Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Advertisements

Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Objervations on the sciences of science learning Γιάννης Παπατσίρος (1116)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρόγραμμα Kidspiration
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Διδακτική Μαθηματικών Ι 23 Μαΐου 2014 Μάθημα 9 ο Πρόσθεση – αφαίρεση.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ Καθηγητής : CV Τμήμα : Γ ‘ 5
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Η συλλογιστική για το σχεδιασμό. Για το μάθημαΙ  « Παραδοτέα :  Ασκήσεις  Σχεδιασμός και κατασκευή ενός λογισμικού με το Αβάκιο  Ένα κείμενο
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟ 2 Ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΞΗΆ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ ΆΛΓΕΒΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΡΙΖΕΣ.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Το Ηλεκτρικό Πεδίο Στη μνήμη τού Ανδρέα Κασσέτα.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΠΟΣΟΣΤΑ.
επίλυση προβλημάτων Γ΄& Δ΄ δημοτικού
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Κρυστα ρακαλλιδου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΤΑΔΙΩΝ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ POLYA Ortiz, E. (2016). The Problem-Solving Process in a Mathematics.
Δ7: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία στην ενότητα 2 Καράβη Θωμαΐς Θέμα: (3) Μελετήστε το παρακάτω άρθρο.
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ μαθηματοσ ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ-ΛΙΑΓΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος
Στατιστικές Υποθέσεις
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος Αθανασίου Γεωργία Αθανασίου Δημήτρης

Περιγραφή επεισοδίου Σε επαναληπτικό μάθημα στην Ά τάξη του Γυμνασίου, στο κεφάλαιο των κλασμάτων, ο καθηγητής έθεσε στους μαθητές ένα πρόβλημα που τα δεδομένα ήταν μόνο μεταβλητές και παρατηρήθηκε μεγάλη δυσκολία των μαθητών να χρησιμοποιήσουν τις μεταβλητές σαν αριθμούς.

Σημασία επεισοδίου Το παραπάνω επεισόδιο θεωρείται ως κρίσιμο εφόσον παρατηρείται η δυσκολία των μαθητών στο προαλγεβρικό στάδιο. Φαίνεται να μην έχουν αναπτύξει πλήρως την αφαιρετική σκέψη και την ικανότητα να γενικεύουν πέρα από τους αριθμούς. Επίσης, το διδακτικό συμβόλαιο στο οποίο είναι συνηθισμένοι απαιτούσε η λύση στα προβλήματα να είναι πάντα αριθμός οπότε περιορίζεται η σκέψη τους, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται τέτοιου είδους προβλήματα δηλαδή το να μην κατανοούν ότι το αποτέλεσμα μπορεί να είναι αλγεβρική παράσταση.

Ερμηνεία επεισοδίου Η ερμηνεία του συγκεκριμένου επεισοδίου είναι η δυσκολία των μαθητών να περάσουν από το ειδικό στο γενικό μέσω των μεταβλητών αλλά και να το αποδεχτούν ως λύση. Συγκεκριμένα ενώ ο μαθητής μπορούσε να απαντήσει στην ερώτηση όταν ο καθηγητής αντικαθιστούσε τις μεταβλητές με αριθμούς, δεν μπορούσε να λύσει την ίδια άσκηση αν απλώς αντί για νούμερα είχε α,κ (μεταβλητές).

Στο άρθρο της Sierpinska (1990), αναφέρονται διάφορες απόψεις για το τι είναι κατανόηση. Είναι μια μέθοδος μελέτης (Carr et al, 1986). Είναι το αποτέλεσμα της μάθησης (Celia Hayles, 1987). Είναι η προϋπόθεση της μάθησης (Rosnick, 1980 & Hejng, 1988). Σύμφωνα με την Sierpinska (1990), η κατανόηση μπορεί να θεωρηθεί μια δράση αλλά και μια διαδικασία. Έχει συμβεί σχεδόν σε όλους μας να προσπαθούμε να λύσουμε ένα πρόβλημα για αρκετές ώρες ή μέρες χωρίς επιτυχία. Κάποια στιγμή όμως ξαφνικά, που δε σκεφτόμασταν συνειδητά το πρόβλημα, έρχεται στο μυαλό μας η λύση. Εάν αναλογιστούμε αυτήν τη μακρά περίοδο πρώτα της συνειδητής και μετά της ασυνείδητης νοητικής λειτουργίας, τότε βλέπουμε την κατανόηση σαν μια διαδικασία. Εάν αναλογιστούμε τη στιγμή εκείνη που ξαφνικά έρχεται στο μυαλό μας η λύση, τότε θεωρούμε την κατανόηση, ως μια δράση (Sierpinska, 1990). Η ερευνήτρια ξεχωρίζει 4 κατηγορίες δράσεων της κατανόησης: α) Αναγνώριση των αντικειμένων που περιλαμβάνει η έννοια που πρέπει να κατανοήσουν β) Διαχωρισμός μεταξύ δυο αντικειμένων, ιδιοτήτων, ιδεών, που πριν ήταν μπερδεμένα στο μυαλό γ) Γενίκευση, δηλαδή να μπορώ να επεκτείνω τη γνώση μου για μια έννοια και σε άλλες Εφαρμογές δ) Σύνθεση, δηλαδή να μπορεί κάποιος να αντιλαμβάνεται τις σχέσεις μεταξύ δυο ή περισσότερων ιδιοτήτων, γεγονότων, αντικειμένων και να μπορεί να τα οργανώνει

Διαχείριση συμβάντος Ο καθηγητής όταν παρατήρησε το πρόβλημα των μαθητών όσον αφορά στην χρήση των μεταβλητών για την επίλυση της άσκησης, αποφάσισε, προκειμένου να απεγκλωβιστούν οι μαθητές από την συγκεκριμένη δυσκολία, να τους δώσει συγκεκριμένους αριθμούς και να τους εφαρμόσουν στο παράδειγμα-πρόβλημα. Ουσιαστικά, τους έβαλε να επεξεργαστούν διαφορετικά αριθμητικά παραδείγματα, ώστε να αναγνωρίσουν τη μέθοδο που πρέπει να ακολουθήσουν για τη λύση (πχ πρόσθεση των δύο μεγεθών) και έπειτα να είναι σε θέση να περάσουν από πράξεις μεταξύ αριθμών, σε πράξεις μεταξύ μεταβλητών. Έτσι, οι μαθητές κατανόησαν ότι ουσιαστικά «πίσω» από τις μεταβλητές «κρύβονται» πραγματικοί αριθμοί και ότι η χρήση και η λειτουργία τους (των μεταβλητών) σε κάθε πρόβλημα δεν διαφέρει στην φιλοσοφία από αυτή των κατάλληλων πραγματικών αριθμών.

Πρόταση διαχείρισης συμβάντος Αφού εξηγούσαμε με τον τρόπο που εξήγησε και ο καθηγητής το πρόβλημα, θα αφιερώναμε χρόνο στο να δουλέψουμε μια δραστηριότητα-πρόβλημα, η οποία θα είχε την εξής δομή: Το πρώτο ερώτημα του προβλήματος θα καλούσε τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν μόνο αριθμούς για την επίλυση του. Το δεύτερο ερώτημα θα απατούσε για να λυθεί να εμπλακούν και με τη χρήση μιας μεταβλητής μαζί με τους αριθμούς. Το τρίτο θα αφορούσε την επεξεργασία-επίλυση μεγεθών που εκφράζονται αποκλειστικά με μεταβλητές.

Μια εναλλακτική δραστηριότητα ΑΣΚΗΣΗ Ένα Γυμνάσιο αποτελείται και από αγόρια και από κορίτσια. I. Αν τα αγόρια είναι 250 και όλοι οι μαθητές είναι 550, να βρείτε τι μέρος όλων των μαθητών είναι κορίτσια. II. Αν τα κορίτσια που συμμετέχουν στην χορωδία είναι κ , να βρείτε το ποσοστό των κοριτσιών που ΔΕΝ συμμετέχουν στη χορωδία. III. Αν από τα παιδιά που θα πάνε εκδρομή τα αγόρια είναι α και τα κορίτσια β , να βρείτε το μέρος των μαθητών που θα πάει εκδρομή. Το παραπάνω πρόβλημα περιλαμβάνει ερωτήματα τα οποία εξελίσσονται σταδιακά από την χρήση πράξεων με αριθμούς μέχρι την χρήση εξ ολοκλήρου και μόνο μεταβλητών.

Η δομή μιας έννοιας στο μυαλό τους έχει καλύτερη ποιότητα. Μέσα από μια τέτοια δραστηριότητα θα βοηθήσουμε τους μαθητές να «φτάσουν» στην «εννοιολογική κατανόηση», τα πλεονεκτήματα της οποίας είναι ότι: Ένα παιδί που κατανοεί εννοιολογικά, μπορεί να προσαρμόσει ευκολότερα τις έννοιες που έχει μάθει, σε νέα προβλήματα που πρέπει να χειριστεί. Μπορεί πιο εύκολα να θυμηθεί τους κανόνες και τις έννοιες που έχει μάθει. Η δομή μιας έννοιας στο μυαλό τους έχει καλύτερη ποιότητα. Πηγή: http://web-server.math.uoc.gr:1080/erevna/diplomatikes/Kastanidi_MDE.pdf Μεταπτυχιακή εργασία ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΩΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΣΤΗ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας Τέλος Ευχαριστούμε για την προσοχή σας