Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Διάλεξη 10η Διαταραχές Αισθητηρίων
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Διαφοροποιηςη της Διδαςκαλιας για Μαθητες με Αυτιςμο
Κολύμβηση στο Δημοτικό
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ Σκορδίλης

Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Κατανοώντας τη διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού

Κριτήρια Κοινωνικοποίηση Φιλία και αποδοχή Φάσμα Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Κατανοώντας τη διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Κριτήρια Κοινωνικοποίηση Φιλία και αποδοχή Φάσμα

Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Κατανοώντας τη διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Φάσμα (Kanner & Asperger) Νοητικά, κοινωνικά επικοινωνιακά Σωματικά (επαφή) Ρουτίνα Διαφορετικότητα ‘Οξυμένες’ αισθήσεις Στερεοτυπία Απλανές ύφος Αισθητηριακή υπερχείλιση

Χρόνος Ανάλυση έργου Αυτοδιεγειρόμενη συμπεριφορά (άγχος) Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Κατανοώντας τη διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Χρόνος Ανάλυση έργου Αυτοδιεγειρόμενη συμπεριφορά (άγχος)

Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Κατανοώντας τη διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Προσοχή Επανάληψη – ανάλυση έργου Άγχος (αποφυγή εκρήξεων) - γιλέκα με βάρη Προθέρμανση Σωματική επαφή Σταθερότητα στη διδασκαλία (Wii)

Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Επικοινωνία, κοινωνικοποίηση, υπερ αντιδραστικότητα (αισθητηριακή υπερχείλιση) Ρουτίνα (απαραίτητη) Κοινωνική αλληλεπίδραση (πρότυπα) Βοηθοί συμμαθητές Πληροφόρηση

Κοινωνική αλληλεπίδραση Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Κοινωνική αλληλεπίδραση Χρόνος, προσαρμογές Ενημέρωση Συμπεριφορές – προσαρμογές

Ενθαρρύνετε την προσπάθεια Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Ενθαρρύνετε την προσπάθεια Όρια: ομαδικές δραστηριότητες Σταθμοί (κώνοι, ταινίες) Παρότρυνση Παράλληλες δραστηριότητες

Προσαρμόστε την επικοινωνία Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Προσαρμόστε την επικοινωνία Μετάβαση Σταθερές οδηγίες Σταθερή επικοινωνία (ενθάρρυνση λόγου, μονολεκτικά, νοηματικά)

Προσαρμόστε την επικοινωνία Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Προσαρμόστε την επικοινωνία Επικοινωνία Τρίτο πρόσωπο (χρόνος) Οργάνωση χρόνου Πίνακες ανακοινώσεων (χωρίς ξαφνικές αλλαγές στο ημερήσιο πρόγραμμα)

Προσαρμόστε την επικοινωνία Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Προσαρμόστε την επικοινωνία Οπτικά ερεθίσματα Βασικά νοήματα (ναι, όχι, στοπ, τρέχα) Βοηθοί συμμαθητές (λέσχη φίλων)

Δώστε περισσότερο χρόνο Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Δώστε περισσότερο χρόνο Οπτικά, προφορικά, συνδυασμός Χρόνος (5-10 δευτ) Πες-δείξε-εκτέλεσε Πρότυπο

Παρέχετε θετική ενίσχυση Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Παρέχετε θετική ενίσχυση Προσκόλληση σε αντικείμενα (γυμναστήριο ή ατομικά) Ελεύθερος χρόνος

Χρησιμοποιήσετε γραπτές οδηγίες Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Χρησιμοποιήσετε γραπτές οδηγίες Οπτικά Σαφείς οδηγίες Γραπτά Κοινωνικές ιστορίες

Ιεραρχήστε τις δραστηριότητες Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Ιεραρχήστε τις δραστηριότητες Είσοδος – προθέρμανση Ομαδικά παιχνίδια (κυνηγητό) Έξοδος από το γυμναστήριο

Ιεραρχήστε τις δραστηριότητες Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Ιεραρχήστε τις δραστηριότητες Λεπτομέρειες Προθέρμανση 10λ Σταθμός 1 10λ Σταθμός 2 10λ Σταθμός 3 10λ Συνάθροιση – έξοδος 5λ

Φωτογραφίες Πίνακας Δραστηριότητες Σειρά Επιλογή Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Φωτογραφίες Πίνακας Δραστηριότητες Σειρά Επιλογή

Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Κοινωνικές ιστορίες Σενάρια Συμπεριφορές Κοινωνικές δεξιότητες Διαχείριση συμπεριφοράς (αυτισμός, νοητική αναπηρία, ΔΕΠΥ)

Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Κοινωνικές ιστορίες Προαγωγή θετικών συμπεριφορών Αποτροπή αρνητικών συμπεριφορών Αρχείο

Ένταξη μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Στρατηγικές ένταξης Κοινωνικές ιστορίες 1-2 περιγραφικές προτάσεις 2-3 προτάσεις που κατευθύνουν το μαθητή Όχι αρνητικές εκφράσεις Πιθανά σε τρίτο πρόσωπο

Ένταξη μαθητών με σοβαρή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Πρόκληση Αυτό τραυματισμοί Αισθητηριακή υπερχείλιση Καθοδηγούμενη συμμετοχή και παρέμβαση (ΚΣΠ) Πρόγραμμα τροποποίησης συμπεριφοράς (ΠΤΣ)

Ένταξη μαθητών με σοβαρή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Προώθηση συμμετοχής Ρουτίνα Προσδοκίες Σημείο ασφαλείας (‘φωλιά’) Επιλογή Ενισχύσεις Κοινωνική ιστορία Φωτογραφίες

Ένταξη μαθητών με σοβαρή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Ανάπτυξη κοινωνικών αλληλεπιδράσεων Είσοδος (χωρίς αλληλεπίδραση) Σταδιακά (χωρίς επαφή) Βοηθός συμμαθητής Επαφή περιορισμένη (‘high five’) Μειωμένη εποπτεία

Ένταξη μαθητών με σοβαρή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Οργάνωση φυσικής αγωγής Δραστηριότητες συνεργασίας Δεξιότητες Χορός Αναψυχή ΦΚ Ηγετικές θέσεις – βοηθοί

Ένταξη μαθητών με σοβαρή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Οργάνωση φυσικής αγωγής Σταθμοί Δημοτικό Επιλογές Κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες Γυμνάσιο Εισαγωγή σε ομαδικά παιχνίδια και δραστηριότητες

Ένταξη μαθητών με σοβαρή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Οργάνωση φυσικής αγωγής Παράλληλα Προσαρμογές (πχ κανονισμοί, εξοπλισμός) Προσωπικός χώρος (στο μάθημα, αποδυτήρια) Πολυκοσμία (άγχος) Ρουτίνα

Ένταξη μαθητών με σοβαρή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Συμπεράσματα Δύσκολο εγχείρημα Ωφέλιμη για όλους Κοινωνικοποίηση Επικοινωνία Αισθητηριακή υπερχείλιση

Ένταξη μαθητών με σοβαρή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Συμπεράσματα Οπτικά ερεθίσματα Χρόνος Γραπτές οδηγίες Ιστορίες (κοινωνικές) Σημάδια (‘φωλιά’) Συμπεριφορά

Ένταξη μαθητών με σοβαρή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Συμπεράσματα Σεβασμός στο μάθημα Προετοιμασία Βοηθοί Πρότυπα κοινωνικής συμπεριφοράς