελέσει καθεστώς και ως εκ τούτου χάσει την αποτελεσματικότητά της Η ‘ζωντάνια’ της μουσικής μπορεί να δράσει καταλυτικά σε παιδιά με εμφανή σημάδια κόπωσης

Θα πρέπει να αποφεύγονται χαρακτηρισμένες ‘επιθετικές’ μουσικές ώστε να μην προκαλείται αντικοινωνική ή βίαιη συμπεριφορά ‘Marching’-βελτίωση βημάτων παρέλασης ‘Ατμοσφαιρική’ κατά τη φάση αναμονής… ‘Χαλαρωτική’ κατά τη διάρκεια του γεύματος

προτάσεις Υπάρχει διαφορά στις επιδράσεις της μουσικής σε σχέση με το αν εμπεριέχονται λόγια ή όχι; Ποια η σχέση μεταξύ γνωστικών και κινητικών δεξιοτήτων; Πώς θα μπορούσαν να προωθηθούν θετικές συμπεριφορές διαμέσου της κίνησης και της μουσικής;

συντροφικότητα- ομαδικότητα