Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Advertisements

Παναθήναια Τα Παναθήναια ήταν αρχαία ελληνική γιορτή των Αθηνών  αφιερωμένη στη θεά Αθηνά η οποία λάμβανε χώρα στην πόλη κάθε τέσσερα χρόνια. Για.
Εκπαίδευση –εργασία -γιορτές
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΣΙΔΩΡΑ
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΘΕΜΑ: «Ερωτικοί μύθοι» και «Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα»
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
 1 η υποομάδα: φθινόπωρο Αγγελακοπούλου Μαρία Κόκκας Ηλίας Κοντογιάννης Δημήτρης Μπέλλου Μαρία Σταυροθεόδωρος Στέφανος.
Χριστουγεννιάτικα έθιμα
Ελλάδα vs Γερμανία. Χριστουγεννιάτικα έθιμα. Γερμανία.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Τι θα πει Δίκαιο; Δίκαιο είναι ένα σύστημα κανόνων που ρυθμίζουν με τρόπο δεσμευτικό την κοινωνική συμπεριφορά.
«ΕΣΤΙΑ».
Η γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Αττική Κωμωδία.
Η γιορτή της μητέρας Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι κινητή εορτή προς τιμήν της μητέρας και γιορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΜΑΡΤΙΟΣ. Ο Μάρτιος ή Μάρτης, είναι ο τρίτος μήνας του πολιτικού έτους κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο και έχει 31 ημέρες. Πήρε το όνομά του από το Ρωμαίο.
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ-Ο ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΚΑΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑ-Η ΑΘΗΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Ολυμπιακα αθληματα.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ-ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ Θεοδώρα Ευθυμίου Δ’1 20/12/2015.
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
Η γυναίκα στην αρχαιοτητα
ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ
ΟΙ ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
‘Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασική εποχή’
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
Ομάδα εργασίας: «Τα 5 φύλλα»
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ..
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Ξεναγηση στην αρχαια ελλαδα
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
Χρήστος Μπ. Ραφαήλ Γ. Δημήτρης Κ. Ιάσων Κ.
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Le Chandeleur H «Chandeleur» -ή παλαιότερα, «Chandeleuse»- γιορτάζεται σαράντα ημέρες μετά τα Χριστούγεννα. Την ονομασία της η γιορτή την πήρε από τη.
Η ζωή στην Αρχαία Σπάρτη
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Η Ιστορία της μάσκας Η μάσκα δεν γνωρίζει σύνορα και κάθε λαός της δίνει τη δική του ερμηνεία και τη χρησιμοποιεί σύμφωνα με τις παραδόσεις του. Η μάσκα.
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή Εργασια β Τετραμηνου ελενη Γιαννησ βαρακλασ γ3 Σχολικο ετοσ 2016-17

Περιεχόμενα Περιεχομενα εργασιασ Διαφ 1 προλογοσ Διαφ 2 γενικα για την θεση τησ γυναικασ Διαφ 3 φωτογραφια αφροδιτησ της μηλου Διαφ 4 η θεση τησ γυναικασ Διαφ 5 η γυναικα τησ κλασσικησ εποχησ Διαφ 6 περιορισμοι τησ γυναικασ Διαφ 7 υποχρεωσεισ τησ γυναικασ Διαφ 8 η γυναικα στην κοινωνια τησ αθηνασ Διαφ 9 ληναια και ανθεστηρια Διαφ 10 φωτογραφια θεου διονυσου Διαφ 11 παναθηναια Διαφ 12 φωτογραφια απο τα παναθηναια Διαφ 13 θεσμοφορια Διαφ 14 φωτογραφια απο τα θεσμοφορια Διαφ 15 η θεση τησ γυναικασ στην πολιτικη ζωη Διαφ 16 η συνεισφορα των γυναικων στην ταφη Διαφ 17 πηγεσ

Πρόλογος Η γυναίκα στους αρχαϊκούς και κλασικούς χρόνους θεωρούνταν, βιολογικά και ψυχολογικά, πλάσμα που δεν είχε την ικανότητα να ελέγξει τον εαυτό της και να αντισταθεί σε εξωτερικά ερεθίσματα.

Γενικά για την θέση της γυναίκας Η ζωή της γυναίκας στην Αρχαία Αθήνα,ήταν κατά κανόνα, περιορισμένη στο σπίτι,και μάλιστα σε συγκεκριμένο τμήμα του σπιτιού,τον γυναικωνίτη.Οι υποχρεώσεις της ήταν να μαγειρεύει,να φροντίζει το σπίτι και τους οικιακούς δούλους,να ανατρέφει τα παιδιά και να υφαίνει.

Η Αφροδίτη της Μήλου είναι ένα πολύ γνωστό μαρμάρινο άγαλμα το οποίο βρίσκεται σήμερα στο μουσείο του Λούβρου.

Η θέση της γυναίκας Για τη γυναίκα την περίοδο αυτή δεν άλλαξε ουσιαστικά τίποτε σε σχέση µε παλιότερα. Εξακολούθησε να συµβολίζει το εσωτερικό του σπιτιού, να βρίσκεται υπό τον "κύριο" και να µην έχει πολιτικά δικαιώµατα. Πιθανόν εκείνη την εποχή να έπαψαν οι κοινωνικές επαφές να γίνονται µέσω του οίκου, οπότε και η γυναίκα έχασε µερικές από τις δυνατότητες για κοινωνική ζωή, τις οποίες είχε παλαιότερα.

Η γυναίκα της κλασσικής εποχής στην Αθήνα δεν είχε: Ίση και δίκαια αντιμετώπιση από τους άνδρες Πολιτικά δικαιώματα Ατομικά δικαιώματα και ελευθερίες Ανεξαρτησία Ελευθερία κίνησης Ελευθερία γνώμης

Η γυναίκα της κλασσικής εποχής στην Αθήνα αναλάμβανε: Ανατροφή των παιδιών Διατήρηση του οίκου Επίβλεψη των υπηρετριών Επιτήρηση των δούλων Κατεύθυνση όλων των δραστηριοτήτων μέσα στο σπίτι Εποπτεία της τροφού που θα μεγάλωνε τα παιδιά της

Η γυναίκα στην κοινωνία της Αθήνας Στο κοινωνικό πεδίο οι Αθηναίες συμμετείχαν στις κυριότερες θρησκευτικές γιορτές της πόλης.

Λήναια και στα Ανθεστήρια Λήναια και στα Ανθεστήρια Γιορτές προς τιμήν του Διονύσου. Στα Ανθεστήρια υποδέχονταν τη γιορτή του ερχομού της ανοίξεως, των πρώτων λουλουδιών και του νέου κρασιού. Η γιορτή κρατούσε τρεις ημέρες.

Διακρίνεται η μορφή του Διονύσου σε μελανόμορφο Αγγείο.

Παναθήναια  Ήταν η επισημότερη γιορτή των αρχαίων Αθηνών προς τιμήν της πολιούχου της πόλεως θεάς Αθηνάς. Όλο το χρόνο, τέσσερις κοπέλες από καλές οικογένειες της Αθήνας, ύφαιναν το ιερό πέπλο. Έπειτα, το πέπλο μεταφερόταν γύρω-γύρω στην πόλη πάνω σε μια καρότσα με μορφή καραβιού, την οποία ακολουθούσε μια μεγαλοπρεπής, εορταστική πομπή.

Η μεγαλύτερη γιοτή της Αθήνας τα Παναθήναια στα οποία είχαν την δυνατότητα να λάβουν μέρος οι Αθηναίες της Αρχαίας Ελλάδας.

Θεσμοφόρια Τα Θεσμοφόρια τελούνταν προς τιμή της θεάς Δήμητρας. Συμμετείχαν αποκλειστικά γυναίκες. Βασική αρχή των Θεσμοφορίων αποτελούσε ο αποκλεισμός του ανδρικού φύλου και η συγκρότηση μίας ένωσης γυναικών, μέσω της οποίας τονιζόταν ο ρόλος τους στη γονιμότητα και συμβολικά στην ευφορία της καλλιεργήσιμης γης. Ο εορτασμός τους διαρκούσε τρεις μέρες και ακολουθούσαν μία συγκεκριμένη τελετουργία. Οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της γιορτής συγκεντρώνονταν στο ιερό της Δήμητρας και έτσι είχαν την ευκαιρία να περάσουν κάποιες μέρες μακριά από το σπίτι τους. 

Αναπαράσταση από τελετή των Θεσμοφορίων.

Η θέση της γυναίκας στην πολιτική ζωή των Αθηνών Στην καθεαυτό πολιτική ζωή των Αθηνών η θέση των γυναικών ήταν ανύπαρκτη. Οι γυναίκες δε θεωρούνταν πολίτες.  Επιπλέον δεν είχαν δικαίωμα κατοχής εγγείου ιδιοκτησίας -επομένως ούτε κληρονομιάς-, το οποίο αποτελούσε βασικό κριτήριο για την ιδιότητα του πολίτη.  Ο μόνος νόμιμος γάμος στην αρχαία Αθήνα ήταν εκείνος που ένωνε έναν πολίτη με την αστή.

Η συνεισφορά των γυναικων στην ταφή Σηµαντικό ρόλο έπαιζαν οι γυναίκες στην κηδεία και στην ταφή ενός συγγενικού προσώπου. Ετοίµαζαν το σώµα του νεκρού για την πρόθεση (πραγµατοποίηση του παραδοσιακού θρήνου και την απόδοση τελευταίου χαιρετισµού). Έπλεναν το σώµα, το άλειφαν µε λάδι, το έντυναν, το στόλιζαν µε λουλούδια, στεφάνια και κοσµήµατα.

Πηγές http://el.thefreedictionary.com/%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE http://www.istorikathemata.com/2012/10/the-social-position-of-women-in-ancient-Athens-and-Sparta.html http://2lyk-peir-athin.att.sch.gr/portal/fil-gr/papers/Zacharis_Women.pdf https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B5%CF%82_%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1 http://www.briefingnews.gr/ethnika/i-thesi-tis-gynaikas-stin-arhaia-athina-kai-stin-arhaia-sparti https://www.slideshare.net/4lykeiotrip/ss-14633992?next_slideshow=1