Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι στην εκπαιδευτική έρευνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποιοτικη αναλυςη δεδομενων
Advertisements

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Β’ Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων Όμιλος Αγγλικής γλώσσας για μαθητές πρώιμης παιδικής ηλικίας: μια μελέτη περίπτωσης Αχιλλέας Κωστούλας.
Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Από το άρθρο των Miriam Catterall & Patrick Ibbotson, School of Management, University of Ulster “Using Projective Techniques.
Η ‘αβεβαιότητα’ της έρευνας στην Διδακτική των Μαθηματικών: διερευνώντας τη θεωρία μέσα από ένα συγκεκριμένο παράδειγμα. Ανδρέας Μούτσιος-Ρέντζος Institute.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Ν. Καστάνη για τη Γεωπονική Σχολή του Α.Π.Θ. Ακαδημαϊκό έτος,
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Διδάσκοντας Κριτική της Τέχνης
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων τεστ με τη χρήση της παραγοντικής ανάλυσης των αντιστοιχιών: πειραματική εφαρμογή Εισηγητής: Αντώνης Βεντούρης Αριστοτέλειο.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Δρ. Στέφανος Μαντζούκας
Ενότητα 5 : Μέθοδοι συλλογής δεδομένων Δρ. Στέφανος Μαντζούκας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιδίωξη: βελτίωση ποιότητας με συνεχή βελτίωση των διεργασιών με βάση τις οποίες παράγονται τα προϊόντα Παράγοντες: ελεγχόμενες μεταβλητές.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Ενότητα 11 : Διαδικασία Κριτικής Αξιολόγησης Ερευνητικών άρθρων Δρ. Στέφανος Μαντζούκας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας Στη νοολογική ή ερμηνευτική παιδαγωγική και στην ποιοτική κοινωνική έρευνα χρησιμοποιούνται κυρίως η ερμηνευτική και η φαινομενολογική.
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών Ενότητα 1: Η έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών Πόταρη Δέσποινα, Σακονίδης Χαράλαμπος Σχολή.
5Κ1 & 6Κ1. Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι Διδάσκουν: Αντιγόνη Παρούση και Βασίλης Τσελφές.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΙΑ Μεταπτυχιακή φοιτήτρια: Ξυλά Βασιλική ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία Ορισμοί και Ιστορική Αναδρομή.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΠΑΙΚ ΑΡΓΟΥΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Εισαγωγή.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Εισαγωγή στην εκπαιδευτική έρευνα
Βιβλιογραφική ανασκόπηση μιας συγκεκριμένης διάστασης του θέματος
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
επιστημονικές προσεγγίσεις
O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο.
Το Αντικείμενο του Λογικού Σχεδιασμού
Έρευνα δράσης (action research) Η έρευνα δράσης είναι μια ερευνητική διαδικασία που οι ίδιοι οι άνθρωποι της πράξης διενεργούν, με στόχο να βελτιώσουν.
Παραπομπές και Δομή.
Μέθοδοι έρευνας της Παιδαγωγικής Επιστήμης θετικές επιστήμες θεωρητικές επιστήμες θετικισμός: ποσοτικός σχεδιασμός 2 επιστημολογικά παραδείγματα από.
Ερευνητικές Φιλοσοφίες και Προσεγγίσεις
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
«Δημότης Αμαρουσίου» η τεχνολογία στην υπηρεσία του Πολίτη
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΕ επεμβατικεσ πραξεισ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας Στη νοολογική ή ερμηνευτική παιδαγωγική και στην ποιοτική κοινωνική έρευνα χρησιμοποιούνται κυρίως η ερμηνευτική και η φαινομενολογική.
ONOMA: ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
Κριτήρια ποιότητας στην κοινωνική έρευνα
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
ED3000 Ανεξάρτητο Ερευνητικό Σχέδιο Εργασίας «Ποιοτική Ανάλυση Δεδομένων» Διδάσκουσα: Ευαγγελία Τσερπέλη Οκτώβριος 2013.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Project.
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι στην εκπαιδευτική έρευνα Θάνος Βέρδης (επιμέλεια) Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι στην εκπαιδευτική έρευνα Hannu L. T. Heikkinen Jyväskylän yliopisto Koulutuksen tutkimuslaitos Rauno Huttunen Joensuun yliopisto Kasvatustieteen laitos Katrin Niglas Tallinn Pedagogical University Päivi Tynjälä Jyväskylän yliopisto Koulutuksen tutkimuslaitos

Μεθοδολογικός δυισμός Ποσοτικές Ποιοτικές

Μεθοδολογικός διαχωρισμός

Ιστορικά στοιχεία Αρχικές συζητήσεις: από τον 17ο αιώνα στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα Θετικισμός και κυριαρχία των ποσοτικών μεθόδων στην έρευνα: από τη δεκαετία του 1930 ως τη δεκαετία του 1950 Σταδιακή εγκατάλειψη του λογικού θετικισμού μετά από τον Παγκόσμιο Πόλεμο II και επικράτηση μετα θετικιστικών απόψεων: στο τέλος της δεκαετίας του 1950 και στις αρχές της δεκαετίας του 1960 Την ανάδυση του ερμηνευτισμού και του κονστρακτιβισμού την ακολούθησε ο «πόλεμος των παραδειγμάτων» (‘paradigm wars’): από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 και ένθεν

Κύριες διαφορές μεταξύ ποιοτικών και ποσοτικών ερευνητικών Παραδειγμάτων - The Conventional and Constructivist Belief Systems (Από το Guba and Lincoln 1989)

Κύριες διαφορές μεταξύ ποιοτικών και ποσοτικών ερευνητικών Παραδειγμάτων - Επίπεδα έρευνας σύμφωνα με τους ερμηνευτικούς Επιστημολογία: Θετικισμός ερμηνευτική/ Κονστρακτιβισμός Μεθοδολογία: Ποσοτικό παράδειγμα Ποιοτικό Παράδειγμα Συλλογή δεδομένων: Ποσοτικές μέθοδοι Ποιοτικές μέθοδοι Δεδομένα: Ποσοτικά δεδομένα Ποιοτικά δεδομένα

Διαφορές μεταξύ ποιοτικού και ποσοτικού Παραδείγματος - Διχοτομίες που βρίσκουμε στη βιβλιογραφία

Διαφορετικές απόψεις για τη σχέση που συνδέει ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους - Τα Παραδείγματα είναι υπαρκτά και κυρίαρχα Μόνο μία εκ των δύο μεθοδολογικών προσεγγίσεων είναι σωστή, καλή, και επιστημονική. Ποσοτικές και ποιοτικές μέθοδοι είναι τόσο στενά συνδεδεμένες με διαφορετικές και αλληλοαποκλειόμενες φιλοσοφικές παραδοχές που κάθε συνδυασμός ή ανάμειξη τους είναι αδύνατος. - Τα Παραδείγματα είναι υπαρκτά αλλά όχι κυρίαρχα Αμφότερες οι προσεγγίσεις είναι σημαντικές και χρήσιμες, αλλά αφού ανάγονται σε διαφορετικές φιλοσοφικές παραδοχές οι ποιοτικές και οι ποσοτικές μέθοδοι είναι χρήσιμες σε διαφορετικές καταστάσεις και έτσι δεν μπορούμε να τις συνδυάζουμε στην ίδια μελέτη. - Τα Παραδείγματα δεν έχουν σημασία Ποσοτικές και ποιοτικές μέθοδοι είναι αμφότερες χρήσιμες και μπορούν κάλλιστα να συνδυαστούν. Αν και υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους, υπάρχουν και σημαντικές ομοιότητες. Η χρήση «μεικτών» τεχνικών είναι απαραίτητη.

Guba & Lincoln – Ανάπτυξη των Παραδειγμάτων 1989 1994 2000 Συμβατικό (θετικιστικό) Θετικιστικό Θετικισμός Κονστρακτιβι-στικό Μετα-θετικιστικό Μετα-θετικισμός Κριτική θεωρία Κριτική Θεωρία Συμμετοχικό

Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι αλληλοσυμπληρώνονται - Τα Παραδείγματα δεν ταυτίζονται απόλυτα με αυτό που γίνεται στην πράξη (Πηγή: Eckeberg and Hill 1980, Freidheim 1979, McNamara 1979, Hammersley 1992, Niglas 1999, … ) - Ποιοτικά και ποσοτικά Παραδείγματα δεν είναι αλληλοαποκλειόμενα, αλλά μαζί σχηματίζουν ένα συνεχές, ενώ όλη αυτή η υποτιθέμενη επίδραση διαφορετικών φιλοσοφικών σχολών και ρευμάτων είναι τελικά αρκετά ανενεργή (Πηγή: Hammersley 1992, Bryman 1988, Howe 1988, Newman & Benz 1998, Niglas 2001 & 2004, … )

Βιβλιογραφία Heikkinen, H. 1997. Objektiivisuuskohtauksista relativismin suohon. Paradigmasiirtymän tarkastelua Guban ja Lincolnin vanavedessä. Teoksessa P. Nuutinen (Toim.) Tutkiva opettaja. Kokemuksista pedagogiikaksi. Joensuu: Joensuu University Press. Heikkinen, H., Kakkori. L. & Huttunen, R. 2001. This is my truth tell me yours. Educational Action Research 9 (1), 2001. http://www.triangle.co.uk./ear/content/pdfs/9/issue9_1.asp#1 Heikkinen, H. 2002. Whatever is narrative research? In: R. Huttunen, H. Heikkinen & L. Syrjälä. Narrative research. Voices of teachers and philosophers. Jyväskylä: SoPhi. Huttunen, R. 2003. Rationaalisuusteorian vaatimus indoktrinaation määrittelyssä. Teoksessa R. Huttunen: Kommunikatiivinen opettaminen. Indoktrinaation kriittinen teoria. Jyväskylä: SoPhi. Huttunen, R., Heikkinen, H. & Tynjälä, P. 2004. Voiko konstruktivisti olla realisti? Esitelmä aikuiskasvatuksen tutkijatapaamisessa 13.2.2004. http://joyx.joensuu.fi/~rhuttun/voiko.ppt Niglas, K. 2004. The Combined Use of Qualitative and Quantitative Methods in Educational Research. Tallinn Pedagigical University. Dissertations on Social Sciences. TPÜ Kirjastus, Tallinn. ISBN 9985-58-298-5. Short version: http://www.ear.ee/e-rmtk/sotsiaalt.htm Niglas, K. 2001. Paradigms and Methodology in Educational Research. Paper given at ECER2001; Available at Education Line http://www.leeds.ac.uk/educol/. Niglas, K. 2000. Combining Quantitative and Qualitative Approaches. Paper given at ECER2000; Available at Education Line http://www.leeds.ac.uk/educol/. Niglas, K. 1999. Quantitative and Qualitative Inquiry in Educational Research: is there a paradigmatic difference between them? Paper given at ECER1999; Available at Education Line http://www.leeds.ac.uk/educol/ Tynjälä, P., Heikkinen, H. & Huttunen, R. 2004. Konstruktivistinen oppimiskäsitys ohjaamisen perustana. Käsikirjoitus Aikuiskasvatuksen vuosikirjaan 2004. Toim. A. Malinen & P. Sallila (Painossa.)