Πολιτικές – Νομοθετικό Έργο – Δράσεις – Μέτρα σε εξέλιξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ στα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
θεματικεσ μαθηματοσ Είδη επιστημονικών μελετών
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Επιμέλεια-παρουσίαση
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Σεμιναριακό μάθημα: Σύγχρονα Περιβαλλοντικά Ζητήματα
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Η βιβλιοθήκη του ΤΕΙ Σερρών συναντά την πολιτιστική δράση της Unesco
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το περιβάλλον της MS Visual C Express Edition
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
«ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Αθήνα, 12 Ιουλίου 2011
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτικές – Νομοθετικό Έργο – Δράσεις – Μέτρα σε εξέλιξη ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Πολιτικές – Νομοθετικό Έργο – Δράσεις – Μέτρα σε εξέλιξη 6η συνεδρίαση Ολομέλειας Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας ΓΑΚ, 19 Ιανουαρίου 2011

Περιεχόμενα Νέο Σχολείο Ανώτατη Εκπαίδευση Ελληνική Γλώσσα Βιβλιοθήκες & Αρχεία Διά Βίου Εκπαίδευση

Τι Σχολείο θέλουμε Το σχολείο που ξέραμε μέχρι σήμερα αναβαθμίζεται σε σχολείο του Αύριο. Γίνεται το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Σχολείο που υπηρετεί πάνω απ’ όλα τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών του. Σχολείο δυναμικό και καινοτόμο, που αναπτύσσει ικανότητες και δεξιότητες. Σχολείο ανοιχτό στη ζωή και την κοινωνία, που καλλιεργεί αξίες και οικοδομεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Σχολείο που μαθαίνει στους μαθητές και τις μαθήτριες πώς να μαθαίνουν σε όλη τη ζωή τους. Με νέα προγράμματα σπουδών, νέες διδακτικές μεθόδους και με σύγχρονα ψηφιακά εκπαιδευτικά μέσα, το Νέο Σχολείο διευρύνει τους μαθητικούς ορίζοντες, καταργεί τα σύνορα στη γνώση και ταυτόχρονα ισχυροποιεί το ρόλο του εκπαιδευτικού με πρωτοβουλίες αυτενέργειας και κίνητρα καινοτομίας.

Η στρατηγική και οι στόχοι του Νέου Σχολείου αποτυπώνονται στο κείμενο του Νέου Σχολείου

Από το «μαθαίνω απ’ έξω» στο «μαθαίνω δημιουργικά και σκέπτομαι κριτικά» Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών: αναφέρεται σε όλες τις διαστάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας: στους τρόπους διδασκαλίας και μάθησης, στο μαθησιακό περιβάλλον, στις μορφές αξιολόγησης, στις σχέσεις εκπαιδευτικών και γονέων, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αξιοποιεί την επιστημονική έρευνα και τη σχολική εμπειρία αναπτύσσει στους μαθητές την ικανότητα του «να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν» συνδέει την πληροφορία με το βίωμα των μαθητών και τη μάθηση με τη χαρά της ανακάλυψης

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ)– Τομείς Ειδικοί επιστήμονες, σχολικοί σύμβουλοι μάχιμοι εκπαιδευτικοί εργάζονται σε θεματικά πεδία του ΠΣ της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στα εξής θεματικά πεδία: Προσχολική Εκπαίδευση Γλώσσα και Λογοτεχνία Ξένες Γλώσσες Μαθηματικά Φυσικές Επιστήμες Κοινωνικές Επιστήμες Ιστορία Θρησκευτικά Τέχνες και Πολιτισμός Περιβάλλον Πληροφορική Σχολική Ζωή

Νέο ΠΣ - Χρονοδιάγραμμα Σεπτέμβριος 2011: πιλοτική εφαρμογή σε 40 νηπιαγωγεία, 80 δημοτικά και 40 γυμνάσια Ιούνιος 2011: αξιολόγηση πιλοτικής εφαρμογής Σεπτέμβριος 2012: γενίκευση σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας

Νέο Λύκειο: Νέες προοπτικές Αυτόνομη βαθμίδα με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των εφήβων και την προετοιμασία τους για την επόμενη επιλογή Ο μαθητής θα έχει πιστοποίηση από το Γυμνάσιο ξένης γλώσσας και πληροφορικής Βαθμίδα Γενικής Παιδείας και αύξουσας ειδίκευσης σε μαθήματα Α’ Λυκείου «γέφυρα» μεταξύ Γυμνασίου και των τάξεων ειδίκευσης (Β’ και Γ’). Β’ Λυκείου η πρώτη ειδίκευση που ολοκληρώνεται στη Γ’ Λυκείου Επιλογή με βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητών, για την ανάπτυξη της προσωπικότητας τους, απόκτηση δεξιοτήτων γενικής παιδείας και πολιτισμού

Νέο Λύκειο: Νέες προοπτικές Εισαγωγή στο σχολικό πρόγραμμα του Σχεδίου Έρευνας (συνθετική εργασία ή project) / Στόχος η ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως: σχεδιασμός, επίλυση προβλημάτων, συλλογικότητα, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, καινοτομία, εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης, κ.λπ. Γενική παιδεία/Εμβάθυνση (Β'- Γ' Λυκείου) σε επιλεγμένα μαθήματα από τους ίδιους τους μαθητές, με επιπλέον ώρες διδασκαλίας εντός του σχολείου Επιλογές που προσφέρουν ουσιαστική γνώση και καλύπτουν πραγματικές ανάγκες των μαθητών

Τεχνική Εκπαίδευση Στόχος είναι η αναβάθμιση της ελκυστικότητας και αποτελεσματικότητας της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και η σύνδεση της με την αγορά εργασίας Πραγματοποιήθηκε και ολοκληρώνεται η αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης των ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ και των ΣΕΚ Τα συμπεράσματα θα υποστηρίξουν το σχεδιασμό του προγράμματος της ολοκληρωμένης παρέμβασης στην Τεχνική Εκπαίδευση Ξεκινά πρόγραμμα «Στήνω τη δική μου επιχείρηση» για τους μαθητές των ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ

Τεχνική Εκπαίδευση Σχεδιασμός προγράμματος ολοκληρωμένης παρέμβασης σε όλα τα ΕΠΑΛ/ ΕΠΑΣ της χώρας με στόχο να φέρει τον μαθητή κοντά στην αγορά εργασίας, να ενδυναμώσει τις δεξιότητές του και να τον ενθαρρύνει ώστε να συνδέσει την ειδικότητά του με βάση το επάγγελμα του. Ξεκίνησε η πιλοτική συνεργασία των ΕΠΑΛ με ΤΕΙ και ΑΕΙ αντίστοιχων ειδικοτήτων Επαγγελματικοί τίτλοι με βάση τις ευρωπαϊκές οδηγίες και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα Συμβατότητα προγραμμάτων σπουδών με τα εθνικά πρότυπα Επαγγελματικών Περιγραμμάτων

Τι καινούργιο φέρνει η φετινή σχολική χρονιά; 800 δημοτικά με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα (30% του μαθητικού πληθυσμού) Διεύρυνση του Προγράμματος με στόχο: Ενίσχυση του μαθήματος πληροφορικής/ προβλέπεται κινητό εργαστήρι πληροφορικής με 10 Η/Υ σε κάθε σχολείο Ξένη γλώσσα από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Δημιουργική απασχόληση των μαθητών με δράσεις βιωματικού χαρακτήρα και σύνδεση με την κοινωνία

Τι καινούργιο φέρνει η φετινή σχολική χρονιά; 800 δημοτικά με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα (30% του μαθητικού πληθυσμού) Θεσμός Φιλαναγνωσίας / δημιουργία κριτικών αναγνωστών Ενίσχυση της διδασκαλίας του μαθήματος των μαθηματικών Εισαγωγή της Θεατρικής Αγωγής και ενίσχυση της Μουσικής και των Εικαστικών με στόχο τη δημιουργία Ομίλων για τις Τέχνες και τον Πολιτισμό Ενίσχυση της Φυσικής Αγωγής για τη σωματική και ψυχοπνευματική ανάπτυξη των μαθητών

Ψηφιακό σχολείο: παράθυρο στον κόσμο Στόχος η ανάπτυξη ενιαίας ψηφιακής στρατηγικής για όλα τα σχολεία με τη δημιουργία απαραίτητης υποδομής: Διαδραστικά συστήματα σε 1250 Γυμνάσια Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα με όλα τα μαθήματα για την Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού, Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου http://digitalschool.ypaideias.gr/ Περιλαμβάνονται Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων http://www.study4exams.gr/index.html / βιντεοσκοπημένες πρότυπες παραδόσεις μαθημάτων, υποστηρικτικό υλικό, παραδείγματα λυμένων ασκήσεων στα πρότυπα των πανελλαδικών εξετάσεων, παραδείγματα άλυτων ασκήσεων, επαναληπτικά τεστ, τυπολόγιο κ.λπ. Καρτέλα του Σχολείου που περιέχει τα στοιχεία για τους εκπαιδευτικούς/μαθητές/δραστηριότητες σχολείου και θα συμβάλει στην ορθολογική χρήση και αποτελεσματική διοίκηση

Ειδική Αγωγή Ηλεκτρονικό Μητρώο Δεδομένων για όλους τους μαθητές με Αναπηρία Προσβάσιμο εκπαιδευτικό και εποπτικό υλικό για μαθητές της Α΄ και Β΄ Τάξης Δημοτικού με προβλήματα όρασης, ακοής, κινητικά των άνω άκρων, με μέτρια και ελαφριά νοητική υστέρηση, με αυτισμό Εξοπλισμός ειδικών σχολείων, εργαστηρίων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης Β/βάθμιας εκπαίδευσης για ΑμΕΑ & τμημάτων ένταξης σε συνεργασία με τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα Σχεδιασμός πολιτικών για την Ειδική Αγωγή, με βάση την αποτύπωση και την αξιολόγηση ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων της σημερινής κατάστασης

Πειραματικά - Πρότυπα Σχολεία Το εκπαιδευτικό μας σύστημα χρειάζεται την αξιοκρατική πνευματική άμιλλα, την αριστεία και την καινοτομία, την ανοιχτή και ποιοτική αναβάθμιση μαθητών και εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο των αλλαγών για την εκπαίδευση αναβαθμίζονται τα πειραματικά σχολεία με νέο θεσμικό πλαίσιο: Στόχος της αναβάθμισης: η πειραματική εφαρμογή: προγραμμάτων σπουδών, μεθόδων διδασκαλίας, εκπαιδευτικού υλικού, καινοτόμων και δημιουργικών δράσεων, προτάσεων αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων καθώς και νέων μοντέλων διοίκησης και λειτουργίας του σχολείου η προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας στην πράξη σε συνεργασία με τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα η εκπαίδευση των φοιτητών και η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών Ως Πειραματικά Πρότυπα Σχολεία μπορεί να ορισθούν τα πειραματικά σχολεία των πανεπιστημίων και τα κοινά πειραματικά σχολεία, τα ολοήμερα πειραματικά δημοτικά σχολεία, καθώς και σχολικές μονάδες γενικής ή επαγγελματικής εκπαίδευσης, εφόσον έχουν συνδεθεί με Α.Ε.Ι.

Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες: ίσες ευκαιρίες σε όλους Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών με ενίσχυση της ελληνομάθειας σε μαθητές σε όλη τη χώρα Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά με ολοκληρωμένες παρεμβάσεις και ειδικά προγράμματα σε 80 δήμους Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη με δράσεις εκπαιδευτικής στήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους και ενίσχυση της ελληνομάθειας Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ): Διάθεση αυξημένων πόρων σε περιοχές της Αττικής με χαμηλούς εκπαιδευτικούς δείκτες και υψηλούς δείκτες φτώχειας Νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια ή ΕΠΑΛ της περιοχής ανοίγουν για εκπαιδευτικές, κοινωνικές και πολιτιστικές δράσεις

Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Το Μείζον Πρόγραμμα της Επιμόρφωσης αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς, όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων/2010-13 Ενίσχυση της επαγγελματικής τους ταυτότητας /δυναμική, συγκροτημένη και συντονισμένη εκκίνηση για το Νέο Σχολείο

Αξιολόγηση 2010-12/Πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης Σχολικής Μονάδας, διοικητικών και εκπαιδευτικών δομών Εθελοντική συμμετοχή 560 σχολείων & δομών/τεκμηρίωση προγραμματισμού, ανάπτυξη συνεργατικότητας, συλλογικής ευθύνης & κοινωνικής λογοδοσίας Σεπτέμβριος 2011: Γενίκευση αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας 2011: Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης

Εκπαιδευτικός: ο πρωταγωνιστής στο Νέο Σχολείο Ο νόμος 3848 για την παιδεία στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου μεταξύ άλλων προβλέπει: Το πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης, το θεσμό του μέντορα, την αξιολόγηση, την αντικειμενική επιλογή στελεχών με επιτροπές που περνούν από την Βουλή Τους διορισμούς των εκπαιδευτικών με προϋπόθεση την επιτυχία στον ΑΣΕΠ και προσμετρούμενη την προϋπηρεσία Τη συγκρότηση των Συμβουλίων επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης με αναβαθμισμένο κύρος (Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής)

Εκπαιδευτικός: ο πρωταγωνιστής στο Νέο Σχολείο Την επιλογή Στελεχών της Εκπαίδευσης με αντικειμενική, αξιοκρατική και διαφανή διαδικασία και με οργανωμένη, συνέντευξη Εξορθολογισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού με βάση τις ανάγκες του σχολείου και των εκπαιδευτικών Τοποθετήσεις, αποσπάσεις, μεταθέσεις εκπαιδευτικών με βάση σαφή κριτήρια

Επαγγελματικός Προσανατολισμός Έχει ξεκινήσει η ανάπτυξη Διαδικτυακής Διαδραστικής Πύλης Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού για εφήβους με στόχο την: υποστήριξη των μαθητών στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής τους πορείας με ειδικούς επιστήμονες, εκπροσώπους ειδικοτήτων και εργαζομένων ανάδειξη της σημασίας του Προσωπικού Χαρτοφυλακίου (Portofolio) στην επαγγελματική ανάπτυξη Ανανέωση των Βάσεων Δεδομένων του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ) Σύνδεση της Διαδικτυακής Διαδραστικής Πύλης με τις Βάσεις ΠΛΟΗΓΟΣ και ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ για την έγκυρη, αποτελεσματική και επικαιροποιημένη πληροφόρηση. http://ploigos.ekep.gr, http://ichnilatis.ekep.gr

Σχολικές μονάδες – αριθμητικά στοιχεία Σχολικές Μονάδες Μόνιμοι Εκπαιδευτικοί Μαθητές Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 12.427 91.210 744.426 Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 3.946 99.061 657.960

Διοίκηση της Εκπαίδευσης Οργάνωση - Διοίκηση βασισμένη σε στόχους και αποτελέσματα Εξορθολογισμός μέσων, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, αξιοποίηση νέας γνώσης Αποκέντρωση αρμοδιοτήτων

Βασικά χαρακτηριστικά διοικητικής αναδιάρθρωσης Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός των διοικητικών δομών της εκπαίδευσης Ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας Περιορισμός των επιπέδων διοίκησης /Συγχώνευση και κατάργηση δομών Συντονισμός & αναβάθμιση των δομών στήριξης της εκπαιδευτικής πράξης Ενίσχυση του επιτελικού και εποπτικού ρόλου του υπουργείου. Το υπουργείο από κεντρικός διεκπεραιωτής όλων των θεμάτων γίνεται κέντρο επιτελικού σχεδιασμού για την εκπαίδευση

Αναδιάρθρωση των Δομών Υποστήριξης του Υπουργείου Αναδιάρθρωση των Δομών Υποστήριξης του Παιδαγωγικού, Εκπαιδευτικού, Πολιτιστικού, Ψηφιακού και Εκδοτικού Σχεδιασμού του ΥΠΔΒΜΘ με στόχο τον διαρκή εκσυγχρονισμό και την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασία Ίδρυση δύο πυλώνων επιστημονικής υποστήριξης του υπουργείου: το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, για το Παιδαγωγικό και Εκπαιδευτικό Έργο, και το Ινστιτούτο για την υποστήριξη της Ψηφιακής Πολιτικής και Εκδόσεων για την Εκπαίδευση

Τι Πανεπιστήμιο & ΤΕΙ θέλουμε Το δημόσιο Πανεπιστήμιο και το δημόσιο ΤΕΙ πρέπει να έχουν ακαδημαϊκό κύρος και να απολαμβάνουν τον κοινωνικό σεβασμό. Ζητούμενα που επιτυγχάνονται με ενισχυμένη την αυτοδιοίκηση, με αξιολόγηση και λογοδοσία. Με νέα ηγεσία και νέα σχέση εμπιστοσύνης με την πολιτεία και την κοινωνία. Με νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών ώστε να παρέχουν πτυχία με αξία. Με ενισχυμένο τον διεθνή τους χαρακτήρα και με καθοριστική συμβολή στην εμπέδωση ενός νέου αναπτυξιακού προτύπου για τη χώρα, το οποίο θα βασίζεται στη γνώση, στην καινοτομία και στην ποιότητα. Όμως η σημερινή οικονομική κρίση δεν είναι ανεξάρτητη από την κρίση αξιών που βιώνει η κοινωνία μας. Θέλουμε ταυτόχρονα δημόσιο Πανεπιστήμιο και δημόσιο ΤΕΙ που θα υπερασπίζονται αξίες και θα λειτουργούν ως πνευματικοί φάροι πολιτισμού και δημοκρατίας. Με ρόλο και λόγο στην αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων του 21ου αιώνα ώστε να καταστεί βιώσιμο το συλλογικό μας μέλλον. Με διαρκή μέριμνα να διαμορφώσουν όχι μόνο υψηλά καταρτισμένους επιστήμονες αλλά και πολίτες ενεργούς, για να συνεισφέρουν στην επίτευξη μιας καλύτερης και δικαιότερης κοινωνίας.

Υπάρχουσα πληθυσμιακή κατάσταση  ΕΙΔΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΙ ΥΠ. ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ ΣΥΝΟΛΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ 24 274 477 (211.409)1 369.219 43.347 36.469 449.035 ΤΕΙ 16 212 22 (117.991)1 239.682 ΣΥΝΟΛΟ  40  486  499 (329.400)1 608.901 688.717 1 τακτικοί φοιτητές < ν   Αριθμός αποφοίτων Ανώτατης Εκπαίδευσης ανά 1000 κατοίκους (ηλικιακή ομάδα 20-29 και 25-34) ISCED 5 και 6 (ηλ. ομάδα 20-29) ISCED 6 μόνο (ηλ. ομάδα 25-34) 2000 2007 EU-27 43 59 1.1 1.3 Ελλάδα - 40 1.6

Νομικό καθεστώς – Σύστημα Διακυβέρνησης Υπουργείο Βουλή Σ.Α.Π.Ε. Σ.Α.Τ.Ε. Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. Πρύτανης, Σύγκλητος Πρόεδρος, Συμβούλιο ΤΕΙ Άρθρο 16 § 5 του Συντάγματος Νόμο Πλαίσιο του 1982 με τις κατά καιρούς αναθεωρήσεις και αλλαγές

Υλοποίηση Δράσεων Ψηφιακές Ηλεκτρονικό σύστημα διανομής συγγραμμάτων ΕΥΔΟΞΟΣ Ηλεκτρονική Υπηρεσία Διαχείρισης Μετεγγραφών Ενίσχυση των κεντρικών υποδομών διοίκησης (e-university) με απώτερο στόχο τη συγκέντρωση των στοιχείων λειτουργίας των ΑΕΙ και δημοσιοποίησή τους Ενίσχυση των Ψηφιακών Υπηρεσιών των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αύξηση του διαθέσιμου ελληνικού επιστημονικού περιεχομένου στο διαδίκτυο Εξασφάλιση των πηγών χρηματοδότησης για την πρόσβαση στα διεθνή ηλεκτρονικά περιοδικά (Heal-Link) για την επόμενη τριετία Αξιολόγηση - Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.) Περισσότερα από 180 τμήματα έχουν ολοκληρώσει την εσωτερική αξιολόγηση και τουλάχιστον 35 την εξωτερική αξιολόγηση

Βασικοί άξονες αλλαγών Διοίκηση, Οργάνωση και Λειτουργία: νέα ταυτότητα με νέα ηγεσία και ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ, νέα σχέση εμπιστοσύνης με την πολιτεία και την κοινωνία, με λογοδοσία, ουσιαστική ευθύνη και αξιολόγηση Εκπαίδευση και Έρευνα: πτυχία με αντίκρισμα, νέα οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότητα, την αριστεία και την καινοτομία Διεθνοποίηση και Εξωστρέφεια: ενίσχυση του διεθνούς χαρακτήρα και της διεθνούς παρουσίας των Ιδρυμάτων, με άμεση σύνδεση με το νέο πρότυπο ανάπτυξης της χώρας, ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική για τη διεθνοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης

Βασικές Αρχές η ουσιαστική αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων η θεσμικά κατοχυρωμένη κοινωνική λογοδοσία και διαφάνεια η ενίσχυση της διαδικασίας αξιολόγησης και η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της στο νέο μοντέλο χρηματοδότησης η δημιουργία πολυεπίπεδων δομών εξωστρέφειας σε τοπικό και εθνικό περιβάλλον δράσης η έμφαση στη διεθνοποίηση της λειτουργίας των Ιδρυμάτων προς την κατεύθυνση της μετατροπής τους από απλούς καταναλωτές σε ισχυρούς παραγωγούς γνώσης και εκπαίδευσης (ακόμα μια πτυχή της εξωστρέφειας) η σύνδεσή τους με την κοινωνία και την οικονομία και η ανταπόκρισή τους στις μεγάλες κοινωνικές αλλαγές που επιφέρει η παγκοσμιοποίηση η αριστεία, η καινοτομία, με κοινωνική και οικονομική κεφαλαιοποίηση

Διακυβέρνηση Ευρωπαϊκή εμπειρία Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, το ρόλο του Εκτελεστικού διευθυντή αναλαμβάνει ο Πρύτανης ή ο Πρόεδρος ή ο Διευθυντής Σχολής Σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, το ρόλο του Ακαδημαϊκού Οργάνου ή/και Λήψης Αποφάσεων, αναλαμβάνει η Σύγκλητος, ή το Ακαδημαϊκό/Επιστημονικό/Γενικό Συμβούλιο Σε 26 χώρες υπάρχει τουλάχιστον ακόμα ένα επίπεδο διοίκησης, από ένα όργανο, το οποίο έχει ρόλο είτε λήψης αποφάσεων, είτε συμβουλευτικό ή και εποπτικό Στην Ελλάδα (μια από τις 4 χώρες που δεν ακολουθούν την πρακτική των άλλων 26) το υφιστάμενο μοντέλο διοίκησης εξαντλείται στα όργανα του Πρύτανη και της Συγκλήτου (ή Πρόεδρος και Συμβούλιο ΤΕΙ), οι οποίοι ασκούν όλες τις λειτουργίες

Διακυβέρνηση Η νέα στρατηγική στο θέμα της διοίκησης εισάγει την έννοια του Συμβουλίου του Ιδρύματος, το οποίο συνιστά την αναγκαία προϋπόθεση για την ενίσχυση της αυτοδιοίκησης και της διαφάνειας. διασύνδεση των Πανεπιστημίου και ΤΕΙ με την κοινωνία μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από το κράτος προς τα Ιδρύματα ανάδειξη της Σχολής και του προγράμματος σπουδών στους βασικούς φορείς παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών έμπρακτη υποστήριξη της αυτοδιοίκησης και της αυτονομίας εσωτερική διοικητική οργάνωση των Ιδρυμάτων με βάση τις ιδιαιτερότητες τους (εκπαιδευτικό αντικείμενο, ερευνητικό αντικείμενο, γεωγραφικές παράμετροι, στρατηγική στόχευση κ.λπ.)

Χρηματοδότηση Το κράτος είναι ο βασικός φορέας χρηματοδότησης. Όμως, η διαδικασία εκσυγχρονίζεται δίνοντας έμφαση στην απόδοση και την ποιότητα. Οι άξονες του νέου συστήματος χρηματοδότησης είναι οι εξής: Οικονομική αυτοτέλεια μέσω προγραμματικών συμφωνιών-συμβολαίων με το κράτος, με έντονα τα χαρακτηριστικά της ευελιξίας, της αποτελεσματικότητας και της εμπιστοσύνης της Πολιτείας Χρηματοδότηση με βάση το αποτέλεσμα, την ποιότητα, την αξιολόγηση με σαφώς ορισμένα κριτήρια, αλλά και διαφάνεια, λογοδοσία και υλοποίηση κοινά συμφωνημένων στόχων Ένταξη των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ στη γενικότερη περιφερειακή και τοπική στρατηγική για ανάπτυξη

Σπουδές Προπτυχιακό Επίπεδο Σε βασική Ακαδημαϊκή Μονάδα αναδεικνύεται η Σχολή. Τα τμήματα μπορεί να υφίστανται ως μονάδες εκπαίδευσης για την υλοποίηση συγκεκριμένων προγραμμάτων σπουδών. Η Σχολή θα είναι ο φορέας εισαγωγής των φοιτητών, η κατανομή των οποίων, στα επιμέρους προγράμματα σπουδών, προτείνεται να γίνεται μετά από το τέλος του πρώτου ακαδημαϊκού έτους, ανάλογα με την επίδοση και τις προτιμήσεις τους. Δεν αποκλείεται και η αλλαγή προγράμματος σπουδών σε επόμενα έτη. Αναδιάρθρωση του θεσμού της πρακτικής άσκησης. Αναβάθμιση του εξεταστικού συστήματος Μεταπτυχιακό Επίπεδο Θεσμοθετούνται Σχολές Μεταπτυχιακών Σπουδών (απεμπλοκή του Υπουργείου Παιδείας από τη δημιουργία των προγραμμάτων αυτών). Ενθαρρύνεται και χρηματοδοτείται η δημιουργία μεταπτυχιακών προγραμμάτων μέσω συμπράξεων ΑΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων, στα οποία Ερευνητές των Ερευνητικών Κέντρων συμμετέχουν με πλήρη δικαιώματα.

Σπουδές - Εκπαίδευση Κοινές αλλαγές σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο Αναδιοργάνωση και εφαρμογή του χωροταξικού και θεματικού ανασχεδιασμού Έμφαση στο διεπιστημονικό χαρακτήρα των προγραμμάτων σπουδών Σύστημα πιστοποίησης όλων των προγραμμάτων σπουδών Συμμόρφωση προς τους διεθνείς κανόνες ακαδημαϊκής δεοντολογίας Χρηματοδότηση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, με διεθνή χαρακτήρα και εμβέλεια Προσφορά προγραμμάτων όχι μόνο στην ελληνική γλώσσα, προκειμένου να γίνουν ελκυστικά σε φοιτητές και προσωπικό από άλλες χώρες (ενίσχυση της κινητικότητας)

Σπουδές - Εκπαίδευση Κοινές αλλαγές σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο Χρηματοδότηση κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων με κορυφαία Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα του εξωτερικού σε τομείς στους οποίους η Ελλάδα διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα Ολοκληρωμένη πολιτική ψηφιακού επιστημονικού περιεχομένου ανοιχτής πρόσβασης (Βιβλιοθήκες, e-class, Ψηφιακό Σύγγραμμα κ.α.) Παροχή οικονομικής υποστήριξης και διευκόλυνσης στους φοιτητές σε συνεργασία με την Πολιτεία (με τη μορφή δανείων, υποτροφιών κ.τ.λ.) Παροχή πρόσβασης σε όλες τις παρεχόμενες από το Ίδρυμα υπηρεσίες με την καθιέρωση και χρήση της ηλεκτρονικής φοιτητικής κάρτας

Έρευνα και Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση Συντονισμός και συνεργασία των ερευνητικών δραστηριοτήτων μεταξύ των Πανεπιστημίων και των Ερευνητικών Κέντρων σε περιφερειακό επίπεδο Οργάνωση Κέντρων Αριστείας με τη συνεργασία Ιδρυμάτων Υποστήριξη της καινοτόμου από τα ανώτατα ιδρύματα μέσα από εκμετάλλευση πατεντών και καινοτόμων προγραμμάτων πανεπιστημιακών εργαστηρίων Η χρηματοδότηση της έρευνας θα γίνεται με βάση 2 στρατηγικούς πυλώνες: α) χρηματοδότηση με βάση εθνικές στρατηγικές (π.χ. πράσινη ανάπτυξη) και β) χρηματοδότηση με αποκλειστικό στόχο την αριστεία Η αξιολόγηση των ερευνητικών προτάσεων θα γίνεται από διεθνείς πίνακες αξιολογητών Δημιουργία Εθνικού Κέντρου για την κατοχύρωση διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας Συνεχιζόμενη εκπαίδευση Τα προγράμματα Διά Βίου Μάθησης θα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο των πανεπιστημιακών σπουδών και μέσο σύνδεσής τους με τις τοπικές κοινωνίες Θεσμοθετούνται προγράμματα σπουδών εξ αποστάσεως

Διεθνοποίηση Ενίσχυση διεθνών προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών που θα προσελκύουν και ξένους φοιτητές Προσφορά μεταπτυχιακών προγραμμάτων και σε ξένη γλώσσα Η εκλογή των καθηγητών θα γίνεται από διεθνούς σύνθεσης εκλεκτορικά σώματα. Δυνατότητα εκλογής και αλλοδαπών ως μελών ΔΕΠ Δυνατότητα ταυτόχρονης κατοχής θέσης ΔΕΠ σε ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια (dual appointments) Δυνατότητα -με βάση τις προδιαγραφές που θέτει κάθε Πανεπιστήμιο- ίδρυσης ακαδημαϊκών εδρών ΔΕΠ με χορηγία

Διεθνοποίηση Ενθάρρυνση της ίδρυσης παραρτημάτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων σε άλλες χώρες Υιοθέτηση και εφαρμογή του εθνικού πλαισίου προσόντων (NQF) κατά τα πρότυπα του αντίστοιχου ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων Καθολική υιοθέτηση και εφαρμογή του ευρωπαϊκού συστήματος ECTS με βάση τις διδακτικές μονάδες Σύνδεση των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών με διεθνείς βάσεις δεδομένων του εξωτερικού Συστηματική προώθηση των ελληνικών Πανεπιστήμιων και ΤΕΙ στο εξωτερικό σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού

Στήριξη και προώθηση της ελληνικής γλώσσας Προώθηση, υποστήριξη και προβολή της ελληνικής γλώσσας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ενέργειες που αφορούν: τα σχολεία της Ελλάδας και των αποδήμων σε όλο τον κόσμο τις έδρες της Ελληνικής Γλώσσας στο εξωτερικό την αξιοποίηση του διαδικτύου και της ψηφιακής τεχνολογίας τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως ξένης γλώσσας στους μετανάστες και σε όσους ενδιαφέρονται για την ελληνική γλώσσα ανά τον κόσμο το Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας την έρευνα της ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας καθώς και της γλωσσικής αγωγής και πολιτικής

Ινστιτούτο «Λόγος» Ένας οργανισμός στα πρότυπα των αντίστοιχων διεθνών παραδειγμάτων (Goethe, Cervantes, British Council) που θα υποστηρίζει την ελληνική γνώση και την ελληνοφωνία είτε ως πρώτη είτε ως δεύτερη γλώσσα Το Ινστιτούτο «Λόγος», θα βρίσκεται στον πυρήνα ενός νέου εθνικού δικτύου, με αφετηρία τα 400 σημεία, όπου διδάσκεται η ελληνική γλώσσα σήμερα στο κόσμο

Εθνική Πολιτική Βιβλιοθηκών και Αρχείων Στόχος είναι η διαμόρφωση μια Σύγχρονης Εθνικής Πολιτικής Βιβλιοθηκών και Αρχείων που θα αποβλέπει: Στην ανάπτυξη των Βιβλιακών, Αρχειακών και Ψηφιακών συλλογών με γνώμονα τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των πολιτών, των ερευνητών και των μαθητών Στην μετατροπή των Βιβλιοθηκών και των Αρχείων σε ενεργά συστατικά της Εκπαίδευσης, της Έρευνας, της Διά Βίου Μάθησης και της πολιτιστικής δημιουργίας Στην υποστήριξη μέσω των Βιβλιοθηκών της ένταξης των πολιτών στις διαδικασίες και τα μέσα της Κοινωνίας της Πληροφορίας

Εθνική Πολιτική Βιβλιοθηκών και Αρχείων Η πολιτική μας για τις Βιβλιοθήκες και τα Αρχεία θα στηρίζεται στις αρχές της συνεργασίας και της αποκέντρωσης με τη λειτουργία όμως επιτελικών και ουσιαστικών μηχανισμών διαχείρισης και χάραξης πολιτικής Για τη διαμόρφωση την σύγχρονη πολιτική Βιβλιοθηκών και Αρχείων διοργανώνεται, η Εθνική Συνδιάσκεψη (27-28 Ιανουαρίου) υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας

Πολιτική για τη Διά Βίου Μάθηση Ιανουάριος 2010: τέθηκαν οι βάσεις μιας νέας στρατηγικής για την ανάπτυξη της Διά Βίου Μάθησης στη χώρα μας, με την έναρξη δημόσιας διαβούλευσης για τη ΔΒΜ Κοινή παραδοχή: η Διά Βίου Μάθηση αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία που διαθέτουμε για την έξοδο από τη σημερινή κρίση Στόχος: η πολυεπίπεδη ανάπτυξή της Εργαλεία για την ανάπτυξή της: Νομοθετικά Διοικητικά Οικονομικά

Νομοθετικά εργαλεία Σεπτέμβριος 2010: με το νέο Νόμο ορίζεται η νέα στρατηγική για την ανάπτυξη της Διά Βίου Μάθησης στη χώρα μας Δεκέμβριος 2010: Σύνοδος της Διά Βίου Μάθησης και σύνδεση με την απασχόληση

Διοικητικά εργαλεία Νέα διοικητική αρχιτεκτονική του συστήματος: εκχώρηση διευρυμένων αρμοδιοτήτων για το σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων Διά Βίου Μάθησης, συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού στις Περιφέρειες και στους Δήμους δημιουργία συλλογικών οργάνων με ευρεία συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων πρόβλεψη ισχυρών επιτελικών φορέων με διακριτές αρμοδιότητες

Οικονομικά εργαλεία Εκπόνηση Εθνικού Προγράμματος Διά Βίου Μάθησης Το ΕΠ ΔΒΜ αποτελεί το βασικό εργαλείο προγραμματισμού και συντονισμού της εθνικής πολιτικής για τη Διά Βίου Μάθηση σε βάθος τετραετίας Η εθνική πολιτική για τη Διά Βίου Μάθηση συμπεριλαμβάνει όλα τα υπουργεία, καλύπτει όλους τους χώρους, από τον αγροτικό τομέα μέχρι τη δημόσια διοίκηση και αφορά επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας από εθνικούς πόρους και συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων – Όποια κι αν είναι η αφετηρία, δεν υπάρχουν τερματικοί σταθμοί στη μάθηση Αναγνώριση των προσόντων που αποκτούν οι εκπαιδευόμενοι κάθε ηλικίας και κάθε κατηγορίας μέσα από ποικίλες διαδρομές Διά Βίου Μάθησης, με διαφανή τρόπο/ Ν. 3678/2010. Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων υποστηρίζει τη γνώση, την επαγγελματική και κοινωνική εξέλιξη και θα επιτρέψει την κινητικότητα τόσο σε γεωγραφικό, σε εκπαιδευτικό και επαγγελματικό επίπεδο Αποτελεί μια ευκαιρία να μπει τάξη στο άναρχο πεδίο των κάθε είδους βεβαιώσεων και πιστοποιητικών και να διασφαλιστούν τα προσόντα των πολιτών

Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (ΚΕ.Μ.Ε.) Τι ίσχυε: Με το ν.3696/2008 προσδιορίστηκαν για πρώτη φορά οι όροι ίδρυσης και λειτουργίας κολλεγίων Οι πρώτες άδειες λειτουργίας δόθηκαν λίγο πριν τις εκλογές του Οκτωβρίου του 2009, σε 40 κολλέγια Οι άδειες αυτές δόθηκαν χωρίς να γίνει ουσιαστική αξιολόγηση και έλεγχος των σχετικών φακέλων Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε και η υπ’ αριθ. 416/2009 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους

Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (ΚΕ.Μ.Ε.) Οκτώβριος 2009 έως σήμερα: Από τον πρώτο μήνα ανάληψης της εξουσίας, το υπουργείο προέβη σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αποκατασταθεί η αδειοδότηση των ΚΕ.Μ.Ε. με κριτήρια την αξιοκρατία και τη διαφάνεια Τροποποιήθηκε ο ν.3696/2008 με το αρ.45 του ν.3848/2010, προκειμένου να καταστεί συμβατός με το ευρωπαϊκό δίκαιο και έτσι απεφεύχθη το επαπειλούμενο από την Ε.Ε. πρόστιμο Μετονομάστηκαν τα κολλέγια σε Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (ΚΕ.Μ.Ε.), προκειμένου να αποδοθεί με ακρίβεια το είδος των υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης που παρέχονται από αυτά Θεσπίστηκαν νέοι όροι και διαδικασίες αδειοδότησης των ΚΕ.Μ.Ε., η αξιολόγηση των οποίων ανατέθηκε στο Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης

Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (ΚΕ.Μ.Ε.) Κινητοποιήθηκαν οι μηχανισμοί επιβολής κυρώσεων για παραβάσεις του νόμου (π.χ. παράνομες πινακίδες, σφράγιση όσων ΚΕ.Μ.Ε. λειτουργούσαν χωρίς άδεια) βάσει του νέου σαφούς νομοθετικού πλαισίου Συμπληρώθηκε το ελλιπές νομοθετικό πλαίσιο που καθόριζε την αδειοδότηση των εργαστηρίων ελευθέρων σπουδών (Ε.Ε.Σ.) Τέλος, όλες οι ενέργειες έγιναν χωρίς διατάραξη του σπουδαστικού έτους, μέσα στις νόμιμες προθεσμίες, σε συνεννόηση με την Ε.Ε. και διαβούλευση με τους ενδιαφερομένους Ολοκληρώθηκε η αδειοδότηση με διαφανείς διαδικασίες