Μάθημα: Θεσμοί προσχολικής Αγωγής και εκπαίδευσης στην Ευρώπη Καθηγητής: Π. Κυπριανός Θέμα παρουσίασης: Το εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας Σαμαρτζή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ & Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Με βάση τον Νόμο 4186 ( ΦΕΚ 193/ ), το ΠΔ 68/2014 ( ΦΕΚ 110/ ), τη Νομοθετική Ρύθμιση της και τη.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Λειτουργία ΕΔΕΑΥ 14 ου ΔΣ Δράμας σχολ. Έτους ΣΔΕΥ Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Δράμας Κιπριτσή Ειρήνη, Εκπαιδευτικός ΤΕ Τουτζιάρη Ιορδάνα, Ψυχολόγος Βέσκου.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
ΘΕΡΜΑΛΙΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ : ΗΛΙΑΣ ΚΟΦΙΝΑΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ.
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Θεσμοί προσχολικής αγωγής
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΜΙΘΙΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2016
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Τα εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
«Φυσικοθεραπεία - Η πρόκληση της αποδέσμευσης από τον αναπνευστήρα»
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα: Θεσμοί προσχολικής Αγωγής και εκπαίδευσης στην Ευρώπη Καθηγητής: Π. Κυπριανός Θέμα παρουσίασης: Το εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας Σαμαρτζή Ελένη Δ’ Έτος

Το γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα Σύνθετο οικοδόμημα δεν είναι ομοιόμορφο σε όλη τη χώρα- υπεύθυνα για την εκπαιδευτική πολιτική είναι τα κρατίδια και όχι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά (εκτός του νηπιαγωγείου)

Νηπιαγωγείο (Kindergarten) Δεν είναι υποχρεωτικό Διαφορετικών ειδών νηπιαγωγεία στα διάφορα κρατίδια Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που ακολουθούνται: Montessori Reggio Emilia Berliner Bildungsprogramm Waldkindergarten

Waldkindergarten- Νηπιαγωγείο του δάσους Είδος προσχολικής εκπαίδευσης- για παιδιά 3-6 ετών Μάθημα στο δάσος (ή γενικά σε φυσικό περιβάλλον) Έμφαση στο παιχνίδι με αντικείμενα που βρίσκουν τα παιδιά στη φύση Δραστηριότητες: κατασκευή καταφύγιου (από κλαδιά, φύλλα), παιχνίδι ρόλων, αναζήτηση μοτίβων στη φύση, παιχνίδια μνήμης, τραγούδι, σκαρφάλωμα σε δέντρα, εξερεύνηση δάσους Υπάρχει κτίριο – χρησιμεύει για προστασία από άσχημες καιρικές συνθήκες και ως κέντρο και ως σημείο συνάντησης A forest kindergarten in Düsseldorf Germany

Πρωτοβάθμια εκπαίδευση- δημοτικό (Grundschule) Τα παιδιά πηγαίνουν στο δημοτικό σχολείο στην ηλικία των 6 ετών Διαρκεί 4 χρόνια (στα κρατίδια του Βερολίνου και του Βραδεμβούργου 6 χρόνια) Στην 4η τάξη (η πιο σημαντική) λαμβάνονται καθοριστικές αποφάσεις για το μέλλον του παιδιού Ο δάσκαλος δίνει μια σύσταση βασισμένη στους βαθμούς και την εκτίμηση των δυνατοτήτων του παιδιού (Ubergangsempfehlung) Δάσκαλοι και γονείς αποφασίζουν σε ποιο τύπου σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα φοιτήσει το παιδί

Δευτεροβάθμια εκπαίδευση 1/2 4 τύποι σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Gymnasium Γυμνάσιο (και Λύκειο) Μέχρι την 13η τάξη Hauptschule Σχολείο κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- επαγγελματική κατεύθυνση Μέχρι την 9η τάξη Realschule Σχολείο γενικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- επαγγελματική κατεύθυνση Μέχρι την 10η τάξη Gesamtschule Μέχρι την 12η τάξη Ενιαίο σχολείο περιλαμβάνει διάφορους τύπους σχολείων με στόχο να παρέχει στους μαθητές ευέλικτη μετάβαση στον κατάλληλο τύπο σχολείου ανάλογα με τις ικανότητές τους

Δευτεροβάθμια εκπαίδευση 1/4 Gymnasium Στις δύο τελευταίες τάξεις δίνεται βαρύτητα στα ακόλουθα μαθήματα (Abiturfächer), απαραίτητα για τις τελικές εξετάσεις και την πρόσβαση σε πανεπιστημιακές σχολές: Γερμανική Γλώσσα Μαθηματικά Μια ξένη Γλώσσα (συνήθως Αγγλικά) Ένα GPR-μάθημα (Γεωγραφία/Κοινωνιολογία, Ιστορία, Πολιτική Οικονομία, Θρησκευτικά) Συγγραφή και παρουσίαση ενός Project Ένα μάθημα επιλογής Απαιτείται ένα σύνολο 900 μονάδων για την πρόσβαση σε ΑΕΙ • 300 μονάδες από τις τελικές εξετάσεις • 600 μονάδες από τα δύο τελευταία έτη

Δευτεροβάθμια εκπαίδευση 2/4 Για να προαχθεί ένας μαθητής στο Γυμνάσιο πρέπει ο μ.ο να είναι 2,33 ή και καλύτερος. Εάν είναι χειρότερος του 2,66 πρέπει να παρακολουθήσει Probeunterricht (δοκιμαστικά μαθήματα)

Δευτεροβάθμια εκπαίδευση 3/4 Είδη απολυτηρίου Στο τέλος του Gymnasium οι μαθητές παίρνουν το γενικό απολυτήριο- Abitur (απολυτήριο λυκείου στην Ελλάδα) Μόνο όποιος έχει Abitur μπορεί να εισαχθεί σε πανεπιστημιακές σχολές Με απολυτήριο από Hauptschule ή Realschule οι νέοι μπορούν να ξεκινήσουν επαγγελματική κατάρτιση-μαθητεία Να συνεχίσουν στο Gymnasium

Βαθμολογία 1 - sehr gut ( πολύ καλά) 2 - gut (καλά) 3 - befriedigend (ικανοποιητικός) 4 - ausreichend (επαρκής) 5 - mangelhaft (ελλιπής) 6 - ungenugend (ανεπαρκής) Για μεταπήδηση από Hauptschule Realschule ή από Hauptschule, Realschule Gymnasium απαιτείται πολύ καλή βαθμολογία

Τριτοβάθμια εκπαίδευση Είδη Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων: τα Πανεπιστήμια (Universität) τα οποία δίνουν βάρος στην ανάπτυξη της ακαδημαϊκής γνώσης τα Τεχνολογικά Πανεπιστήμια - Technische Universitäten/Hochschulen) που παρέχουν κατά κύριο λόγο σπουδές σε τομείς αντίστοιχους με αυτούς των ελληνικών Πολυτεχνείων τα Πανεπιστήμια/Ακαδημίες Καλών Τεχνών και Mουσικής τις Aνώτερες Σχολές Ειδικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (Fachhochschulen-Universities of Applied Sciences) όπου επικεντρώνονται στην εφαρμοσμένη κατάρτιση και έρευνα.Ο χρόνος σπουδών είναι μικρότερος σε σχέση με τα Πανεπιστήμια. Οι γερμανοί και αλλοδαποί φοιτητές των πανεπιστημίων της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας δεν καταβάλλουν δίδακτρα ούτε για την εγγραφή, ούτε για τη φοίτηση, ούτε για τις εξετάσεις (εξαιρούνται ορισμένα ιδιωτικά ιδρύματα). Οι σπουδαστές καταβάλλουν κάποια ποσά μόνο για την κάλυψη της κοινωνικής ασφάλισης και υπέρ της φοιτητικής εστίας.

Βιβλιογραφία http://www.note1plus.de/4-UeZeugnis.htm https://www.bamf.de/SharedDocs/Anlagen/DE/Publikationen/Broschueren/willkommen-in-deutschland_gr.pdf?__blob=publicationFile https://de.wikipedia.org/wiki/Waldkindergarten https://de.wikipedia.org/wiki/Bildungssystem_in_Deutschland https://dasta.cs.teicrete.gr/documents/10310/341120/ekpaideutiko_sustima_germania.pdf http://ecourse.uoi.gr/pluginfile.php/29406/mod_resource/content/0/docs/bachelor_seminar.pdf http://www.german-way.com/history-and-culture/education/the-german-school-system/

Ευχαριστώ!