ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 5 & 6

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Advertisements

Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Ειδικά Θέματα Στατιστικής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ/ΜΕΘΟΔΟΙ
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Κοινωνιολογική Έρευνα
ΠΟΙΟΤΙΚΗ-ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Μπεττίνα Χάιδιτς Τρίτος παράγοντας ΈκθεσηΈκβαση ? Συγχυτικός παράγοντας Τροποποιητικός παράγοντας.
Πηγή: Βιοστατιστική [Β.Γ. Σταυρινός, Δ.Β. Παναγιωτάκος]
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Δρ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΙΟΒΑΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Συγχρονικές μελέτες ή Χρονικής στιγμής
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟ ΘΕΩΡΙΑΣ - ΑΠΛΟ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Δρ. Κουνετάς Η Κωνσταντίνος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΑ ΔΙΑΛΕΞΗ 05 Μαρί-Νοέλ.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Γραμμική Συσχέτιση, Απλή και Πολλαπλή Γραμμική Παλινδρόμηση (Εργαστήριο Σχολής Κοινωνικών Επιστημών)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Πηγή: Βιοστατιστική [Σταυρινός / Παναγιωτάκος] Βιοστατιστική [Τριχόπουλος / Τζώνου / Κατσουγιάννη]
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Αναλυση ποιοτικων δεδομενων
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ερμηνευτική προσέγγιση
Ανάλυση δεδομένων κοινωνικής έρευνας
Μέθοδοι έρευνας της Παιδαγωγικής Επιστήμης θετικές επιστήμες θεωρητικές επιστήμες θετικισμός: ποσοτικός σχεδιασμός 2 επιστημολογικά παραδείγματα από.
Μέθοδος ελαχίστων τετραγώνων – Μεθοδολογία παλινδρόμησης
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΠΣ Τραπεζικής & Χρηματοοικονομικής
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές
Πολυσυγγραμμικότητα Εξειδίκευση
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
Σχέση μεταξύ δυο ποσοτικών μεταβλητών & Μονοπαραγοντική γραμμική εξάρτηση 2017.
Επαγωγική Στατιστική Συσχέτιση – Συντελεστής συσχέτισης Χαράλαμπος Γναρδέλλης Τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Απλή γραμμική παλινδρόμηση
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η: Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Επαγωγική Στατιστική Συσχέτιση – Συντελεστές συσχέτισης Χαράλαμπος Γναρδέλλης Εφαρμογές Πληροφορικής στην Αλιεία και τις Υδατοκαλλιέργειες.
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 5 & 6 4/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 5 & 6 Φιλίππα Χατζησταύρου Μέθοδοι σύγκρισης. Ποιοτική και ποσοτική σύγκριση.

Οντολογια & επιστημολογια στο θετικισμο και μετα-θετικισμο 4/2017 ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Αντικειμενική πραγματικότητα (θετικισμός): ανεξάρτητη των ατόμων Υποκειμενική πραγματικότητα (μετα-θετικισμός): κατασκευή των ατόμων ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ Αντικειμενική γνώση: δεδομένα (hard data), μετρήσεις (ο φυσικός και κοινωνικός κόσμος είναι το ίδιο). Υποκειμενική γνώση: κοινωνική δράση, ερμηνεία και σχετικότητα της αλήθειας (ο κοινωνικός κόσμος είναι διαφορετικός από το φυσικό). Φιλίππα Χατζησταύρου

Μεθοδολογια στο θετικισμο και μετα-θετικισμο 4/2017 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: μελέτη βιβλιογραφίας, δευτερογενών εγγράφων Αντικειμενική γνώση: εντοπισμός των αιτιών, έλεγχος υποθέσεων, συλλογή δεδομένων, στατιστικά, πειραματική παρατήρηση, ποσοτική σύγκριση, ερωτηματολόγια, δομημένες συνεντεύξεις με δρώντες της υπό μελέτης μονάδας ανάλυσης (χώρα, οργανισμός κτλ.). Θετικισμός και αιτιότητα: η σύγκριση στηρίζεται στην επεξεργασία μεταβλητών χωρίς να ερευνάται η σύνδεση τους ή με την εξήγηση της αιτιότητας μεταξύ φαινομένων. Αντικειμενική παρατήρηση φαινομένων, αιτιώδεις συνδέσεις μεταξύ μεταβλητών, συλλογή δεδομένων με στατιστική μορφή, κατηγοριοποιήσεις. Υποκειμενική γνώση: δεδομένα (soft data: σημειώσεις, ημερολόγιο...) ερμηνεία της δράσης ή της μη δράσης, ποιοτικές συνεντεύξεις (ημι- ή ελεύθερες), πολιτισμικό πλαίσιο, ανθρωπολογική ανάλυση, κατανόηση των υποκειμενικών νοημάτων/συμπεριφορών/απόψεων, ανάλυση εγγράφων, ερωτηματολόγια. Μετα-θετικισμός (ερμηνευτική προσέγγιση) και συσχετισμοί: σημασία έχει κυρίως η φύση και ισχύ των συμπερασμάτων, απαγωγή στοιχειώδους μορφής, σημασία στην ένταση των συσχετισμών μεταξύ κοινωνικών φαινόμενων. Φιλίππα Χατζησταύρου

Ποιοτικη συγκριση: λιγεσ περιπτωσεισ (χωρεσ) 4/2017 Δομημένη εστιασμένη σύγκριση: κάνουμε στις μελέτες περίπτωσης με μικρό δείγμα (συνήθως δυαδική ή τριμερή σύγκριση) που επικεντρώνουν στην επισταμένη σύγκριση μιας πτυχής της πολιτικής δίνοντας έμφαση σε προκαθορισμένα γνωρίσματα περιορισμένου αριθμού χωρών. Οι χώρες επιλέγονται με κριτήριο τη διακύμανση της εξαρτημένης μεταβλητής ξεπερνώντας τον εγγενή περιορισμό που υπάρχει στις μελέτες περίπτωσης. Εξετάζεται σε τι διαφέρουν οι τρόποι με τους οποίους απαντούν σε κοινά προβλήματα ή καταλήγουν σε διαφορετικά αποτελέσματα. Π.χ. Τα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης σε ΗΠΑ και Καναδά – Περισσότερη ανάπτυξη προγραμμάτων κοινωνικής ασφάλισης στον Καναδά (σε σχέση με τις ΗΠΑ) λόγω ευδοκίμηση της αριστερής ιδεολογίας και του κρατικού ‘πατερναλισμού’: εξήγηση μιας διαφοράς. Σε αντίθεση με τις μεμονωμένες μελέτες περίπτωσης, στην ποιοτική σύγκριση περιπτώσεων συναντούμε: ευαισθησία στη λεπτομέρεια και στην ιστορία, αναγνώριση ομοιοτήτων και/ή διαφορών, ερμηνεία αντιθέσεων, συσσώρευση ερευνητικών αποτελεσμάτων. Φιλίππα Χατζησταύρου

Ποιοτικη συγκριση: πολλεσ μεταβλητεσ - 1 4/2017 Σχεδιασμός της μέγιστης ομοιότητας (most similar): Στη ποιοτική σύγκριση επιλέγονται χώρες που παρότι διαφέρουν όσον αφορά τον παράγοντα που μελετάται κατά τα άλλα μοιάζουν όσο το δυνατό περισσότερο σχετικά με το μέγεθος τους, την ιστορία, τον πολιτισμό και τους θεσμούς (παρόμοιες χώρες). Στο πλαίσιο αυτό αποκλείουμε ανενδοίαστα τα κοινά στοιχεία από την ερμηνεία που θα δώσουμε για τη συγκεκριμένη διαφορά που μελετάμε. Πολλοί παράγοντες μπορούν να προκύψουν ως πιθανές ερμηνείες της υπό παρατήρηση διαφοράς και συνήθως δεν υπάρχει τελεσίδικος τρόπος να επιλέξουμε κάποιον ανάμεσα τους. Όσο πιο όμοιες οι μονάδες που συγκρίνονται, τόσο πιο εφικτή θα είναι η απομόνωση των παραγόντων που είναι υπεύθυνοι για τις μεταξύ τους διαφορές. Π.χ. Γιατί η Βρετανία πέτυχε μια περισσότερο ειρηνική μετάβαση στη δημοκρατία από τη Γερμανία. Φιλίππα Χατζησταύρου

Ποιοτικη συγκριση: πολλεσ μεταβλητεσ - 2 4/2017 Σχεδιασμός της μέγιστης διαφοράς (most different): Επιδιώκεται να καταδειχθεί η ισχύ μιας σχέσης αποδεικνύοντας την εγκυρότητα της σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Αυτός ο σχεδιασμός βρίσκεται στη βάση πολλών στατιστικών ερευνών. Π.χ. Η εξέλιξη της κοινωνικής και πολιτικής εμπιστοσύνης στις ΗΠΑ και στην Σουηδία που είναι πολύ διαφορετικές δημοκρατίες, υποθέτοντας ότι οι κοινές στάσεις σε αυτές τις χώρες με τις τόσες διαφορές μπορούν να εντοπιστούν και σε άλλες δημοκρατίες. Ελέγχουμε μια σχέση με σκοπό να διαπιστώσουμε το κατά πόσο μπορεί αυτή να εντοπιστεί σε μια σειρά από διαφορετικές χώρες. Αν όντως συμβαίνει αυτό, τότε ενισχύεται η πεποίθηση μας ότι η σχέση αυτή είναι πραγματική, χωρίς αυτό να οφείλεται στο ότι και οι δύο παράγοντες εξαρτώνται από κάποια αδιευκρίνιστη τρίτη μεταβλητή. Π.χ. Αν δείξουμε ότι το πλειοψηφικό εκλογικό σύστημα συνδέεται με δικομματικά συστήματα σε μια ευρεία ομάδα (αρκετά διαφορετικών μεταξύ τους) χωρών, ενισχύεται η πεποίθηση μας ότι η σχέση αυτή όντως ισχύει. Φιλίππα Χατζησταύρου

Ειδη ποσοτικησ συγκρισησ 4/2017 Η ποσοτική σύγκριση ενισχύθηκε λόγω της επιρροής του συμπεριφορισμού. Τρία είδη: 1. Απλή καταμέτρηση περιπτώσεων Π.χ. Πόσα κράτη είναι δημοκρατικά σήμερα στον κόσμο; 2. Ποσοτική σύγκριση κατηγοριών: επεξεργασία με ναι ή όχι, ανάλυση κατηγορικών δεδομένων (categorical data) στη βάση πίνακα συμπτώσεων (cross-tabulation, contingency table) Π.χ. Οι ισλαμικές χώρες τείνουν να είναι λιγότερο δημοκρατικές από τις μη ισλαμικές; 3. Ποσοτική σύγκριση μεταβλητών και στατιστικές συσχετίσεις αυτών (χρήση αριθμητικών τιμών). Π.χ. Όσο υψηλότεροι είναι οι ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης σε μια ισλαμική χώρα, τόσο περισσότερο είναι δημοκρατική. Η ποσοτική σύγκριση τύπου 2 μπορεί να είναι χρήσιμη για να προχωρήσει μετά ο ερευνητής σε ποσοτικής σύγκριση τύπου 3. Φιλίππα Χατζησταύρου

Ποσοτικη συγκριση μεταβλητων και στατιστικη αναλυση (3° ειδοσ) 4/2017 Η στατιστική ανάλυση είναι εγγενώς συγκριτική και στηρίζεται σε μεταβλητές και όχι σε περιπτώσεις. Σκοπός είναι η διερεύνηση της συνδιακύμανσης των μεταβλητών: κατά πόσο η γνώση της επίδοσης μιας χώρας σε μια μεταβλητή (ανεξάρτητη ή ερμηνευτική μεταβλητή, ΑΜ) μας επιτρέπει να προβλέψουμε την επίδοση της σε κάποια άλλη μεταβλητή (εξαρτημένη μεταβλητή, ΕΜ). Π.χ. Όσο υψηλότερο είναι το μορφωτικό επίπεδο των πολιτών μιας κοινωνίας (ΑΜ), τόσο μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή τους στις εκλογές (ΕΜ). Η ΕΜ είναι ο παράγοντας που θέλουμε να ερμηνεύσουμε, ενώ η ΑΜ είναι ο παράγοντας που πιστεύουμε ότι μπορεί να επηρεάσει την ΕΜ. Φιλίππα Χατζησταύρου

Στατιστικη ερευνα και συσχετισεισ μεταβλητων 4/2017 Συντελεστής συσχέτισης (correlation coefficient): συντελεστής που μετρά την ακρίβεια με την οποία μπορούμε να κάνουμε πρόβλεψη με βάση μια στατιστική μεταβλητή για μια άλλη μεταβλητή. Θετική συσχέτιση (positive correlation): συσχέτιση όπου υπάρχει παράλληλη, αυξητική ή φθίνουσα, τάση των μεταβλητών. Αρνητική συσχέτιση (negative correlation): συσχέτιση όπου υπάρχει αντιστρόφως ανάλογη πορεία των μεταβλητών. Π.χ. Οσο μεγαλύτερος ο πληθυσμός μιας χώρας (ΑΜ), τόσο μεγαλύτερος ο αριθμός μελών του κοινοβουλίου (ΕΜ). Ακόμα και αν ένας συσχετισμός μεταβλητών είναι γνήσιος, από μόνος του δεν αποδεικνύει την ύπαρξη σχέσης αιτίου-αιτιατού. Πρέπει να καθορίσουμε τη κατεύθυνση που θα δώσουμε στην αιτιότητα με υποθέσεις που υποστηρίζονται με επιχειρήματα. Φιλίππα Χατζησταύρου

η τεχνικη τησ παλινδρομησησ στη ποσοτικη συγκριση 4/2017 Γραμμή παλινδρόμησης (regression line): η γραμμή της πλησιέστερης στατιστικής προσαρμογής σε ένα διάγραμμα διασποράς. Με τη βοήθεια διαγραμμάτων διασποράς και γραμμών παλινδρόμησης (μέσος όρος μέσω εξίσωσης) μπορούμε να παρουσιάσουμε την πλησιέστερη στατιστική προσαρμογή των περιπτώσεων προς τα αρχικά δεδομένα και να δούμε τι συσχετίσεις, θετικές ή/και αρνητικές, αναδεικνύονται μεταξύ των μεταβλητών (συγκλίνουσες και αποκλίνουσες τιμές/περιπτώσεις). Αποκλίνουσες περιπτώσεις (outliers): οι παρατηρήσεις που απομακρύνονται περισσότερο από την προβλεπόμενη, βάσει της γραμμής παλινδρόμησης, τιμή (παρεκτρεπόμενη τιμή). Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά ανάμεσα στο προβλεπόμενο (βάσει της γραμμής της παλινδρόμησης) και στο πραγματικό μέγεθος ενός συγκεκριμένου κοινοβουλίου, τόσο υπάρχει ανάγκη για ερμηνευτική ανάλυση. Φιλίππα Χατζησταύρου

Το προβλημα τησ εσφαλμενησ συσχετισησ μεταβλητων 4/2017 Εσφαλμένη συσχέτιση (spurious correlation): προκύπτει όταν η ισχυρή σύνδεση ανάμεσα σε δύο μεταβλητές προκύπτει λόγω εξάρτησης τους από μια τρίτη μεταβλητή και όχι γιατί η μία οδηγεί στην άλλη. Το πρόβλημα μπορεί να αποφευχθεί εφόσον περιλάβουμε όλες τις σχετικές μεταβλητές στην ανάλυση, αρκεί να μας είναι γνωστές. Ακόμα και αν ένας συσχετισμός ενέχει πάντα τον κίνδυνο σφάλματος (δεδομένου ότι όλες οι μεταβλητές δεν μπορούν να είναι πάντα γνωστές), παραμένει χρήσιμη βάση πρόβλεψης. Φιλίππα Χατζησταύρου