ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Επιστημολογική Επάρκεια
ΑΓΩΓΗ ΖΩΗΣ Διαπολιτισμική εκπαίδευση
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Comenius Regio Comenius Regio “Schools without borders” “Schools without borders”
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ηγεσία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ-ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Το φαινόμενο της πολυπολιτισμικότητας και η διαδικασία παγκοσμιοποίησης διαμορφώνουν νέους όρους Υπάρχουν μετατοπίσεις και αλλαγές στις προσεγγίσεις αναφορικά με το ρόλο της εκπαίδευσης στη σύγχρονη κοινωνία της ύστερης νεωτερικότητας ή μετανεοτερικότητας τόσο στο θεωρητικό επίπεδο όσο και στο επίπεδο της σχολικής πράξης.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Παραδοσιακά η εκπαίδευση σ’ όλες τις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπήρξε αφομοιωτική προσδοκώντας από τις εθνοπολιτισμικές ομάδες να προσαρμοστούν όσο γρηγορότερα και όσο καλύτερα μπορούν, στις αξίες της κυρίαρχης ομάδας. Το αφομοιωτικό σχολείο στηρίζεται στην παραδοχή ότι τα αίτια της χαμηλής σχολικής επίδοσης και των υψηλών ποσοστών διαρροής των παιδιών των διαφόρων εθνοπολιτισμικών ομάδων εντοπίζονται στο γλωσσικό «έλλειμμα». Γι’ αυτό και τα μέτρα εκπαιδευτικής πολιτικής για την αντιμετώπιση των προβλημάτων τους περιορίζονται στην εντατική διδασκαλία της επίσημης γλώσσας χρησιμοποιώντας στην αρχή το ίδιο διδακτικό υλικό που προορίζεται για τα γηγενή παιδιά, αναπτύσσοντας ειδικό υλικό στη συνέχεια.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Το αφομοιωτικό σχολείο, δίνοντας έμφαση στην ενσωμάτωση των παιδιών αυτών στην κυρίαρχη γλώσσα και τον κυρίαρχο πολιτισμό, θεωρεί αυτονόητο ότι η γλώσσα και ο πολιτισμός που φέρνουν μαζί τους, θα «εγκαταλείπεται» στην πόρτα του σχολείου. Η διατήρηση του γλωσσικού και πολιτισμικού κεφαλαίου των παιδιών αυτών είναι αντίθετη με την αντίληψη του ενιαίου και ομοιογενούς εθνικού κράτους που επιτυγχάνεται με την πλήρη αφομοίωση, γλωσσική και πολιτισμική, στην κυρίαρχη ομάδα. Η διατήρηση αποτελεί κίνδυνο για την κοινωνική συνοχή και τη σταθερότητα της κοινωνίας που επιτυγχάνεται μέσα από τη γλωσσική ομοιογένεια και ομοιομορφία.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ το ενσωματωτικό σχολείο Στην ίδια λίγο – πολύ αντίληψη λειτουργεί και το ενσωματωτικό σχολείο που στηρίζεται στην παραδοχή ότι η εκπαίδευση είναι πολιτικά ουδέτερη και έχει ως στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών σ’ όλους τους νέους ανεξάρτητα από την κοινωνική και εθνοπολιτισμική τους προέλευση, σε συνάρτηση, ωστόσο, με τα ατομικά/ οικογενειακά τους χαρακτηριστικά. Στο άτομο και την οικογένεια κατά κύριο λόγο εντοπίζονται τα αίτια της σχολικής αποτυχίας των παιδιών. Η αντίληψη αυτή οδήγησε στη δεκαετία του 1960 και 1970 στην ανάπτυξη μοντέλων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. Το «υποβαθμισμένο» οικογενειακό περιβάλλον των παιδιών αυτών που κυρίως ευθύνεται για τις χαμηλές σχολικές τους επιδόσεις, μπορεί να αντιμετωπισθεί με προγράμματα αντισταθμιστικής φύσεως.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Η αδυναμία των παραπάνω προσεγγίσεων να αντιμετωπίσουν το σοβαρό πρόβλημα της σχολικής αποτυχίας και της διαρροής των παιδιών των εθνοπολιτισμικών ομάδων, οδήγησε στην υιοθέτηση του πολυπολιτισμικού σχολείου στη δεκαετία του 1980.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Το πολυπολιτισμικό σχολείο βλέπει τη μονοπολιτισμική διάσταση της εκπαίδευσης ως τη μοναδική αιτία της σχολικής αποτυχίας των παιδιών των εθνοπολιτισμικών ομάδων και προτείνει τον πολιτισμικό πλουραλισμό στο σχολείο.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία όλοι οι μαθητές πρέπει να αποκτούν γνώσεις και να καλλιεργούν την ευαισθησία τους για άλλους πολιτισμούς, άλλες γλώσσες και θρησκείες. Η εισαγωγή στο σχολικό πρόγραμμα πολιτισμικών στοιχείων, πεποιθήσεων και αντιλήψεων από τις διάφορες εθνοπολιτισμικές ομάδες που συνθέτουν την κοινωνία θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση, αν όχι την εξαφάνιση των συγκρούσεων που δημιουργούνται ανάμεσα στις ομάδες αυτές, τη βελτίωση της σχολικής τους επίδοσης μέσα από την καλλιέργεια θετικών στάσεων για το σχολείο και την ενίσχυση της αυτοαντίληψής τους.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Παρά τις καλές προθέσεις για εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στα παιδιά όλων των εθνοπολιτισμικών ομάδων και την κάποια βελτίωση της σχολικής τους κατάστασης, η εισαγωγή στο σχολικό πρόγραμμα στοιχείων από τους πολιτισμούς των εθνοπολιτισμικών ομάδων που συνθέτουν μια συγκεκριμένη κοινωνία δε φαίνεται να έχει σοβαρή επίδραση στις εκπαιδευτικές τους ευκαιρίες και στη συνέχεια στις ευκαιρίες στην αγορά εργασίας.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Η διαπολιτισμική προσέγγιση, και το διαπολιτισμικό σχολείο ως βασική της έκφραση, αναδύεται μέσα από τη γλωσσική και πολιτισμική πολλαπλότητα και την αναγνώριση της διαφορετικότητας στο σχολείο με εκπαιδευτικά προγράμματα που δεν περιλαμβάνουν μόνο τις εθνοπολιτισμικές ομάδες αλλά όλες τις κοινωνικές ομάδες, όλο το μαθητικό πληθυσμό.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Στο εύλογο ερώτημα: κατά πόσον ένα εκπαιδευτικό σύστημα που έπαιξε και εξακολουθεί να παίζει ουσιαστικό ρόλο στη διαμόρφωση και σταθεροποίηση του σύγχρονου εθνικού κράτους είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις ιδιαίτερες γλωσσικές και πολιτισμικές ανάγκες όλων των εθνοπολιτισμικών ομάδων, αλλά και στο συναφές με αυτό ερώτημα: κατά πόσον προγράμματα που επιδιώκουν να βελτιώσουν τη σχολική επίδοση των παιδιών των ομάδων αυτών μπορούν να διασφαλίσουν τη γλωσσική και την πολιτισμική τους ταυτότητα, η απάντηση μπορεί να είναι καταφατική όταν η διαπολιτισμική προσέγγιση δεν αρκείται μόνο στις παραδοχές του πολιτισμικού πλουραλισμού, αλλά προχωρεί στην υιοθέτηση του δομικού ή θεσμικού πλουραλισμού, που σημαίνει αλλαγές στο σχολείο και τον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Η διαπολιτισμική προσέγγιση δε βλέπει την εκπαίδευση ως πανάκεια για τη λύση όλων των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα μέλη των εθνοπολιτισμικών ομάδων. Αντίθετα αναγνωρίζει ότι το σχολείο αποτελεί μέρος της κοινωνίας στην οποία ζούμε και ως εκ τούτου αντανακλά τη διαστρωμάτωση και τις ανισότητές της. Αυτό σημαίνει ότι κανένα σχολικό πρόγραμμα όσο καλά και αν τεκμηριώνεται θεωρητικά και εφαρμόζεται πρακτικά, δεν μπορεί να αλλάξει εντελώς τα πράγματα.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Παρέχει, ωστόσο, μια προσέγγιση και μια ευκαιρία για οργανωτικής και παιδαγωγικής φύσεως αλλαγές που όλα τα σχολεία έχουν ανάγκη για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την πολυπολιτισμική πρόκληση της σύγχρονης κοινωνίας. Η επίτευξη αυτού του στόχου συνιστά μια ιδιαίτερα επίπονη προσπάθεια που απαιτεί:

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Από τους θεωρητικούς να εφαρμόσουν μακροεπιπέδου αντιλήψεις για την εκπαίδευση και το σχολείο στο μικροεπίπεδο της σχολικής πράξης, Από τους πολιτικούς να υιοθετήσουν τη διαπολιτισμική προσέγγιση ως βασική διάσταση των εκπαιδευτικών αλλαγών που προωθούν την ποιότητα και την ισότητα ευκαιριών και αποτελεσμάτων στην εκπαίδευση, Από τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης άοκνες προσπάθειες για να διαμορφώσουν συνθήκες αλλαγής, Από τους γονείς και την τοπική κοινότητα να αναλάβουν ευθύνες για την εκπαίδευση των παιδιών τους, να συμμετέχουν ενεργά και να συμβάλουν ουσιαστικά στην προώθηση πνεύματος συνεργασίας και αλληλοκατανόησης.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Βασικά στοιχεία μιας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που είναι κατανοητή ως ευρύτερη μεταρρύθμιση του σχολείου αποτελούν: Ένταξη. Απευθύνεται σ’ όλα τα παιδιά χωρίς να επικεντρώνεται στις εθνοπολιτισμικές ομάδες απορρίπτοντας την αντίληψη της «παθολογίας» και τονίζοντας την αναγκαιότητα της αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας. Συνοχή. Η κοινωνική συνοχή αποτελεί βασική προϋπόθεση και επιδίωξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει ότι η διδασκαλία ενός κοινού προγράμματος αποτελεί βασικό της στόχο. Ωστόσο, δεν περιορίζεται σε μια μονοπολιτισμική διάσταση αλλά περιλαμβάνει και την αντίληψη της πολυπολιτισμικής διδασκαλίας και μάθησης. Διαπερατότητα. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση διαπερνά όλο το σχολικό περιβάλλον, το πρόγραμμα, το κλίμα στην τάξη, τη σύνθεση του διδακτικού προσωπικού, τις διδακτικές στρατηγικές, καθώς και τις σχέσεις ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς και τους φορείς της κοινότητας.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Αναγνώριση. Αναγνωρίζει τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα του σχολείου και τις άνισες σχέσεις εξουσίας στην εκπαίδευση και την ευρύτερη κοινωνία. Για να αμφισβητηθούν οι σχέσεις εξουσίας που εμφανίζονται στην εκπαίδευση πρέπει πρώτα να προσδιοριστούν και να συζητηθούν. Η σύνδεση θεωρίας και πράξης είναι γι αυτό το αναγκαίο και το πλέον κατάλληλο μέσο. Αναγνώριση της πολλαπλότητας των πολιτισμικών εκφράσεων στο σχολείο σημαίνει ότι οι εμπειρίες και οι πεποιθήσεις των μαθητών λαμβάνονται σοβαρά υπόψη στη διαμόρφωση του προγράμματος και τη διδασκαλία. Διαδικασία. Αναδομήσεις στο πρόγραμμα, την οργάνωση και τη λειτουργία του σχολείου εντάσσονται σε μια διαδικασία αλλαγής, στην οποία εμπλέκονται εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς και τοπικοί φορείς. Μια τέτοια διαδικασία είναι πολύπλοκη, παρουσιάζει συχνά προβλήματα και απαιτεί χρόνο.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Στους βασικούς του στόχους περιλαμβάνονται: Η ανάπτυξη και εφαρμογή συντονισμένων μέτρων παρέμβασης που προωθούν την ομαλή ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, Η δημιουργία και ενσωμάτωση στο εκπαιδευτικό σύστημα θεσμών, οι οποίοι διασφαλίζουν μια ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών, Ο περιορισμός της σχολικής αποτυχίας, Η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων αναφορικά με τις αρχές που πρέπει να διέπουν μια πολυπολιτισμική κοινωνία, καθώς και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης σε θέματα σχετικά με τις θεωρητικές και πρακτικές διαστάσεις της διαπολιτισμικής προσέγγισης στο εκπαιδευτικό έργο. Η ανάπτυξη θεωρητικών επεξεργασιών, διδακτικού υλικού και μεθοδολογικών προσεγγίσεων που διευρύνουν τις δυνατότητες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος για ένταξη αλλοδαπών μαθητών.