Μαυρή Ηρώ-Ουρανία Μπακογιάννη Βασιλική Οικονομοπούλου Ελένη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η διακίνηση κεφαλαίων από ευρωπαϊκά εταιρικά σχήματα & οι μηχανισμοί διαφάνειας των τραπεζών Αλεξία Κ. Κουκκουλλή Δικηγόρος - Εταίρος.
Advertisements

1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Σεμινάριο για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες.
Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
Βασική πολιτική μικροοικονομία Μάνθος Ντελής. Ελεύθερη αγορά  Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγάλο βάρος στη σπουδαιότητα της έννοιας ελεύθερη αγορά.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ – ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ
Ελέυθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου
Από τους μαθητές της Ε΄ τάξης Ζώη Αραδιπιώτη Άρη Αριστέιδου.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ Ο.Ε. ΣΕ Α.Ε.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ: ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ.
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
ΠΑΝΑΠΑΚΙΔΟΥ ΑΝΝΑ ΣΟΥΣΜΑΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ ΙΙ Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
2 ο ΜΑΘΗΜΑ Ο γάμος και το σύμφωνο συμβιώσεως στο πεδίο του ιδιωτικού διεθνούς δικαίου.
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΟΚΟΥΡΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΜΑΪΟΣ 2015
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Νομικής Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο Καθηγητής Χαράλαμπος Π. Παμπούκης.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ ΙΙ Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ Διδάσκων: Σταγιάννης Απόστολος Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ - ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ - ΣΤΑΓΙΑΝΝΗΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
Σχέσεις δικαίου ΕΕ και εθνικών δικαίων. Σχέσεις εξελισσόμενες Η ΕΕ εξελίσσεται διαρκώς. Νέες αρμοδιότητες και νέα όργανα. Παράλληλα, νέα έννοια ήδη υφιστάμενων.
Η ΚοινΗ ΕμπορικΗ ΠολιτικΗ τηΣ ΕΕ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ελευθερία Θρησκευτικής Συνείδησης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (ΝΟΜΟΙ ROLLAND) Πρόκειται για κανόνες που διέπουν τη δημόσια υπηρεσία, οι οποίοι.
NΟΜΟΣ– ΠΛΑΙΣΙΟ 3979/ ΓΙΑ ΤΗΝ
Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς.
Οι χώρες της Ε.Ε..
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (ΝΟΜΟΙ ROLLAND) Πρόκειται για κανόνες που διέπουν τη δημόσια υπηρεσία, οι οποίοι.
2. Το οικονομικό σύνταγμα της Ελλάδας
Ευαγγελία Μαρία Θωμά, Πρωτοδίκης – Υποψήφια ΔΝ
7.4. Ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων
Α. Νόμος της κινητικότητας ή προσαρμογής
Διαγωνισμός EUROSCOLA 2015
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
7.2. Ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΈΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
7. Οικονομικές ελευθερίες
7.3. Ελεύθερη κυκλοφορία προϊόντων
Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο
Πηγές του διοικητικού δικαίου -Γενικές αρχές
ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ-ΛΙΖΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
Ανθρώπινα δικαιώματα.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το Δίκαιο.
ΦΟΡΕΙΣ Κ.Α.Λ.Ο. ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΠΟΠΗ ΣΟΥΡΜΑΪΔΟΥ
Προσφυγή κατά παραλείψεως
Προκλήσεις για τις εισηγμένες εταιρείες: οι βραχυπρόθεσμες εξελίξεις στο εταιρικό δίκαιο των εισηγμένων εταιρειών Αθανάσιος Στ, Κουλορίδας Λέκτορας Δικαίου.
Παντείου Πανεπιστημίου
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΞΑΓΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ
Γενική Θεώρηση των πολιτικών της ΕΕ: Κοινωνική αγορά;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Φορολογικη Ι τιμολόγιο πώλησης
Οριζόντιες αντι-ανταγωνιστικές συμπράξεις (εναρμονισμένη πρακτική)
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ν. 1796/1988 Σύσταση Οργαν. Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων κλπ
Ιωάννης Ε. Μπιμπλής, Δικηγόρος
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαυρή Ηρώ-Ουρανία Μπακογιάννη Βασιλική Οικονομοπούλου Ελένη Τα νομικά πρόσωπα ως φορείς ελεύθερης κυκλοφορίας στην εσωτερική αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης Μαυρή Ηρώ-Ουρανία Μπακογιάννη Βασιλική Οικονομοπούλου Ελένη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. Εισαγωγή (εσωτερική αγορά και αρχές, έννοια νομικού προσώπου) 2. Έννοια και ελευθερίες νομικών προσώπων στην εσωτερική αγορά 3. Ελευθερία εγκατάστασης 3.1. άρθρο 49 ΣΛΕΕ (περιεχόμενο, προϋποθέσεις, νομολογία) 3.2. άρθρο 54 ΣΛΕΕ (περιεχόμενο, προϋποθέσεις, νομολογία) 4. Ελευθερία Παροχής Υπηρεσιών Νομικών Προσώπων (έννοια, νομολογία)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Εσωτερική αγορά: χώρος χωρίς οικονομικά σύνορα, όπου εξασφαλίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία όλων των συντελεστών της παραγωγής (προσώπων, κεφαλαίων, υπηρεσιών, εμπορευμάτων). Αρχές εσωτερικής αγοράς α) αρχή της ίσης μεταχείρισης β) αρχής της αμοιβαίας αναγνώρισης (υπόθεση Cassis de Dijon) Ελευθερία κυκλοφορίας προσώπων (άρθρα 49-59 ΣΛΕΕ) α) Ελευθερία κυκλοφορίας εργαζομένων β) Ελευθερία εγκατάστασης γ) Ελευθερία παροχής υπηρεσιών

ΈΝΝΟΙΑ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Εθνική Νομοθεσία Ιδιωτικού Δικαίου (ΑΚ, Εμπορικός Κώδικας) Δημοσίου Δικαίου Ενωσιακή Νομοθεσία Άρθρο 54, ΣΛΕΕ «Ως εταιρείες νοούνται οι εταιρείες αστικού ή εμπορικού δικαίου, συμπεριλαμβανομένων των συνεταιρισμών, και των άλλων νομικών προσώπων δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, με εξαίρεση εκείνων που δεν επιδιώκουν κερδοσκοπικό σκοπό».

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (άρθρο 49, ΣΛΕΕ) Φορείς: φυσικά και νομικά πρόσωπα Περιεχόμενο: Ελέυθερη εγκατάσταση φυσικών προσώπων και ελεύθερη σύσταση και δραστηριοποίηση εταιριών στο έδαφος άλλου κράτους μέλους Προϋποθέσεις: Α. Άσκηση οικονομικής δραστηριότητας Β. Μόνιμος χαρακτήρας της οικονομικής δραστηριότητας (χρονικό/γεωγραφικό κριτήριο) Γ. Διασυνοριακό στοιχείο (στοιχείο αλλοδαπότητας) Μορφές εγκατάστασης: Α. Κύρια Β. Δευτερεύουσα (πρακτορεία, υποκαταστήματα, θυγατρικές) Γ. Απόκτηση ποσοστού μετοχών σε κεφάλαια αλλοδαπής εταιρίας

ΥΠΟΘΕΣΗ 270/83, Επιτροπή κατά Γαλλίας Το ΔΕΚ, επί της προσφυγής, απεφάνθη ότι: Η φορολογική πολιτική της Γαλλίας αποτελούσε διάκριση και περιορισμό στην ελευθερία εγκατάστασης, επιτρέποντας το πλεονέκτημα μόνο στις εθνικές εταιρίες και όχι στις αλλοδαπές που έχουν καταστατική έδρα σε άλλο κράτος. ΑΡΑ η Γαλλία παρέβη την υποχρέωση που απορρέει από το άρθρο 52. (άμεση διάκριση–περιορισμός της ελευθερίας εγκατάστασης) ΥΠΟΘΕΣΗ C-330/91,INLAND REVENUE COMMISSIONERS Το ΔΕΚ, επί του προδικαστικού ερωτήματος, έκρινε ότι τα άρθρα 52 και 58 της Συνθήκης της ΕΟΚ, δεν επιτρέπουν σε νομοθεσία κράτους μέλους να αναζητά την προσαύξηση των φόρων που έχουν καταβάλλει οι εταιρίες με έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο και να μην παρέχει την ίδια δυνατότητα σε εταιρία που έχει την καταστατική της έδρα σε άλλο κράτος, διότι ουσιαστικά πλήττει μόνο τις αλλοδαπές εταιρίες. (άμεση διάκριση)

Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ (άρθρο 54,ΣΛΕΕ) Προϋποθέσεις εφαρμογής Νόμιμη σύσταση σε κράτος μέλος/ Ικανότητα δικαίου Κερδοσκοπικός σκοπός Σύνδεση με κράτος μέλος (ιθαγένεια) Θεωρίες περί ιθαγένειας νομικού προσώπου Θεωρία ίδρυσης (δίκαιο του κράτους ίδρυσης) Θεωρία πραγματικής έδρας (λύση και επανίδρυση στο κράτος υποδόχής)

ΥΠΟΘΕΣΗ 81/87 DAILY MAIL Επί του προδικαστικού ερωτήματος, το ΔΕΚ έκρινε ότι: η Συνθήκη θεωρεί τις διαφορές μεταξύ των εθνικών νομοθεσιών που αφορούν το απαιτούμενο από τις εταιρίες συνδετικό στοιχείο καθώς και τη δυνατότητα και, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα αυτή, τον τρόπο μεταφοράς της έδρας - καταστατικής ή πραγματικής - μιας εταιρίας εθνικού δικαίου από ένα κράτος μέλος σε άλλο ως προβλήματα που δεν έχουν επιλυθεί από τις διατάξεις περί δικαιώματος εγκαταστάσεως, αλλά πρέπει να λυθούν στο μέλλον νομοθετικά ή συμβατικά. Υπό τις συνθήκες αυτές, τα άρθρα 52 και 58 της Συνθήκης δεν μπορούν να ερμηνεύονται υπό την έννοια ότι παρέχουν στις εταιρίες που έχουν συσταθεί σύμφωνα με το δίκαιο ενός κράτους μέλους το δικαίωμα να μεταφέρουν την κεντρική διοίκηση και το κέντρο ελέγχου τους σε άλλο κράτος μέλος διατηρώντας την ιδιότητά τους ως εταιριών του κράτους μέλους κατά τη νομοθεσία του οποίου έχουν συσταθεί.

Επί του προδικαστικού ερωτήματος, το ΔΕΚ έκρινε ότι: ΥΠΟΘΕΣΗ CENTROS (C-212/1997) Επί του προδικαστικού ερωτήματος, το ΔΕΚ έκρινε ότι: Τα άρθρα 52 και 58 της Συνθήκης εμποδίζουν τα κράτη μέλη να αρνούνται την καταχώρηση υποκαταστήματος εταιρίας συσταθείσας σύμφωνα με τη νομοθεσία άλλου κράτους μέλους, στο οποίο η εταιρία αυτή εδρεύει χωρίς να ασκεί εκεί εμπορικές δραστηριότητες, όταν με το υποκατάστημα αποσκοπείται να παρασχεθεί η δυνατότητα στην εν λόγω εταιρία να ασκήσει το σύνολο των δραστηριοτήτων της εντός του κράτους στο οποίο θα ιδρυθεί το εν λόγω υποκατάστημα. Η επιλογή του λιγότερου αυστηρού νομικου καθεστώτος για την ίδρυση μιας εταιρίας δεν είναι καταχρηστική αλλά σύμφυτη με το δικαίωμα εγκατάστασης που αποσκοπεί στο να επωφελούνται οι εταιρίες από τις ευνοϊκότερες διατάξεις σε άλλο κράτος μελος. Εντούτοις, η ερμηνεία αυτή δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να μπορούν οι αρχές του οικείου κράτους μέλους να λαμβάνουν μέτρα προς πρόληψη ή πάταξη της απάτης.

ΥΠΟΘΕΣΗ UBERSEERING (C-208/00) (05/11/2002) Επί του προδικαστικού ερωτήματος,το ΔΕΚ έκρινε ότι: Η άρνηση κράτους μέλους να αναγνωρίσει την ικανότητα δικαίου εταιρίας συσταθείσας σύμφωνα με το δίκαιο ενός άλλου κράτους μέλους όπου αυτή έχει την καταστατική της έδρα, αποτελεί περιορισμό της ελευθερίας εγκαταστάσεως ασύμβατο, κατ' αρχήν, προς τα άρθρα 43 ΕΚ και 48 ΕΚ. Όταν μια εταιρία συσταθείσα σύμφωνα με τη νομοθεσία κράτους μέλους στο έδαφος του οποίου έχει την καταστατική της έδρα ασκεί την ελευθερία εγκαταστάσεως σε άλλο κράτος μέλος, τα άρθρα 43 ΕΚ και 48 ΕΚ επιβάλλουν στο κράτος αυτό να αναγνωρίζει την ικανότητα δικαίου και, ως εκ τούτου, την ικανότητα διαδίκου που η εν λόγω εταιρία έχει βάσει του δικαίου του κράτους στο οποίο αυτή έχει συσταθεί. ΥΠΟΘΕΣΗ INSPIRE ART(C-167/01, (30/11/2003) Το ΔΕΚ επί του προδικαστικού ερωτήματος έκρινε ότι : Η επιλογή του λιγότερου αυστηρού νομικου καθεστώτος για την ίδρυση μιας εταιρίας δεν είναι καταχρηστική αλλά συμφυής με το δικαίωμα εγκατάστασης που αποσκοπεί στο να επωφελούνται οι εταιρίες από τις ευνοϊκότερες διατάξεις σε άλλο κράτος μελος. Εφόσον μια εταιρία έχει συσταθεί νόμιμα σε ένα κράτος μέλος στο οποίο έχει την καταστατική της έδρας, τότε δικαιούται να μεταφέρει την πραγματική της έδρα στο έδαφος άλλου κράτους μέλους. Άρα, ο ολλανδικός νόμος δεν είναι συμβατός με την ελευθερία εγκατάστασης, διότι αποτελεί περιορισμό της ελευθερίας αυτής και δυσμενής διάκριση σε βάρος των αλλοδαπών εταιριών

ΥΠΟΘΕΣΗ CARTESIO(C-210/06, 16/12/2008) Το ΔΕΚ επι του προδικαστικού ερωτήματος έκρινε ότι : Εταιρία συσταθείσα βάσει εθνικής έννομης τάξης στηρίζει την ύπαρξή της μόνο στην εθνική νομοθεσία που ρυθμίζει τη σύσταση και τη λειτουργία της Οι νομοθεσίες των κρατών μελών ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό και ένα κράτος μέλος έχει την ευχέρεια να προσδιορίζει τόσο το συνδετικό στοιχείο που απαιτείται από μια εταιρία προκειμένου αυτή να μπορεί να θεωρηθεί ως συσταθείσα σύμφωνα με το εθνικό του δίκαιο και δυνάμενη, εκ του λόγου αυτού, να απολαύει του δικαιώματος εγκαταστάσεως όσο και το στοιχείο που απαιτείται για να διατηρηθεί στη συνέχεια η ιδιότητα αυτή )

ΥΠΟΘΕΣΗ SEVIC(C-411/03) 13/12/2005) Το ΔΕΚ επι του προδικαστικού ερωτήματος έκρινε ότι : To πεδίο εφαρμογής του δικαιώματος εγκαταστάσεως καλύπτει κάθε μέτρο που επιτρέπει ή απλά διευκολύνει την πρόσβαση σε κράτος μέλος άλλο από εκείνο της εγκαταστάσεως και την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας εντός αυτού με τις ίδιες προυποθέσεις. Η διαφορετική μεταχείριση στην συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί περιορισμό της ελευθερίας εγκατάστασης ο οποίος δεν επιτρέπεται από τις διατάξεις και το πνεύμα του ενωσιακού δικαίου. Τα κράτη μέλη οφείλουν να σέβονται το δικαίωμα εγκατάστασης των εταιριών σε όποια μορφή και αν εκδηλώνεται. ΥΠΟΘΕΣΗ VALE(C-378/10) 12/07/12) Το ΔΕΚ επι του προδικαστικού ερωτήματος έκρινε ότι : Η άρνηση εγγραφής της διαδόχου εταιρίας στο ουγγρικό εμπορικό μητρώο έρχεται σε σύγκρουση με τα άρθρα 49 και 54 της ΣΛΕΕ διότι το ουγγρικό δίκαιο εισάγει διαφορετική μεταχείριση μεταξύ των εταιριών , διάκριση που βασίζεται δηλαδή ανάλογα με τον εγχώριο η διασυνοριακό χαρακτήρα της μετατροπής.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Στην έννοια της υπηρεσίας εντάσσεται σύμφωνα με το άρθρο 60 παρ. 1 ΣυνθΕΚ οποιαδήποτε μορφή δραστηριότητας, εμπορικής, βιομηχανικής, βιοτεχνικής, καθώς και όποιες σχετίζονται με ένα ελεύθερο επάγγελμα Πρόσκαιρος χαρακτήρας, όχι άσκηση σε μόνιμη βάση Η ελευθερία παροχής υπηρεσιών αφορά φυσικά αλλά και νομικά πρόσωπα (άρθρα 56 και 62, ΣΛΕΕ) ΥΠΟΘΕΣΗ ALPINE INVESTMENTS C-384/93 H κανονιστική ρύθμιση κράτους μέλους που απαγορεύει στους εγκατεστημένους στο έδαφός του και παρέχοντες υπηρεσίες να προσεγγίζουν τηλεφωνικώς εγκατεστημένους σε άλλα κράτη μέλη ενδεχόμενους πελάτες, χωρίς αυτοί να το έχουν ζητήσει, με σκοπό να τους προτείνουν την παροχή των υπηρεσιών τους αποτελεί περιορισμό της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών κατά την έννοια του άρθρου 59 της Συνθήκης ΕΟΚ.

ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ 14 Για να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα προτάθηκε η δημιουργία ενός πλαισίου με την εναρμόνιση των εθνικών εταιρικών δικαίων στην εσωτερική αγορά αποσκοπώντας στην προστασία και την προώθηση της ελευθερίας εγκατάστασης. Λόγω της ανάγκης ενός κοινού μηχανισμού για τη μεταφορά της έδρας των εταιριών ανάμεσα στα κράτη μέλη ώστε να μην απαιτείται η επανίδρυση της προτάθηκε το 2004 η εταιρική οδηγία 14 με αυτό το περιεχόμενο. Εντούτοις, παρέμεινε αδρανής για μεγάλο χρονικό διάστημα και τελικά δεν λήφθηκε καμία πρωτοβουλία σε θεσμικό επίπεδο, διότι δεν έχουν αξιολογηθεί επαρκώς οι επιπτώσεις της Οδηγίας για ορισμένες περιπτώσεις, όπως οι διασυνοριακές συγχωνεύσεις.