Αγγελος Βαλλιανατος Σχολικος Συμβουλος ΠΕ01 Αξιολόγηση μαθητών Αγγελος Βαλλιανατος Σχολικος Συμβουλος ΠΕ01
Δύο βασικές ερωτήσεις αξιολογικής αυτογνωσίας Δύο βασικές ερωτήσεις αξιολογικής αυτογνωσίας Π Ο Ι Σ Π Ο Ι Ν
Αξιολόγηση ≠ έλεγχος οπότε Η αξιολόγηση αποβλέπει στην κατανόηση σημασιών μιας πραγματικότητας που απαρτίζεται από σύνθετα στοιχεία Ο έλεγχος επικεντρώνεται στη διαπίστωση και επαλήθευση του αξιολογούμενου αντικειμένου και αναζητά τη συμβατότητα ή την απόκλιση από αυτό που υπάρχει ή θα έπρεπε να υπάρχει
Αξιολόγηση ≠ έλεγχος Μια αξιολόγηση μπορεί να ελέγχει Ένας έλεγχος δεν ενσωματώνει ποτέ μιαν αξιολόγηση
που δε μπορούσαν να κάνουν στην αρχή του; Αξιολόγηση = Τι έχουν τη δυνατότητα οι μαθητές μας, επαρκώς, να ξέρουν, να κάνουν και να είναι στο τέλος του μαθήματος που δε μπορούσαν να κάνουν στην αρχή του; οπότε ΓΝΩΣΕΙΣ – ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ - ΣΤΑΣΕΙΣ
Ν. 1566/1985 Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.
Καλό! δηλαδή τι ψάχνεις;
η όλη συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία η όλη συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία Παραδείγματα κατανόηση πληροφοριών, εφαρμογή τους στην επίλυση ή την αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων, δεξιότητα ανάλυσης, συνθετική ικανότητα, κριτική σκέψη, παρατηρητικότητα, φαντασία, δημιουργικότητα και πρωτοτυπία ≠
Χρειαζόμαστε, λοιπόν, μια διαδικασία, την αξιολόγηση, ενσωματωμένη στο σύνολο της διδακτικής και μαθησιακής διαδρομής Διαγνωστική Διαμορφωτική Τελική
διαγνωστική διαμορφωτική ΚΩΣΤΑΣ προσπάθεια ενδιαφέρον πρωτοβουλίες Δημιουργικότητα συνεργασία σεβασμός των κανόνων
διαγνωστική διαμορφωτική ΜΑΡΤΑ προσπάθεια ενδιαφέρον πρωτοβουλίες Δημιουργικότητα συνεργασία σεβασμός των κανόνων
πρωτοβουλίες Β 2
Κάθε μορφή αξιολόγησης έχει διαφορετικό σκοπό Κάθε μορφή αξιολόγησης έχει διαφορετικό σκοπό. Καμία δεν είναι αρκετή από μόνη της.
Τι πρέπει να μάθουν τα παιδιά στο μάθημα; Τι σημαίνει γνώση με επάρκεια; γνώσεις: τι ξέρουν που δεν ήξεραν πριν στάσεις – συμπεριφορές πώς είναι που δεν ήταν πριν ικανότητες– δεξιότητες: τι μπορούν να κάνουν που δεν μπορούσαν πριν Ερωτηματολόγιο γνώσεων – δεξιοτήτων - στάσεων
Σας ευχαριστώ