Η ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΔΥΣΣΕΑΣ.
Advertisements

ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ο ΝΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ.
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
O Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ!!!
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Από τον Ηρακλή στον Σούπερμαν. Οι ήρωες στο πέρασμα του χρόνου
ΕΡΓΑΣΙΑ «ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ» ΤΜΗΜΑ Α4 ΠΜΓΛΠ
Οδυσσέας.
Μια εργασία του Κων/νου Εκίζανα
Ομήρου Οδύσσεια.
Στο νησί του Ήλιου, στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων
ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ!!!
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Ο Οδυσσέας σκοτώνει τους μνηστήρες
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ. Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Η αποκαλούμενη και Ωραία Ελένη, περίφημη για την ομορφιά της,τάς νήσους στην ελληνική μυθολογία.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
Ας βάλουμε στίχους στις εικόνες!! Α1 – Α Σοφία Χαντζή
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
Λίγα λόγια για εκείνον…
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Οδυσσέας.
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Ωκεανοί και Ήπειροι με μυθικά ονόματα. Ευρώπη Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Ευρώπη είναι γνωστή κυρίως η κόρη του Φοίνικα και της Τηλέφασσας. Από.
ΕΡΕΧΘΙΟ-ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ► Το Ερεχθείο είναι από τους πιο ιδιόρρυθμους ναούς της ελληνικής αρχαιότητας. Η ονομασία του, που παραπέμπει στο μυθικό βασιλιά της.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
Η ζωή της κόρης στην Ομηρική εποχή.
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΚΙΡΚΗ.
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ 5η Ενότητα: α
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Βυθούλκα-Μπιώτη Λυδία Σταματίου Ευρυδίκη
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
«ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ»
Ε η ΕΝΟΤΗΤΑ ε ΡΑΨΩΔΙΑ.
Εργασία θεματικής ευδομάδας
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
5. Ο Οδυσσέας στην Ιθάκη.
Πηνελόπη Εργασία οδύσσειας A4 ΠΜΓΛΠ Μαρία Κουτσοπούλου, Στεφανία Σαρρή
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ.
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
Η TITANOMAXIA ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΥΠΗΡΧΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΧΑΟΣ. ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΟΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Η ΓΗ.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Ερμής Ο Ερμής είναι ο αγγελιοφόρος των θεών στην ελληνική μυθολογία. Ακόμη λειτουργεί ως ψυχοπομπός, οδηγεί δηλαδή τις ψυχές των νεκρών στον Άδη (όπως.
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ. Κυρανάκη Μαγδαληνή Α’4 ΠΜΓΛΠ

ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΕ ΚΟΡΗΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΘΗΝΑ Θεά της Σοφίας ΚΑΛΥΨΩ Υποδεχόταν στο νησί της ναυαγούς ΠΗΝΕΛΟΠΗ Γυναίκα του Οδυσσέα ΝΑΥΣΙΚΑ Πριγκιποπούλα, κόρη του βασιλιά των Φαιάκων ΚΙΡΚΗ Μάγισσα που μεταμόρφωνε τους εχθρούς της σε ζώα ΜΕΛΑΝΘΩ Ήταν ερωμένη του μνηστήρα Ευρυμάχου ΕΥΡΙΚΛΕΙΑ Γερόντισσα που υπήρξε η τροφός του Οδυσσέα ΑΝΤΙΚΛΕΙΑ Παντρεύτηκε τον Λαέρτη και απέκτησε ένα γιο, τον Οδυσσέα ΑΡΗΤΗ Ήταν βασίλισσα των Φαιάκων ΕΛΕΝΗ Περίφημη για την ομορφιά της ΕΥΡΥΜΕΔΟΥΣΑ Δούλη του βασιλιά Αλκινόου, που υπήρξε και τροφός της Ναυσικάς

ΓΕΝΙΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΟΡΕΣ Αθηνά: Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Καλυψώ: Στην ελληνική μυθολογία η Καλυψώ ήταν γνωστή μία Νύμφη, κόρη του Άτλαντα και της Πλειόνης ή του θεού Ηλίου και της Περσηίδας. Η Πηνελόπη: γνωστή ηρωίδα από την Οδύσσεια. Ήταν κόρη του βασιλιά των Αμυκλών Ικάριου και της Περίβοιας. Το όνομά της είναι σύμβολο της πιστής και αφοσιωμένης συζύγου. Ναυσικά: Στην ελληνική μυθολογία η Ναυσικά είναι γνωστή από την Οδύσσεια του Ομήρου πριγκιποπούλα, κόρη του βασιλιά των Φαιάκων, του Αλκινόου, και της Αρήτης.

(β) Κίρκη: Ήταν δευτερεύουσα θεότητα, κατ' άλλους μάγισσα ή νύμφη. Πατέρας της ήταν ο θεός Ήλιος και μητέρα της η Πέρση. Ήταν αδελφή του Αιήτη και της Πασιφάης. Μελανθώ: Κόρη του Δολίου και αδελφή του γιδοβοσκού Μελανθίου, δούλη της Πηνελόπης. Η Μελανθώ, όπως και ο αδελφός της, πήρε το μέρος των μνηστήρων και έγινε ερωμένη του μνηστήρα Ευρυμάχου. Μετά την εξόντωση των μνηστήρων, απαγχονίστηκε μαζί με άλλες 11 άπιστες δούλες κατά διαταγή του Οδυσσέα. Ευρύκλεια: Γνωστή από την Οδύσσεια γερόντισσα που υπήρξε η τροφός του Οδυσσέα, την οποία είχε αγοράσει ο Λαέρτης για μερικά βόδια. Αντίκλεια: Η Αντίκλεια η κόρη του Αυτόλυκου, που παντρεύτηκε τον Λαέρτη με τον οποίο απέκτησε ένα γιο, τον μυθικό και «πολυμήχανο» Οδυσσέα Βασιλέα της Ιθάκης, που όμως πέθανε από τη θλίψη της λόγω της μακρόχρονης απουσίας του γιου της, στον Τρωικό Πόλεμο.

(γ) Αρήτη: Στην ελληνική μυθολογία η Αρήτη ήταν βασίλισσα των Φαιάκων, κατά τον Όμηρο σύζυγος του βασιλιά Αλκινόου, ενώ κατά τον Ησίοδο αδελφή του. Στην ομηρική Οδύσσεια η Αρήτη περιγράφεται ως γυναίκα ευγενική και αξιότιμη, μια αρχόντισσα που την τιμά, την ακούει και τη σέβεται ο άντρας της, τα παιδιά της και ο λαός της. Ελένη: Η αποκαλούμενη και Ωραία Ελένη, περίφημη για την ομορφιά της, στην ελληνική μυθολογία ήταν κόρη του Τυνδάρεω ή του Δία και σύζυγος του Μενέλαου, του βασιλέα της Σπάρτης. Η αρπαγή της από τον Πάρη και η μεταφορά της στην Τροία έγινε αφορμή, σύμφωνα με τον μύθο, του Τρωικού Πολέμου. Ευρυμέδουσα: Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Ευρυμέδουσα είναι γνωστή μία δούλη του βασιλιά των Φαιάκων, του Αλκινόου, η οποία υπήρξε και τροφός της Ναυσικάς. Στην Οδύσσεια η «θαλαμηπόλος Ευρυμέδουσα» περιγράφεται ως μία γριά από την `Ηπειρο που είχε ανάψει φωτιά για το φαγητό όταν η Ναυσικά με τις ακολούθους της επέστρεψε στον πύργο της την ημέρα που συνάντησε τον ναυαγό Οδυσσέα.

Καλυψώ Η Καλυψώ κατοικούσε σε ένα μεγάλο σπήλαιο, κοντά στην είσοδο του οποίου υπήρχαν φυσικοί κήποι, ιερό δάσος και πηγές. Εκεί περνούσε την ημέρα της η Νύμφη, κλώθοντας και υφαίνοντας με τις υπηρέτριές της, που ήταν και αυτές Νύμφες. Η Καλυψώ υποδέχθηκε τον Οδυσσέα στο νησί της ως ναυαγό. Στην Οδύσσεια αναφέρεται ότι η Καλυψώ τον ερωτεύθηκε και γι' αυτό τον κράτησε κοντά της επί επτά χρόνια. Σύμφωνα με άλλους συγγραφείς, ο Οδυσσέας έμεινε με την Καλυψώ δέκα χρόνια ή και ένα μόνο έτος. Η Καλυψώ του υποσχόταν ότι θα τον έκανε αθάνατο, αλλά ο Οδυσσέας δεν εγκαταλείφθηκε στη γοητεία της, γιατί ο βαθύτερος εσωτερικός πόθος του ήταν η επιστροφή του στην Ιθάκη. Με την παράκληση της θεάς Αθηνάς ο Δίας έστειλε τον Ερμή στην Καλυψώ για να της ζητήσει να αφήσει τον Οδυσσέα να φύγει. Μετά από αυτό, η Καλυψώ με μεγάλη της λύπη τον άφησε να φύγει, αφού πρώτα του έδωσε ξυλεία και πανί για να κατασκευάσει μία σχεδία, καθώς και προμήθειες ακόμα και «μαύρο κρασί» για το ταξίδι του. Επίσης του υπέδειξε ποιους αστέρες να παρατηρεί για να ρυθμίζει την πορεία του.

Η ζωή της Κόρης Εξωτερικά Τα ρούχα της ομηρικής εποχής συνήθως ήταν ένα τετράγωνο κομμάτι υφάσματος που δεν χρειαζόταν ιδιαίτερη δουλειά για να φτιαχτεί. Φορούσαν ένα εσωτερικό ρούχο, είτε τον πέπλο είτε τον χιτώνα, και ένα εξωτερικό, το ιμάτιον. Το στροφίον, είδος εσωρούχου, και το επίβλημα (εσάρπα) μπορούσαν να φορεθούν και εξωτερικά. Έξω από την οικία τους φορούσαν σανδάλια από δέρμα, μπότες και άλλα υποδήματα, ενώ μέσα κυκλοφορούσαν περισσότερο ξυπόλυτοι αν και υπήρχε και υπόδημα που χρησίμευε όπως οι σημερινές παντόφλες.

Η ζωή της Κόρης Κοινωνικά Οι Κόρες στην Ομηρική Εποχή έκαναν τις δουλειές του σπιτιού, φρόντιζαν τα παιδιά και έδιναν εντολές στις παρακόρες. Έπρεπε επίσης, να είναι εργατικές και να ασχολούνται με τις οικιακές εργασίες. Δεν είχαν πολιτικά δικαιώματα ούτε δικαίωμα ψήφου. Δεν μπορούσαν να βγαίνουν από τον γυναικωνίτη χωρίς συνοδεία καθώς και δεν είχαν δικαίωμα εργασίας και μάθησης. Μέχρι τα δώδεκα τους χρόνια τα κορίτσια μάθαιναν γραφή, ανάγνωση, λυρική και χορό και μέχρι τα είκοσι τους μάθαιναν από τη μητέρα τους στην οικονομία και διαχείριση του νοικοκυριού, υφαντική, χειροτεχνία και διακοσμητική. Ακόμα η γυναίκα πίστευαν οι άντρες ότι ήταν κατώτερές τους και ότι έπρεπε να τις εκμεταλλεύονται και να τις καταπιέζουν. Με λίγα λόγια η γυναίκα έπρεπε να είναι σεμνή, όμορφη και υγιής, προκειμένου να συμβιβάζεται με τα πρότυπα μίας ανδροκρατικής κοινωνίας.

Πηγές https://www.slideshare.net/lenapa/ss-33336225 Βικιπαίδεια Φωτογραφίες: http://4.bp.blogspot.com/-UrSmfjr7v7Y/Ucna8rCUqzI/AAAAAAAAeWk/OdZS-hXn3MY/s1600/aa.jpg http://1.bp.blogspot.com/-f6qt27AAmEE/UcnScvUkuII/AAAAAAAAeVM/gSfmE-YjZYU/s1600/60086C490DB8467753A8CEC16D0D5F1B.jpg http://www.greek-language.gr/digitalResources/cache/image/96d3c8bd1f8f2ff3/1521.w.400.jpg http://www.tyxikos.gr/images/gynaika-1.jpg