Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών Αρχικά είχε δοθεί οδηγία στους γονείς να αγνοούν τον τραυλισμό Ανέφεραν ότι ο τραυλισμός ερχόταν κι έφευγε Πότε πότε πότε θα φύγουμε; Τη στιγμή της παραπομπής ο τραυλισμός είχε επιδεινωθεί Περισσότερη ένταση στον ήχο που το παιδί παρουσίαζε δυσρυθμία και κάποιες φορές έκλεινε και τα μάτια καθώς προσπαθούσε να παράγει τη λέξη Ο παππούς του από την πλευρά του πατέρα του, είχε σοβαρό τραυλισμό και δε μιλούσε ποτέ πολύ, σύμφωνα με τους γονείς.
Αξιολόγηση Τραύλισε στο 10% των όσων είπε Κοπιώδης ομιλία Τρεις φορές έκλεισε σφιχτά τα μάτια Ο τραυλισμός του τραβούσε την προσοχή
Θεραπεία Συμβουλευτική γονέων – κπ μπορεί να παρευρίσκεται και στον θεραπευτικό χώρο Χαλαρωτικές ασκήσεις Επίγνωση από το παιδί πότε η ομιλία είναι ρέουσα κ πότε όχι Αργός ρυθμός ομιλίας Επιμήκυνση φωνηέντων Ήπια έναρξη φώνησης Αναγνώριση λαθών στην ομιλία του θεραπευτή (σηκώνοντας το χέρι) με επιβράβευση (να παίξει με ένα παιχνίδι – και καθώς δίνουμε το παιχνίδι λέμε το όνομά του αργά, επιμήκυνση φωνηέντων, ήπια έναρξη φώνησης κ μετά το επαναλαμβάνει το παιδί με τον ίδιο τρόπο) Μεμονωμένες λέξεις-φράσεις-προτάσεις-μεγαλύτερες προτάσεις-μιλάμε για παιχνίδια και εικόνες-σε συζήτηση μ’ εμάς κ μετά με τη μαμά του Scoreboard – 1 πόντος για το παιδί εάν χρησιμοποιούσε τον καινούριο τρόπο ομιλίας και 1 για τον θεραπευτή εάν τον ξεχνούσε Καθημερινά 30 λεπτά στο σπίτι ο καινούριος τρόπος ομιλίας με τους ίδιους τρόπους που χρησιμοποιούνταν κ στη θεραπεία Μετά το τέλος της θεραπείας επαναξιολόγηση μετά από 6 μήνες και μετά ύστερα από 12 μήνες
Μελέτη περίπτωσης 2 Άντρας 35 ετών Τραυλίζει από την ηλικία των 5 ετών Έχει κάνει λογοθεραπεία στο παρελθόν, πρώτα στο δημοτικό σχολείο και μετά στο πανεπιστήμιο Είχε αναπτύξει συμπεριφορές αποφυγής (έβρισκε συνώνυμα, εεε) ΕΔΏ ΘΑ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ
ΘΕΡΑΠΕΙΑ 2 στόχοι Αποδοχή του τραυλισμού (μείωση αποφυγών-να μην αποφεύγει τη λέξη-να την λέει κι ας τραυλίζει, όταν μιλάμε ανοιχτά για τον τραυλισμό, τον μελετούμε, μιλάμε γι’ αυτό, χρησιμοποιούμε εθελοντικό τραυλισμό, μειώνουμε το άγχος, επισκέψεις σε κοντινά μαγαζιά, του ζητάμε να μιλήσει για τον τραυλισμό του στους φίλους και στην οικογένειά του οι οποίοι απόφευγαν να μιλήσουν γι’ αυτό το θέμα) – τον αντιμετωπίζουμε ως ένα άτομο που δε θα ξεπεράσει τον τραυλισμό του Παρατηρούμε πως παράγονται οι ήχοι, κ τι συμβαίνει όταν τραυλίζει, πως και που το στόμα περιορίζει τη ροή του αέρα, ελάττωση της σωματικής και συναισθηματικής αντίδρασης)