Πεζογραφία 2 [19ος αιώνας]

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Advertisements

Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Tηλεματική- Μαθαίνοντας και Διδάσκοντας Παπακωνταντίνου Σωτήρης ΑΜ:968.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Γνωστική προσέγγιση στη ψυχολογία μάθησης των Μαθηματικών
Επιστημολογική Επάρκεια
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Θεωρία και Ιστορία της Τεχνολογίας Ενότητα 1: Η Τεχνολογία ως Θεωρία και Ιστορία Δημήτρης Μπιλάλης Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας,
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας.
Διδακτική Πληροφορικής
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
Διδασκαλία Βιολογίας Γ’ Γυμνασίου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ MSc Βιολόγος.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Κοινωνιοδυναμική Συμβουλευτική (ΚΣ) για τη Σταδιοδρομία.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Αφήγηση αφήγηση.
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
501. Εξέλιξη των ιδεών στις φυσικές επιστήμες
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ο Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Γενική Οικονομική Ιστορία
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Έννοια, χαρακτηριστικά
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Η στροφή στον αναγνώστη
Διάλεξη 9η Αύξηση του αριθμού των ρεαλιστικών απεικονίσεων στα σχολικά εγχειρίδια Αναπ. Καθηγητής Γ. Πλειός.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.
Εργασία για το μάθημα «Συγκίνηση και Νόηση»
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πεζογραφία 2 [19ος αιώνας] Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής Ιωάννης Παπαθεοδώρου 4η ενότητα: «Ιστορία του Μυθιστορήματος» Γνωριμία με θεωρητικά εργαλεία για τη μελέτη του μυθιστορήματος. Διερεύνηση της ιστορικής εξέλιξης του μυθιστορήματος σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Ενδεικτικό υλικό ανάγνωσης http:// www.infoplease.com/encyclopedia/entertainment/novel-the-nineteenth- century.html Το παρόν κείμενο αποτελεί λήμμα της Columbia Electronic Encyclopedia για το μυθιστόρημα του 19ου αιώνα. Στο πλαίσιο αυτό, επιχειρείται η σκιαγράφηση της εξέλιξης του μυθιστορήματος την συγκεκριμένη περίοδο αντλώντας παραδείγματα από το ευρωπαϊκό (αγγλικό, γαλλικό και ρωσικό μυθιστόρημα) και αμερικανικό μυθιστόρημα. Το λήμμα περιλαμβάνει τους κυριότερους εκπροσώπους του μυθιστορήματος (Walter Scott, Dickens, Austen, Flaubert, Balzac, Tolstoy, James, Twain) ενώ αναφέρονται βασικά έργα- σταθμοί. Όπως καθίσταται σαφές, το μυθιστόρημα του 19ου αιώνα δε χαρακτηρίζεται από ομοιογένεια αλλά παρουσιάζει διάφορες μορφικές και ειδολογικές παραλλαγές: ιστορικό μυθιστόρημα, ιστορίες τρόμου, ρεαλιστικό μυθιστόρημα, σάτιρα, αλληγορία κ.α. Μέσα από την περιληπτική παρουσίαση των παραπάνω, ο αναγνώστης μπορεί να σχηματίσει σαφή εικόνα για την πεζογραφία της εποχής και να τη συνδέσει με την ευρύτερη ιστορία του είδους.

Ενδεικτικό υλικό ανάγνωσης (συνέχεια) Α. Robinson, “In Theory Bakhtin: Dialogism, Polyphony and Heteroglossia” http://ceasefiremagazine.co.uk/in-theory-bakhtin-1/ Στο παρόν άρθρο, ο Robinson επιχειρεί να παρουσιάσει βασικές έννοιες της μπαχτινικής θεωρίας, όπως είναι η διαλογικότητα, η πολυφωνία και η ετερογλωσσία. Όπως και ο ίδιος εξηγεί, βασική αρχή της μπαχτινικής θεωρίας είναι η διαλογικότητα, σύμφωνα με την οποία τα πάντα στον κόσμο αλληλεπιδρούν, βρίσκονται, δηλαδή, σε ένα μόνιμο διάλογο. Με βάση την αρχή αυτή, πραγματοποιούνται αναφορές στη διαλογική φύση της γλώσσας και της συνείδησης ενώ αναλύεται η μπαχτινική προσέγγιση του μυθιστορήματος. Κατά το Bakhtin, το μυθιστόρημα αποτελεί κατεξοχήν πολυφωνικό είδος, εντός του οποίου συνυπάρχουν και αντιπαρατίθενται διάφορες προοπτικές και ιδεολογικές θέσεις χωρίς ποτέ καμιά να υπερισχύει έναντι της άλλης. Έχοντας αναλύσει τα παραπάνω, ο Robinson θα επεκταθεί και στις κοινωνικοπολιτικές εκφάνσεις της μπαχτινικής θεωρίας, όπως αυτές έχουν συζητηθεί στο πλαίσιο των μπαχτινικών σπουδών αλλά και όπως τις αντιλαμβάνεται ο ίδιος. Το κείμενο αποτελεί μια γόνιμη επισκόπηση της θεωρίας του Bakhtin και των θεωρητικών του εργαλείων για τη μελέτη του μυθιστορήματος.

Ενδεικτικό υλικό ανάγνωσης (συνέχεια) Marc Conner's "Charles Dickens and the 19th-century British Novel" http:// www.youtube.com/watch?v=QrIHjsgtFTk Η μαγνητοσκοπημένη διάλεξη του Marc Conner εξετάζει ζητήματα γύρω από το βρετανικό μυθιστόρημα του 19ου αιώνα εστιάζοντας στη συμβολή του Dickens για την εξέλιξη του. Όπως προγραμματικά αναφέρει ο Conner, στόχος της διάλεξης είναι η ανάδειξη της σχέσης του Dickens με την εποχή του, όπως αυτή αποτυπώνεται σε συγκεκριμένα έργα του. Προσπαθώντας να διερευνήσει τη χέση αυτή, ο Connor κινείται σε δύο επίπεδα: στο πρώτο μέρος της ομιλίας επιχειρεί να σκιαγραφήσει περιληπτικά το ιστορικό πλαίσιο της εποχής (Γαλλική Επανάσταση, Βικτωριανή εποχή, Βιομηχανική επανάσταση κ.α.) πραγματοποιώντας συνεχείς συσχετισμούς με το έργο του Dickens. Σε δεύτερο επίπεδο, ο Connor θα ακολουθήσει μια βιογραφική προσέγγιση δίνοντας έμφαση στις κρισιμότερες καμπές του βίου του ανθρώπου Dickens. Και στις δύο περιπτώσεις, αναγιγνώσκονται χωρία από έργα, όπως ο Ντέιβιντ Κόπερφηλντ ή οι Μεγάλες Προσδοκίες. Η διάλεξη του Connor συμβάλλει στην κατανόηση της εξελικτικής πορείας του Dickens υπό το πρίσμα των κοινωνικοπολιτικών μεταβολών της εποχής του συσχετίζοντας το συγγραφέα με άλλους Βρετανούς και Αμερικανούς ομοτέχνους του.

Ενδεικτικό υλικό ανάγνωσης (συνέχεια) T. Pavel, “The History of the Novel” http:// www.youtube.com/watch?v=xEiHOhEhvMo Στη διάλεξή του, “The History of the Novel”, ο T. Pavel προβαίνει σε μια συνοπτική επισκόπηση της ιστορίας του μυθιστορήματος από τα Αιθιοπικά του Ηλιόδωρου ως τα μυθιστορήματα του 19ου αιώνα. Αντιμετωπίζοντας την πορεία του μυθιστορηματικού είδους ως μια μακρά συνέχεια στο πέρασμα των αιώνων, ο Pavel διακρίνει τις κυριότερες τάσεις που κατά καιρούς επικράτησαν μνημονεύοντας ταυτόχρονα ονόματα και έργα μεγάλων μυθιστοριογράφων. Όπως ο ίδιος διαπιστώνει, η ιστορία του μυθιστορήματος είναι μια ιστορία συγκρούσεων ανάμεσα στην εξιδανίκευση του ανθρώπινου παράγοντα και την ανάδειξη των ατελειών του, σύγκρουση, η οποία κυριαρχεί στην διαδρομή του ανά τις διάφορες εποχές.