ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Advertisements

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ – ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Philip Kotler Τόμος Α΄ κεφ Τόμος Β΄ κεφ Επιμέλεια: Ταμπαχανιώτης Δημήτρης.
EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Ιουλία Σπινθουράκη Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ώρες.
Στρατηγική Επιχειρήσεων Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης.
Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας με Κοινότητα Ενότητα 3: Β’ Φάση Εξέλιξης της Κοινότητας - Ριζοσπαστισμός Ελένη Κοντογιάννη Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ Φοιτήτρια: Ανδριανοπούλου Κωνσταντίνα.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Στρατηγική Επιχειρήσεων Ενότητα 2: Έννοια και Ιστορία της Στρατηγικής Νικόλαος Καρανάσιος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
BOHEMIA & GREECE VIP’S GROUP ... ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΙΚΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΛΟΣ INTERNATIONAL REAL ESTATE & INVESTMENT GROUP.
1 FDL Group 1 ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής. 2 Τι είναι logistics ; Παγκόσμιος κύκλος εργασιών εταιρειών Logistics 2013 Ελληνικός Κ.Ε. εταιρειών Logistics.
1. Τ Α Μ ΕΡΗ Τ ΗΣ Π ΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ  Κατ'αρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Λουράντο, τον κ. Μακρυγιάννη και φυσικά τον αγαπητό συνάδελφο από την PGEU τον.
Επιπλέον διάβασμα. Taylor, A. (1998) “ προσαρμογή στις αλλαγές των καιρών ”, fortune. Chan Kim, W. and Mauborgne, R. (2002) “Charting your company’s future”,
ΠΡOΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ Αθηνά Καλοκαιρινού – Αναγνωστοπούλου Καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας.
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘B τρίμηνο 2015 Η σταθεροποίηση που εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια του 2014 φαίνεται να αντιστρέφεται από την αρχή του 2015 με μειώσεις.
ΣΧΕΣΙΟΣΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
1 Σχεδιασμός πολυμεσικών εφαρμογών για μουσεία. Ιστορικό Το 1992 συστάθηκε κατάλληλη επιτροπή από τον οργανισμό ICOM (International Council of Museums)
N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ καθηγητής Παν. Αιγαίου Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. Τμήματα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών.
Εισαγωγή. Κ. Γαλανάκης Ορισμός «Management είναι να γίνονται ορισμένα πράγματα μέσω άλλων ατόμων» … American Management Association «Management.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ Γεώργιος Απλαδάς Καθηγητής Εφαρμογών ΤΕΙ Κρήτης
8ο Κρήτο-Κυπριακό Συμπόσιο Ρευματολογίας
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Αξία Μέσω Προϊόντων και Μαρκών
Διοίκηση Λειτουργιών και Παραγωγής
Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
1 2 3 Future tenses 4.
Creativity, innovation and change...in class.
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.
ONTOFM: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΑΡΧΕΙΩΝ ΒΑΣΙΖΟΜΕΝΟΣ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
“Μια εκπαιδευτική, κοινωνική, αναπτυξιακή πορεία
Κλαδική Ανάλυση – Μελέτη της ICAP Group «Οι Συνέπειες της Κρίσης στους διαφόρους Κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας» Διεύθυνση.
Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Β’
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΜΑΘΗΤΗΣ:ΚΛΕΑΡΧΟΣ ΠΡΕΚΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ: Κα ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ ΘΕΜΑ: ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β.
Κατανοώντας τα μαθηματικά
Η ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ: ΕΠΙ ΞYΡΟΥ ΑΚΜΗΣ --Δρ. Νάγια Ρούσου
Πρόσβαση και συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον κοινωνικό
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Programme for International Student Assessment 2018
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΩΦΟ ΠΑΙΔΙ
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου Λέσχες Ανάγνωσης.
Thessaloniki ' th National Selection Conference of EYP Greece
Στρατηγικές Επίτευξης Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος
Ο Ήρωας μου Ιουλία Π..
ΕΡΓΟ Work ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Kαθηγητής Τμήματος Κοινωνιολογίας Παν/μίου Κρήτης
Στρατηγική Προσέγγιση Διοίκησης του Ανθρωπίνου Δυναμικού
Programme for International Student Assessment 2018
Φυσικοί Πόροι και Περιβαλλοντική Αειφορία
Programme for International Student Assessment 2018
Υπεύθυνος καθηγητής: κος Καπιδάκης Σαράντος
– ΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Αποτελέσματα κλάδου – ‘α 6μηνο 2016
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2019 Microsoft Office Specialist
ΑΑ041-ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΑΣΤΟΥ: ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Χατζηνικολάου Αικατερίνη1Χατζόπουλος Στυλιανός2Μπανιώτη Δέσποινα1 1.Φοιτήτρια.
Κοινωνικές Ανισότητες και ο Ρόλος του Σχολείου. S. Bowles και H
Ν 501 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΝΑΨΥΧΗ 1/10/2014
Μια διαφορετική άποψη Θα εξηγήσω πώς η σκέψη μου άλλαξε με την πάροδο του χρόνου με την ελπίδα ότι εσεις θα αποφύγετε τα ίδια λάθη η γενιά μου έκανε, έχοντας.
4η ΕΝΟΤΗΤΑ «Φορείς – Οργανισμοί – Χάρτα δικαιωμάτων»
Appendix 1: Methods of Evidence Review and Synthesis
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2019 Microsoft Office Specialist
Benefits of Membership
Authors and Affiliations
Then get out your agenda and fill in this week’s objectives.
Σχεδιασμός - Προγραμματισμός Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
95% Confidence Interval for Mean
Incidence rate ratios for hyponatremia in timebands after initiating antidepressant therapy with drugs belonging to tricyclic antidepressants (TCA), selective.
Quality assessment of the included studies according to Cochrane Collaboration’s tools for randomised controlled trials (RCTs) and A Cochrane Risk Of Bias.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Πανεπιστήμιο Πατρών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης stephanosv@upatras.gr

Εν αρχή ην ο ορισμός Ως άγχος ορίζεται ένα σύνολο αντιδράσεων που εκδηλώνονται σε επίπεδο σκέψης, συναισθήματος (σωματικής διέγερσης) και συμπεριφοράς. Το άγχος μπορεί να συνδέεται με έναν πραγματικό κίνδυνο ή με μια φανταστική κατάσταση που όμως βιώνεται ως απειλητική. Μπορεί να συνδέεται με κάποια συγκεκριμένη κατάσταση, ενδέχεται όμως να έχει γενικευμένη μορφή. Το άγχος είναι φυσιολογικό μέρος της ζωής αλλά μερικές φορές μετατρέπεται σε πρόβλημα.

Οι τρεις διαστάσεις του άγχους: Η σωματική, η γνωστική και η συμπεριφορική διάσταση Η σωματική διάσταση αφορά τον τρόπο που αντιδρά το σώμα μας όταν είμαστε αγχωμένοι. Έτσι όταν είμαστε αγχωμένοι νιώθουμε: ταχυκαρδία, ζαλάδα, ναυτία, θολή όραση, πονοκέφαλο, σφίξιμο στο στήθος, λαχάνιασμα, κοκκίνισμα, έξαψη, αστάθεια Η γνωστική διάσταση αφορά τις σκέψεις που κάνουμε όταν είμαστε αγχωμένοι και οι οποίες είναι ως επί το πλείστον αρνητικές και αυτό-υπονομευτικές.

Οι τρεις διαστάσεις του άγχους: Η σωματική, η γνωστική και η συμπεριφορική διάσταση Η συμπεριφορική διάσταση αφορά τις συμπεριφορές που αναπτύσσουμε όταν νιώθουμε άγχος και οι οποίες διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: (α) Αυτά που κάνουμε σε μια κατάσταση που μας προκαλεί άγχος (β) Αυτά που κάνουμε για να αποφύγουμε ένα αγχογόνο ερέθισμα

Η αλληλεπίδραση των τριών διαστάσεων του άγχους Όταν ένα άτομο αγχώνεται σπάνια βιώνει μία μόνο διάσταση. Στην πραγματικότητα οι τρεις διαστάσεις αλληλεπιδρούν όπως στο παράδειγμα: Ο Γιώργος είναι ένας μαθητής 6ης Δημοτικού που νιώθει έντονο άγχος κάθε φορά που εκτίθεται ενώπιον ακροατηρίου. Στην γιορτή του σχολείου η τάξη του ανεβάζει μια θεατρική παράσταση και είναι η σειρά του να ανέβει στη σκηνή. Λίγο πριν την είσοδό του ο Γιώργος κατακλύζεται από αρνητικές σκέψεις του τύπου «θα τα χάσω πάνω στη σκηνή», «θα μπερδέψω τα λόγια μου», «θα κοκκινίσω και θα γελάνε μαζί μου». Ταυτόχρονα, ο Γιώργος νιώθει το πρόσωπό του να καίει, τα χέρια και τα πόδια του να τρέμουν, ενώ η καρδιά του πάει να σπάσει. Τελικά ο Γιώργος, αντί να εμφανιστεί στη σκηνή, έφυγε τρέχοντας κατά το σπίτι του.

Ποια παιδιά κινδυνεύουν; Οι επιδημιολογικές έρευνες θέλουν 1 στα 10 παιδιά σχολικής ηλικίας να υποφέρουν από αγχώδεις διαταραχές Τα παιδιά όμως που εμφανίζουν μη διαγνωσμένες ή ηπιότερες μορφές άγχους είναι πολλά περισσότερα Δυστυχώς αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν τις φοβίες τους ως μόνιμο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας και έτσι αποφεύγουν να αναζητήσουν (έγκαιρα) βοήθεια

Ποια παιδιά είναι περισσότερο ευάλωτα; Φαίνεται πως η ιδιοσυγκρασία ή ο χαρακτήρας του ατόμου παίζει σημαντικό ρόλο. Για παράδειγμα κάποια βρέφη είναι περισσότερο ευερέθιστα, προσαρμόζονται δύσκολα σε αλλαγές, εκδηλώνουν έντονο το άγχος του αποχωρισμού (7 μήνες) και νιώθουν περισσότερο άβολα με μη οικεία πρόσωπα.

Ποια παιδιά είναι περισσότερο ευάλωτα; Έχει υπολογιστεί πως γενετικοί παράγοντες συμβάλλουν κατά 30 με 40% περίπου στην εμφάνιση του άγχους. Σημαντικό παράγοντα συνιστά και το οικογενειακό περιβάλλον, στους κόλπους του οποίου μαθαίνουμε πολλά από αυτά που γνωρίζουμε για τον εαυτό μας και τον περιβάλλοντα κόσμο. Μην παραβλέπουμε όμως και τη σημασία της ύπαρξης (τραυματικών) εμπειριών ή άλλων βιωμάτων.

Παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του άγχους Πηγή: Hope, Heimberg, Juster & Hope, 2005 Οικογενειακό περιβάλλον Άλλες εμπειρίες Γενετικοί παράγοντες

Είδη άγχους Στην παιδική ηλικία συναντάμε συνήθως δύο τύπους προβλημάτων που σχετίζονται με το άγχος: Τις φοβίες Τις κοινωνικές αναστολές Τα παιδιά πρώτα αποκτούν φοβίες για ορισμένα ζώα, έντομα, φυσικά στοιχεία (π.χ. κεραυνός) ή το σκοτάδι. Μεγαλώνοντας ανησυχούν εάν και κατά πόσο γίνονται αποδεκτά από τον κοινωνικό τους περίγυρο. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Από την ντροπαλότητα στο κοινωνικό άγχος ντροπαλότητα κοινωνική αποφευκτική φοβία/άγχος διαταραχή

Ομαδικές παρεμβάσεις Συνήθως λαμβάνουν χώρα 8 -10 εβδομαδιαίες συναντήσεις, οι οποίες διαρκούν 30 – 45 λεπτά. Στις συναντήσεις αυτές οι συμμετέχοντες ενημερώνονται για τη λειτουργία του άγχους, μαθαίνουν να εντοπίζουν τις δικές τους πηγές άγχους και αποκτούν τεχνικές για τη διακοπή του φαύλου κύκλου του άγχους. Επίσης, ανάμεσα στις συναντήσεις της ομάδας, τα μέλη επιχειρούν μια σταδιακή και ελεγχόμενη έκθεση σε φοβικές καταστάσεις προκειμένου να εξοικειωθούν με αυτές. Ήδη κάποιες πρώτες έρευνες– με μετρήσεις πριν και μετά την ομαδική παρέμβαση – επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα των ομάδων αυτών (π.χ. Damer, Latimer & Porter, 2010, Journal of Specialist in Group Work)