ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΕΔ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Eμπειρογνώμων στις Πολιτικές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Advertisements

1 Αν επιμένουμε να κοιτάζουμε το ουράνιο τόξο της ευφυΐας μέσα από ένα φίλτρο, θα νομίζουμε εσφαλμένα ότι πολλοί άνθρωποι δεν έχουν φως!
2 ο ΕΠΑΛ ΕΥΟΣΜΟΥ/Β΄πτ ΓΕΡΑΓΟΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΓΚΑΓΚΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 7 η (2015 – 16) Ερευνητική Μεθοδολογία Ι Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Α’ ΜΕΡΟΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΓΚΛΗΜΑ Ψυχολογικές / ψυχαναλυτικές θεωρίες 1.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Προγραμματισμός του Ανθρώπινου Δυναμικού: Πρόβλεψη Αναγκών Κεφάλαιο 2.
Portfolio εκπαιδευτικών- τα ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΙΑΤΙ Οι αλλαγές στην εκπαίδευση προτείνουν ανάμεσα στα άλλα και τη διαμόρφωση του επαγγελματικού portfolio του.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Άγγελος Βαλλιανάτος Αξιολόγηση: δηλαδή μαθητών εκπαιδευτικών αλλά απαραίτητα και.
Πολλαπλές μορφές νοημοσύνης H. Gardner, Intelligence Reframed: Multiple Intelligences for the 21st Century. New York: Basic, 2000.
Πρόγραμμα Δημιουργικής χρήσης της τεχνολογίας στα Μαθηματικά μέσω της αυτενέργειας των μαθητών Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου – Ερευνητικό Εργαστήριο για.
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
Η Δημιουργική Εργασία στο Λύκειο Σημειώσεις για ένα πλαίσιο επιμόρφωσης ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Διοίκηση Ποιότητας Γιώργος Απλαδάς 13/10/2016
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη υλικού διαδικτυακής μάθησης
Εκπαιδευτικό Σενάριο Μάθημα: Κτιριακά Έργα Τάξη: Β’ ΕΠΑΛ Εισηγητές: Μερτίκα Ευθυμία Ράζου Δέσποινα ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗ ΚΤΙΡΙΩΝ.
Συμβουλευτική Ψυχολογία & Προσανατολισμός
Διδασκαλία με Ανάπτυξη Φακέλου Μαθητή (Portfolio)
Στάδια προώθησης του 1ου στόχου
Προσχολική Παιδαγωγική
Μάνεση Ζωή Επίβλεψη: Κορδούτης Παναγιώτης Πάντειο Πανεπιστήμιο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Ο ΦΥ ως εργαλείο και μέσο
Δομικά Πεδία της Σελίδας του Μαθητή (Αναλυτικά) – Ενδεικτικά Παραδείγματα
Blogs, E-PORTFOLIO, WIKIS
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΪΟΝ
Εισαγωγή στη Διδακτική Μεθοδολογία Αρχές Γενικής Διδακτικής
Θεωρία & πράξη της αξιολόγησης: Εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής
Δημιουργικές Εργασίες στο Γενικό Λύκειο
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Π.Ε. Δράμας
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
Τι είναι το Portfolio Το Portfolio είναι ένα βιογραφικό σημείωμα στο οποίο παρουσιάζονται τα προσωπικά επιτεύγματα ενός ανθρώπου.
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Τίτλος Σχεδίου Μαθήματος
Γραμμένου Ευαγγελία.
Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Πολλαπλές μορφές νοημοσύνης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
TEACHING MIXED LEVELS Διδασκαλία σε τάξεις μεικτής ικανότητας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Επιμορφωτική Ημερίδα καθηγητών που εφαρμόζουν το ΣΕΠ στα ΕΠΑ.Λ.
Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ετήσιο αναμενόμενο ποσοστό απόδοσης (%)
Εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα ΣΕΠ-Περιβάλλον εργασίας
Marketing για εκπαιδευτικούς
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Πρακτική Άσκηση Σπουδαστών ΙΙΕΚ δήμου βόλου
«Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο»
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
2 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
Οικογένεια και νηπιαγωγείο: Σχέσεις – προοπτικές συνεργασίας
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Συνεκπαίδευση μαθητών σε τάξεις μεικτής ικανότητας
Η ελληνική αγορά προμήθειας και η σύγκριση με την ευρωπαϊκή εμπειρία
Ακαδημία Πολιτών Βόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΕΔ 12-13 ΜΑΪΟΥ2017

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ελένη Κάρνου, ΓΕΜΕ (Συντονισμός) Γεωργία Κούμα, ΠΛΕ Ελένη Κάρνου, ΓΕΜΕ (Συντονισμός) Γεωργία Κούμα, ΠΛΕ Όλγα Παπαγιάννη, ΕΜΕ Γεωργία Νεοφύτου, ΕΜΕ Π. Δημήτριος Μαππούρας, ΕΜΕ Ελένη Κτίστη, ΕΜΕ Κούλα Ζιπιτή, φιλόλογος

ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Προβλήματα του υφιστάμενου συστήματος αξιολόγησης του μαθητή Στόχοι της ενιαίας πρότασης για εκσυγχρονισμό του συστήματος Βασικές αλλαγές της νέας πρότασης στη Μέση Εκπαίδευση

ΠροβλΗματα Στο υφιΣτΑμενο ΣΥΣτημα αξιολΟγηΣηΣ Η αξιολόγηση αποτελεί μια διαδικασία καθορισμού βαθμών, που χρησιμοποιούνται στην ουσία για την προαγωγή των μαθητών/τριών στην επόμενη τάξη. Δίνεται έμφαση στη συγκριτική αξιολόγηση του μαθητή Δεν παρέχεται ακριβής περιγραφή των μαθησιακών αποτελεσμάτων, σε σχέση με τους μαθησιακούς στόχους όπως αυτοί ορίζονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα. Η βαθμολογία γίνεται αυτοσκοπός Φαινόμενα βαθμοθηρίας και έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών/τριών

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Βασικό εργαλείο βαθμολόγησης είναι τα γραπτά διαγωνίσματα (προειδοποιημένα και μη) και η προφορική αξιολόγηση με αποτέλεσμα να υποβαθμίζονται κατά την αξιολόγηση δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές. Έλλειψη κοινής στόχευσης ως προς τον τρόπο αξιολόγησης του μαθητή. Η εγκυρότητα και η αξιοπιστία του βαθμού συχνά είναι αμφισβητήσιμες. Αδυναμίες ως προς την ποιότητα και χρήση των εργαλείων αξιολόγησης Έλλειψη δυνατότητας αυτό-αξιολόγησης του/της μαθητή/τριας για σκοπούς αυτοβελτίωσης

ΣτΟχοι τηΣ ενιαΙαΣ πρΟταΣηΣ Να επιτευχθεί σμίκρυνση του χάσματος ανάμεσα στη Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση ( απουσία συστήματος αξιολόγησης στη Δ.Ε) Να καλύπτονται όλες οι βαθμίδες σε σχέση με έναν τρόπο αξιολόγησης, ο οποίος θα σέβεται τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες όλων των μαθητών/τριών.

ΣτΟχοι τηΣ ενιαΙαΣ πρΟταΣηΣ (ΣυνΕχεια) Να συνάδει με τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις και πρακτικές Να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες και συνθήκες του κυπριακού σχολείου

Ποιοτική έκφραση επιτευγμάτων Τεχνογνωσία, έκρηξη γνώσεων Δημοκρατική εκπαίδευση μεταγνώση Ανθρωποκεντρική εκπαίδευση Πολυπολιτι-σμικότητα, συνεργασία Υπευθυνότητα Αναστοχασμός Ποιοτική έκφραση επιτευγμάτων Σχολείο του 21ου αιώνα Ραγδαίες αλλαγές: έκρηξη γνώσεων πολυπολιτισμικότητα ανάγκη συνύπαρξης και συνεργασίας Κάνουν επιτακτική την ανάγκη για αλλαγή: Δημοκρατική και ανθρωποκεντρική εκπαίδευση= ίσες ευκαιρίες μάθησης οδήγησαν στην αλλαγή σκοπών και στόχων της εκπαίδευσης/ αλλαγή τρόπων και μέσων αξιολόγησης. Μαθητής ως άτομο με τις δικές του δυνατότητες, ανάγκες, αδυναμίες/ Ιδιαιτερότητές του, γνώσεις, ικανότητες, ταλέντα, στάσεις, Να καλλιεργήσει ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, κριτικής σκέψης, στις μετα-γνωστικές ικανότητες αυτο-αναστοχασμού και αυτο-αξιολόγησης να έχει κίνητρα, υπευθυνότητα, αυτενέργεια, δημιουργικότητα, ευρηματικός. Καλλιέργεια κριτικής σκέψης Ανοικτό σχολείο

ΣτΟχοι τηΣ ενιαΙαΣ πρΟταΣηΣ (ΣυνΕχεια) Η αξιολόγηση να υπηρετεί αποκλειστικά τη φιλοσοφία της μάθησης, ως δόμησης της γνώσης από τον ίδιο τον μαθητή σε αντίθεση με τη μετάδοση της γνώσης από τον εκπαιδευτικό. Άτομα που επιδεικνύουν διαφορετικές ικανότητες σε διαφορετικό βαθμό όταν βρίσκονται σε διαφορετικό συγκείμενο (Τheory of Multiple Intelligences, Howard Gardner) να αξιολογούνται ανάλογα.

ΒαΣικΕΣ αλλαγΕΣ τηΣ νΕΑΣ πρΟταΣηΣ Στη ΜΕΣη ΕκπαΙδευΣη Αξιολόγηση της επίδοσης αλλά και άλλων μαθησιακών συμπεριφορών Εφαρμογή πολλαπλών εργαλείων και μεθόδων αξιολόγησης του/της μαθητή/τριας Έμφαση στη διαμορφωτική αξιολόγηση και σχεδιασμός εντύπου Έκθεσης Προόδου που θα δίνεται στο ενδιάμεσο κάθε τετραμήνου

ΧρΗΣη ποικΙλων μεθΟδων και εργαλεΙων ανΑλογα με τιΣ ανΑγκεΣ του κΑθε γνωΣτικοΥ αντικειμΕνου και Σε ΣυΣχετιΣμΟ με τουΣ ΔεΙκτεΣ ΕπιτυχΙαΣ και ΕπΑρκειαΣ Κατά τη διάρκεια των τετραμήνων ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να συλλέγει δεδομένα με τη χρήση ποικίλων μεθόδων και εργαλείων, τα οποία να παρέχουν πλούσια δεδομένα για τον τρόπο σκέψης των μαθητών/τριών και να καταδεικνύουν κατά πόσο αυτοί/ές κατέχουν δεξιότητες που σχετίζονται με ανώτερες γνωστικές διαδικασίες (στρατηγική, δεξιότητες λύσης προβλήματος, κριτική σκέψη, μεταγνώση)

ΧρΗΣη ποικΙλων μεθΟδων και εργαλεΙων Με τη χρήση ποικίλων μεθόδων και εργαλείων η αξιολόγηση συνδέεται με την παρατήρηση και την καταγραφή της προσπάθειας του/της μαθητή/τριας να οικοδομήσει τη γνώση. Επιπρόσθετα, η αξιολόγηση υπηρετεί τη διάγνωση προβλημάτων διαφόρων μορφών (έλλειψη βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων, προβλήματα συγκέντρωσης, προβλήματα συνεργατικότητας κ.λ.π)

ΧΡΗΣΗ ΠΟΙΚΙΛΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ Παραδείγματα: σύντομες και στοχευμένες εργασίες για το σπίτι σύντομα τεστ συνθετικές/δημιουργικές εργασίες συστηµατική παρατήρηση στο περιβάλλον μάθησης (ημερολόγιο εκπαιδευτικού) φύλλα αυτό-ετεροαξιολόγησης, φάκελος εργασιών (portfolio μαθητή) κλίμακες ελέγχου (checklists) κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων αξιολόγησης-ρούμπικες (rubrics): καταρτίζονται από τον εκπαιδευτικό σε συνεργασία με τους/τις μαθητές/τριες και χρησιμοποιούνται από τους/τις μαθητές/τριες για αξιολόγηση της δικής τους εργασίας.

ΕκθεΣη ΠροΟδου Εκτός της τελικής βαθμολογίας τετραμήνων και έτους, προτείνεται οι μαθητές/τριες να λαμβάνουν Έκθεση Προόδου δύο φορές κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η πρώτη Έκθεση Προόδου θα δίδεται στους/στις μαθητές/τριες περίπου δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ η δεύτερη στα μέσα του δευτέρου τετραμήνου.

Η Έκθεση Προόδου είναι επικεντρωμένη στους Δείκτες Επιτυχίας του κάθε γνωστικού αντικειμένου και παρέχει χρήσιμη και λειτουργική πληροφόρηση για τυχόν αδυναμίες ή κενά που παρουσιάζονται σε περιπτώσεις μαθητών/τριών καθώς και για συγκεκριμένους στόχους στους οποίους θα πρέπει να δοθεί έμφαση. Σε αντίθεση, η συγκριτική αξιολόγηση (σύγκριση της επίδοσης του μαθητή με αυτήν των άλλων μαθητών/τριών) δεν δίνει καμία πληροφόρηση για τα δυνατά ή αδύνατα σημεία του/της μαθητή/τριας.

Με την Έκθεση Προόδου κάθε μαθητής/τρια ενημερώνεται σχετικά με την πορεία του/της ως προς την κατάκτηση των επιπέδων και των στόχων του κάθε γνωστικού αντικειμένου (διαμορφωτική αξιολόγηση).

ΣΧΟΛΕΙΟ:…………………………………………………………………………………… ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ………………………………… ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΘΕΣΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ ΜΑΘΗΤΗ /ΤΡΙΑΣ ΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Τετράμηνο:………… ΣΧΟΛΕΙΟ:…………………………………………………………………………………… ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ………………………………… ΟΝΟΜΑ ΜΑΘΗΤΗ /ΤΡΙΑΣ……………………………………………………………………………….ΤΑΞΗ……………………………….. ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ /ΤΡΙΑΣ…………………………………………………………………………….ΥΠΟΓΡΑΦΗ……………………… ΕΠΙΔΟΣΗ: 1=Ανεπαρκής, 2= Χαμηλή, 3=Μέτρια, 4= Πολύ καλή, 5= Άριστη Α.ΓΝΩΣΕΙΣ   1 2 3 4 5 Β. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ-ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ Γ. ΑΞΙΕΣ-ΣΤΑΣΕΙΣ- ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ Δ. ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ:

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΘΕΣΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ ……..ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΘΕΣΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ ……..ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΟΝΟΜΑ ΜΑΘΗΤΗ /ΤΡΙΑΣ………………………………………………………….. ΜΑΘΗΜΑ: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ………………. ΣΧΟΛΕΙΟ…………………………………..…………………. ΤΑΞΗ………………………………. ΟΝΟΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ………………………………… ΥΠΟΓΡΑΦΗ……...……………… ΕΠΙΔΟΣΗ: 1=Ανεπαρκής, 2= Χαμηλή, 3=Μέτρια, 4= Πολύ καλή, 5= Άριστη Α.ΓΝΩΣΕΙΣ   Κατανοεί Μαθηματικές έννοιες – Μαθηματικά προβλήματα 1 2 3 4 5 Β. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ-ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ Ορίζει βασικές Μαθηματικές έννοιες Αποδεικνύει και διερευνά Μαθηματικές σχέσεις Εφαρμόζει ορθές Μαθηματικές τεχνικές στην επίλυση ασκήσεων και προβλημάτων Αναπτύσσει κριτική σκέψη Γ. ΑΞΙΕΣ-ΣΤΑΣΕΙΣ- ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ Συμμετέχει και επιδεικνύει ενδιαφέρον Αναπτύσσει υπευθυνότητα και πρωτοβουλία Αποδέχεται τον εαυτό του (αυτοπεποίθηση) Αναγνωρίζει και αποδέχεται τους άλλους (συνεργατικότητα) Δ. ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Εκτελεί τις εργασίες του/της με συνέπεια Εργάζεται μεθοδικά- συστηματικά-αποτελεσματικά ΣΧΟΛΙΑ / ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ :

Η Έκθεση Προόδου θα δίδεται ξεχωριστά για κάθε μάθημα από τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό. Το Σχολείο θα αναλαμβάνει την ευθύνη για την ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων σε σχέση με την παράδοση των Εκθέσεων Προόδου. Η Έκθεση Προόδου μπορεί α) να αποστέλλεται ηλεκτρονικά σε ειδική πλατφόρμα β) να επιδίδεται σε ειδική συνάντηση του εκπαιδευτικού με τους γονείς ή με οποιοδήποτε τρόπο οι εκπαιδευτικοί και η Διεύθυνση του σχολείου κρίνουν καταλληλότερο.

ΒαΣικΕΣ αλλαγΕΣ που προβλΕπονται για τη ΜΕΣη ΕκπαΙδευΣη (ΣυνΕχεια) ΒαΣικΕΣ αλλαγΕΣ που προβλΕπονται για τη ΜΕΣη ΕκπαΙδευΣη (ΣυνΕχεια) Μετάβαση από την αλφαβητική αξιολόγηση στην αριθμητική αξιολόγηση στον γυμνασιακό κύκλο (1 μέχρι 20) Εισαγωγή γραπτών εξετάσεων στο τέλος κάθε τετραμήνου Βαρύτητα βαθμού κάθε μαθήματος στον γενικό βαθμό έτους ανάλογα με τις διδακτικές περιόδους που το μάθημα διδάσκεται Επανασχεδιασμός του υφιστάμενου δελτίου προόδου τετραμήνου, καθώς και του δελτίου ετήσιας επίδοσης.

ΓραπτΕΣ ΕξετΑΣειΣ Εισαγωγή γραπτών εξετάσεων στο τέλος κάθε τετραμήνου, έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να απαλλάσσονται από το βάρος της ύλης που απαιτεί μια και μόνο εξέταση στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Οι γραπτές εξετάσεις θα οδηγούν σε αριθμητική αποτίμηση της επίδοσης των μαθητών/τριων και τα αποτελέσματα θα αξιοποιούνται για επαναστοχοθέτηση.

ΒαθμΟΣ τετραμΗνου Ο βαθμός τετραμήνου σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα ισοδυναμεί με τον Μέσο Όρο του γενικού βαθμού τετραμήνου στο μάθημα (εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης), με βαρύτητα 60% και του βαθμού της γραπτής εξέτασης τετραμήνου, με βαρύτητα 40%. Δηλαδή, ο βαθμός τετραμήνου σε εξεταζόμενο μάθημα θα υπολογίζεται με βάση τον τύπο: Στις περιπτώσεις που ο γενικός βαθμός τετραμήνου και ο βαθμός της γραπτής εξέτασης παρουσιάζουν μεγάλη απόκλιση, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να προβληματιστεί σοβαρά και να αναζητήσει τις αιτίες.

ΒΑΘΜΟΙ ΕΤΟΥΣ Ο βαθμός έτους σε κάθε μάθημα θα λογίζεται ως ο μέσος όρος των βαθμών των δυο τετραμήνων του/της μαθητή/τριας. Ο γενικός βαθμός έτους θα υπολογίζεται ως ο μέσος όρος των βαθμών έτους σε κάθε μάθημα πολλαπλασιαζόμενος με τις περιόδους διδασκαλίας του αντίστοιχου μαθήματος και διαιρούμενος με το σύνολο των περιόδων διδασκαλίας ( Σταθμισμένος Μέσος Όρος). Με αυτό τον τρόπο τα μαθήματα που διδάσκονται για περισσότερες περιόδους στο ωρολόγιο πρόγραμμα του/της μαθητή/τριας θα έχουν και την ανάλογη βαρύτητα στον υπολογισμό του βαθμού έτους του/της μαθητή/τριας.

Aναλυτική βαθμολογία (transcript) και ο Γενικός Μέσος Όρος Α ΛΥΚΕΙΟΥ / ΟΜΠ 1η ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΒΑΘΜΟΣ ΕΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 1 ΝΕΑ 5 16 80 2 ΑΡΧΑΙΑ 4 14 56 3 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 17 51 ΦΥΣΙΚΗ 18 36 ΧΗΜΕΙΑ 34 6 ΒΙΟΛΟΓΙΑ 7 ΙΣΤΟΡΙΑ 12 48 8 ΑΓΓΛΙΚΑ 10 20 9 ΓΑΛΛΙΚΑ 24 ΜΟΥΣΙΚΗ 15 11 ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 1.5 19 28.5 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 13 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ 38 ΤΕΧΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΥΝΟΛΟ   35 569

ΕΞΑΓΩΓΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΕΤΟΥΣ α) πολλαπλασιασμός των περιόδων (βαρύτητα) του κάθε μαθήματος Χ το βαθμό τετραμήνου π.χ 5 Χ16= 80 κ.λ.π β) πρόσθεση όλων των γινομένων που προκύπτουν δια το σύνολο όλων των περιόδων που βγήκαν από το σημείο α (δηλ. 80+56+51+…=569) γ) διαίρεση του αθροίσματος των γινομένων δια το σύνολο όλων των περιόδων (δηλ.35) (569/35= 16,25)

ΔΕΛΤΙΟ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ   ΔΕΛΤΙΟ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΛΑΔΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΑΡ. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ: ΣΧ. ΕΤΟΣ ΤΑΞΗ & ΤΜΗΜΑ ΑΡ. ΜΗΤΡΩΟΥ ΥΠΕΥΘ. ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΕΡ. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Β Γ. ΒΑΘ. ΕΤΟΥΣ ΒΑΘ. ΑΝΕΞ. ΑΠ. ΕΠΙΔ. ΓΡ. ΕΞΕΤ. ΒΑΘ. ΤΕΤΡ. ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΕΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΓΗ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΥΣΙΩΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΓΕΝ. ΒΑΘΜΟΣ ΕΤΟΥΣ ΥΠΟΓΡ. ΓΟΝΙΟΥ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ…………………………………………… Η βαθμολογία ισχύει από 1-20 Ο/Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ/ΝΤΡΙΑ

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!