LEARNING HOW TO LEARN WITH MICROWORLDS Feedback evaluation and help seeking (Yiannoutsou N. & Mavrikis M.) Παρουσίαση: Βάλια Γρηγορίου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
σήμα - λογότυπο - συνδιασμός σήμα εικόνα σύμβολο γεωμετρικό σχήμα αρχικά γράμματος.
Advertisements

Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γνωρίζω τις κατηγορίες του εκπαιδευτικού λογισμικού (Ε.Λ.) όσον αφορά:  Θεωρίες μάθησης που.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
Νικολέτα Γιαννούτσου Πανεπιστήμιο Πατρών και ΕΚΠΑ Μάθηση « εν κινήσει » με ψηφιακές συσκευές σε χώρους πολιτισμού.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΕΦΑΑ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ « Άσκηση & Ποιότητα ζωής» ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΡΜΟΥ: ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (804) ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
ΑΡΧΑΪΚΟ ΕΠΟΣ: ΟΜΗΡΟΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΥ Α. Τσοπανάκης, Εισαγωγή στον Όμηρο, Θεσ/νίκη 2004, σ
Παρουσίαση άρθρου “SITUATING CONSTRUCTIONISM” (Seymour Papert & Idit Harel) Σκεύη Αφροδίτη Α.Μ.: Ιdit Harel.
Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Δημήτριος Κ. Καρδαράς
Η γενική αιτιολογία ύπαρξης του Μη Κερδοσκοπικού Τομέα (οι γνώσεις που παρουσιάζονται προέρχονται από την Διδακτορική Διατριβή του Π. Φωτόπουλου στο Πανεπιστήμιο.
Μαθαίνοντας βιωματικά την ιστορία του Αρκαδιού: Το διαδικτυακό κυνήγι θησαυρού γνώσεων Καψάσκη Αγγελική "Πες μου και θα ξεχάσω. Δείξε μου και μπορεί να.
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη υλικού διαδικτυακής μάθησης
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Έρευνα δράσης (action research) Η έρευνα δράσης είναι μια ερευνητική διαδικασία που οι ίδιοι οι άνθρωποι της πράξης διενεργούν, με στόχο να βελτιώσουν.
Τεχνολογία Επικοινωνιών
Η γλώσσα Logo Κάντε κλικ για να προσθέσετε σημειώσεις.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ SRT ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2009
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
2. Μάθηση μέσω Σχεδιασμού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α΄ Λυκείου ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α΄ Λυκείου Διδακτική προσέγγιση της ενότητας H μετανάστευση Ν. Μιμιλίδου Σχ. σύμβουλος Κοινωνιολόγων.
Οι Μεταβλητές και η λειτουργία τους
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Διδακτικές δραστηριότητες με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
Κούκλες και σημαίες - Flags and puppets
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εικόνα 6.1: Η οθόνη της «Βοήθειας» για την εκτύπωση εγγράφου.
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
Αρχή συστήματος συντεταγμένων: Το σημείο 0,0,0 (x, y, z)
Δημιουργία στόχων για Συναντήσεις, Συνέδρια και Εκδηλώσεις
Πρόσβαση και συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον κοινωνικό
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα.
Παρουσίαση εντολών: στκ στα - μπ πι αρ δε - σβγ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
στην Επετειακή Εκδήλωση συμπλήρωσης 30 χρόνων Erasmus,
Κωνσταντάρας: Χειροποίητα έπιπλα με προσωπικότητα
Teaching STEM with Fairy Tale Creative Fairy Tale Activities for Play & Learning.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΕΕ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΡΧΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
Κυριάκος Λίγκας Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.
Παρουσίαση εντολών: στκ στα - μπ πι αρ δε - σβγ
N148 Εργαστήριο Αξιολόγησης Αθλητικής Απόδοσης
Πληροφοριακά Συστήματα
«Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο»
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Εικόνα 6.1: Η οθόνη της «Βοήθειας» για την εκτύπωση εγγράφου.
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Κύκλος Ζωής Η Γέννηση, η εξερεύνηση του εαυτού μας ,του κόσμου γύρω μας, οι συνεργασίες , η προσωπική μας πορεία βάση των ενδιαφερόντων και ικανοτήτων.
Η επικοινωνία στη Νοσηλευτική
Ρομποτακια στην ταξη μασ…
Πολυπλοκοτητα - netlogo
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Γιορτής ανάδειξης – προώθησης τοπικών προϊόντων
How instructional design resources can improve your academic life
Μεταγράφημα παρουσίασης:

LEARNING HOW TO LEARN WITH MICROWORLDS Feedback evaluation and help seeking (Yiannoutsou N. & Mavrikis M.) Παρουσίαση: Βάλια Γρηγορίου

το άρθρο: Ερευνά το πώς οι μαθητές μαθαίνουν να μαθαίνουν και δημιουργούν νοήματα (meaning generation) μέσω των μικρόκοσμων Μελετά τον τρόπο αλληλεπίδρασης μαθητών – μικρόκοσμου και ειδικότερα την αξιολόγηση της ανατροφοδότησης του μικρόκοσμου από τους μαθητές Προκύπτουν έξι διαφορετικοί τύποι αξιολόγησης της ανατροφοδότησης από τους μαθητές

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΚΕΝΟ Μεταγνωστικές δεξιότητες σε κονστραξιονιστικά περιβάλλοντα Δεξιότητες εντοπισμού προβλήματος Γνωστική ελαστικότητα Συνεχής αξιολόγηση και παρακολούθηση της διαδικασίας επίλυσης Διαχείριση αποτυχίας και άγχους Μάθηση και ενεργοποίηση στρατηγικών επίλυσης προβλήματος (Harel & Papert, 1991)

Ο τρόπος που διαχειρίζονται οι μαθητές τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν ΤΙ ΕΡΕΥΝΑΤΑΙ Η διαδικασία αξιολόγησης της ανατροφοδότησης του μικρόκοσμου από τους μαθητές Ο τρόπος που διαχειρίζονται οι μαθητές τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν

Οι μικροκοσμοι ωσ μετασχηματιστικα εργαλεια (transformation tools) Οι μικρόκοσμοι ενσωματώνουν συγκεκριμένους μετασχηματιστικούς μηχανισμούς όπου οι ενέργειες του μαθητή μετασχηματίζονται σε οικείες προς αυτόν αναπαραστάσεις Παράδειγμα: Η δημιουργία μια στέγης ενός σπιτιού με εντολές Logo Το «ξεκλείδωμα» / «ανακάλυψη» των μηχανισμών αυτών από τους μαθητές με σκοπό να βρουν τη σχέση αιτίου-αποτελέσματος μεταξύ των δράσεών τους και της συμπεριφοράς του μικρόκοσμου, συντελεί στη δημιουργία νοημάτων (meaning making) και συνεπώς στη μάθηση

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ - ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΥ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΥ Διαφορετική αναπαράσταση της δράσης του μαθητή Σχετική με την έννοια Αντικείμενο ή φαινόμενο Οικεία στο μαθητή Εξελίσσεται παράλληλα με τη μαθησιακή διαδικασία Είναι αναπόσπαστο κομμάτι του σχεδιασμού του μικρόκοσμου Δεν παρέχει απαντήσεις τύπου Σ/Λ, αλλά οδηγεί την προσοχή του μαθητή στην έλλειψη επίτευξης του στόχου του

Σύμφωνα με έρευνες (Nelson-LeGall, 1985): Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ Σύμφωνα με έρευνες (Nelson-LeGall, 1985): Αναζήτηση βοήθειας για την άμεση επίλυση των προβλημάτων (executive help seeking) Αναζήτηση βοήθειας για την επεξήγηση της μεθόδου επίλυσης των προβλημάτων (instrumental help seeking) Ο 2ος τύπος εξασφαλίζει: ανάληψη ευθυνών από τους μαθητές για την επίλυση προβλημάτων την εμπλοκή τους αυτορυθμιζόμενη μάθηση

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ, ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ «Έρευνα βασισμένη στο σχεδιασμό» (Design Based Research) λαμβάνει χώρα σε μαθησιακό περιβάλλον που διαμεσολαβείται από το Σύστημα Μetafora: πλατφόρμα που ενσωματώνει μικρόκοσμους και εργαλεία CSCL, πχ. εργαλείο συζήτησης (LASAD), εργαλείο σχεδιασμού, εργαλείο αίτησης βοήθειας κλπ. Είναι δυνατή η εξαγωγή ενός περιστατικού του μικρόκοσμου στο εργαλείο συζήτησης

Α’ ΦΑΣΗ: Μεταγνωστικές θεωρίες μάθησης & τρόπος που οι μαθητές αξιολογούν την ανατροφοδότηση του μικρόκοσμου Δημόσιο Γυμνάσιο της Αθήνας, 4 μαθητές 13 ετών σε ομάδες των 2 Πλατφόρμα Metafora (μικρόκοσμος 3D ζογκλέρ)

Β’ ΦΑΣΗ: Θεωρία L2L2 (learning to learn together). Ειδικότερα: Αναζήτηση βοήθειας & αποτελέσματα Α’ Φάσης. Σχολείο στο Ηνωμένο Βασίλειο, 4 μαθητές 11 ετών & δάσκαλος Πλατφόρμα Metafora: (μικρόκοσμος eXpresser & εργαλείο συζήτησης LASAD) eXpresser: δημιουργία κινουμένων σχεδίων χρησιμοποιώντας χρωματιστά πλακάκια (κατανόηση και εφαρμογή μαθηματικών γενικεύσεων) LASAD: συζητήσεις με τη μορφή εννοιολογικών χαρτών (οπτικοποίηση τύπου συνεισφοράς του καθενός)

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της διαδικασίας της μάθησης του τρόπου μάθησης με μικρόκοσμους? Πώς οι μαθητές χειρίζονται καταστάσεις οι οποίες αξιολογούνται ως αδιέξοδα κατά την αλληλεπίδραση με το μικρόκοσμο?

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΦΑΣΗΣ Η αξιολόγηση της ανατροφοδότησης είναι σημαντική διότι: Κατευθύνει τις ενέργειες του μαθητή πάνω στο μικρόκοσμο (όπως ο παίκτης στο σκάκι λαμβάνει υπόψη του την δράση του αντιπάλου του για την επόμενη κίνησή του) Απαιτεί τη χρήση μεταγνωστικών δεξιοτήτων Προβλήματα δημιουργίας νοημάτων από τους μαθητές μπορεί να απορρέουν από τη φάση αξιολόγησης (αποτυχία μετάφρασης της ανατροφοδότησης) Προέκυψαν 6 διαφορετικοί τύποι αξιολόγησης

ΤΥΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ Προσωπική: απευθύνεται στο μαθητή που πρότεινε μια δράση ή έδρασε ο ίδιος Δίτιμη (boolean): γίνεται αξιολόγηση τύπου σωστό/λάθος, καλό/κακό Περιγραφική/Προβληματοκεντρική: περιγραφή προβλήματος με βάση τη διαφορά μεταξύ πραγματικής και αναμενόμενης συμπεριφοράς μικρόκοσμου. Δεν γίνεται επεξήγηση της συμπεριφοράς του μικρόκοσμου

Προσανατολισμένη στην εργασία/στόχο: σύγκριση συμπεριφοράς μικρόκοσμου με την εργασία/στόχο. Οποιαδήποτε παρέκκλιση οδηγεί σε διαμόρφωση νέου στόχου ή ανάλυση στόχου σε υποστόχους Επεξηγηματική/αιτιακή: Επεξήγηση συσχέτισης δράσεων μαθητή και συμπεριφοράς μικρόκοσμου Προσπάθεια «μετάφρασης» της ανατροφοδότησης και επεξήγησης του λόγου που ο μικρόκοσμος συμπεριφέρθηκε έτσι. Αναγνώριση αδιεξόδου: διακόπτεται ο κύκλος αλληλεπίδρασης μαθητή-μικρόκοσμου & οι μαθητές αναζητούν βοήθεια από τον εκπαιδευτικό ή μια εντελώς διαφορετική ιδέα.

ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΟΤΙ: Μόνο η επεξηγηματική/αιτιακή αξιολόγηση εμπλέκει τον αναστοχασμό στις δράσεις των μαθητών και σε αυτήν οι μαθητές βασίζουν τις επόμενες ενέργειές τους Στην Προσωπική και Δίτιμη αξιολόγηση εμφανίζονται μόνο τα αποτελέσματα της σύγκρισης μεταξύ της αναμενόμενης και πραγματικής συμπεριφοράς του μικρόκοσμου, ενώ δεν προσφέρεται εξήγηση γιατί τα πράγματα λειτουργούν έτσι Η αντιμετώπιση των αδιεξόδων από τους μαθητές οδηγεί σε οικοδόμηση της νέας γνώσης και εξέλιξη προηγούμενων στρατηγικών.

Χρησιμοποείται το LASAD όχι η πρόσωπο με πρόσωπο συνομιλία διότι: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Β’ ΦΑΣΗΣ Χρησιμοποείται το LASAD όχι η πρόσωπο με πρόσωπο συνομιλία διότι: τη συζήτηση μιας ομάδας για ένα πρόβλημα μπορούν να τη δουν όλοι και έτσι μπορεί μια άλλη ομάδα να παρέμβει και να την εμπλουτίσει Κάθε στάδιο από το οποίο περνά το δόμημα των μαθητών στο μικρόκοσμο αποτυπώνεται στο LASAD και γίνεται αντικείμενο προς συζήτηση/αξιολόγηση (αντικείμενο αναφοράς) Οργάνωση/δόμηση συζήτησης και προσδιορισμός είδους συνεισφοράς (αίτημα βοήθειας, σχόλιο κλπ)

2 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΣΤΟ LASAD Αλληλεπίδραση S1 & S2 και παρέμβαση εκπ/κού

Ο S3 αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα με τον S1

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ 1Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Κυριαρχούν παραδείγματα δράσεων στο μικρόκοσμο (microworld actions) H συμπεριφορά του S1 & S2 είναι περισσότερο εκτελεστική (αναζήτηση και παροχή λύσεων) παρά επεξηγηματική της μεθόδου επίλυσης Κυριαρχεί συζήτηση (comments) καθοδηγούμενη από το δάσκαλο Ο δάσκαλος καθοδηγεί τον S3 και δεν του παρέχει έτοιμη λύση

ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑ ΠΕΡΕΤΑΙΡΩ ΕΡΕΥΝΑ Πώς μπορεί να δομηθεί η κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών έτσι ώστε αυτοί να κατανοήσουν βαθύτερα τις έννοιες μέσω της αναζήτησης και παροχής βοήθειας ?

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ Οι μορφές της αξιολόγησης της ανατροφοδότησης του μικρόκοσμου συνδέονται με τις δράσεις πάνω σε αυτόν, οι οποίες βασίζονται στον στόχο Η αντιμετώπιση των αδιεξόδων από τους μαθητές είναι κρίσιμο σημείο για την οικοδόμηση της γνώσης. Ωστόσο, αυτοί αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη διατύπωση της μεθόδου επίλυσης που ακολουθούν και των προτεινόμενων λύσεων Η μελλοντική έρευνα θα επικεντρωθεί στο σχεδιασμό παρέμβασης με στόχο τη δόμηση της διαδικασίας αναζήτησης βοήθειας στο LASAD, με σκοπό την ενίσχυση των μεταγνωστικών δεξιοτήτων.