ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟ ΚΥΡΙΩΣ ΠΡΟΟΙΜΙΟ
ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΝΑ ΜΗ ΣΒΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΕΡΓΑ ΘΑΥΜΑΣΤΑ, ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΑΙΤΙΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ-ΠΕΡΣΩΝ ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΓΟΥ
ΜΥΘΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ Α’ΚΥΚΛΟΣ ΑΡΠΑΓΩΝ ΙΩ ΕΥΡΩΠΗ Β’ΚΥΚΛΟΣ ΑΡΠΑΓΩΝ ΜΗΔΕΙΑ ΕΛΕΝΗ
ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΛΟΓΙΟΙ ΦΟΙΝΙΚΕΣ ΠΕΡΣΕΣ ΗΡΟΔΟΤΟΣ ΔΕΝ ΤΙΣ ΑΣΠΑΖΕΤΑΙ
ΚΡΟΙΣΟΣ ΥΠΑΙΤΙΟΣ ΤΗΣ ΕΧΘΡΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ-ΠΕΡΣΩΝ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΥΔΙΑΣ ΥΠΟΤΑΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ Μ. ΑΣΙΑΣ
ΙΣΟΤΙΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΒΑΡΩΝ αντικειμενικότητα-αμεροληψία-καθολικότητα ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΜΥΘΩΝ=ΚΡΙΤΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ, ΕΡΕΥΝΑ Ορθολογισμός-Ιωνικό πνεύμα ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΣΤΑΘΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ-ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ Κυκλική αντίληψη της ιστορίας
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ-Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ
Παραδείγματα πλαγίου λόγου Και λένε πως..... Λένε λοιπόν πως........ Λοιπόν λένε οι Πέρσες πως.... Λένε λοιπόν πως οι περισσότερες από αυτές.....
Συγκριση προοιμίων Ταυτοτητα-καταγωγή συγγραφέα Ηροδότου του Αλικαρνασσέα Ο Εκαταίος ο Μιλήσιος Ο Θουκυδίδης ο Αθηναίος
Σύγκριση προοιμίων Γραμματικό πρόσωπο/υποκείμενο Εκαταίος ο Μιλήσιος:ονομαστική Ηροδότου:γενική (Υποκείμενο:η έκθεση των ερευνών) Θουκυδίδης ο Αθηναίος:ονομαστική
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΗΡΟΔΟΤΟΥ-ΟΜΗΡΟΥ Α) έμπνευση από τις Μούσες≠προσωπική έρευνα (αυτοψία) Β) δήλωση ονόματος-καταγωγής συγγραφέα/δημιουργού
ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ- «ΒΑΡΒΑΡΩΝ» ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΥΣΤΕΡΟΦΗΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ- «ΒΑΡΒΑΡΩΝ»