ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
Advertisements

Το δάσος με τους Πυλώνες Η βόλτα στις γειτονιές μας Η επίσκεψη στον υποσταθμό της ΔΕΗ.
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Ανίχνευση αμύλου στα φυτά
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Ο κύκλος του νερού Νικολέττα Τσαγγαρίδου
Κεφάλαιο 2 ον ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Αλλαγές στη φάση των σωμάτων
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Θερμότητα.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ τήξη και πήξη
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
Γεια σας είστε έτοιμοι να συμμετέχετε στο quiz της φυσικής;;;
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Τα ψυγεία στην ζΩΗ μαΣ !!! Απο Μαρια Κλεανθουσ.
«Μεταγλωσσική ανάπτυξη στο νηπιαγωγείο: ευαισθητοποίηση ως προς τα μορφολογικά στοιχεία της γλώσσας».
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Θέμα : «Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης» Ονοματεπώνυμο Φοιτήτριας : Δικαίου Παναγιώτα – Δώρα Α.Μ. : 5623

Στόχοι Να αναγνωρίσουν τα παιδιά την τήξη, δηλαδή ότι ορισμένα υλικά περνούν από τη στερεά στην υγρή κατάσταση. Να συνδέουν την τήξη: - Με παροχή θερμότητας από το περιβάλλον στο σώμα που τήκεται, σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. - Με την παροχή θερμότητας από μία θερμαντική συσκευή στο σώμα που τήκεται. Να αναγνωρίσουν την πήξη, δηλαδή ότι ορισμένα υλικά περνούν από την υγρή σε στερεά κατάσταση. Να συνδέουν την πήξη: Με την ψύξη στην κατάψυξη ενός ψυγείου Με την ψύξη στο περιβάλλον Να κατανοήσουν, τόσο κατά την τήξη όσο και κατά την πήξη, ότι το υγρό έχει την ίδια ποιότητα με το στερεό. Να μάθουν την ορολογία, για παράδειγμα τήξη = λιώσιμο

Δραστηριότητες για τήξη: 1η δραστηριότητα - Επικοινωνιακό πλαίσιο και Ανίχνευση : Αρχικά, παρουσιάζουμε τρία στιγμιότυπα από την ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney "Ψυχρά και Ανάποδα". Το πρώτο στιγμιότυπο δείχνει τον 'Ολαφ τον μαγικό χιονάνθρωπο της ταινίας να διηγείται σε δύο από τους πρωταγωνιστές, το όνειρο του να περάσει ωραία το καλοκαίρι. Στη συνέχεια, ο Κρίστοφ ρωτάει την Άννα μήπως πρέπει να του πει την αλήθεια;. Σε αυτό το σημείο ρωτάμε τα παιδιά τι θέλει να πει ο Κρίστοφ; Ποια είναι η αλήθεια που δεν λέει; Γιατί ο Όλαφ δεν έχει δει ποτέ πως είναι το καλοκαίρι; Tο δεύτερο στιγμιότυπο, όπου ο Όλαφ και η Έλσα έχουν κλειδωθεί σε ένα δωμάτιο και μη μπορώντας να αντιδράσουν, αποφασίζουν να κάτσουν δίπλα στο τζάκι να ζεσταθούν, καθώς η Έλσα δεν αισθανόταν καλά και κρύωνε. Ο Όλαφ όμως αρχίζει και λιώνει. Έτσι, ρωτάμε τα παιδιά τι συμβαίνει και έχει αρχίσει να λιώνει; Στο τρίτο στιγμιότυπο που τους δείχνουμε, οι πρωταγωνίστριες καταφέρνουν να απομακρύνουν τους πάγους από το βασίλειο τους και να επαναφέρουν τον ήλιο που είχε χαθεί για μέρες. Έτσι, ενώ όλοι χαίρονται και οι πάγοι αρχίζουν να λιώνουν, το ενδιαφέρον στρέφεται στον Όλαφ, που πραγματοποιεί το όνειρό του και βλέπει το καλοκαίρι αλλά ταυτόχρονα αρχίζει και λιώνει. Κάνουμε, λοιπόν στα παιδιά τις εξής ερωτήσεις : "Γιατί αρχίζει και λιώνει;" , "Τι θα γίνει όταν λιώσει τελείως;“ Οι απαντήσεις των παιδιών καταγράφονται από τη εκπαιδευτικό.

2η δραστηριότητα - Διδασκαλία : 2η δραστηριότητα - Διδασκαλία : Εκτέλεση πειράματος για να δούμε στην πράξη τι παθαίνει ο Όλαφ. Υλικά : -2 μεταλλικοί δίσκοι. - μία παγοθήκη σε σχήμα χιονάνθρωπου. -2 παγάκια (που θα έχουν πάρει τη μορφή της παγοθήκης και θα παρουσιαστούν σε αυτή τη μορφή στα παιδιά). -1 γκαζάκι. 1η φάση : Παίρνουμε το πρώτο παγάκι με τη μορφή χιονάνθρωπου και το τοποθετούμε σε ένα μεταλλικό δισκάκι, πάνω από το γκαζάκι, το οποίο ανάβουμε. 2η φάση : Παίρνουμε το δεύτερο παγάκι με τη μορφή χιονάνθρωπου και το τοποθετούμε σε ένα μεταλλικό δισκάκι, και το βγάζουμε στο προαύλιο χώρο του σχολείου. Προτρέπουμε τα παιδιά να κάνουν προβλέψεις για το τι πρόκειται να γίνει και γιατί. Αφού παρατηρήσουν την πειραματική διαδικασία βλέπουμε το κατά πόσο οι προβλέψεις τους ήταν σωστές

3η δραστηριότητα – Αξιολόγηση : Δημιουργούμε ένα καινούργιο ήρωα , τον Τούλη τον Σοκολατούλη, ο οποίος χωρίς να το θέλει μπήκε μέσα στην ταινία και αντικατέστησε τον Όλαφ. Θέτουμε ερωτήσεις στα παιδιά: -" Tι θα πάθει ο Τούλης ο Σοκολατούλης εάν καθίσει δίπλα στο τζάκι; " - " Γιατί τι γίνεται; " , -" Τι θα γίνει εάν ο Τούλης ο Σοκολατούλης καθίσει στον ήλιο και γιατί;" Υλοποίηση πειράματος προηγούμενης δραστηριότητας, με τη μόνη διαφορά ότι αντί για νερό θα έχει σοκολάτα. Παρατήρηση και σύγκριση πειραμάτων.

Δραστηριότητες για πήξη 1η δραστηριότητα - Επικοινωνιακό πλαίσιο και Ανίχνευση : Παρουσίαση της συνέχειας της τρίτης σκηνής που τους είχαμε δείξει στην δραστηριότητα για την τήξη. Σε αυτή τη σκηνή προσπαθούμε να βρούμε μία λύση για να κάνουμε τον Όλαφ από νερό πάλι χιονάνθρωπο. Έτσι, ρωτάμε τα παιδιά : -«Τι θα μπορούσε να κάνει η πρωταγωνίστρια με τις μαγικές τις δυνάμεις για να τον σώσει;». Τους δείχνουμε την συνέχεια της σκηνής, προκειμένου να δουν τη λύση που δόθηκε για να μπορέσει να ζήσει. Η Έλσα, η πρωταγωνίστρια , δημιούργησε ένα συννεφάκι που έριχνε χιόνι πάνω από το κεφάλι του Όλαφ και έτσι τον έφερε πίσω στη ζωή. Ερωτήσεις : -«Τι συμβαίνει και ο Όλαφ γίνεται πάλι χιονάνθρωπος;» -«Πως γίνεται αυτό;» -«Ο Όλαφ αποτελείται από το ίδιο υλικό όταν είχε λιώσει και όταν ήταν χιονάνθρωπος;»

2η δραστηριότητα - Διδασκαλία : 2η δραστηριότητα - Διδασκαλία : Θέλοντας να δούμε στην πράξη πως μπορούμε να επαναφέρουμε τον Όλαφ, κάνουμε ένα πείραμα. Υλικά : -μία παγοθήκη σε σχήμα χιονάνθρωπου. -Νερό. -Ψυγείο. Γεμίζουμε την παγοθήκη με το σχήμα χιονάνθρωπου με νερό και την τοποθετούμε στο ψυγείο – κατάψυξη. Καταγράφουμε τις απόψεις και τα επιχειρήματα των παιδιών για το τι θα συμβεί πριν και μετά την πειραματική διαδικασία. Παρατήρηση

3η δραστηριότητα – Αξιολόγηση : Θέλοντας να τους δείξουμε ότι η πήξη δεν είναι δυνατότητα μόνο του νερού, ξαναχρησιμοποιούμε τον Τούλη τον Σοκολατούλη. Χρησιμοποιούμε ρευστή σοκολάτα και την τοποθετούμε μέσα σε μία παγοθήκη και εντός του ψυγείου. Προτρέπουμε τα παιδιά να κάνουν προβλέψεις για το τι πρόκειται να γίνει και γιατί. Αφού παρατηρήσουν την πειραματική διαδικασία βλέπουμε το κατά πόσο οι προβλέψεις τους ήταν σωστές. Παρατήρηση και σύγκριση πειραμάτων

Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.