Διεπιστημονικά και Διαθεματικά Προγράμματα Σπουδών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πρόγραμμα σπουδών Ενημέρωση Τριτοετών
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Διδακτικά σενάρια.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Διδακτικά σενάρια Στέργιος Ναστόπουλος.
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΧOI ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Διαθεματικότητα και Βιωματική – Επικοινωνιακή Μάθηση
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Ιωάννα Κομνηνού ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. Αναζητώντας την αλήθεια στη ζωή μας.
Η Διαθεματική Προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο
Ψυχολογία της μάθησης των Μαθηματικών μεθόδευση της διδασκαλίας επίκεντροτης Διδακτικής των Μαθηματικών Για πολλά χρόνια η μεθόδευση της διδασκαλίας των.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΓΩΓΗΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ (αφήγηση παραμυθιών, ιστοριών) ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ (αφήγηση παραμυθιών, ιστοριών) ΣΥΖΗΤΗΣΗ Η΄ΕΡΩΤHΜΑΤΙΚΗ (ερωτήσεις –απαντήσεις) ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
Διδακτική Πληροφορικής
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
DEUTSCHE SCHULE ATHEN ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ Λ Υ Κ Ε Ι Ο Αλλαγές στο Λύκειο Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Πεδία Προσανατολισμού.
5Κ1 & 6Κ1. Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι Διδάσκουν: Αντιγόνη Παρούση και Βασίλης Τσελφές.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων ΙI Ενότητα 2: Διαθεματική Προσέγγιση Διδάσκουσα: Αναστασία Ράικου Τμήμα.
Παιδαγωγικός στόχος Στοχεύει στη γνωστική ανάπτυξη, τη συναισθηματική ολοκλήρωση και την καλλιέργεια ικανοτήτων ταυτόχρονα του μαθητή/τριας.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πρόγραμμα σπουδών Ενημέρωση Τεταρτοετών
Οι φυσικές επιστήμες στην πρώτη σχολική ηλικία μέσα από το πρίσμα της κοινωνικοπολιτισμικής θεωρίας. Κατερίνα Πλακίτση Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Διδακτικής.
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Το Πρόγραμμα αναρτάται ως ανακοίνωση στο e-class καθώς και σε έντυπη μορφή έξω από το Γραφείο. Το σκεπτικό, οι προϋποθέσεις και οι απαιτήσεις.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ
Οι φυσικές επιστήμες στην πρώτη σχολική ηλικία μέσα από το πρίσμα της κοινωνικοπολιτισμικής θεωρίας. Κατερίνα Πλακίτση Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Διδακτικής.
Έννοια, χαρακτηριστικά
Δημιουργία σεναρίου.
Σχολικό έτος Γ’ Λυκείου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διεπιστημονικά και Διαθεματικά Προγράμματα Σπουδών Διεπιστημονικά και Διαθεματικά Προγράμματα Σπουδών Κατερίνα Πλακίτση Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων e-mail: kplakits@cc.uoi.gr ΠΤΝ - Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών

Διεπιστημονικότητα και Διαθεματικότητα Διεπιστημονικότητα (inter-disciplinarity) σημαίνει ότι διατηρούνται τα διακριτά μαθήματα (γνώσεις, αλληλουχία εννοιών, συστημικές σχέσεις, διαδικασίες) αλλά επιχειρούνται ποικίλες διασυνδέσεις και συσχετίσεις μεταξύ των μαθημάτων. Διαθεματικότητα (thematic, cross curricular thematic approach) σημαίνει ότι δεν υπάρχουν διακριτά μαθήματα αλλά ενιαιοποιημένη προσέγγιση της σχολικής γνώσης μέσα από θέματα καθολικού ενδιαφέροντος και μείζονος σημασίας για τον πολιτισμό (universalia). ΠΤΝ - Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών

Διαθεματικότητα Σημαίνει απλά ότι οι μαθητές θα μάθουν Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες, Γλώσσα, Μαθηματικά κ.λπ. όταν και όσο και με όποια σειρά απαιτεί η μελέτη των θεμάτων. Η προσέγγιση της γνώσης δεν γίνεται με βάση τη «λογική» των εμπλεκόμενων επιστημών, αλλά με βάση τις ανάγκες του υπό μελέτη θέματος. (Cross curricular themes – integration) ΠΤΝ - Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών

Σύγκριση Διαθεματικών και Διεπιστημονικών Προγραμμάτων Σπουδών Διαθεματικά Προγράμματα Σπουδών Διεπιστημονικά Προγράμματα Σπουδών θεματοκεντρικά Επιστημο-κεντρικά παιδοκεντρικά Πολύ-επιστημονικά ή πολύ-κλαδικά Επιμέρους γνωστικοί κλάδοι ΠΤΝ - Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών

Ορολογία Multi-disciplinarity: προσθετική των επιμέρους γνωστικών κλάδων Cross-disciplinarity: η θέαση ενός κλάδου μέσα από τη μεθοδολογία και το εννοιλογικό σύστημα ενός άλλου π.χ. η Φυσική ή τα Μαθηματικά της Μουσικής Pluri-disciplinarity: Η σύμπραξη όμορων και συσχετζόμενων επιστημών, π.χ. τα Μαθηματικά και η Φυσική. Trans-disciplinarity: Integration: Προωθημένες διεπιστημονικές συμπράξεις και από άλλους κλάδους (σύμπραξη επιστημών και παρα-επιστημών – τέχνη, αισθητική, διαίσθηση, ηθική, μεταφυσική κ.ά.) ΠΤΝ - Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών