ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
‘ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ: Διακρατικά προγράμματα INTERREG MED & BALKAN-MED’ 8 Οκτωβρίου 2015 | Αίθουσα Τελετών ‘Οδυσσέας Ελύτης’ | Πάτρα Transnational.
Advertisements

1 Κλαδικά Λογιστικά Σχέδια Ξενοδοχειακή Λογιστική Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ Βασικές έννοιες οργάνωσης και μεθοδολογίες αξιολόγησης – αποτίμησης δράσεων ΕΤΑΚ Τετάρτη 13 Μαΐου 2015 Αμφιθέατρο Ινστιτούτου.
Η νέα προγραμματική περίοδος για την Ελλάδα στην «Ευρώπη 2020»
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 8 ο εξάμηνο, Διάλεξη 19 η, 31/5/2016 Διδάσκουσα: Ασημίνα Χριστοφόρου.
Αιματολογία ΙΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Μυελοϋπερπλαστικά νοσήματα (β΄μέρος) Αναστάσιος Κριεμπάρδης Τμήμα Ιατρικών εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Νίκη Βογιατζή MEd, Ειδική Παιδαγωγός Εξειδικευμένη στον αυτισμό.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Δρ. Ευριπίδου Πολύκαρπος C.D.A. College Limassol 2014/2015.
Πετρέλαιο – Νάφθα - Πετροχημικά Χημεία Β΄ Λυκείου Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜSc - Med.
Ανάπτυξη και δοκιμή νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Ντύνοντας … την παράδοση Φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες των παιδιών στο πρόγραμμα «Teachers 4 Europe» Έκτη τάξη, Δημοτικού Σχολείου Παπάδου Μάρτιος.
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ Bιβλιο: ΕΙΔΙΚΕΣ -ΚΛΑΔΙΚΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ Διακομιχάλης Μ.,Μανδηλας Α.,Κελεντζης Σ., 1.
Mobility and Transport Προοπτικές για την Ευρωπαϊκή Ναυτιλία στο πλαίσιο της Γαλάζιας Οικονομίας Ημερίδα Γραφείου ΕΚ στην Κύπρο & ΤΕΠΑΚ Στοχεύοντας στην.
Η ιδιωτική επιβολή του δικαίου ανταγωνισμού και η σχέση της με τη δημόσια επιβολή (Οδηγία 2014/104 .Ιστορικό και λόγοι υιοθέτησης. Βασικές αρχές. Σημεία.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Λοιπές Κατηγορίες Ασφάλισης Περιουσίας & Αστικής Ευθύνης
Αρχές Βιώσιμης Ανάπτυξης Οι δέκα αρχές του ΟΗΕ για την Ε.Κ.Ε. Μέρος Α’
Αναδοχή & σχεδιασμός ελέγχου
Έγγραφη Τεκμηρίωση της Νοσηλευτικής Φροντίδας
Πρώτος προγόμφιος κάτω γνάθου 1/2
Η κατάταξη των πιστωτών στην τραπεζική αφερεγγυότητα
ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΣ ΜΑ-ΗΕΡ ΘΕ 3.
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Ασφάλεια στο διαδίκτυο ε’2
Ατμοσφαιρικές διαταράξεις
Ενεργός Πολίτης Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Τοπικής Δημοκρατίας
Συντονιστές ν. 4469/2017 και Διαμεσολάβηση Δημήτριος Μάντζος Δικηγόρος ΥπΔΝ - Διαμεσολαβητής Εκτελεστικός Γραμματέας ΟΠΕΜΕΔ ΕΓΔΙΧ
Διαχρονικές αλλαγές στο πρότυπο της αλιευτικής παραγωγής των κυριότερων ειδών των Λ/Θ του Αμβρακικού κόλπου Μουτόπουλος Δ.Κ., Ράμφος Α., Σπάλα Κ., Κουτσικόπουλος.
«ΗΜΕΡΙΔΑ» Περιφερειακh Ομaδα Δρaσεων Προληψησ (Π. Ο. Δ. Π
Facebook LIVE «Ευρωπαϊκά Προγράμματα: πόλος ανάπτυξης και βελτίωσης της ζωής του Ευρωπαίου Πολίτη» 1 Κατά τη διάρκεια αυτής της μετάδοσης θα προσπαθήσουμε.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βιωματικό Μέρος
Η ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ 1.- Πράγματα που εξυπηρετούν αμέσως το Δημόσιο συμφέρον, όπως οδοί, πλατείες, λιμάνια, γέφυρες, σχολεία, πολεμικά οχήματα κλπ αποτελούν.
Innovate with us!.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ καθηγητής Παν. Αιγαίου Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Για μια ευέλικτη, αποδοτική και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση)
Ο ρόλος του επιχειρηματικού σχεδίου
43η Γενική Συνέλευση Θεσσαλονίκη, 21 Μαΐου 2018 Πεπραγμένα 2017.
ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΑΙΡΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ
Ex-ante αξιολόγηση Χρηματοδοτικά Εργαλεία Π.Π
Ρυθμιστική Πολιτική και Αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Ελλάδα
Η νέα οικονομική διακυβέρνηση στην Ε. Ε
TEACHERS 4 EUROPE «Οι Ολυμπιακοί Αγώνες από την αρχαία Ελλάδα στη σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ένωση» Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αρετή Αλμπανούδη.
Καθηγητής Παναγιώτης Γετίμης &
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου Γυμνάσιο ΛΤ Σικίνου
Διαβούλευση Ελλήνων Πολιτών για το Μέλλον της Ευρώπης
ΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ
Χριστίνα Κ. Λιβαδά Επίκουρη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ, Δικηγόρος Ιούνιος 2018
Η ανάπτυξη της ρυθμιστικής διακυβέρνησης στην ΕΕ.
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Περιγραφή διεργασίας Διάφοροι εθνικοί και διεθνείς οργανισμοί χρηματοδότησης ερευνητικών προγραμμάτων χρησιμοποιούν σύστημα κρίσης για να αποφασίσουν ποιές.
Μοντέλο DPSIR Για την εφαρμογή των απαιτήσεων της Οδηγίας 2000/60/Ε.Κ για την ανάλυση των πιέσεων χρησιμοποιείται το μοντέλο DPSIR. Αναπτύχθηκε από τον.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Α΄ ΒΑΘΜΟΥ Σύντομος οδηγός για την.
A.ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΛΟΧΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΛΟΓΩΝ
Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΑΛΗΘΕΥΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΜΟΝΑΔΑ Γ΄
Η ελληνική αγορά προμήθειας και η σύγκριση με την ευρωπαϊκή εμπειρία
BWD reporting for 2010 season: EU yearly report (Item 4d)
ΠΜΣ ΑΫΛΑ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Κίμων Χατζημπίρος Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ
Year UTI % Growth Public Sector (other than UTI) Private Overall
Η Αξιολόγηση & οι Απαιτήσεις του Σχεδίου Αξιολόγησης
ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ ΕΤΟΥΣ 2015
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΥΚΛΟΣ, ΕΝΟΤΗΤΑ ΙV: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 8ο εξάμηνο, Διάλεξη 20η, 30/5/2017 Διδάσκουσα: Ασημίνα Χριστοφόρου

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Ι. ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Τί προβλέπει το Ελληνικό ΕΣΠΑ 2014-2020; Ποιες οι πιθανές επιπτώσεις του για την περιφερειακή ανάπτυξη και την έξοδο από την κρίση;

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Χρηματοδοτικές προτεραιότητες του Ελληνικού ΕΣΠΑ 2014-2020 1. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, μετάβαση στην ποιοτική επιχειρηματικότητα με αιχμή την καινοτομία και αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας 2. Ανάπτυξη και αξιοποίηση ικανοτήτων ανθρώπινου δυναμικού – ενεργός κοινωνική ενσωμάτωση 3. Προστασία του περιβάλλοντος – Μετάβαση σε μία οικονομία φιλική στο περιβάλλον 4. Ανάπτυξη – εκσυγχρονισμός – ολοκλήρωση υποδομών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη 5. Βελτίωση της θεσμικής επάρκειας και της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 1. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, μετάβαση στην ποιοτική επιχειρηματικότητα με αιχμή την καινοτομία και αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας Μετάβαση σε δραστηριότητες υψηλής προστιθέμενης αξίας Δημιουργία περιβάλλοντος φιλικού προς τις επιχειρήσεις που προσελκύει επενδύσεις Αξιοποίηση της έρευνας και της καινοτομίας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας νέων και υφιστάμενων επιχειρήσεων

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 2. Ανάπτυξη και αξιοποίηση ικανοτήτων ανθρώπινου δυναμικού – ενεργός κοινωνική ενσωμάτωση Εκπαίδευση και διά βίου μάθηση Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού και πρόσβαση στην απασχόληση με έμφαση στη δημιουργία θέσεων εργασίας ειδικά για τους νέους Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και της καταπολέμησης της φτώχειας

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 3. Προστασία του περιβάλλοντος – Μετάβαση σε μία οικονομία φιλική στο περιβάλλον Προστασία του περιβάλλοντος Προώθηση της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και της πρόληψης των κινδύνων Μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 4. Ανάπτυξη – εκσυγχρονισμός – ολοκλήρωση υποδομών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη Δίκτυα μεταφορών με έμφαση στην ολοκλήρωση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, τους κάθετους άξονες και τη λειτουργική διασύνδεση των μεταφορικών μέσων Ενεργειακά δίκτυα Ευρυζωνικά δίκτυα   5. Βελτίωση της θεσμικής επάρκειας και της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Στρατηγικές Έρευνας και Καινοτομίας για την Έξυπνη Εξειδίκευση (σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο)  Στο πλαίσιο των στρατηγικών αυτών, η χώρα και οι Περιφέρειές της καλούνται να εντοπίσουν τις δραστηριότητες εκείνες στις οποίες παρουσιάζουν ή είναι σε θέση να οικοδομήσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και σε αυτές να επικεντρώσουν τους διαθέσιμους πόρους και τις προσπάθειες ώστε να καταστεί δυνατή η επίτευξη σημαντικών αναπτυξιακών αποτελεσμάτων. Σε εθνικό επίπεδο έχουν προσδιοριστεί οκτώ κλάδοι στους οποίους θα δοθεί προτεραιότητα και αναμένεται να έχουν μεγαλύτερη συμμετοχή στην οικονομική μεγέθυνση. Οι κλάδοι αυτοί είναι οι εξής: Αγρο-διατροφή Υγεία – φάρμακα Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών Ενέργεια Περιβάλλον και βιώσιμη ανάπτυξη Μεταφορές Υλικά – κατασκευές Τουρισμός, πολιτισμός, δημιουργικές βιομηχανίες

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Στο Ελληνικό ΕΣΠΑ προβλέπονται 11 θεματικοί στόχοι (ΘΣ): ΘΣ 1: Ενίσχυση της έρευνας, της τεχνολογικής ανάπτυξης και της οικονομίας ΘΣ 2: Ενίσχυση της πρόσβασης στις ΤΠΕ και της χρήσης και ποιότητάς τους ΘΣ 3: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ), του γεωργικού τομέα και του τομέα αλιείας και υδατοκαλλιέργειας ΘΣ 4: Στήριξη της στροφής προς μια οικονομία με μειωμένη χρήση άνθρακα σε όλους τους τομείς ΘΣ 5: Προώθηση της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, πρόληψη και διαχείριση κινδύνων ΘΣ 6: Διατήρηση και προστασία του περιβάλλοντος, και προώθηση της αποδοτικής χρήσης πόρων ΘΣ 7: Προώθηση βιώσιμων μεταφορών και άρση προβλημάτων σε βασικές υποδομές δικτύων ΘΣ 8: Προώθηση της βιώσιμης και ποιοτικής απασχόλησης, και στήριξη της κινητικότητας των εργαζομένων ΘΣ 9: Προώθηση της κοινωνικής ένταξης, καταπολέμηση της φτώχειας και όλων των διακρίσεων ΘΣ 10: Επενδύσεις σε εκπαίδευση, κατάρτιση και επαγγελματική κατάρτιση για δεξιότητες και δια βίου μάθηση ΘΣ 11: Ενίσχυση της θεσμικής επάρκειας δημόσιων αρχών και παραγόντων, και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Το ΕΣΠΑ 2014-2020 αποτελείται από 20 Προγράμματα, από τα οποία τα 7 είναι Τομεακά και τα 13 Περιφερειακά: Τα Τομεακά Προγράμματα αφορούν ένα ή περισσότερους τομείς και έχουν ως γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής όλη τη χώρα Τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ), ένα για κάθε μία από τις ελληνικές Περιφέρειες, περιλαμβάνουν δράσεις περιφερειακής εμβέλειας

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΤΟΥ ΕΣΠΑ ΑΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΑΠΑΝΗ ΣΕ ΕΚΑΤ. €) ΤΟΜΕΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 1. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 4.665,14 2. Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 5.186,67 3. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2.667,49 4. Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 486,91 5. Τεχνική Βοήθεια 401,87 6. Αγροτική Ανάπτυξη 5.400,57 7. Αλιεία και Θάλασσα 523,40 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 8. Ανατολική Μακεδονία 507,73 9. Κεντρική Μακεδονία 964,86 10. Θεσσαλία 401,13 11. Ήπειρος 325,84 12. Δυτική Ελλάδα 490,98 13. Δυτική Μακεδονία 330,73 14. Στερεά Ελλάδα 190,05 15. Πελοπόννησος 270,34 16. Ιόνια Νησιά 226,92 17. Βόρειο Αιγαίο 301,66 18. Κρήτη 434,88 19. Αττική 1.139,96 20. Νότιο Αιγαίο 168,17 ΣΥΝΟΛΟ (ΤΟΜΕΑΚΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ) 25.085

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Διμερή Προγράμματα Εδαφικής Συνεργασίας Αφορούν τη συνεργασία με ισάριθμες χώρες που γειτνιάζουν με την Ελλάδα. Αποτελούν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης των περιφερειών που συμμετέχουν και από τις δύο πλευρές των συνόρων, για τη δημιουργία ενός κοινού ευρωπαϊκού χώρου συνεργασίας στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων αλλά και των δυτικών και νοτίων συνόρων της χώρας. Προγράμματα Συνεργασίας Δημόσια Δαπάνη* (€) Συμμετοχή της ΕΕ Εθνική Ελλάδα - Βουλγαρία 129.695.572 110.241.234 19.454.338 Ελλάδα - Ιταλία 123.176.896 104.700.362 18.476.534 Ελλάδα - Κύπρος 54.072.416 45.961.551 8.110.865 Ελλάδα - πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας 45.470.066 38.649.552 6.820.514 Ελλάδα - Αλβανία 42.312.029 35.965.222 6.346.807 ΣΥΝΟΛΟ 394.726.979 335.517.921 59.209.058

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 2. Πολυμερή Προγράμματα Εδαφικής Συνεργασίας Αδριατικής-Ιονίου (διακρατικό) MED (διακρατικό) MED ENI CBC (διασυνοριακό) Black Sea basin ENI CBC (διασυνοριακό) INERREG EUROPE (διαπεριφερειακό) Balkan Meditteranean (διακρατικό)   Η Ελλάδα διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στη διαμόρφωση και υλοποίηση της Μακροπεριφερειακής Στρατηγικής Αδριατικής-Ιονίου και είναι επικεφαλής του πυλώνα της Γαλάζιας Ανάπτυξης. Οι οκτώ χώρες που συμμετέχουν είναι τα κράτη-μέλη Ελλάδα, Ιταλία, Σλοβενία και Κροατία και οι γειτονικές χώρες, υποψήφιες/ δυνάμει υποψήφιες χώρες των Δυτικών Βαλκανίων, ήτοι Σερβία, Μαυροβούνιο, Αλβανία και Βοσνία–Ερζεγοβίνη. Γενικός στόχος είναι η προώθηση της οικονομικής και κοινωνικής ευημερίας μέσω της γαλάζιας ανάπτυξης (blue growth) και η δημιουργία ανάπτυξης και απασχόλησης στην περιοχή της Αδριατικής και του Ιονίου, ιδίως μέσω της βελτίωσης της ελκυστικότητας, της ανταγωνιστικότητας και της συνδεσιμότητας των περιφερειών που συμμετέχουν στη Στρατηγική.

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Γ. ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΣΠΑ Το ΕΣΠΑ υλοποιείται μέσα από θεσμοθετημένες διαδικασίες διαχείρισης, ελέγχου και εφαρμογής οι οποίες ρυθμίζονται από το Νόμο 4314/2014, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1303/2013. Κύριος στόχος είναι η χρηστή δημοσιονομική διαχείριση (αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα). Τα βασικά στοιχεία του μηχανισμού διαχείρισης περιλαμβάνουν: Το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου πράξεων (ΣΔΕ) Η Αξιολόγηση των επιχειρησιακών προγραμμάτων/ του ΕΣΠΑ συνολικά Η σταδιακή ανάπτυξη ενός Ενιαίου Συστήματος Δεικτών του ΕΣΠΑ Η Πληροφόρηση και Επικοινωνία Η Καταπολέμηση της Απάτης

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Ύπαρξη κοινών κανόνων στη διαχείριση και παρακολούθηση των ΕΠ σύμφωνα με την αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης και με στόχο τον καλύτερο έλεγχο ενδεχόμενων αποκλίσεων στην εφαρμογή τους και την έγκαιρη λήψη και εφαρμογή διορθωτικών μέτρων. Υποχρεωτική ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των αρχών διαχείρισης και των δικαιούχων των πράξεων, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ), με στόχο τη μείωση της διοικητικής επιβάρυνσης των εμπλεκόμενων αρχών και φορέων. Ενδυνάμωση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας του ΟΠΣ με τα πληροφοριακά συστήματα των Δικαιούχων και των Ενδιάμεσων Φορέων, αλλά και άλλων φορέων της Γενικής Κυβέρνησης με στόχο την μείωση της γραφειοκρατίας και την αποτελεσματικότερη λειτουργία των εμπλεκόμενων αρχών και φορέων. (e-governance in the public sector) Έγκαιρη χρηματοδότηση των πράξεων μέσω του Κεντρικού Λογαριασμού ΕΣΠΑ σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική διασύνδεση των Πληροφοριακών Συστημάτων ΟΠΣ – ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) και Τράπεζας της Ελλάδας.

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Αξιολόγηση    1. H αξιολόγηση αποτελεί τη συστηματική και αντικειμενική αναλυτική εκτίμηση μιας παρέμβασης και επιδιώκει να εκτιμηθεί η επιτυχία της όσον αφορά σους στόχους, να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα που σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα, την επίπτωση και τη βιωσιμότητά της και να αντλήσει διδάγματα. 2. Σε αυτή την προγραμματική περίοδο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο της αξιολόγησης για την ενδυνάμωση της εστίασης στα αποτελέσματα των προγραμμάτων και την εκτίμηση των επιπτώσεων των πολιτικών που υιοθετήθηκαν. 3. Βάσει του Κανονισμού, στη νέα προγραμματική περίοδο τα κράτη-μέλη θα πρέπει να προβούν στη διενέργεια μιας σειράς αξιολογήσεων για τη βελτίωση του σχεδιασμού: εκ των προτέρων αξιολόγηση (ex-ante evaluation) αξιολόγηση εφαρμογής (implementation evaluation) και αξιολόγηση επιπτώσεων (impact evaluation) εκ των υστέρων αξιολόγηση (ex-post evaluation) έκθεση σύνοψης των αξιολογήσεων (report summarising evaluation) Σχέδιο Αξιολόγησης (evaluation plan)

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Ενιαίο Σύστημα Δεικτών   Η προσέγγιση των Κανονισμών της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Συνοχής για την περίοδο 2014-2020 χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη εστίαση στα αποτελέσματα:   με απαίτηση σαφούς αποτύπωσης της 'λογικής της παρέμβασης' κάθε Επιχειρησιακού Προγράμματος και της στοχοθέτησής του, ειδικά των αναμενόμενων αποτελεσμάτων αναγνώρισης της επιρροής παραγόντων εκτός των παρεμβάσεων του κάθε Επιχειρησιακού Προγράμματος στην επίτευξη των αποτελεσμάτων ορισμό εκ των προτέρων αιρεσιμοτήτων και θέσπιση ενδιάμεσων οροσήμων και στόχων για το τέλος της περιόδου με πλαίσιο επίδοσης. Τα ζητήματα σχεδιασμού και παρακολούθησης δεικτών παρουσιάζουν ιδιαίτερες απαιτήσεις. Προβλέπονται πολλαπλές αναφορές στους Κανονισμούς της ΕΕ και σε πρόσθετα έγγραφα τεχνικών οδηγιών (fiches, guidance documents) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εκτελεστικές ή κατ’ εξουσιοδότηση διατάξεις. Η ΕΕ όμως διαθέτει τεχνική υποστήριξη στα κράτη-μέλη και τους δικαιούχους..

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Πληροφόρηση & Επικοινωνία    Eίναι πολύ σημαντικό οι δυνητικοί δικαιούχοι να ενημερώνονται σχετικά με τις ευκαιρίες χρηματοδότησης στο πλαίσιο των επιχειρησιακών προγραμμάτων και οι πολίτες να μαθαίνουν τα αποτελέσματα των επιτευγμάτων της πολιτικής για τη συνοχή και των Ταμείων. Για την εξυπηρέτηση "του δικαιώματος των πολιτών να γνωρίζουν" σχετικά με τη διαχείριση των πόρων των Ευρωπαϊκών  Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συμφωνία με τα κράτη μέλη καθόρισε ορισμένες υποχρεώσεις, έτσι ώστε οι διαδικασίες χορήγησης των πόρων να είναι διαφανείς και ο πολίτης να είναι σε θέση να γνωρίζει τους στόχους και τα αποτελέσματα των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων. Γι' αυτόν το λόγο τα κράτη μέλη οφείλουν να παρέχουν τακτική και πλήρη πληροφόρηση σχετικά με τις διαθέσιμες επενδυτικές ευκαιρίες και προγράμματα και να δημοσιεύουν στοιχεία για τα έργα και τους δικαιούχους.

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Καταπολέμηση της Απάτης (Fraud) 1. Η απάτη αφορά μια σειρά από παρατυπίες και παράνομες πράξεις που χαρακτηρίζονται από σκόπιμη παραπλάνηση ή παραποίηση και βλάπτουν τα συμφέροντα της ΕΕ. 2. Διαφορά απάτης/ παρατυπίας: Η απάτη είναι μια πράξη δόλου/ παραπλάνησης εκ προθέσεως, με σκοπό την αποκόμιση προσωπικού οφέλους ή την πρόκληση ζημίας σε άλλον. Παρατυπία είναι μια πράξη μη συμβατή προς τους κανόνες της ΕΕ, η οποία ενδέχεται να θίγει τα δημοσιονομικά συμφέροντα της ΕΕ. Η παρατυπία μπορεί να οφείλεται σε πραγματικά σφάλματα στα οποία υποπίπτουν τόσο δικαιούχοι όσο και αρμόδιες αρχές. Όταν μια παρατυπία είναι ηθελημένη, τότε αποτελεί απάτη. 3. Πρόληψη της απάτης στις διαρθρωτικές δράσεις σημαίνει: Πολιτική: σαφές μήνυμα από το ανώτερο επίπεδο Διοίκησης Κουλτούρα: ενεργώ με ακεραιότητα και ηθική συμπεριφορά Στρατηγική: προληπτική, δομημένη και στοχευμένη προσέγγιση Διαδικασίες: πρόληψης, ανίχνευσης, αναφοράς

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Πρόθεση Κακοδιαχείριση/ παραπλάνηση Αδίκημα ΑΠΑΤΗ Ζημία στα συμφέροντα της ΕΕ Παράνομη πράξη Παρατυπία

ΔΙΑΛΕΞΗ 20: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2014-2020 Μορφές απάτης στις διαρθρωτικές δράσεις Λανθάνουσα σύγκρουση συμφερόντων Αθέμιτες προσφορές Αδικαιολόγητες απευθείας αναθέσεις σε μία μόνο πηγή Αποφυγή διαγωνιστικής διαδικασίας Διπλό αίτημα πληρωμής δαπανών από τον ίδιο ανάδοχο Πλαστά, υπερτιμολογημένα ή διπλά τιμολόγια Ψευδή στοιχεία που δηλώνουν οι αιτούντες Φωτογραφικές προδιαγραφές Δωροδοκίες και μίζες Υποκατάσταση προϊόντος Διπλή χρηματοδότηση Διαρροή στοιχείων προσφορών Κατάτμηση προμηθειών Εικονικοί πάροχοι υπηρεσιών Ελλιπής τιμολόγηση Παραποίηση προσφορών