Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Ο χρόνος παρουσίασης είναι αυστηρά 5 λεπτά, ερωτήσεις 3-4 λεπτά ΜΗΝ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ!!! Είναι επικουρικές για το κοινό σας. Η διάταξη των διαφανειών είναι ενδεικτική. Μπορείτε να συγχωνεύσετε ή παραλείψετε ανάλογα με την κρίση σας. Προτιμείστε λιτές διαφάνειες (30-40 λέξεις ανά διαφάνεια). Χρησιμοποιήστε εικόνες, σχήματα ή διαγράμματα όπου θα κάνετε το επιχείρημάσας ή την περιγραφή σας πιο κατανοητή και εμφανή. Δεν χρειάζεται να απαντάτε σε κάθε ενδεικτική ερώτηση στις διαφάνειες με μία ξεχωριστή απάντηση. Είναι ενδεικτικές! Μελετήστε το υλικό του μαθήματος. Η τεκμηρίωση των όσων αναφέρονται στις διαφάνειες παρακαλούμε να γίνεται στο πεδίο των σημειώσεων (κάτω από τις διαφάνειες). Μπορείτε να παραθέσετε πήγες, ποσοτικά δεδομένα, υπολογισμούς, εκτιμήσεις, παραδοχές, μελέτες κτλ
1. Τίτλος (1η διαφάνεια) Ο τίτλος της επιχείρησης – επιχειρηματικής ιδέας Ημερομηνία Τίτλος μαθήματος Λογότυπο ομάδας (αν υπάρχει)
2. Η ομάδα Ονοματεπώνυμα - Φωτογραφίες Ειδικότητες/Τμήματα ΠΘ 2. Η ομάδα Ονοματεπώνυμα - Φωτογραφίες Ειδικότητες/Τμήματα ΠΘ Ρόλοι (τομείς εμπλοκής π.χ. μάρκετινγκ, τεχνολογική διαχείριση, εξυπηρέτηση πελατών, διεύθυνση επιχείρησης, διαχείριση παραγωγής κ.α.)
3. Η ιδέα Συνοπτική περιγραφή της επιχείρησης: 3. Η ιδέα Συνοπτική περιγραφή της επιχείρησης: αντικείμενο, προϊόντα-υπηρεσίες
4. Προσφορά Αξίας Τι αξία προσφέρουμε, για ποιους πελάτες (κατηγορίες-τμήματα πελατών); Ποια πρόβληματα/ανάγκες τους ικανοποιούνται; Ποσό σημαντικά είναι και γιατί; Ποιές είναι οι τάσεις; Ποιοί παράγοντες επηρρεάζουν την εξέλιξή τους; Με ποιο μίγμα προϊόντων-υπηρεσιών (για κάθε τμήμα της αγοράς);
5. Αγορά Τμήματα αγοράς: Σχέσεις με τους πελάτες: 5. Αγορά Τμήματα αγοράς: Για πους δημιουργούμε αξία (ποια τα χαρακτηριστικά τους – τόπος, μέγεθος, κλάδος κοκ); Ποιοί οι σημαντικοί πελάτες; Σχέσεις με τους πελάτες: Τι σχέση αναμένεται από τους πελάτες (ποιες οι προσδοκίες τους από την επιχείρηση); Τι καλύπτεται αυτή τη στιγμή και τι όχι (ικανοποιητικά); Πώς θα τις εγκαθιδρύσετε; Με τι κόστος-μέσα; Κανάλια (επικοινωνίας, διανομής-παροχής, πωλήσεων, εξυπηρέτησης κλπ.): Τι κανάλια πρόσβασης, εξυπηρέτησης, αλληλεπίδρασης θα αξιοποιήσετε-δημιουργήσετε; Πώς συμβάλλουν στην πρόταση αξίας; Πώς θα τα δημιουργήσετε και συντηρήσετε (κόστος, πόροι);
6. Κρίσιμες Δραστηριότητες και Συνεργασίες 6. Κρίσιμες Δραστηριότητες και Συνεργασίες Ποιές είναι οι κρίσιμες, στρατηγικής σημασίας δραστηριότητες για την επιχείρησή σας; Τι μοναδικό πλεονέκτημα σας προσφέρουν; Σε τι και γιατί χρησιμοποιείτε υπεργολάβους; Με τι πόρους θα τις επιτελείτε; Ποιοί οι κρίσιμοι, στρατηγικής σημασίας πόροι (ανθρώπινο δυναμικό, τεχνολογία, εγκαταστάσεις, σημεία πώλησης, εξοπλισμό-οχήματα κλπ) που θα χρειαστείτε; Πώς θα τους εξασφαλίσετε, δίχως να έχετε προβλήματα, εκπλήξεις ή να εκτίθεστε σε διαπραγματεύσεις; Ποιες οι σημαντικότερες συνεργασίες που απαιτούνται (για την παραγωγή, τη διανομή κλπ) Τι μοναδικό σας προσφέρουν; Πώς θα τις εξασφαλίσετε; Τι θα τους προσφέρετε εσείς; Πώς δεν θα σας εκθέσουν;
7α. Δομή κόστους 7β. Ροές εσόδων Ποιά είναι τα κόστη που προκύπτουν από τα προηγούμενα; (περιγρπαψτε τα και προσπαθείστε να κάνετε μια ποσοτική εκτίμηση) Αρχικά (επένδυση) Σταθερά (λειτουργίας – ενοίκια, καύσιμα, δάνεια κλπ.) Μεταβλητά (πρώτων υλών, ενέργειας κλπ) Πώς επηρρεάζονται από την εξέλιξη της επιχείρησης (τη μεγέθυνση, ανάπτυξη, γεωγραφική επέκταση, διεύρυνση του χαρτοφυλακίου προϊόντων, ανάπτυξη νέων αγορών); Πόσο είναι πρόθυμοι να πληρώσουν οι πελάτες; Για ποιά αξία (ποσοτικά και ποιοτικά); Πώς; Τί είδους έσοδα από τους πελάτες: Από συναλλαγές (πωλήσεις, εξυπηρέτηση κλπ) Επαναλαμβανόμενα (συντήρηση, συνδρομή, υπηρεσίες κοκ) Πώς θα συμβάλλει κάθε ροή στα συνολικά έσοδα;
8. Ανταγωνισμός Ποιος είναι ο ανταγωνισμός (έμμεσος και άμεσος); Σε ποιά τμήματα της αγοράς; Τι κάνει και πως; Ποιά τα δυνατά σημεία του; Σε τι και πώς διαφοροποιήστε από τον ανταγωνισμό; Γιατί και πού υπερέχετε;
9. Η ανάλυση SWOT
10. Συμπέρασμα Ποιές οι προοπτικές ανάπτυξης; Σε ποιά στάδια; 10. Συμπέρασμα Ποιές οι προοπτικές ανάπτυξης; Σε ποιά στάδια; Γιατί θα πετύχετε;
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!