Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΣΓ Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών του Συμβουλίου της Ευρώπης Graz.
Advertisements

Curriculum Syllabus Lesson planning Nelly Zafeiriadou, MA, Ed D ELT School Advisor
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Φίλιππος Βοϊδομάτης, Γεωλόγος.
CLIL. H ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΟΥ ΚΛΙΛ Ο όρος Ενσωματωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας (CLIL) πρωτοχρησιμοποιήθηκε τo 1994, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe” Εκπαιδευτικός : Τριανταφύλλου Μαρία 1 ο Πιλοτικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, Πέλλας Τάξη.
Η Προσέγγιση Εκμάθησης Γλώσσας και Περιεχομένου (CLIL) στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας στις Η.Π.Α. Σταυρούλα Τσούτσα & Θάλεια Χατζηγιάννογλου.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Μέθοδος CLIL - Εκπαίδευση Εκπαιδευτών για το Ευρωπαϊκό Έργο CLIL4U 1η Ιουλίου 2015 Intercollege - Λευκωσία Κλεονίκη Χρυσάνθου Μαρία Θεοδώρου CLIL4U LLP DK-KA2-KA2MP.
Ελένη Λοΐζου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΚΙΔΑ - Μάρτιος 2016 Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Το συνεχές της μαθησιακής πορείας.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών.
Medicalization of special education as a factor of educational and social exclusion Passas Dimitrios, Panteion University Petropoulos-Petalas Diamandis,
Ντύνοντας … την παράδοση Φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες των παιδιών στο πρόγραμμα «Teachers 4 Europe» Έκτη τάξη, Δημοτικού Σχολείου Παπάδου Μάρτιος.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
Ψηφιακά Αποθετήρια Συζήτηση, ορισμός, βασικά χαρακτηριστικά.
Συμβουλευτική και Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Θ. Τσακίρη Δια Βίου... Μάθηση - Εκπαίδευση - Κατάρτιση - Ανάπτυξη Εννοιολογικές αποσα Δια Βίου... Μάθηση.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
Ενεργειακές Πηγές & Ενεργειακές Πρώτες Ύλες Υδρογονάνθρακες – Έρευνα & Εκμετάλλευση Κίμων Χρηστάνης Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Γεωλογίας.
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΙΙΙ
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Στρατηγικές Αποτελεσματικής Διδασκαλίας
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης
Παραπομπές και Δομή.
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Ευρωπαϊκά Προγράμματα 3ο ΓΕΛ Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης»
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Using Narrative Inquiry as a Research Method
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
Δομή και Αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Το Εργαστήριο Συστημάτων Σχεδιασμού Παραγωγής και Λειτουργιών (ΣυΣΠαΛ), του Τμήματος Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
Τίτλος εργασίας« Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Τίτλος εργασίας: « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Τα βασικά μέρη του Η/Υ.
Τίτλος εργασίας : « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
Λύκειο Eθνομάρτυρα Κυπριανού
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα.
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
Νοεροί υπολογισμοί και εκτιμήσεις Mental calculations and estimations
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης
Το ΑΠ στο σύγχρονο μετανεωτερικό κόσμο
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
TEACHERS 4 EUROPE «Οι Ολυμπιακοί Αγώνες από την αρχαία Ελλάδα στη σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ένωση» Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αρετή Αλμπανούδη.
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου Γυμνάσιο ΛΤ Σικίνου
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Ελληνικά στο Clemton Park PS
Βαρβάρα Βορύλλα (M.Ed, Ph.D candidate), ΠΕ06
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
Ευμορφία Κηπουροπούλου Δρ. Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Μάθημα: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών Διδάσκων: Λεμονίδης Χαράλαμπος Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428 Φλώρινα, 15/12/2015

Η αφήγηση ως εργαλείο Ερευνητικό εργαλείο Διδακτικό εργαλείο

Α. Barkhuizen, G. , Benson, P. , & Chik, A. , (2014) Α. Barkhuizen, G., Benson, P., & Chik, A., (2014). Narrative Inquiry in Language Teaching and Learning Research. Routledge: New York and London.

Η Αφηγηματική Έρευνα στη Διδασκαλία και Μάθηση της Γλώσσας Στόχος βιβλίου: Επισκόπηση αφηγηματικών ερευνών στη διδασκαλία και μάθηση της γλώσσας Παροχή βοήθειας στους αναγνώστες να πραγματοποιήσουν τη δική τους έρευνα Αφηγηματική στροφή: (Bruner, 1986) Παραδειγματικός τρόπος σκέψης Αφηγηματικός τρόπος σκέψης Αφηγηματική έρευνα

Τι είναι αφηγηματική έρευνα; Έρευνα που περιλαμβάνει ιστορίες Narratives analysis Analysis of narratives Βιογραφική ιστορία Αυτοβιογραφική ιστορία Εστίαση στο περιεχόμενο Εστίαση στη γλώσσα και τη δομή Story Πως παράγεται; Τι μπορούμε να μάθουμε από αυτή; Storyteller

Θέματα αφηγηματικής έρευνας Συμμετέχοντες: κυρίως εκπαιδευτικοί και λιγότερο μαθητές Αφηγηματική έρευνα: η μόνη μεθοδολογία που δίνει πρόσβαση σε πραγματικές εμπειρίες σχετικά με τη διδασκαλία και μάθηση της Γλώσσας ταυτότητα Χαρακτηριστικά θέματα πλαίσιο επιρροή

Προφορικές Ιστορίες Συνέντευξη Δομημένη Ημι-δομημένη Ανοιχτή Πλαίσιο συνέντευξης Αριθμός ερωτήσεων Γλώσσα Άτομα Διάρκεια συνέντευξης Συχνότητα επανάληψης Συνολική περίοδος συλλογής δεδομένων

Γραπτές ιστορίες Ημερολόγιο μαθητή Σπουδαστές γλωσσών Εργαλεία ανάλογα με το πλαίσιο Ημερολόγιο μαθητή Σπουδαστές γλωσσών Ιστορίες εκμάθησης γλώσσας (Language Learning Histories) Εκπαιδευτικοί Ημερολόγιο εκπαιδευτικού Εκπαιδευτικοί μαθητευόμενοι Πρότυπα γραπτής αφήγησης

Πολυτροπικές ιστορίες Ιστορίες που περιλαμβάνουν κείμενο, εικόνες, σχέδια, ήχους Εργαλεία ανάλογα με το πώς θα λειτουργήσουν: α. Ως εργαλείο συλλογής πληροφοριών Εκμαίευση μέσω εικόνων β. Ως τελικός στόχος - δεδομένα Multimedia Language Learning Histories Online Language Learning Histories και ομαδικές συζητήσεις

Ανάλυση Δεδομένων στην Αφηγηματική Έρευνα Ποιοτική Έρευνα 1ο βήμα: Έλεγχος της μορφής των δεδομένων Αφηγηματικά δεδομένα Analysis of narratives Κατηγορίες: Θεματικό περιεχόμενο Δομή και γλώσσα Μη αφηγηματικά δεδομένα Narrative analysis Ιστορία

Έκθεση αφηγηματικών μελετών Σημαντικές παράμετροι για το σχεδιασμό και την προετοιμασία της ερευνητικής έκθεσης

Β. Ioannou-Georgiou, S. , & Dolores Ramírez Verdugo, M. , (2011) Β. Ioannou-Georgiou, S., & Dolores Ramírez Verdugo, M., (2011). Stories as a tool for teaching and learning in CLIL, Handbook on CLIL Implementation across Europe (35-54), Cyprus Pedagogical Institute Publications: Nicosia.

Οι ιστορίες ως εργαλείο στη διδασκαλία και μάθηση στα πλαίσια της μεθόδου CLIL

Content and Language Integrated Learning (CLIL) H διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου (μαθηματικά, φυσική, ιστορία) γίνεται μέσα από μια δεύτερη ή ξένη γλώσσα με στόχο την προώθηση γνώσεων και δεξιοτήτων τόσο σχετικά με το περιεχόμενο όσο και με τη γλώσσα. (European Framework for CLIL Teachers Education, 2011)

Content and Language Integrated Learning (CLIL) Περιοχές εστίασης 4Cs Γνωστικό αντικείμενο (Content) Επικοινωνία στη γλώσσα-στόχο (Communication) Γνωστικές δεξιότητες (Cognition) Πολιτισμός (Culture) Η χρήση ιστοριών ενισχύει: Communication Culture Cognition

Μαθησιακό πλαίσιο με νόημα Οι ιστορίες στο CLIL Μαθησιακό πλαίσιο με νόημα Εκμάθηση γλώσσας Επικοινωνία Πολιτισμός Γνωστικές δεξιότητες Ατομικά στυλ μάθησης

Επιλογή ιστορίας Σύνδεση με περιεχόμενο και στόχους Είδος ιστορίας Αυθεντική Προσαρμοσμένη Χαρακτηριστικά ιστορίας Ανάλογα με Ηλικία Ενδιαφέροντα μαθητών Σύνδεση με περιεχόμενο και στόχους

Εφαρμογή στη διδακτική διαδικασία Πριν το μάθημα Τρόπος προσέγγισης: αφήγηση ή ανάγνωση Προετοιμασία εκπαιδευτικού Κατά τη διάρκεια του μαθήματος

Εφαρμογή στη διδακτική διαδικασία Κατά τη διάρκεια του μαθήματος Ενδιαφέρον Α. Πριν την ιστορία Ενεργή συμμετοχή μέσα από δραστηριότητες Β. Κατά την αφήγηση/ανάγνωση Έλεγχος κατανόησης Σύνδεση με την καθημερινή ζωή των μαθητών Γ. Μετά την ιστορία Πλαίσιο Λεξιλόγιο

Χρήση ιστοριών στο CLIL Συμπεράσματα Χρήση ιστοριών στο CLIL Πλαίσιο μάθησης ευχάριστο κατανοητό με νόημα Ανάπτυξη των 4Cs Ικανοποίηση Μαθησιακών στυλ και τύπων νοημοσύνης

Αποτελεσματική εφαρμογή Συμπερασματικά Ερευνητικό εργαλείο Διδακτικό εργαλείο προσεκτική επιλογή υλικού κατάλληλη μεθοδολογία Αποτελεσματική εφαρμογή

Βιβλιογραφία Barkhuizen, G., Benson, P., & Chik, A., (2014). Narrative Inquiry in Language Teaching and Learning Research. Routledge: New York and London. Ioannou-Georgiou, S., & Dolores Ramírez Verdugo, M., (2011). Stories as a tool for teaching and learning in CLIL, Handbook on CLIL Implementation across Europe (35-54), Cyprus Pedagogical Institute Publications: Nicosia. Marsh D., Mehisto P., Wolff D., Martín M. (Published 05/10/2011), European Framework for CLIL Teacher Education, European Center for Modern Languages. http://www.ecml.at/tabid/277/PublicationID/62/Default.aspx (προσπελάστηκε 7/12/ 2014)