Σχολική Επίδοση και Αξιολόγηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
Αποδόσεις αιτίων.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Μια διαγραμματική παρουσίαση των όρων
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΣΧΕΣΙΟΣΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Σειρά παραδόσεων από 09/10/09 – 08/01/10 Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εισηγήτριες: Δρ Ελένη Π. Μαράκη Σχολική Σύμβουλος ΔΕ Πρόεδρος ΙΑΚΕ Δρ Μαρία Ι. Καδιανάκη Σχολική Σύμβουλος ΔΕ Γενική Γραμματέας ΙΑΚΕ Η αξιολόγηση του μαθητή.
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Αγγελος Βαλλιανατος Σχολικος Συμβουλος ΠΕ01
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Βιολογία Γυμνασίου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχολική Επίδοση και Αξιολόγηση http://www.youtube.com/watch?v=7lBhMSaFNhY

Ποια είναι η υποχρέωση του σχολείου; «το σχολείο έχει την υποχρέωση να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, για να τους δοθεί η δυνατότητα να εξελιχτούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να αναπτύξουν δημιουργική και κριτική σκέψη» Τι είναι η σχολική επίδοση; «Το σχολείο θέτει ορισμένους σκοπούς και δραστηριοποιεί τους μαθητές του στην επίτευξη των σκοπών αυτών. Ο βαθμός, στον οποίο οι μαθητές πετυχαίνουν τους σκοπούς, ονομάζεται σχολική επίδοση» (Τσουρέκης, 1981).

Ευφυΐα Νοημοσύνη Θέληση Υγεία Ψυχοφυσική κατάσταση Εξωσχολικό και σχολικό περιβάλλον Σχολική Επίδοση Schnitzer, 1981

Είναι απαραίτητη η σχολική επίδοση; Στοιχείο Δημοκρατίας Στοιχείο Κοινωνικής Ισότητας

Σχολική επίδοση και νοημοσύνη Είναι, οι καλύτεροι μαθητές, οι ευφυέστεροι; Είναι, οι κακοί μαθητές, οι λιγότερο έξυπνοι; Ποιοι παράγοντες μπορεί να επηρεάζουν την σχολική επίδοση; Heller, 1984: νοημοσύνη, οικογένεια, κοινωνικο- πολιτιστικό περιβάλλον, συμπεριφορά δασκάλου, σχολική ατμόσφαιρα, προσωπικότητα μαθητή, κλπ. Απαντήστε το ανώνυμο ερωτηματολόγιο για το μορφωτικό επίπεδο των γονιών σας!

Σχολική επίδοση και κοινωνική προέλευση (Τζάνη, 1983) Επάγγελμα Γονέων Σχολική επίδοση- Άριστα Μέτρια Σχολική επίδοση-Κάτω του μετρίου Εκπαιδευτικοί 80% 12% 8% Επιστήμονες 65% 31% 4% Επιχειρηματίες 51% 41% Βιομήχανοι 47% 5% Αγρότες 23% 38% Εργάτες 11% 45% 44%

Αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης Σχολικοί τίτλοι ως βάση για τη διεκδίκηση επαγγελματικού μέλλοντος Την έχει αναλάβει το ίδιο το σχολείο Είναι απαραίτητη;

Η αξιολόγηση ως κοινωνική ανάγκη Ποιος έχει τα προσόντα για κάποια θέση; Κοινωνικοπολιτική προοδευτική διαδικασία Κατάταξη των μαθητών σε τάξεις ανάλογα με την ηλικία Το γόητρο του «δασκάλου» «Η βαθμολογία και οι σχολικοί τίτλοι καθιερώθηκαν και απόκτησαν στην πορεία όλο και μεγαλύτερη σημασία, όχι επειδή κάποια άμεση παιδαγωγική ανάγκη επέβαλε τη χρήση τους, αλλά επειδή εξυπηρετούσαν πριν από όλα το ίδιο το κράτος και την οικονομία κάθε χώρας.» (Διαμαντόπουλος, 1995)

Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική ανάγκη Βοηθά το μαθητή να διαπιστώσει τις ικανότητές του http://www.youtube.com/watch?v=4wTrpErRiKA Κίνητρο για μάθηση Δίνει πληροφορίες και στην ίδια την πολιτεία ‘όμως… μία μεγάλη αποτυχία ή συνεχείς αποτυχίες καταστρέφουν τη διάθεση για μάθηση Δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός!

Αμφισβήτηση της αναγκαιότητας της αξιολόγησης Η συνεχής αξιολόγηση διαταράσσει την παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού- εκπαιδευόμενου Δεν μπορούν να αφοσιωθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές στο καθαρά παιδαγωγικό έργο του σχολείου Αποπροσανατολίζει τους μαθητές από την αληθινή μάθηση και επιτυχία, καλλιεργώντας βαθμοθηρικές τάσεις και αναπτύσσοντας την μνημονική τους ικανότητα σε βάρος των δημιουργικών δυνάμεών τους

Αξιολόγηση προφορικών επιδόσεων 1/2 Δυνατότητα υποβολής συμπληρωματικών ερωτήσεων Διευκολύνει τους μαθητές με φοβίες Διευκολύνει τους μαθητές με δυσκολίες στο γραπτό λόγο Υποκειμενικός χαρακτήρας, λόγω της αμεσότητας της επικοινωνίας

Αξιολόγηση προφορικών επιδόσεων 2/2 Βαθμολογείται η ποιότητα και όχι η συχνότητα Δεν επιτρέπεται να βαθμολογούνται χειρότερα οι μαθητές εκείνοι που παρακολουθούν το μάθημα παθητικά αλλά προσεκτικά Οι ερωτήσεις πρέπει να προετοιμάζονται από τον εκπαιδευτικό, με διαφορετικό βαθμό δυσκολίας και να απευθύνονται με προοδευτική πορεία από τις εύκολες προς τις δύσκολες Να μην ελέγχεται μόνο η απομνημόνευση της εξεταζόμενης ύλης από το μαθητή, αλλά ταυτόχρονα να διαπιστώνεται και η ικανότητα του για κατανόηση και εφαρμογή των γνώσεων Να μην απευθύνεται ο εκπαιδευτικός σε μία ορισμένη ομάδα μαθητών

Αξιολόγηση γραπτών επιδόσεων (1/2) Η εξέταση γνωστοποιείται στους μαθητές μερικές μέρες νωρίτερα Δεν πρέπει να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία γραπτές εξετάσεις την ημέρα και τρεις την εβδομάδα. Ο προβλεπόμενος χρόνος διάρκειας της εξέτασης πρέπει να τηρείται Δεν επιτρέπεται να σημειώνεται στα γραπτά ο χρόνος παράδοσης αυτών Ο χρόνος διόρθωσης και επιστροφής των γραπτών στους μαθητές οφείλει να μην υπερβαίνει τη μία βδομάδα για μαθητές του Δημοτικού, τις δύο για μαθητές Γυμνασίου και τις τρεις για μαθητές Λυκείου Τις διορθωμένες και βαθμολογημένες εργασίες τις παίρνει ο μαθητής στο σπίτι του, για να ενημερώνονται και οι γονείς Μεγάλο ποσοστό αποτυχίας πρέπει να οδηγεί σε νέα εξέταση

Αξιολόγηση γραπτών επιδόσεων (2/2) Ο εκπαιδευτικός οφείλει: Να καλύπτει τα ονόματα των μαθητών πριν από την διόρθωση των γραπτών. Να διαβάζει όλα τα γραπτά πριν την έναρξη της διόρθωσης. Να πραγματοποιεί τη διόρθωση των γραπτών σε συνεχή χρόνο. Να μην περιορίζει την αξιολόγηση ασκήσεων και προβλημάτων στο τελικό αποτέλεσμα, αλλά να λαμβάνει σοβαρά υπόψη όλη τη διαδικασία.

Ο ρόλος δημογραφικών παραγόντων Ο ρόλος του φύλου http://www.youtube.com/watch?v=gXR5giU0gs4 Ο ρόλος της κοινωνικής προέλευσης http://www.youtube.com/watch?v=aUDxmeMjARI

Αριθμητική ή περιγραφική αξιολόγηση; Πείραμα Schroeter (1977) Περιγραφική βαθμολογία στο Δημοτικό

Ερμηνεία των βαθμών (1/2) ένας μαθητής, σε τάξη 24 μαθητών, βαθμολογείται σε ένα τεστ μαθηματικών με 7 στα 10 και σε ένα τεστ ιστορίας με 8 στα 10. Σε ποιο μάθημα είναι καλύτερος;

Ερμηνεία των βαθμών (2/2) Βαθμός Αριθμός μαθητών που έλαβαν το βαθμό στο τεστ μαθηματικών Αριθμός μαθητών που έλαβαν το βαθμό στο τεστ ιστορίας 5 10 (41,6%) 6 8 (33,3%) 1 (4,1%) 7 3 (12,5%) 2 (8,3%) 8 2 (8,3%) 4 (16,6%) 9 1 (4,1%) 6 (25%) 10 11 (45,8%)

Προβλήματα στην αξιολόγηση Οι ίδιοι μαθητές λαμβάνουν διαφορετικούς βαθμούς σε διαφορετικά σχολεία. Διαφορετικοί εκπαιδευτικοί βαθμολογούν όμοιες εργασίες με διαφορετικούς βαθμούς. Ο ίδιος ο εκπαιδευτικός βαθμολογεί όμοιες εργασίες με διαφορετικούς βαθμούς σε διαφορετικούς χρόνους. Η βαθμολογία χρησιμοποιείται σαν παιδαγωγικό όπλο, για να αντιμετωπιστούν προβλήματα πειθαρχίας.

Υποκειμενικός χαρακτήρας (1/2) Η αξιολόγηση επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό από την προσωπική αντίληψη που έχει ο βαθμολογητής για τον τρόπο βαθμολογίας, αλλά και για τον ίδιο τον βαθμολογούμενο Επίδραση που δέχεται ο εκπαιδευτικός από την βαθμολογία συναδέλφων του Αδυναμία να παραμένει για μακρά χρονικά διαστήματα δέσμιος προηγούμενων δικών του βαθμών Μέσο επίδοσης των μαθητών μίας τάξης

Υποκειμενικός χαρακτήρας (2/2) Μαθήματα Προβιβάσιμος βαθμός από όλους τους διορθωτές Απορριπτικός βαθμός από όλους τους διορθωτές Προβιβάσιμος από κάποιους και απορριπτικός από κάποιους άλλους Έκθεση 9% 21% 70% Μαθηματικά 20% 44% 36% Φυσική 13% 37% 50% Φιλοσοφία 10% 81% Αγγλικά 16% 47% Λατινικά 40%

Έλλειψη εγκυρότητας Προγνωστική αξία http://www.youtube.com/watch?v=y_ZmM7zPLyI

Βιβλιογραφία Διαμαντόπουλος, Π. ( 1995) Βασικά Θέματα Σχολικής Παιδαγωγικής και Μεθοδολογίας. Εκδόσεις Παπαζήση. Αθήνα. Κασσωτάκης, M. (1981) Η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Αθήνα. Ξωχέλλης, Π. (1981) Παιδαγωγική του Σχολείου. Θέματα Κοινωνιολογίας του Σχολείου και Γενικής Διδακτικής. Θεσσαλονίκη. Τσουρέκης, Δ. (1981) Σύγχρονη Παιδαγωγική. Παιδαγωγικές τάσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα. Αθήνα.

Ασκήσεις Τι είναι το peer assessment; Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά του; Ποιοι είναι οι παράγοντες της σχολικής επίδοσης(Heller, 1984 , Schnitzer, 1981) ; Αναφέρετε παραδείγματα για κάθε ένα. Σχολιάστε τη θέση του Διαμαντόπουλου (1995):«Η βαθμολογία και οι σχολικοί τίτλοι καθιερώθηκαν και απόκτησαν στην πορεία όλο και μεγαλύτερη σημασία, όχι επειδή κάποια άμεση παιδαγωγική ανάγκη επέβαλε τη χρήση τους, αλλά επειδή εξυπηρετούσαν πριν από όλα το ίδιο το κράτος και την οικονομία κάθε χώρας.» Πώς πρέπει να χρησιμοποιείται η αξιολόγηση στην εκπαίδευση και τι μπορεί να σημαίνει για το μέλλον των εκπαιδευόμενων;