Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών
Σ.Β.Α.Ε.Μ Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών: Οδηγίες ΕΕ και εμπειρίες Ευρωπαϊκών πόλεων από το έργο H2020 Novelog Ελπιδα Ξένου Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός ΠΜΣ Logistics & Supply Chain Management Επιστημονικός Συνεργάτης του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Δρ. Γεωργία Αυφαντοπούλου Συντονίστρια NOVELOG Δρ. Πολιτικός Μηχανικός Αναπλ. Διευθύντρια ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ Διευθύντρια Ερευνών

2 δυναμικού δικτύου εμπλεκόμενων φορέων
Το έργο New Cooperative Business Models & Guidance for Sustainable City Logistics Eυρωπαϊκό Πρόγραμμα: HORIZON 2020 Διάρκεια: 3 χρόνια (Μάιος 2018) Συντονιστής: ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ Έταίροι: 29 SULP 04 01 02 03 Δημιουργία δυναμικού δικτύου εμπλεκόμενων φορέων & χρηστών για την ορθότερο και αποδοτικότερο σχεδιασμό βέλτιστων πρακτικών και πολιτικών Παραγωγή οδηγιών για την ανάπτυξη και λειτουργία ολοκληρωμένου Σχεδίου βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών Σχεδιασμός, Εφαρμογή & Ανάλυση Καινοτόμων πιλοτικών εφαρμογών στρατηγικών σε 11 Ευρωπαικές Πόλεις. Δημιουργία γνώσης μέσω της δομημένης συλλογής και ανάλυσης δεδομένων

3 Insert the title of your subtitle Here
Εταίροι του έργου Insert the title of your subtitle Here 8 11 4 5

4 Ευρωπαϊκές Οδηγίες Σ.Β.Α.Κ. από
Δημοσιεύτηκε το κύρια βήματα & 32 δράσεις Εστιάζει όμως κυρίως στην επιβατική κινητικότητα 152 δήμοι στην Ελλάδα ήδη χρηματοδοτήθηκαν από το πράσινο ταμείο για την ανάπτυξη ΣΒΑΚ Σχεδιασμός του πράσινου ταμείου-ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) είναι ένα στρατηγικό σχέδιο το οποίο βασίζεται σε υφιστάμενες πρακτικές σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη αρχές όπως είναι η συμμετοχή των πολιτών στις διαδικασίες αποφάσεων, η ολιστική προσέγγιση στην άσκηση πολιτικής καθώς και η συνεχής αξιολόγηση των παρεμβάσεων.

5 Μεθοδολογία σχεδιασμού & υλοποίηση Σ.Β.Α.Ε.Μ Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών
Υπάρχει ανάγκη για ολοκληρωμένο Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών (ΣΒΑΕΜ) παρόμοιο με το ΣΒΑΚ To ΙΜΕΤ Μέλος του συμβουλίου ανάπτυξης επίσημων Οδηγιών ΕΕ για την ανάπτυξη ΣBAΕΜ +φωνα με τα αποτελέσματα του

6 Διαδικασία σχεδιασμού SULP
1 Καθορισμός των δυνατοτήτων της πόλης/δήμου για ένα πετυχημένο ΣΒΑΕΜ 2 Καθορισμός της διαδικασίας ανάπτυξης και του πεδίου εφαρμογής του σχεδίου 3 Ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης των Α.Ε.Μ. 4 Ανάπτυξη ενός κοινού οράματος & μελλοντικών σεναρίων βελτίωσης 5 Καθορισμός προτεραιοτήτων και μετρήσιμων στόχων 6 Ανάπτυξη αποτελεσματικών πακέτων μέτρων

7 To ΙΔΑΝΙΚΟ μίγμα συμμετεχόντων
Βήμα 1ο:Καθορισμός των δυνατοτήτων της πόλης για ένα πετυχημένο ΣΒΑΕΜ 1.1. Ορισμός ομάδας εργασίας εσωτερικά του δήμου/πόλης 1.2. Προσδιορισμός των βασικών παραγόντων & ενδιαφερόμενων φορέων NOVELOG Βέλτιστη πρακτική: Multi-stakeholders Platform/Ομάδα δράσης To ΙΔΑΝΙΚΟ μίγμα συμμετεχόντων Turin-Italy Express couriers (TNT, SDA, BARTOLINI, DHL, UPS, GLS) Industrial Stakeholders(ANFIA,API,Confindustria,Federauto,Unione Industriali,UNRAE) Association and logistics operators (AICAI, Apsaci, FEDIT, Federdistribuzione, Confartigianato Trasporti, FITA C.N.A., FAI Άμεσα εμπλεκόμενοι με την εφοδιαστική αλυσίδα (Μεταφορείς, Λιανέμποροι, Ιδιοκτήτες καταστημάτων) 25% Δημόσιοι φορείς Άλλοι φορείς (Ερευνητικά κέντρα, Επιμελητήρια κ.λπ) 40% Experts 10% Retailers associations (ASCOM – Confcommercio, C.N.A., Confartigianato, Confcooperative, Confesercenti) Public Authority (Local Chamber of Commerce, Municipality of Turin, Ministry of Infrastructure and Transport, Piedmont Region) Technology partners (5T,Viasat,Torino Wireless) Freight Villages (Sito Interporto)

8 Βήμα 1ο:Καθορισμός των δυνατοτήτων της πόλης για ένα πετυχημένο ΣΒΑΕΜ
1.3. Αξιολογήστε την υπάρχουσα κατάσταση των ΑΕΜ της πόλης σας αποτελεσματικά Τα δεδομένα είναι κυρίως ιδιωτικά Συγκεκριμένες έρευνες πρέπει να διεξαχθούν που είναι χρονοβόρες & έχουν κόστος Οι δημόσιοι φορείς δεν γνωρίζουν ποια δεδομένα χρειάζονται, με ποια μέθοδο συλλέγονται και πως αναλύονται Barcelona - Spain Το Πλαίσιο Συλλογής Δεδομένων του NOVELOG:

9 Βήμα 1ο:Καθορισμός των δυνατοτήτων της πόλης για ένα πετυχημένο ΣΒΑΕΜ
1.4. Επανεξέταση των διαθέσιμων πόρων 1) Επιβεβαίωση μέσω των εσωτερικών & εξωτερικών ομάδων εργασίας τα εργαλεία που είναι διαθέσιμα για τον σχεδιασμό πολιτικών & στρατηγικών για βιώσιμες και αποδοτικές Α.Ε.Μ 2) Χρησιμοποίησε το πλαίσιο συλλογής δεδομένων του NOVELOG και εξέτασε ποια δεδομένα σου λείπουν και με ποιους τρόπους μπορούν να συλλεχθούν. Pisa-Italy RFID gates & passes Flow sensors Draft SUMP

10 Βήμα 2ο: Καθορισμός της διαδικασίας ανάπτυξης και του πεδίου εφαρμογής του σχεδίου
2.1. Αναζήτηση πέρα από τα όρια της πόλης/δήμου NOVELOG Πολύ-παραμετρικό εργαλείο ανάλυσης της τυπολογίας μιας πόλης με 6 κύρια κριτήρια: NOVELOG TYPOLOGY Why (Dimension) Problems (Parameter) Objectives (Parameter) Where (Dimension) City Morphology (Parameter) UFT Logistics Profiles (Parameter) Who (Dimension) UFT Markets (Parameter) Key stakeholder (Parameter) What (Dimension) Measures (Parameter) How (Dimension) Nature of Implementation (Parameter) Nature of business model Οικονομική δραστηριότητα, Υποδομές, ΑΕΠ Economic activity, Infrastructure, Gross Domestic Product 3) Βαθμός παραγωγικής ικανότητας (αρ. μεγάλων εταιρειών) 3) Πολιτισμός 4) Κουλτούρα 5) Βαθμός εξάπλωσης της εφοδιαστικής 6) Νομικό πλαίσιο

11 Βήμα 2ο: Καθορισμός της διαδικασίας ανάπτυξης και του πεδίου εφαρμογής του σχεδίου
2.1. Ενέπλεξε εξωτερικούς φορείς στην διαδικασία σχεδιασμού πολιτικών Το εργαλείο του NOVELOG “Understanding the Cities Tool” στοχεύει στην συναίνεση μεταξύ των συμμετεχόντων (Delphi technique) πάνω σε στην υπάρχουσα κατάσταση των ΑΕΜ της πόλης Όλες οι πόλεις Novelog

12 Βήμα 2ο: Καθορισμός της διαδικασίας ανάπτυξης και του πεδίου εφαρμογής του σχεδίου
2.1. Ολοκλήρωση του σχέδιού δράσης και τα διαχειριστικά θέματα Κατοχύρωση του σχεδίου δράσης μέσω Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων στην ομάδα δράσης. Copenhagen-Denmark

13 Βήμα 3: Ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης των ΑΕΜ
3.1. Αναγνώριση των κυρίων χαρακτηριστικών και παραγόντων επιρροής του περιβάλλοντος των ΑΕΜ της πόλης. Ποιοι είναι οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τις ΑΕΜ της πόλης μου? Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των ΑΕΜ της πόλης μου?

14 Βήμα 3: Ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης των ΑΕΜ
3.2. Ανάλυση των προβλημάτων και των ευκαιριών Αναγνώρισε την υπάρχουσα κατάσταση Αναγνώρισε τα προβλήματα και ευκαιρίες που υπάρχουν Πως φαντάζεσαι τις ΑΕΜ της πόλης σου στο μέλλον? Venice-Italy

15 Βήμα 4: Ανάπτυξη κοινού οράματος και μελλοντικών σεναρίων βελτίωσης
Gothenburg-Sweden 4.1. Ορισμός στόχου “A vision needs to be specified by concrete objectives, which indicate the type of change desired. These changes also need to be measurable. This requires selecting a well-thought-out set of targets that focus on selected areas (indicators).” ELTIS

16 Βήμα 4: Ανάπτυξη κοινού οράματος και μελλοντικών σεναρίων βελτίωσης
4.1. Ανάπτυξη σενάρια βελτίωσης Σε 3 χρονικούς ορίζοντες (τώρα, 2020,2030) Σε 3 επίπεδα ανάπτυξης (minimum, medium, maximum) Σε 3 επαναλήψεις Προτείνονται: εκπαιδευτικές δράσεις (training), προσωπικές συνεντεύξεις, εργαστήρια Mechelen-Belgium

17 Βήμα 5: Καθορισμός προτεραιοτήτων και μετρήσιμων στόχων
Graz-Austria Επιλογή των πιο σχετικών Δείκτες Αξιολόγησης Το πλαίσιο αξιολόγησης που αναπτύχθηκε από το NOVELOG προτείνει εναλλακτικές μεθόδους συλλογής δεδομένων και ποσοτικοποίησης δεικτών

18 Βήμα 6: Ανάπτυξη αποτελεσματικών πακέτων μέτρων
6.1. Προσδιορισμός των αποτελεσματικότερων δυνατών μέτρων 6.2. Μάθηση από εμπειρία άλλων Emilia Romagna Region -Italy Toolkit’s Database NOVELOG Toolkit. Μια δυναμική βάση δεδομένων με πακέτα μέτρων που έχουν εφαρμοστεί Πανε-Ευρωπαικά κατηγοριοποιημένα ανάλογα με τον τύπο της πόλης, του μέτρου κ.λπ. Ecologistics awareness Land use planning & Infrastructure

19 Βήμα 6: Ανάπτυξη αποτελεσματικών πακέτων μέτρων
6.3. Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων Ex-ante and Ex-post impact assessment of UFT measures by reporting indicators Barcelona - Spain

20 Βήμα 6: Ανάπτυξη αποτελεσματικών πακέτων μέτρων
6.3. Εξέταση καλύτερης σχέσης τιμής-απόδοσης Εύρεση του κατάλληλου επιχειρηματικού σχεδίου (Business Models) για την βιωσιμότητα των μέτρων

21 Περισσότερες πληροφορίες
Ευχαριστώ πολύ!


Κατέβασμα ppt "Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google