Κίνητρα Ο ρόλος τους στη μάθηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Διαχείριση της σχολικής τάξης
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Ανατροφοδότηση /Μαρία Κωνσταντινίδου)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική.
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αποδόσεις αιτίων.
Θέσεις και αντιθέσεις Στρατής Γαλλόπουλος Τμ. Μηχ. Υπολογιστών & Πληροφορικής Ευφημία Καρακάτζα Τμ. Φιλολογίας.
Πειθαρχία.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
Επιςτημολογια παιδαγωγικης
Μαθαίνοντας βιωματικά την ιστορία του Αρκαδιού: Το διαδικτυακό κυνήγι θησαυρού γνώσεων Καψάσκη Αγγελική "Πες μου και θα ξεχάσω. Δείξε μου και μπορεί να.
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΔιαφοροπΟΙηση στην ΤΑξη
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ
Αρδευτική Μηχανική Ενότητα 11: Επιφανειακές μέθοδοι άρδευσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Άξονες Συνέντευξης.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρονικής Ακαδημαϊκό έτος Εξάμηνο Β ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Θέμα: ΚΙΝΗΤΡΑ Όνομα σπουδαστή: Παναγιώτης Δικαιούλιας.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κίνητρα Ο ρόλος τους στη μάθηση

Κίνητρα Αυξάνουν ενέργεια και δραστηριότητα (Pintrich, et al., 1993). Κατευθύνουν προς συγκεκριμένους στόχους (Eccles, et al., 1985) Προωθούν την επιμονή με δραστηριότητες (Stipek, 1998). Επηρεάζουν στρατηγικές μάθησης (Dweck & Elliott, 1983). Γενικά - Τα κίνητρα διεγείρουν, διατηρούν, κατευθύνουν και ενοποιούν τη συμπεριφορά.

Εκπαιδευτικοί μύθοι για τα κίνητρα «Η αποτυχία είναι καλό κίνητρο…» «Ο εκπαιδευτικός δίνει κίνητρα στο μαθητή…» «Η τιμωρία αυξάνει τα κίνητρα…»

Ενδογενή και Εξωγενή κίνητρα Ενδογενή κίνητρα: Η επιθυμία των ίδιων των μαθητών να μάθουν, χωρίς την ανάγκη εξωγενών παρακινήσεων. Εξωγενή κίνητρα: Οι αμοιβές και οι παροτρύνσεις που είναι εξωγενείς προς τους μαθητές. http://www.youtube.com/watch?v=DztNv2IvMDs

Τεχνική διδασκαλίας Ι Πόσοι έρχεστε στο μάθημα γιατί πιστεύετε ότι θα πάρετε καλό βαθμό; Πόσοι έρχεστε στο μάθημα γιατί θέλετε να μάθετε Παιδαγωγικά; Συγκρίνετε τον εαυτό σας, την απόδοσή σας και τη μάθηση σε μαθήματα που έχετε εξωγενή και ενδογενή κίνητρα. Τι μπορεί να κάνει ο διδάσκων για να μετατραπούν τα κίνητρα από εξωγενή σε ενδογενή;

Τεχνική διδασκαλίας ΙΙ Επιλέξτε μία εργασία ανάλογη με τις ικανότητες του μαθητή. Ωθήστε τον να σκεφτεί μία πιθανή επιτυχία ολοκληρώνοντας αυτήν την εργασία. Παροτρύνετε τους μαθητές να σκεφτούν ότι μελετούν, ότι κατανοούν το υλικό, ότι είναι χαλαροί και έτοιμοι να γράψουν.

Βασικές Θεωρίες Κινήτρων Maslow Bruner Petri Weiner Skinner Bandura

Η θεωρία του Bruner ιδανικό επίπεδο διέγερσης ανάμεσα στην απάθεια και τον υπερβολικό ενθουσιασμό διερευνητική μάθηση ανακατάταξη του υλικού Οι μαθητές βρίσκουν νόημα στις γνώσεις που ανακαλύπτουν μόνοι τους!

Η θεωρία του Petri Οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίζουν τις αιτίες της δικής τους συμπεριφοράς και των άλλων Δεν αποδίδουμε τη συμπεριφορά μας σε τυχαίες αιτίες Οι αιτίες στις οποίες αποδίδουμε τη συμπεριφορά μας επηρεάζουν τη μετέπειτα συμπεριφορά μας

Η θεωρία του Weiner Ικανότητα Προσπάθεια Τύχη Δυσκολία έργου Κάποιος είναι σταθερά άριστος σε όλα τα μαθήματα; Διαβάζει πολύ ή είναι πολύ ικανός; http://www.youtube.com/watch?v=MIp8YaDAL78

Η θεωρία του Skinner η συμπεριφορά διαμορφώνεται και διατηρείται από τις συνέπειές της πρόγραμμα ενισχύσεων Αποτελεσματικότητα http://www.youtube.com/watch?v=qehfFWWhYMQ

Η θεωρία του Bandura Μίμηση και αυτογνωσία Πηγές αυτογνωσίας Επιτυχημένη απόδοση Εμπειρία αντιπροσωπευτική ενός άλλου Προφορική πειθώ Συναισθηματική διέγερση http://www.youtube.com/watch?v=dmBqwW lJg8U

Τι επηρεάζει τα κίνητρα για μάθηση; Άγχος Νόμος Yerkdes-Dodson http://www.youtube.com/watch?v=XkMth4paNko

Τι επηρεάζει τα κίνητρα για μάθηση; Άγχος Περιέργεια και Ενδιαφέρον Κέντρο Ελέγχου Μαθημένη Αβοηθησία

Κέντρο Ελέγχου Ι Ένας φοιτητής λέει: ο Χ με έκοψε, αλλά στο μάθημα του Ψ πέρασα Ένας άλλος φοιτητής λέει: στο μάθημα του Χ κόπηκα, αλλά ο Ψ με πέρασε http://www.youtube.com/watch?v=Ea4xy8KIKBI

Κέντρο Ελέγχου Ι Ι Εξωτερικό κέντρο ελέγχου - αρνητικά χαρακτηριστικά Εξωτερικό κέντρο ελέγχου – θετικές προσδοκίες εκπαιδευτικών Εξωτερικό κέντρο ελέγχου – ανταγωνιστικές συνθήκες Εσωτερικό κέντρο ελέγχου - αποτελεσματικότητα

Μαθημένη αβοηθησία http://www.you tube.com/watc h?v=gFmFOmp rTt0 Πείραμα Seligman & Maier (1967) Πείραμα με σκυλιά Ομάδα αποφυγής Εγκλωβισμένη ομάδα Αφελής ομάδα Πείραμα Dweck & Repucci (1973) Εκπαιδευτικός Α Εκπαιδευτικός Β http://www.you tube.com/watc h?v=gFmFOmp rTt0

Εξέλιξη και κίνητρα μάθησης http://www.youtube.com/watch?v=falHoOEUFz0 Δείτε αυτό, όταν έχετε χρόνο: http://www.youtube.com/watch?v=u6XAPnuFjJc

Βιβλιογραφία Bandura, A. (1977) Social learning theory. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ. Bruner, J. (1960) Schools for thought, MIT Press, Cambridge, MA. Dweck, C.S., & Elliott, E.S. (1983) Achievement motivation. In E.M. Hetherington (Ed), Handbook of child psychology: Vol.4 Socialization, personality, and social development, 215-239. Wiley, New York. Dweck, C.S., & Repucci, N.D. (1973) Learned helplessness and reinforcement of responsibility in children. Journal of Personality and Social Psychology, 25, p. 209-116. Eccles, J., & Wingfield, A. (1985) Teacher expectations and student motivation. In J.B. Dusek (Ed), Teacher expectations, 93-117, LEA, Hillsdale, NJ. Maslow, A. (1987) Motivation and personality. Harper & Row, New York. Petri, H. (1991) Motivation: theory and research. Wadsworth, Belmont, CA. Pintrich, P.R., Marx, R.W., & Boyle, R.A. (1993) Beyond cold conceptual change: the role of motivation beliefs and classroom contextual factors in the process of conceptual change. Review of Educational Research, 63, p. 167-199. Seligman, Μ., & Maier, S.F. (1967) Failure to escape traumatic shock. Journal of Experimental Psychology, 74, p. 1-9. Skinner, B,F. (1971) Beyond freedom and dignity. Knopf, New York. Stipek, D.J. (1998) Motivation to learn: From theory to practice. Prentice-Hall, Englewood Cliffs. Weiner, B. (1990) History of motivation research in education. Journal of Educational Psychology, 82, p. 616-622.

Άσκηση Εξετάστε την ακόλουθη μελέτη περίπτωσης και προσπαθήστε να αιτιολογήσετε τη συμπεριφορά του μαθητή, αλλά και να προτείνετε 3 τρόπους που θα μπορούσατε ως εκπαιδευτικός να αυξήσετε τα κίνητρά του για μάθηση. Μελέτη Περίπτωσης: Ο Καρίμ είναι αφρικανικής καταγωγής και είναι μαθητής της 4ης Δημοτικού. Είναι το μοναδικό μαύρο παιδί σε μία τάξη που τα υπόλοιπα παιδιά είναι λευκά. Οι σχολικές επιδόσεις του Καρίμ είναι ιδιαίτερα χαμηλές και ο ίδιος παράλληλα είναι και κοινωνικά απομονωμένος από τα υπόλοιπα παιδιά, χωρίς όμως η συμπεριφορά του να είναι προβληματική. Είναι ένα παιδί χαμηλών τόνων. Η μητέρα του έχει έρθει πολλές φορές στο σχολείο και είναι πολύ ανήσυχη για το γεγονός ότι το παιδί της δεν τα καταφέρνει στα μαθήματα. Η ίδια έχει πολλά όνειρα γι αυτόν και θέλει να γίνει επιστήμονας. Τι νομίζετε ότι ευθύνεται για την επίδοση του Καρίμ και πως θα μπορούσατε να τον βοηθήσετε να αποκτήσει κίνητρα για μάθηση;

Άσκηση ΙΙ Τι μπορεί να κάνει ο διδάσκων για να μετατραπούν τα κίνητρα από εξωγενή σε ενδογενή;