ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόσκληση Προγράμματος PHARE BG2004/ “Προώθηση πολιτιστικών, τουριστικών και ανθρώπινων πόρων στη διασυνοριακή περιοχή” Δημοκρατία της Βουλγαρίας.
Advertisements

 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Ταύτισε το μέλλον σου με την μεγαλύτερη βιομηχανία της ελληνικής οικονομίας.
Τμηματοποίηση της Αγοράς
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
«Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΑΛΕΞΗΣ ΔΕΦΝΕΡ ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΣΙΔΑ Πανεπιστήμιο.
Κ. Αλεξανδρής. Υπαίθρια Αναψυχή Οργανωμένη Μορφή Ελεύθερη Αναψυχή.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
ΤΟ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ
Ερευνητική Εργασία Β Λυκείου
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΥΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ PhD,
Innovation Culture and Creativity for a new Economy.
Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ Λύκειο Πυργετού Τμήμα Α 2.
Ελεύθερος χρόνος Ελεύθερος χρόνος καλείται ο χρόνος που διαθέτει ο άνθρωπος για να αναπαυθεί , να προάγει το πνεύμα του ,να καλλιεργήσει τα ταλέντα του.
Η ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ
Χειμερινοσ αθλητικοσ τουρισμοσ
Ν 506 ΣΠΟΡ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ 9/10/2014 & 16/10/2014
Παρακολούθηση αθλητικών γεγονότων-Προπονητήρια 22/10/2014
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού”,
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 3 η Συμπεριφορά Καταναλωτή: Προσέγγιση κατά Lancaster.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος του τουρισμού στο τμήμα «τεχνικός Τουριστικών Μονάδων και επιχειρήσεων Φιλοξενίας» στο Δημόσιο ΙΕΚ Ρεθύμνου.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές.
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 11: Αθλητικός Τουρισμός: Υπαίθρια Αθλήματα - Δραστηριότητες Αθανάσιος Κουστέλιος, Καθηγητής Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ. Εννοιολογικό πλαίσιο “Ο αθλητικός τουρισμός περιλαμβάνει άτομα ή ομάδες που συμμετέχουν ενεργητικά ή παθητικά σε ανταγωνιστικές.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής Ενότητα 5: Ξενοδοχειακά καταλύματα Διονυσία Φράγκου Τμήμα ΕΑΔΣΑ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Ν 501 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΝΑΨΥΧΗ 8/10/2014 & 15/10/2014
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 9
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 1
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Αθλητικός Τουρισμός Ο. Βρόντου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΕΜΤ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 8
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ‘Διαχείριση Πιθανών Κινδύνων’
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 13
Αθλητικός Τουρισμός Ουρανία Βρόντου, PhD.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής.
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΛΑΔΑΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΟ THE MET HOTEL
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
«Προοπτικές Απασχόλησης στον κλάδο του Τουρισμού»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές.
Διαχείριση ποιότητας στον Τουρισμό
Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στον Τουρισμό Μάθημα: Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης ΑΘΗΝΑ.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ Αλεξανδρειο τεχνολογικό ιδρυμα θεσσαλονικησ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ διοικησησ τουριστικων επιχειρησεων & επιχειρησεων φιλοξενιασ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ‘Ψυχαγωγία Τουριστών στις Ξενοδοχειακές Μονάδες’ Δρ Ζαγκότση Σμαράγδα 5η - 6η Διάλεξη 23 -30/11/2016

1. Εισαγωγή. Ο τουρισμός ως δραστηριότητα ικανοποιεί μια από τις σημαντικότερες ψυχολογικές ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου: αυτή της αναψυχής και της ψυχαγωγίας. Ο ασφυκτικός τρόπος ζωής προβάλλει ως επιτακτική την ανάγκη απόδρασης από την καθημερινότητα και τη δημιουργική και ενεργητική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και τα ποικίλα προγράμματα άθλησης και ψυχαγωγίας που αναπτύσσουν οι ξενοδοχειακές μονάδες. Σε προηγούμενες δεκαετίες οι υπηρεσίες άθλησης και ψυχαγωγίας του ξενοδοχείου κατείχαν συμπληρωματικό ρόλο στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν. Ωστόσο σήμερα, αποτελούν κύριο τουριστικό προϊόν, συνιστούν σημαντικό στοιχείο του μάρκετινγκ, και συχνά διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην επιλογή του τόπου διακοπών των τουριστών.

2. Εννοιολογική αποσαφήνιση Ο όρος animation χρησιμοποιείται διεθνώς για να περιγράψει τις προσφερόμενες υπηρεσίες ψυχαγωγίας πελατών των ξενοδοχειακών μονάδων. Ετυμολογικά προέρχεται από το λατινικό ‘animate’ που σημαίνει ενθαρρύνω, δίνω ζωή. Το animation θα μπορούσε να οριστεί ως η λειτουργία του ξενοδοχείου που προσφέρει στους τουρίστες τη ευκαιρία και τα μέσα να επικοινωνήσουν, να αλληλοεπιδράσουν με άλλους τουρίστες, να δημιουργήσουν και εν τέλει να ψυχαγωγηθούν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους (Γλυνιά, Λύτρας, Μάρας, 2004). Η ψυχαγωγία πελατών αποτελεί αναπόσπαστο και καίριας σημασίας προϊόν του συνολικού προσφερόμενου ξενοδοχειακού προϊόντος, το οποίο μέσα από διαφορετικά περιεχόμενα παρέχει κίνητρο συμμετοχής σε δραστηριότητες που εμπλουτίζουν την τουριστική εμπειρία, καθιστώντας την περιπετειώδης και αξέχαστη.

3. Ιστορική αναδρομή Το animation είναι συνυφασμένο με τα ξενοδοχειακά καταλύματα τύπου resort και το τουριστικό προϊόν all –inclusive. Τα resorts (τουριστικά συγκροτήματα) απευθύνονται κυρίως σε τουρίστες που επιζητούν την ξεκούραση και τη διασκέδαση στις διακοπές τους. Στο πλαίσιο αυτό προσφέρεται ένα εύρος υπηρεσιών μεταξύ των οποίων και δραστηριότητες ψυχαγωγίας και αναψυχής. Τα resorts αποτελούν σήμερα έναν κυρίαρχο τύπο τουριστικού καταλύματος, ιδιαίτερα στις περιοχές της Καραϊβικής και της Μεσογείου. Ένα all –inclusive πακέτο σε ένα resort, τυπικά περιλαμβάνει όλα τα γεύματα και ποτά, καθώς και ορισμένες αθλητικές ή άλλου τύπου δραστηριότητες. Η ιδέα του all –inclusive ως τουριστικού προϊόντος διαμορφώθηκε τη δεκαετία του 1950 από το Club Med. Από τότε μέχρι σήμερα το all –inclusive αποτελεί ένα δημοφιλές –αν όχι το δημοφιλέστερο- τουριστικό προϊόν σε όλο τον κόσμο.

4. Δραστηριότητες ψυχαγωγίας και άθλησης. Δραστηριότητες animation μπορούν να προσφερθούν σε: Ξενοδοχειακά συγκροτήματα Θεματικά πάρκα Αθλητικές εγκαταστάσεις Κρουαζιερόπλοια Πολιτιστικούς τόπους (μοναστήρια, μουσεία, θέατρα, γκαλερί, κ.α.) Ιστορικούς τόπους (κάστρα, πεδία μάχης, κ.α.) Φυσικό περιβάλλον (ποτάμια, δάση, κ.α.) Εστιατόρια, καφέ, κ.α. ……

Μορφές animation με βάσει τις προσφερόμενες δραστηριότητες: Θεματικά πάρκα Θαλάσσια πάρκα Δραστηριότητες σε Ιαματικές πηγές Αθλητικές δραστηριότητες Πολιτιστικές δραστηριότητες (π.χ συμμετοχή σε φεστιβάλ) Προστατευόμενες περιοχές (π.χ. εθνικά πάρκα) Λογοτεχνικές δραστηριότητες (πχ. δημιουργική γραφή, μελέτη ποίησης) Γαστρονομικές δραστηριότητες (π.χ. μαθήματα μαγειρικής, γευσιγνωσία) Δραστηριότητες ακραίας περιπέτειας (πχ. επίσκεψη σε ακατοίκητα νησιά, απομακρυσμένες περιοχές) Πνευματικές δραστηριότητες (παιχνίδια, διαλογισμός)

Οι υπηρεσίες ψυχαγωγίας & άθλησης πελατών, σε ένα ξενοδοχείο προσφέρονται από το αντίστοιχο τμήμα, που συνήθως ονομάζεται τμήμα animation. Πλήθος δραστηριοτήτων προσφέρονται, όπως: γυμναστική, πνευματικά και κινητικά παιχνίδια, θέατρο, χορός, ζωγραφική, αθλήματα, τοξοβολία, ποδόσφαιρο, κ.α. Ο σκοπός ανάπτυξης δραστηριοτήτων ψυχαγωγίας είναι διττός: να ικανοποιήσει τις ανάγκες των τουριστών για διασκέδαση και άθληση να καλλιεργήσει ευκαιρίες για ουσιαστική κοινωνική συναναστροφή, αλληλόδραση και επικοινωνία μεταξύ των πελατών του ξενοδοχείου. Όλες οι δραστηριότητες πρέπει να έχουν ένα κοινωνικό χαρακτήρα και να ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή. Σε αυτό το στάδιο ο ρόλος του ανιματέρ είναι καίριος, προκειμένου αφενός να κάνει τους τουρίστες να αισθανθούν άνετα και καλοδεχούμενοι, αφετέρου να διατηρήσει μια δυναμική στην ομάδα.

Πηγή: Φιλιππίδης, Γκόλιας, 2001. Στόχος Δραστηριότητα επίτευξης Ανάπτυξη κοινωνικότητας Ομαδικά παιχνίδια: χορός, μουσικές βραδιές, εορτασμός γενεθλίων, κ.α. Ανάπτυξη κινητικότητας Φυσικές δραστηριότητες: περίπατος, κολύμβηση, ορειβασία, κ.α. Ανάπτυξη δημιουργικότητας Ζωγραφική, αγγειοπλαστική, κατασκευές, κ.α. Αναζήτηση περιπέτειας Αναρρίχηση, αλεξίπτωτο πλαγιάς, κατάβαση με κανό ορμητικών νερών, κ.α. Καταπολέμηση του άγχους Διαλογισμός, ανάπαυση, ομαδικές συζητήσεις, γιόγκα, περίπατοι, κ .α.

5. Κριτήρια διαφοροποίησης των υπηρεσιών animation στα ξενοδοχεία. Η ηλικία των πελατών που απευθύνονται Διακρίνονται δυο ομάδες πελατών: τα παιδιά, και οι ενήλικες. Τοποθεσία υλοποίησης των δραστηριοτήτων (εντός ή εκτός ξενοδοχειακού συγκροτήματος) ο βαθμός συμμετοχής των συμμετεχόντων (παθητική ή ενεργητική συμμετοχή)

6. Club Med: Δραστηριότητες ψυχαγωγίας & Άθλησης Μια από τις σημαντικότερες αλυσίδες resorts στον κόσμο. Απασχολεί 20.333 εργαζόμενους και είχε το 2013 ετήσια έσοδα 1,360 δισ. Ευρώ.

Βιβλιογραφία Γλυνιά Ε., Λύτρας Π., Μάρας Δ., (2004), Ανιμάτιον. Ψυχαγωγία & Άθληση στον τουρισμό, εκδόσεις INTERBOOKS, Αθήνα. Λαλούμης Δ., (1992), Ψυχαγωγία & Άθληση Πελατών Ξενοδοχείων, εκδόσεις ΈΛΛΗΝ, Αθήνα. Μάντζιος Ν., Γλυνιά Ε., (2005), «Η αγορά της Άθλησης και Ψυχαγωγίας (Animation) σε Ξενοδοχειακές Μονάδες στην Ελλάδα: Προβλήματα και Προοπτικές», Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, τόμος 3 (1), σελ. 64-76. Sotiriadis M., (2014), “Management and Operational Issues of Animation Services in Resort and All –Inclusive Hotels: Evidence from Greece”, Mediterranean Journal of Social Sciences, vol. 5, No. 20, pp. 692-698. Stamenkovic I., Blesic I., Pivac T., Dzigurski A., (2015), “Attitudes of Participants of Tourist Animation – Case study: Thematic Events as a Practical Training (Novi Sad, Serbia)”, Turizam, vol. 19, Issue 4, pp. 146-154. Φιλιππίδης Δ., Γκόλιας Ν., (2001), Ψυχαγωγία & Άθληση Πελατών Ξενοδοχείων, εκδόσεις ΕΛΛΗΝ, Αθήνα. https://www.clubmed.us/l/in-our-resorts [πρόσβαση 22/11/2016]