ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον Η/Υ
Δεδομένα (Data): Τα γνωστά Πληροφορία (Information): Τα αποτελέσματα Επεξεργασία: Η διαδικασία που ακολουθώ για λύσω το πρόβλημα Σημείωση: Η επεξεργασία έχει ποικίλες μορφές, χωρίς να είναι πάντοτε απαραίτητη η εφαρμογή αριθμητικών πράξεων. Δεδομένα (Data): Τα γνωστά Πληροφορία (Information): Τα αποτελέσματα Επεξεργασία: Η διαδικασία που ακολουθώ για λύσω το πρόβλημα Σημείωση: Η επεξεργασία έχει ποικίλες μορφές, χωρίς να είναι πάντοτε απαραίτητη η εφαρμογή αριθμητικών πράξεων.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (δεδομενα – πληροφοριες) Επιλέξτε το link: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/75 8 Όταν τρεχει η παρουσιαση, κλικ στο συνδεσμο, κλικ στο τετραγωνακι αριστερα, οθονη, εναλλαγη προγραμματων, επιλεγω internet explorer
παραδείγματα 4+5=9 9-3=6
Ο Κύκλος Επεξεργασίας των Δεδομένων
Ο υπολογιστής και η επεξεργασία δεδομένων
Με τι ασχολείται η Πληροφορική; Η Πληροφορική είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις πληροφορίες. Δηλαδή: Με ποια μέσα και διαδικασίες τις Α) συλλέγω Β) αποθηκεύω Γ) επεξεργάζομαι Δ) μεταδίδω Χρησιμότητα πληροφοριών
ΚΕΦ 2 - Το Υλικό του Υπολογιστή Υλικό Μέρος (Hardware): Ότι μπορώ να πιάσω δηλαδή: Κεντρική Μονάδα: Το κουτί Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας (Κ.Μ.Ε., C.P.U.): Το μυαλό του Η/Υ Κύρια Μνήμη: Θυμάται οδηγίες και δεδομένα Μονάδες Εισόδου Μονάδες Εξόδου
Μονάδες Εισόδου: Συσκευές με τις οποίες εισάγω οδηγίες και δεδομένα Πληκτρολόγιο. Ποντίκι. Σαρωτής. Με τη βοήθεια του σαρωτή μετατρέπονται φωτογραφίες, εικόνες και κείμενα σε ηλεκτρονική μορφή και εισάγονται στον υπολογιστή για επεξεργασία.
Μονάδες Εξόδου: Συσκευές με τις οποίες παίρνω τις πληροφορίες Οθόνη. Εκτός από τις κοινές οθόνες υπάρχουν και οι οθόνες αφής, οι οποίες λειτουργούν ως συσκευές εισόδου-εξόδου. Εκτυπωτής. Υπάρχουν εκτυπωτές διαφόρων τύπων: κρουστικός ή ακίδων (dot-matrix), λέιζερ (laser) και ψεκασμού μελάνης (inkjet). Ηχεία
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/phot odentro-lor-8521-1019
2.2 Κύρια Μνήμη (R.A.M.) Χαρακτηριστικά: RAM=Random Access Memory=Μνήμη τυχαίας προσπέλασης = Γράφω και διαβάζω σε όποιο σημείο της μνήμης θέλω. Προσωρινή μνήμη: Θυμάται για όση ώρα είναι ανοικτός ο Η/Υ.
Αποθηκευτικά μέσα (Μόνιμη αποθήκευση πληροφοριών) Δισκέτα Σκληρός Δίσκος CD-DVD FLASH MEMORY
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/phot odentro-lor-8521-3443
2.3 Είδη υπολογιστών Δείτε το βίντεο: http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/phot odentro-educationalvideo-8522-185
2.3 Είδη υπολογιστών Υπερυπολογιστές (Supercomputer): Χρήση = ερευνητικά κέντρα κ.ά. β. τα Μεγάλα Συστήματα (Mainframe): Χρήση: τράπεζες, μεγάλοι οργανισμοί, βιομηχανίες, κ.ά. γ. Προσωπικούς Υπολογιστές (Ρersonal Computer: τους χειρίζεται ένας μόνο άνθρωπος κάθε φορά δ. τους Υπολογιστές Παλάμης (Palmtop) εξαιρετικά μικρό μέγεθος αλλά και περιορισμένες δυνατότητες. Φορητοί Υπολογιστές (Portable Computer ή Laptop ή Notebook
Κεφ. 3 Εργονομία η Εργονομία ασχολείται με τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος βρίσκεται σε αρμονία με το περιβάλλον του καθώς και με τα αντικείμενα με τα οποία έρχεται σε καθημερινή επαφή.
Σωστή στάση σώματος
ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΒΙΝΤΕΟ http://www.youtube.com/watch?v=XY8iqkeNB GE ΑΣΚΗΣΗ http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/phot odentro-lor-8521-757
οθόνη να μην υπάρχουν αντανακλάσεις η εικόνα να μην τρεμοπαίζει. η θέση της οθόνης να είναι τέτοια, ώστε το πάνω μέρος της οθόνης να είναι στο ίδιο ύψος με τα μάτια μας τα χαρακτηριστικά της οθόνης, όπως η φωτεινότητα και η ανάλυση, να είναι ρυθμισμένα σύμφωνα με τις ανάγκες μας.
Η οθόνη χωρίζεται σε μικρές ορθογώνιες περιοχές που ονομάζονται εικονοστοιχεία (pixel)
Ο αριθμός των εικονοστοιχείων που συναντάμε σε μια οριζόντια και σε μια κάθετη γραμμή καθορίζουν την ανάλυση της οθόνης (resolution). Παράδειγμα: Αν για παράδειγμα η ανάλυση είναι 640x480, τότε σε κάθε γραμμή συναντάμε 640 εικονοστοιχεία, ενώ σε κάθε στήλη 480.
Όσο μικρότερη ανάλυση επιλέξουμε, τόσο μεγαλύτερα βλέπουμε τα αντικείμενα στην οθόνη μας
Το μέγεθος μιας οθόνης μετριέται με το μήκος της διαγωνίου της οθόνης σε ίντσες (1 ίντσα ισούται με 2,54 εκατοστά)
Κεφ. 4: Η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής
Οι τρεις κύκλοι της Ιστορίας του Αυτόματου Υπολογισμού Πρώτος κύκλος: Από την αρχαιότητα μέχρι τη δεκαετία του ’30 αρχικά εργαλεία υπολογισμού (βασικές πράξεις: αριθμητήριο ή αβάκιο πιο σύνθετες υπολογιστικές μηχανές
Δεύτερος κύκλος: μέχρι και τη δεκαετία του ’50 υπολογιστικές μηχανές «θηρία» Αποτελούνται από ηλεκτρικά κυκλώματα με ηλεκτρονικές λυχνίες ENIAC, ο πρώτος ηλεκτρονικός υπολογιστής γενικής χρήσης.
Τρίτος κύκλος: μέχρι σήμερα τρανζίστορ : αντικαθιστούν τις λυχνίες. Συνέπεια: Μικρότερα μεγέθη Μείωση κόστους κατασκευής Η ενσωμάτωση χιλιάδων τρανζίστορ σε ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα