ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (SOFTWARE ENGINEERING) Διατύπωση προβλήματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Volos Linux User Group. Τι είναι το GNU/Linux To 1985 o Richard Stallman ίδρυσε το Free Software Foundation (FSF)
Advertisements

Unity Game Engine - #01 Κώστας Καρπούζης (kkarpou)
Σύγχρονοι Εξυπηρετητές του Ιστού Παραδείγματα και Συγκρίσεις Πληροφοριακά Συστήματα για Μάρκετινγκ & Δημοσκοπήσεις.
Torque Game Engine - #01 Κώστας Καρπούζης (kkarpou) Αμαρυλλίς Ραουζαίου (araouz) Γιώργος Καρυδάκης (gcari)
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 5: Ανάπτυξη Περιεχομένου 1/9 19/3/2015 Διάλεξη 5 Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Ανάπτυξη.
Torque Game Engine Κώστας Καρπούζης (kkarpou) Λώρη Μαλατέστα (lori)
Προσομοίωση Δικτύων 4η Άσκηση Σύνθετες τοπολογίες, διακοπή συνδέσεων, δυναμική δρομολόγηση.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ Για ποιους λόγους φεύγουν οι πελάτες και δεν ξανάρχονται Τρόποι να τους ξανακερδίσετε.
1ο ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ=Το σύνολο των διαδικασιών με τις οποίες επιτυγχάνεται η πνευματική, η κοινωνική,η ηθική ολοκλήρωση του ατόμου. ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Μελέτη & Ανάπτυξη Υπολογιστή χαμηλού κόστους ΑΔΑΜΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΝΩΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ.
Προγραμματισμός κινητών συσκευών Ενότητα 1 : Εισαγωγικές έννοιες Ιωάννης Τσούλος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας. ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ.
Περιπτώσεις εφαρμογών σε αναπτυσσόμενες χώρες από την Practical Action This publication has been produced with the assistance of the European Commission.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
 Βασικές έννοιες.    ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑΤΕ ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΣΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ;
ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ Δ. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
Εισαγωγικό Μάθημα Εισηγητής Τσάμης Γεώργιος
Οικονομικά Μαθηματικά ΠΡΟΕΞΟΦΛΗΣΗ Γιανναράκης Γρηγόρης Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Κεφάλαιο 7 Διαδικτύωση- Internet 7.1 Επίπεδο Δικτύου.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
ΗΛΙΑΚΟΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΕΣ Ο ηλιακός θερμοσίφωνας είναι ένα ενεργητικό ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια.
Πληροφορική Ενότητα 3 (Μέρος Γ): Εφαρμογές. Δήμητρα Αβραμούλη, Καθηγήτρια Εφαρμογών, Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου Τ.Ε., T.E.I. Θεσσαλίας.
Αρχεία - Φάκελοι Αρχείο ονομάζουμε μια οργανωμένη συλλογή από δεδομένα, που είναι αποθηκευμένα σε κάποιο μέσο αποθήκευσης του υπολογιστή. Τα βασικά χαρακτηριστικά.
Οδηγιεσ για τη χρηση του Edmodo
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ Queuing Systems Εισαγωγή
Θέμα εργασίας: Διδακτικό Σενάριο με χρήση ΤΠΕ «Η τέχνη του Μπαρόκ στη ζωγραφική» Μάθημα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΠΟΛΥΜΕΣΑ Υπεύθυνος Καθηγητής: ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΣ.
ΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΠΙΚΑΘΟΡΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ Εισηγητής: Δρ. Π. Μουρατίδης.
Λουκία Μπάκα Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Αθήνα 2011
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
και η σημασία του στη ζωή μας
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /3 Χειμερινό εξάμηνο
Τι είναι το Ίντερνετ Παγκόσμιο Δίκτυο
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Κατανεμημένα Συστήματα
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
Περιβαλλοντολόγοι :Παρουσίαση 2
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ
Εργασίες μαθητών σχ. έτους 2015 – Ο ΕΚ Ανατολικής Αττικής
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Εισηγητής Τσάμης Γεώργιος
Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Λευκάδα
Διάλεξη 13η Προέλευση και λειτουργικότητα του εξεικονισμού της εκπαίδευσης Αναπληρωτής Καθηγητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Ορισμός της έννοιας αλγόριθμος, πρόγραμμα Σχεδιασμός απλών αλγορίθμων
Ατομική υγιεινή Ενότητα 4.1.
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
"Για να σερφάρεις στο Internet με ασφάλεια"
Πλοήγηση στο Διαδίκτυο
Ηλέκτριση με τριβή με επαφή και με επαγωγή - Αγωγοί και μονωτές
Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού
Θεωρία Παιγνίων: οι Καταλήψεις και οι Τζαμπατζήδες
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ “Γίνε φίλος με το φύλο σου”
Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου
Emoticons σύμβολα που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν συναισθήματα σε μηνύματα και στο Internet. Από τη μαθήτρια Κων/να Κιούση Τμήμα ΒΗΥ1, σχ. έτος.
МИФ ғылымына саяхат Интелектуалды шоу.
Ημερίδα Παροχής Οδηγιών Για Συμπλήρωση Αιτήσεων Πρόσκληση 2019
CPSC-608 Database Systems
Τα ψηλά βουνά -Η κατάρα του πεύκου-
Πρόγραμμα βελτίωσης παροχών προς τους πελάτες
Η βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (αποθετήριο) «Ιφιγένεια»
Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (SOFTWARE ENGINEERING) Διατύπωση προβλήματος

Περιεχόμενα Διατύπωση προβλήματος Λειτουργικές προδιαγραφές Μη λειτουργικές προδιαγραφές Διεπαφή χρήστη Μοντέλο αντικειμένων Αποσύνθεση συστήματος Θέση σε λειτουργία

Διατύπωση προβλήματος Η διατύπωση προβλήματος αναπτύσσεται από τον πελάτη ως μία περιγραφή του προβλήματος που θα αντιμετωπίσει το σύστημα Η διατύπωση προβλήματος περιγράφει Την τρέχουσα κατάσταση Τους στόχους Τη λειτουργικότητα που πρέπει να υποστηρίζει το νέο σύστημα Το περιβάλλον εντός του οποίου θα λειτουργήσει το νέο σύστημα Παραδοτέα που αναμένονται από τον πελάτη Ημερομηνίες παράδοσης των παραδοτέων Ένα σύνολο κριτηρίων αποδοχής

Τρέχουσα κατάσταση – το πρόβλημα προς αντιμετώπιση Υπάρχει ένα πρόβλημα στην τρέχουσα κατάσταση. Παραδείγματα: Σε ένα παιχνίδι σκάκι η απόκριση είναι αργή. Στο διαδικτυακό τάβλι δεν βρίσκω αντιπάλους του επιπέδου μου Τι έχει αλλάξει; Γιατί μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα τώρα; Αλλαγή στο πεδίο της εφαρμογής Διότι έχει εισαχθεί μία νέα επιχειρηματική διαδικασία στον οργανισμό Π.χ. Θέλουμε να παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια με απομακρυσμένους συμπαίκτες Αλλαγή στο πεδίο της λύσης Έχει εμφανιστεί μία νέα λύση (υποστηρικτική τεχνολογία) Π.χ. Το διαδίκτυο επιτρέπει τη δημιουργία εικονικών κοινοτήτων

Παράδειγμα – Τρέχουσα κατάσταση για ARENA (διαδικτυακή πλατφόρμα παιχνιδιών) Το διαδίκτυο έχει καταστήσει δυνατές τις εικονικές κοινότητες Με σύντομη ή μεγαλύτερη διάρκεια ζωής (π.χ. μέλη ενός chat room παιχνιδιού έναντι μελών μιας λίστας αλληλογραφίας) Τα παιχνίδια υπολογιστών για πολλούς παίκτες υποστηρίζουν πλέον τις εικονικές κοινότητες Οι παίκτες μπορούν να λαμβάνουν νέα για αναβαθμίσεις, νέα επίπεδα, ανακοινώσεις για αγώνες και σκορ Αυτή τη στιγμή κάθε εταιρεία παιχνιδιών αναπτύσσει υποστήριξη για εικονικές κοινότητες σε κάθε παιγνίδι ξεχωριστά Κάθε εταιρεία χρησιμοποιεί διαφορετική υποδομή, διαφορετικές έννοιες και παρέχει διαφορετικό επίπεδο υποστήρικης Η κατάσταση αυτή οδηγεί σε προβλήματα Οι χρήστες πρέπει να μάθουν κάθε σύστημα υποστήριξης ξεχωριστά Οι εταιρείες παιχνιδιών αναπτύσσουν σύστημα & υποστήριξη εξαρχής Οι διαφημιστές πρέπει να επικοινωνήσουν με κάθε ομάδα ξεχωριστά The Internet has enabled virtual communities Groups of people sharing common of interests but who have never met each other in person. Such virtual communities can be short lived (e.g people in a chat room or playing a multi player game) or long lived (e.g., subscribers to a mailing list).

ARENA: Οι στόχοι Παροχή μιας γενικής υποδομής για: Υποστήριξη εικονικών κοινοτήτων παιχνιδιών Εγγραφή νέων παιχνιδιών Εγγραφή νέων παικτών Οργάνωση τουρνουά Καταγραφή των σκορ των παικτών Παροχή ενός πλαισίου εργασίας για τους διοργανωτές τουρνουά Να μπορούν να προσαρμόζουν το πλήθος και τη σειρά των παιχνιδιών και τη συλλογή «βαθμών εμπειρίας-κατάταξης» Παροχή ενός πλαισίου εργασίας για όσους αναπτύσσουν παιχνίδια Για ανάπτυξη νέων παιχνιδιών ή για την προσαρμογή υπαρχόντων παιχνιδιών στο πλαίσιο του ARENA Παροχή ενός πλαισίου εργασίας για τους διαφημιστές

ARENA – λειτουργικές προδιαγραφές Υποστηρίζονται πέντε τύποι χρηστών: Οι χειριστές πρέπει να μπορούν να ορίζουν νέους τύπους παιχνιδιών (π.χ. τουρνουά με αποκλεισμό, πρωταθλήματα, όμιλοι), να ορίζουν νέους τρόπους βαθμολόγησης εμπειρίας και να διαχειρίζονται τους χρήστες Οι διοργανωτές τουρνουά, πρέπει να μπορούν να ορίζουν «ομοσπονδίες» (π.χ. «ομοσπονδία τάβλι») να διοργανώνουν τουρνουά εντός των ομοσπονδιών («κύπελλο στις πόρτες», «πρωτάθλημα σε όλα τα παιχνίδια» κ.λπ.), να διεξάγουν ένα τουρνουά και να ανακηρύσσουν τον νικητή Οι παίκτες πρέπει να μπορούν να γράφονται στην πλατφόρμα, να εγγράφονται σε ομοσπονδία, να παίζουν τα παιχνίδια που έχουν προγραμματιστεί και να εγκαταλείπουν ένα τουρνουά Οι θεατές πρέπει να μπορούν να παρακολουθούν αγώνες και να βλέπουν αποτελέσματα και στατιστικά παλαιών αγώνων και παικτών. Οι θεατές δεν γράφονται στην πλατφόρμα. Οι διαφημιστές πρέπει να μπορούν να «ανεβάζουν» νέες διαφημίσεις, να επιλέγουν τύπο διαφήμισης (π.χ. χορηγός τουρνουά), να ελέγχουν τα οικονομικά τους και να ακυρώνουν διαφημίσεις

ARENA: μη λειτουργικές προδιαγραφές Το σύστημα πρέπει να υποστηρίζει 10 παράλληλα τουρνουά με κάθε ένα να περιλαμβάνει έως 64 παίκτες και αρκετές εκατοντάδες θεατές Ο εξυπηρέτης πρέπει να είναι διαθέσιμος σε 24ωρη βάση Ο χειριστής πρέπει να έχει τη δυνατότητα να προσθέτει νέα παιχνίδια (και άλλα χαρακτηριστικά) προσθέτοντας απλώς συνιστώσες (π.χ. κλάσεις Java) και ενδεχομένως επανεκκινώντας το σύστημα αλλά χωρίς να τροποποιεί το υπάρχον σύστημα Το σύστημα πρέπει να έχει χαμηλές απαιτήσεις εύρους ζώνης – πρέπει να είναι δυνατή η συμμετοχή στα παιχνίδια με 60kbps ή περισσότερο (υποστήριξη GPRS) Το σύστημα πρέπει να έχει χαμηλό κόστος λειτουργίας – να μη χρειάζεται αγορά πρόσθετου λογισμικού και να μην απαιτείται η συμμετοχή εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού

Περιορισμοί Περιορισμός: Κάθε περιορισμός που τίθεται από τον πελάτη στο πεδίο λύσης ή στην οργάνωση του έργου Καλούνται και ψευδο-απαιτήσεις Παραδείγματα Περιορισμοί παράδοσης (“πρέπει να παραδοθεί πριν τις 31/10”) Περιορισμοί οργάνωσης (“πρέπει να δημιουργηθεί ξεχωριστή ομάδα ελέγχου”) Περιορισμοί υλοποίησης (“πρέπει να γραφεί σε Java”) Περιορισμοί πλατφόρμας-στόχου (“πρέπει να τρέχει σε Android, Windows και Linux”)

ARENA: Περιβάλλον-στόχος Παράδειγμα: Οι χρήστες πρέπει να μπορούν να εκτελούν το ARENA ως applet μέσα σε ένα πρόγραμμα πλοήγησης Η ιστοσελίδα πρέπει να επικυρώνεται ως απόλυτα σωστή από την υπηρεσία W3C Markup Validation Service Η διάδραση με τον εξυπηρέτη ARENA πρέπει να γίνεται αποκλειστικά με αιτήσεις/αποκρίσεις HTTP/1.1 Το περιβάλλον-στόχος είναι διαφορετικό από το περιβάλλον ανάπτυξης «Η γλώσσα υλοποίησης πρέπει να είναι η Java 1.5» “Οι δοκιμές θα γίνονται σε IE, Firefox, Chrome” “Η πλατφόρμα ανάπτυξης θα είναι to Eclipse 3.7”

Χρονοπρόγραμμα έργου Το χρονοπρόγραμμα έργου είναι προαιρετικό τμήμα της διατύπωσης του προβλήματος Διαχειριστική πληροφορία Συχνά αποτελεί το πρωτόλειο για το χρονοπρόγραμμα που θα δημιουργηθεί στον σχεδιασμό διαχείρισης έργου λογισμικού Περιλαμβάνει μόνο μείζονα ορόσημα που συζητούνται με τον πελάτη 3 έως 4 ημερομηνίες (καθορισμένες) Παράδειγμα: Έναρξη έργου 15 Ιανουαρίου Επιθεώρηση συστήματος 22 Φεβρουαρίου Επιθεώρηση πρώτου πρωτοτύπου 26 Απριλίου Δοκιμές αποδοχής πελάτη 15 Ιουνίου

Κριτήρια αποδοχής πελάτη Το σύστημα υποστηρίζει 10 παράλληλα τουρνουά με 64 παίκτες και 10 θεατές ανά τουρνουά Οι δοκιμές θα γίνουν με τα παιχνίδια «τρίλιζα» και «Asteroids» Ο μέσος χρόνος απόκρισης για εντολές που δίνονται από τους εξυπηρετούμενους (υπολογιστές παικτών-θεατών) θα είναι < 1 sec Κατά τη μία εβδομάδα δοκιμών, ο μέσος χρόνος διαθεσιμότητας του εξυπηρέτη θα είναι > 95%

(Αρχικά) μοντέλα συστήματος ARENA Αποσύνθεση σε υποσυστήματα Διεπαφή χρήστη στον εξυπηρετούμενο Διεπαφή χρήστη στον εξυπηρέτη Μοντέλο αντικειμένων

Αποσύνθεση σε υποσυστήματα Διεπαφή χρήστη Τουρνουά Διαφήμιση Διαχείριση χρηστών Διαχείριση συνιστωσών Κατάλογος χρηστών Στατιστικά τουρνουά Διαχείριση συνόδων

Μοντέλο αντικειμένων συστήματος ARENA Παιχνίδι ΕίδοςΤουρνουά Ομοσπονδία ΜεΑποκλεισμό Τουρνουά ΌλοιΜεΌλους Γύρος Παίκτης Παιχνίδι

Εκλέπτυνση του μοντέλου Παιχνίδι Τρίλιζα Ομοσπονδία ΕίδοςΤουρνουά Asteroids ΜεΑποκλεισμό Τουρνουά ΌλοιΜεΌλους Γύρος Παίκτης Κίνηση Παιχνίδι Έλεγχοςπαιχνιδιού Factory creates Έλεγχοςπαιχνιδιού

Διάγραμμα στιγμιοτύπων συστήματος AREMA

Διεπαφή χρήστη στο ARENA (εξυπηρετούμενος)

Διεπαφή χρήστη στο ARENA (εξυπηρέτης)