Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παρουσίαση επιμορφωτή Παρουσίαση προγράμματος επιμόρφωσης. 1. Καθηγητής: Δερεκενάρης Γρηγόρης

2 Δεδομένα και πληροφορίες
ΔΕΔΟΜΕΝΑ Βαθμοί Τριμήνων Βαθμός Γραπτού ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Γενικός Βαθμός Μαθητή Μικρότερος από πέρυσι ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΙΣΟΔΟΣ Επεξεργασία ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΞΟΔΟΣ

3 Πληροφορική και Η/Υ Η/Υ = ΥΛΙΚΟ + ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Πληροφορική είναι η επιστήμη και η τεχνολογία που έχει σαν αντικείμενο την επεξεργασία της πληροφορίας (με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστικών συστημάτων) με σκοπό τη λήψη αποφάσεων. Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής είναι ένα σύνολο από μηχανήματα (Υλικό - Hardware), η λειτουργία των οποίων καθορίζεται από ένα σύνολο προγραμμάτων (Λογισμικό - Software). Η/Υ = ΥΛΙΚΟ + ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

4 Η εξέλιξη των Η/Υ. Ο πρώτος Η/Υ, ο MARK I ή Automatic Sequence Calculator κατασκευάστηκε στο Harvard το Είχε αξία πάνω από $ (τότε !!!), ζύγιζε 5 τόνους (χρησιμοποιούσε 3300 ηλεκτρονόμους) και χρειαζόταν για τη στέγαση του μία αίθουσα 20 μέτρα πλάτος και 10 μέτρα μήκος. Η ισχύς του, πολλαπλασίαζε δύο (2) αριθμούς 23 ψηφίων σε έξι (6) δευτερόλεπτα. Σήμερα μπορούμε να “χωρέσουμε” εκείνο τον υπολογιστή σ’ ένα κουτί αξίας μερικών εκατοντάδων € (σήμερα !!!) που θα έχει διαστάσεις 20 εκατοστά πλάτος και 10 εκατοστά μήκος. Η ισχύς του, μερικά εκατομμύρια πράξεις το δευτερόλεπτο.

5 Η αναπαράσταση της πληροφορίας στον Η/Υ
Ψηφιακή Πληροφορία – Ψηφιακή Μηχανή

6 Μία πληροφορία Ο Λαμπτήρας ανάβει (1) Ο Λαμπτήρας δεν ανάβει (0) Α  1
Το 1 ή το 0 αποτελούν ένα δυαδικό ψηφίο bit (Binary DigIT) και είναι η στοιχειώδης μονάδα ψηφιακής πληροφορίας. Β 0

7 Περισσότερες Πληροφορίες - Κωδικοποίηση
Με n bits μπορώ να κάνω 2n συνδυασμούς. (με 1 bit 21=2 συνδυασμούς, με 2 bits 22=4 συνδυασμούς, με 3 bits 23=8 συνδυασμούς κτλ). Α  00 Β  01 Γ  10 Δ  11 Η αντιστοίχιση συμβόλων σε ακολουθίες 0 και 1 ονομάζεται κωδικοποίηση και το σύνολο των αντιστοιχήσεων που προκύπτουν ονομάζεται κώδικας.

8 Παραδείγματα με γνωστούς κώδικες χαρακτήρων
Κώδικες που χρησιμοποιούνται για την αναπαράσταση των γραμμάτων είναι ο ASCII (8bits), o EBCDIC (8bits), o Unicode (16bits). Παρακάτω φαίνεται ένα μέρος του κώδικα ASCII: + – Α – Β – C – Α – Β – Γ – Ερώτηση: Πόσα σύμβολα (γράμματα, ψηφία, σημεία στίξης κ.α.) μπορεί να αναπαραστήσει ο κώδικα ASCII;

9 Πώς και που κρατούνται οι πληροφορίες;
Προσωρινά στη μνήμη RAM αλλά μόνιμα: Αρχικά στο χαρτί (διάτρητες κάρτες) και σε μαγνητικές ταινίες. Μαγνητικοί δίσκοι Οπτικοί δίσκοι Μαγνητοοπτικοί δίσκοι 1 ή 0

10 Αποθήκευση πληροφοριών
Ένα Bit είναι στοιχειώδης μονάδα που κρατάει πληροφορία. Στον ψηφιακό υπολογιστή, αυτό αντιπροσωπεύεται από την ύπαρξη ή όχι ηλεκτρικού ρεύματος. Στα μαγνητικά μέσα από τη μαγνήτιση ενός στοιχειώδους σημείου, προς το βορρά ή προς το νότο). Στα οπτικά λακκούβες και σαμάρια. Το Byte είναι η βασική μονάδα που δίνει τη δυνατότητα μέτρησης στη μνήμη ενός χαρακτήρα. 1 Byte = 8 Bits BIT 1 ή (Binary DigIT)

11 Byte, KB, MB, GB, . . . ΚΒ 1 KiloByte = 210 bytes = 1024 bytes
MΒ 1 MegaByte = KB = bytes GΒ 1 GigaByte = 1024 MB = bytes TΒ 1 TeraByte = 1024 GB = bytes PΒ 1 PetaByte = 1024 TB = bytes

12 ΥΛΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ (HARDWARE)

13 H δομή ενός υπολογιστή ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ C.P.U. ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΝΗΜΗ (RAM)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΜΝΗΜΗ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ C.P.U. ΕΞΟΔΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΝΗΜΗ (RAM)

14 Η Αρχιτεκτονική του Η/Υ
Η Αρχιτεκτονική του Η/Υ Τα πολύπλοκα για να κατανοήσουμε κάνουμε τα εξής: Διακρίνουμε τα τμήματα που παρουσιάζουν μία σχετική αυτονομία. Επισημαίνουμε τον τρόπο διασύνδεσης των τμημάτων Μελετάμε τη συμπεριφορά τους, τον τρόπο αλληλεπίδρασής τους και τη σχέση τους με τα παραγόμενα τελικά αποτελέσματα.

15 Η Αρχιτεκτονική του Η/Υ
Η Αρχιτεκτονική του Η/Υ Υλικό: σύνολο ηλεκτρονικών τμημάτων του Η/Υ, όπως ηλεκτρονικά κυκλώματα, μονάδες δίσκων, εκτυπωτές, οθόνες, πληκτρολόγια κ.α. Υλικό είναι οτιδήποτε έχει μία υλική-φυσική υπόσταση σε ένα υπολογιστικό σύστημα. Η διάκριση των μερών του υλικού και η περιγραφή του τρόπο διασύνδεσής τους αποτυπώνει την δομή του υλικού. Η αρχιτεκτονική του υπολογιστή ασχολείται με την δομή του και τη συμπεριφορά του υλικού.

16 Η Αρχιτεκτονική του Η/Υ
Η Αρχιτεκτονική του Η/Υ Οι υπολογιστές ταξινομούνται σε γενιές ανάλογα με την τεχνολογία κατασκευής των κυκλωμάτων τους και την αρχιτεκτονική τους. Θα αναφερθούμε στα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά της 4ης γενιάς υπολογιστών και θα εξετάσουμε ένα «απλό» υπολογιστή ως παράδειγμα.

17 Η Αρχιτεκτονική του Η/Υ
Η Αρχιτεκτονική του Η/Υ

18 Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας (KME) – Central Processing Unit (CPU):
Το κέντρο του συστήματος Υπεύθυνη για τον έλεγχο και τον συντονισμό του κεντρικού και του περιφερειακού μέρους. Εκτελεί τα προγράμματα που είναι αποθηκευμένα στην κύρια μνήμη με τα εξής βήματα: Φέρνει την επόμενη εντολή από την κύρια μνήμη Η εντολή αποκωδικοποιείται Η εντολή εκτελείται Περιέχει καταχωρητές

19 Κεντρική ή Κύρια Μνήμη (Main Memory):
Προσωρινή αποθήκευση προγραμμάτων και δεδομένων και αποτελεσμάτων. Υψηλές ταχύτητες ανάγνωσης και εγγραφής αλλά μικρή σχετικά χωρητικότητα.

20 Μονάδα Εισόδου/Εξόδου (Input / Output Unit).
Μεσολαβεί για την επικοινωνία του κεντρικού μέρους με τις περιφερειακές συσκευές.

21 Δίαυλος Επικοινωνίας (Bus)
Σύνολο ηλεκτρικών κυκλωμάτων που επιτρέπουν τη μετάδοση ηλεκτρικών σημάτων ανάμεσα στις διάφορες μονάδες του υπολογιστή. Δίαυλος δεδομένων: μεταφορά δεδομένων Δίαυλος διευθύνσεων: μεταφορά διευθύνσεων Δίαυλος ελέγχου: μεταφορά σημάτων ελέγχου

22 Περιφερειακό μέρος Αποθήκευσης δεδομένων. Π.χ. Σκληροί δίσκοι, Μονάδές δισκέτας, CD, DVD. Επικοινωνία με εξωτερικό περιβάλλον, με άλλους χρήστες ή άλλους υπολογιστές: π.χ. κάρτες οθόνης, οθόνες, εκτυπωτές, πληκτρολόγιο, ποντίκι, κάρτα ήχου, ηχεία, κάρτα δικτύου.

23 Το υλικό μέρος Η οθόνη Το ποντίκι Το πληκτρολόγιο Η κεντρική μονάδα
Ο εκτυπωτής Άλλες συσκευές

24 Κεντρική μονάδα συστήματος
Μητρική κάρτα (Motherboard) Συσκευές δίσκων (Drives) Θύρες & κάρτες επικοινωνίας Τροφοδοτικό

25 Ο επεξεργαστής (C.P.U) Αποτελείται από:
Την Αριθμητική και Λογική Μονάδα (ALU) η οποία εκτελεί αριθμητικές και λογικές πράξεις. Την Μονάδα Ελέγχου (CU) η οποία στέλνοντας κατάλληλα σήματα συντονίζει τη λειτουργία του υπολογιστή. Ακόμη ανακαλεί τις εντολές από την μνήμη, τις αναγνωρίζει και τις αναθέτει στην αριθμητική και λογική μονάδα για εκτέλεση.

26 Ο επεξεργαστής (C.P.U) Αποτελείται ακόμη από τους:
Καταχωρητές (registers) που είναι μικρές ταχύτατες μνήμες για την προσωρινή αποθήκευση εντολών και δεδομένων. Είδη καταχωρητών είναι οι καταχωρητές διεύθυνσης, καταχωρητές δεδομένων μνήμης, απαριθμητής προγράμματος, καταχωρητής εντολών, συσσωρευτής, καταχωρητής κατάστασης. Υπάρχει και η κρυφή μνήμη (cache).

27 Ο επεξεργαστής (C.P.U) Ο επεξεργαστής μπορεί να εκτελεί κάποιες συγκεκριμένες εντολές που αποτελούν το σύνολο εντολών του (instruction set).

28 Ο επεξεργαστής (C.P.U) Με τη χρήση των σημάτων ελέγχου της Μονάδας Ελέγχου ο επεξεργαστής κάνει τον εξής κύκλο εργασιών: Μεταφορά μιας εντολής από την μνήμη. Αποκωδικοποίηση της εντολής. Εκτέλεση της εντολής Επανάληψη

29 Ο επεξεργαστής (C.P.U) Για τον χρονισμό των ενεργειών του επεξεργαστή υπάρχει σε αυτόν ένα ρολόι. Ταχύτητα ρολογιού (σήμερα σε GHz) – παλμοί / δευτερόλεπτο 1Hz = 1παλμός / δευτερόλεπτο 1000Hz (1KHz) = 1000 παλμοί/ δευτ. 106Hz (1MHz)= 1εκατ. παλμοί /δευτ. 109Hz (1GHz)= 1δισ. παλμοί/ δευτ. Ποια η χρονική διάρκεια μεταξύ δύο διαδοχικών παλμών αν η ταχύτητα είναι 4GHz; Ο ρυθμός του ρολογιού χρησιμοποιείται για τον συγχρονισμό των διαφόρων ενεργειών των επιμέρους τμημάτων του υπολογιστή.

30 Ο επεξεργαστής (C.P.U) Αν ένα πρόγραμμα, δηλαδή ένα σύνολο εντολών, για να εκτελεστεί από την KME απαιτεί Α sec και το ρολόι έχει ταχύτητα B Hz τότε: Αριθμός κύκλων ρολογιού για το συγκεκριμένο πρόγραμμα C=AxB. Αν το πρόγραμμα έχει IC εντολές τότε Κύκλοι ρολογιού/εντολή CPI = C/IC.

31 Ο επεξεργαστής (C.P.U) Εν κατακλείδι σε ένα επεξεργαστή έχουμε τα εξής κύρια χαρακτηριστικά: Σύνολο εντολών Ταχύτητα ρολογιού Μήκος λέξης (world length) ή Λέξη (word) δηλαδή ο αριθμός των δυαδικών ψηφιών που μπορεί να χειριστεί ταυτόχρονα μία εντολή του επεξεργαστή. Η ΚΜΕ γράφει ή διαβάζει από τη μνήμη μία λέξη σε κάθε προσπέλαση. Σήμερα δημιουργούνται επεξεργαστές που μπορούν να εκτελούν παράλληλα εντολές, οι διπλοπύρηνοι ή τετραπύρηνοι όπως λέγονται με σκοπό πάντα την αύξηση της επεξεργαστικής τους δύναμης.

32 Η μνήμη Το μέρος που αποθηκεύονται οι πληροφορίες. Χωρίζεται σε :
Κύρια μνήμη (Κεντρική) Περιφερειακή (Βοηθητική) Χαρακτηριστικά: Χωρητικότητα Μονιμότητα αποθήκευσης πληροφοριών Ταχύτητα ανάγνωσης και εγγραφής

33 Κεντρική μνήμη Von Neumann:Δεδομένα και εντολές στη μνήμη. Έτσι στην κεντρική μνήμη αποθηκεύονται δεδομένα, εντολές, αποτελέσματα εκτέλεσης προγραμμάτων. Μνήμη = σύνολο κελιών Κάθε κελί έχει ένα αριθμό ως διεύθυνση

34 Κεντρική μνήμη - Χαρακτηριστικά
Χωρητικότητα (σήμερα GB) Χρόνος προσπέλασης για ανάγνωση ή εγγραφή ενός κελιού. Μετριέται σε ns (1ns=10-9sec) Ταχύτητα: Η ταχύτητα μια μνήμης SDRAM μπορεί να εκφραστεί με δυο τρόπους: Πρώτον, βάσει του συνολικού χρόνου προσπέλασης που είναι εκφρασμένος σε nanoseconds (1ns=10-9 sec) π.χ. 3ns Δεύτερον, βάσει της συχνότητας λειτουργίας που μπορεί να μεταφέρει δεδομένα που είναι εκφρασμένη σε MHz π.χ. 1200ΜΗz Χρόνος κύκλου: ελάχιστος χρόνος μεταξύ δύο διαδοχικών αναφορών στη μνήμη. Εύρος ζώνης: Ορίζεται ως η μέγιστη ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων στην μνήμη. Μετριέται σε ΜB/sec

35 Byte, KB, MB, GB, . . . 1 KBit = 1000 bits 1 Mbit=106 bits
ΚΒ 1 KiloByte = 210 bytes = bytes MΒ 1 MegaByte = KB = bytes GΒ 1 GigaByte = 1024 MB = bytes TΒ 1 TeraByte = 1024 GB = bytes PΒ 1 PetaByte = 1024 TB = bytes 1 KBit = 1000 bits 1 Mbit=106 bits 1 Gbit=109 bits

36 Κεντρική μνήμη Όταν λέμε για κεντρική μνήμη εννοούμε κυρίως την RAM (Random Access Memory) η οποία χάνει τα δεδομένα της όταν ο υπολογιστής σταματά τη λειτουργία του. Εκτός της RAM υπάρχουν και η RΟΜ και η RAM-CMOS. ROM (Read Only Memory) Περιέχει το πρόγραμμα BIOS που χρειάζεται γα να ξεκινήσει ο Η/Υ. Το πρόγραμμα αυτό κάνει τους απαραίτητους ελέγχους και αρχικοποιήσεις και αν όλα είναι καλά βρίσκει και ξεκινά το λειτουργικό σύστημα. Κρατά το περιεχόμενο της και όταν ο υπολογιστής είναι σβηστός. Σήμερα: EEPROM (Electrically Erasble PROMs - Ηλεκτρικά Διαγράψιμη PROM - EEPROM) Στο ολοκληρωμένο κύκλωμα της ROM περιέχεται και μια ειδικού τύπου RAM η RAM-CMOS. Αυτή περιέχει κάποιες ρυθμίσεις του υπολογιστή όπως την ημερομηνία και μπορεί να γραφτεί από το χρήστη. Διατηρεί τα δεδομένα της με τη χρήση μπαταρίας.

37 Κεντρική μνήμη

38 Κεντρική μνήμη Σήμερα η μνήμη RAM είναι δυναμική (dynamic), σύγχρονή (synchronous), και DDR (Double Data Rate). DDR2 SDRAM και πάμε για DDR3 Ταχύτητες >800MHz Χωρητικότητα >2 GB

39 Μονάδα Ε/Ε Υπεύθυνη για την επικοινωνία του κεντρικού μέρους με το σύνολο των περιφερειακών συσκευών. Σκοπός η γρήγορη και ασφαλής μεταφορά δεδομένων Χρησιμοποιεί παράλληλη ή σειριακή μεταφορά Η επικοινωνία μπορεί να είναι σύγχρονη ή ασύγχρονη Η μονάδα εισόδου - εξόδου υλοποιείται από ένα σύνολο ολοκληρωμένων κυκλωμάτων (chipset, προσαρμοστικές μονάδες) που βρίσκεται πάνω στη μητρική πλακέτα. Μέρος της επικοινωνία της περιφερειακής συσκευής με τον μονάδα εισόδου/εξόδου αποτελεί και ο οδηγός της συσκευής (driver).

40 Δίαυλοι Επικοινωνίας Είναι το φυσικό μέσο μεταφοράς δεδομένων και αφετέρου ένα σύνολο κανόνων για το πως να συντελείται η μεταφορά αυτή. Σκοπός η μεγάλη ταχύτητα και η εξυπηρέτηση πολλών συσκευών Ένας δίαυλος μεταφέρει: Δεδομένα Διευθύνσεις Σήματα ελέγχου Σήματα απόκρισης Σήματα χρονισμού Σύνολο κανόνων επικοινωνίας: πρωτόκολλο διαύλου Εύρος διαύλου ο αριθμός των γραμμών μεταφοράς δεδομένων π.χ. 64bits Ταχύτητα μεταφοράς μετριέται σε Mbits/sec

41 Κάρτα ήχου ενσωματωμένη
CPU (Επεξεργαστής) Chipset Κεντρική Μνήμη (RAM) Κάρτα γραφικών 1 x PCIe x16 4 – 16 Gb/s EPROM (BIOS) Σκληρός Δίσκος DVD-RW Serial ATA, 150– 250ΜΒ/s PCI 133–533MB/s Κάρτα τηλεόρασης Κάρτα ήχου ενσωματωμένη USB 500MB/s Εκτυπωτής Σαρωτής FSB 10 Gb/s PCIe x1 250-1 GB/s Κάρτα Δικτύου Πληκτρολόγιο ποντίκι Super I/O Παραλ. Θύρα Σειρ. Θύρα Μονάδα. Δισκέτα Δίαυλος Μνήμης AGP bus, 2133 MB/s FireWire (IEEE 1394), 49 MB/s

42 Περιφερειακές Μονάδες

43 Μονάδες Εισόδου(Α) Εισαγωγή χαρακτήρων-εικόνας Εισαγωγή ήχου - video
Πληκτρολόγιο Οπτικός αναγνώστης Αναγνώστης γραμμωτού κώδικα Εισαγωγή ήχου - video Μικρόφωνο Κασετόφωνο, πικάπ, CD-player DVD, Video, Video Κάμερα

44 Μονάδες Εισόδου (B) Εισαγωγή σημείου θέσης Ποντίκι (mouse)
Χειριστήριο (joystic) Φωτογραφίδα (light pen) Χειριστήριο με μπάλα (trackball) Πινακίδα ψηφιοποίησης (image digitizer)

45 Μονάδες εξόδου Οθόνη Εκτυπωτής Σχεδιογράφος Ηχεία Video

46 Μονάδες εισόδου/εξόδου
Συσκευή για δισκέτες Συσκευή μαγνητικού δίσκου Συσκευή οπτικού δίσκου Fax Modem Οθόνη (touch screen)

47 Το ποντίκι Το ποντίκι είναι συσκευή (κατάδειξης σημείου), με την οποία μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τον Η/Υ. Μπορούμε να φανταστούμε ότι η συσκευή αυτή είναι η προέκταση του χεριού μας μέσα στον ηλεκτρονικό κόσμο του υπολογιστή. Όταν το μετακινούμε ο δείκτης στην οθόνη ακολουθεί την πορεία του χεριού μας.

48 Βασικές ενέργειες με το ποντίκι
Για να δείξουμε (επιλέξουμε) ένα αντικείμενο Για να ανοίξουμε ένα αντικείμενο (εκκινήσουμε ένα πρόγραμμα) Για να μετακινήσουμε ένα αντικείμενο Για πρόσβαση σε σχετικές πληροφορίες και εντολές Αριστερό Κλικ Διπλό Κλικ Σύρσιμο Δεξί κλικ

49 Μορφές Δείκτη

50 Το πληκτρολόγιο

51 Το πληκτρολόγιο Το πληκτρολόγιο

52 Αλλαγή γλώσσας Ο συνδυασμός των αριστερών πλήκτρων <Alt> + <Shift> εναλλάσσει τον τρόπο γραφής του πληκτρολογίου (ελληνικά - αγγλικά, αγγλικά - ελληνικά) ή άλλες γλώσσες Από το εικονίδιο γλώσσας που υπάρχει πάνω στη γραμμή εργασιών του Η/Υ.

53 Χαρακτήρες, τόνοι & διαλυτικά
; στο Q, : στο Shift + Q Στα Ελληνικά ς στο W, δ στο D, φ στο F, γ στο G, ξ στο J, λ στο L, ρ στο R, υ στο Υ, θ στο U, π στο P, ψ στο C, ω στο V. ; + φωνήεν ά, ί, ό, ύ, ώ <Shift> + ; + φωνήεν ϊ, ϋ Δεξί <Alt> + ; ΐ, ΰ

54 Περιφερειακή Μνήμη Υλικό που φυλάσσονται μόνιμα οι πληροφορίες:
Μαγνητικοί δίσκοι Οπτικοί δίσκοι Μαγνητικές ταινίες

55 Οθόνη

56 Οθόνη Ανάλυση = αριθμός εικονοστοιχείων (pixels =picture elements) π.χ. 1024x768, 1200x1600 Μέγεθος= η διαγώνιος σε ίντσες

57 Οθόνη και Κάρτα γραφικών

58 Οθόνη Καθοδικού Σωλήνα (CRT -Cathode Ray Tube)

59 Οθόνες Υγρών Κρυστάλλων (LCD – Liquid Crystal Display)

60 Οθόνες Υγρών Κρυστάλλων (LCD – Liquid Crystal Display)

61 Οθόνες Υγρών Κρυστάλλων (LCD – Liquid Crystal Display)

62 Οθόνη Αφής (Touch screen)
Μονάδα Εισόδου – Εξόδου ΑΤΜ, Τουριστικά περίπτερα

63 Ανάλυση - Resolution Ανάλυση οθόνης είναι ο αριθμός των εικονοστοιχείων κατά ύψος και κατά πλάτος π.χ. 1024x798. Μια εικόνα αποτελείται και αυτή από εικονοστοιχεία. Π.χ. 200x300 Όταν εμφανίζεται σε μία οθόνη ένα pixel της αντιστοιχεί σε ένα pixel της οθόνης (100%) καταλαμβάνοντας ένα μέρος της. Ανάλυση εικόνας δεν είναι ο αριθμός των Pixels αλλά ο αριθμός των Pixel σε μία ίντσα. Όσο μεγαλύτερη είναι η ανάλυση εικόνας τόσο πιο μικρά είναι τα pixels και κατά την εκτύπωση υπάρχει περισσότερη λεπτομέρεια. Η ανάλυση του εκτυπωτή είναι ο αριθμός των κουκκίδων μελανιού ανά ίντσα (dpi) που παράγεται κατά την εκτύπωση. Π.χ. 720 dpi Οι φωτογραφικές μηχανές χαρακτηρίζονται από των αριθμό των Pixel που έχουν οι εικόνες που δημιουργούνε. Αν π.χ μια φωτογραφία είναι 2048 pixels Χ pixels, τότε το συνολικό μέγεθος είναι 3,145,728 pixels, άρα μιλάμε για 3 MP. Η ανάλυση είναι 72ppi. Τα πολλά pixels είναι καλά όταν μας ενδιαφέρουν εκτυπώσεις μεγάλων διαστάσεων. Μια εικόνα με μικρή ανάλυση μπορεί να εκτυπωθεί ποιοτικά αν επιλέξουμε το κατάλληλο μέγεθος εκτύπωσης.

64 Εκτυπωτής Ακίδων (dot matrix)

65 Εκτυπωτής Ακίδων (dot matrix)

66 Εκτυπωτής Έκχυσης Μελάνης (inkjet)

67 Εκτυπωτής Έκχυσης Μελάνης (inkjet)

68 Εκτυπωτής Laser

69 Εκτυπωτής Laser

70 Εκτυπωτής Laser

71 Περιφερειακή Μνήμη – Δισκέτα

72 Περιφερειακή Μνήμη – Δισκέτα

73 Περιφερειακή Μνήμη – Δισκέτα

74 Περιφερειακή Μνήμη – Σκληρός Δίσκος

75 Περιφερειακή Μνήμη – Σκληρός Δίσκος

76 Περιφερειακή Μνήμη – Σκληρός Δίσκος

77 Περιφερειακή Μνήμη – Οπτικός Δίσκος

78 Περιφερειακή Μνήμη – Οπτικός Δίσκος
Νησίδα = 1 (μεγάλη ανάκλαση ακτίνας) Κοίλωμα = 0 (μικρή ανάκλαση ακτίνας)

79 Περιφερειακή Μνήμη – Οπτικός Δίσκος

80 Περιφερειακή Μνήμη – Οπτικός Δίσκος

81 Περιφερειακή Μνήμη – Οπτικός Δίσκος

82 Περιφερειακή Μνήμη – Οπτικός Δίσκος – Single session – Multi session

83 Περιφερειακή Μνήμη – Οπτικός Δίσκος – CD-ROM , CD-R

84 Περιφερειακή Μνήμη – Οπτικός Δίσκος – Εγγραφή CD-R

85 Περιφερειακή Μνήμη – Οπτικός Δίσκος – CD-RW

86 Περιφερειακή Μνήμη – Οπτικός Δίσκος – CD-ROM, CD-R, CD-RW

87 Περιφερειακή Μνήμη – Οπτικός Δίσκος – DVD

88 MODEM (Modulator –Demodulator)
Μετατρέπει το ψηφιακό σήμα (1,0) του υπολογιστή σε αναλογική μορφή κατάλληλη να διαδοθεί με του δικτύου που τον συνδέει με άλλους υπολογιστές. Χαρακτηριστικό του είναι πόσα δυαδικά ψηφία στέλνει το δευτερόλεπτο – bits per sec (bps).

89 MODEM (Modulator –Demodulator)

90 Σαρωτής (scanner) Μετατροπή έντυπων φωτογραφιών σε ηλεκτρονικές
Χαρακτηριστικό το πλήθος των σημείων (dots) σε μία ίντσα που μπορεί να διαβάσει από το χαρτί = dpi Με τη χρήση λογισμικού οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων (OCR) είναι δυνατή η αναγνώριση των γραμμάτων ενός εγγράφου που σαρώνεται. Η ανάλυση της σάρωσης καλό είναι να ρυθμίζεται σε τουλάχιστον 300dpi όταν σαρώνουμε κείμενο για αναγνώριση ή φωτογραφία για επεξεργασία και εκτύπωση και σε 72dpi όταν σαρώνουμε φωτογραφίες για εμφάνιση κυρίως σε υπολογιστή.

91 Σχεδιογράφος (Plotter)

92

93 Δίκτυα

94 Κατηγορίες Υπολογιστών
Υπερυπολογιστή (Supercomputers) Μεγάλοι (MAIN FRAMES) Μεσαίοι (MINI COMPUTERS) – Διακομιστές – Εξυπηρετητές Προσωπικοί Υπολογιστές (PC – MAC) Φορητοί Υπολογιστές (Laptop) Υπολογιστές παλάμης (Palmtop)

95 Τα βασικά των Windows Εκκίνηση, Μενού Έναρξη, Βοήθεια
Αναπτυσσόμενα μενού, Γραμμή επισήμανσης, Υπογραμμισμένοι χαρακτήρες, Θερμά πλήκτρα. Αποσιωπητικά, Γκρίζες εντολές, Βέλη, Ενεργοποίηση ή επιλογή χαρακτηριστικών, πλήκτρα συντόμευσης. Μενού ελέγχου, μετακίνηση, αλλαγή μεγέθους, ελαχιστοποίηση, επαναφορά παραθύρων. Κίνηση σε ένα παράθυρο διαλόγου, στοιχεία ελέγχου, Διάλογοι με καρτέλες. Κουμπιά ελέγχου, επιλογής, πλαίσια ελέγχου, πλαίσια κειμένου, λίστες, πλαίσια λίστας πολλαπλών επιλογών, Γραμμές κύλισης, αυξομειωτές, ρυθμιστές.

96 Το παράθυρο ελαχιστοποίηση μεγιστοποίηση κλείσιμο Γραμμή τίτλου
Αλλαγή Μεγέθους Γραμμή κύλισης Περιεχομένων

97 Από πού και πότε έρχονται ;
Ένα παράθυρο διαλόγου εμφανίζεται όταν μια εφαρμογή χρειάζεται περισσότερες πληροφορίες από εσάς … (αποσιωπητικά)

98 Παράθυρα με πολλές καρτέλες
Παράθυρα πολλαπλών χρήσεων <Ctrl>+<Tab> (Επόμενη Καρτέλα) <Ctrl>+<Shift>+<Tab> (Προηγούμενη Καρτέλα)

99 Μηχανισμοί & Στοιχεία ελέγχου
Κουμπί εντολής (Εκτελεί την εντολή που είναι γραμμένη ή απεικονίζει στην επιφάνεια του) Κουμπί επιλογής (Αλληλο αποκλειόμενες επιλογές, Μετακίνηση με <Tab>, Επιλογή με Πλήκτρο διαστήματος) Κουμπί ελέγχου (Ενεργή ή ανενεργή επιλογή ή ρύθμιση)

100 Πληκτρολόγηση σε Πλαίσια κειμένου
Ενεργό πλαίσιο κειμένου: Αντίστροφος φωτισμός ή αναβοσβήνει κατακόρυφη γραμμή (δρομέας) Πλήκτρο <Backspace>: Διαγραφή του προηγούμενου χαρακτήρα (αριστερά του δρομέα) Πλήκτρο <Delete>: Διαγραφή του επόμενου χαρακτήρα (δεξιά του δρομέα) <Alt>+<Backspace>: Διαγραφή όλου του υπάρχοντος κειμένου

101 Πλαίσια Λίστας πολλαπλών επιλογών
Σύνθετα πλαίσια λίστας Αναπτυσσόμενες λίστες Tab, Alt-Κάτω Βέλος ή πατήστε το πρώτο γράμμα του στοιχείου που θέλετε

102 Γραμμές κύλισης, αυξομειωτές
Γραμμή κύλισης, ασανσέρ Αυξομειωτές (Τιμές με αριθμούς) Ρυθμιστές (Τιμές χωρίς αριθμούς)

103 Αναζητήστε το θέμα στο ευρετήριο

104 Επικοινωνία ανθρώπου και Η/Υ
Φυσική Γλώσσα (Ελληνικά, Αγγλικά, Κινέζικα, ...) ΑΝΘΡΩΠΟΣ Γλώσσες Προγραμματισμού Υψηλού επιπέδου (Fortran, Cobol, Basic, Pascal, C, Lisp ...) Γλώσσες Προγραμματισμού Xαμηλού επιπέδου (Assembly) ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Γλώσσα Μηχανής ( , , ...)

105 Κατηγορίες Λογισμικού
Λογισμικό συστήματος Λογισμικό ανάπτυξης Βοηθητικό Λογισμικό Λογισμικό Εφαρμογών

106 Λειτουργικά Συστήματα
DOS Windows 3.1, 95, 98, ME Windows NT, 2000 Windows XP Linux, Unix, MacOS, Solaris

107 Γλώσσες Προγραμματισμού
PASCAL C PROLOG MODULA-2 ADA SMALLTALK LOGO FORTRAN COBOL ALGOL PL/1 BASIC ALGOL 68 LISP

108 Βοηθητικό Λογισμικό WinZip MonkeyZip Acrobat Norton Antivirus
McAfee Antivirus

109 Πακέτα εφαρμογών Επεξεργασία κειμένου (Word Processing)
Επιτραπέζια τυπογραφία (DTP) Λογιστικά φύλλα (Spreadsheet) Βάσεις Δεδομένων (Data Base) Σχεδίαση & φωτορεαλιστική απεικόνιση (CAD, 3D) Επεξεργασία φωτογραφίας Επεξεργασία ήχου Επεξεργασία κινούμενης εικόνας Επεξεργασία video, κινούμενης εικόνας Πακέτα επιστημονικών περιοχών Λογιστικές, Εμπορικές και Βιομηχανικές εφαρμογές


Κατέβασμα ppt "ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google