Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Ρώσους
Advertisements

8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Αντρέας Παναγιώτου ΣΤ΄2
Μαρία Μπελούμπαση Άρτεμις Παγάνη
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΔΥΣΗ.
13. Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία
Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η', τον Παλαιολόγο
Τουρκία και Κωσταντινούπολη
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Ο εξελληνισμός του Ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους
6. Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Γεώργιος Γεμιστός ή Πλήθων. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΜΙΣΤΟΣ ΠΛΗΘΩΝ. ΕΝΘΕΡΜΟΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΕΠΟΧΗ,
Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
Σταυροφορίες.
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
4.7. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
ΡΟΔΟΣ Αθηνά Παπακωνσταντίνου Στέλλα Φάσο Γιάννης Περιβολάρης.
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Η πτώση του Βυζαντίου.
ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ 1η,2η,3η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ( ).
Η ΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ κεφ.20
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
Ιστορία της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής (4ος – 15ος αι.)
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
Βότανα Ιστορική αναδρομή.
Η βυζαντινή Κύπρος Κεφάλαιο 37 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Σχέσεις Βυζαντίου Δύσης Αγώνες για τη διατήρηση των ιταλικών κτήσεων portobuffalo.blogspot.com.
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους Κεφαλαιο τριτο Ενοτητα 4.
και η μερική αναδιοργάνωση
ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ. Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
Η Αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική.
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
Χάρτης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας (329 μ.Χ.)‏  Ρωμαίος αυτοκράτορας : Κωνσταντίνος Α΄  Μέτρα για την ανόρθωση του κράτους:  Νέο διοικητικό κράτος.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Η Ευρώπη του Μεσαίωνα Η Δυτική Ευρώπη
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ 13Κ3: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ ΤΑΞΗ Ε’
MAGNA GRECIA ΟΙ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ.
Από την κρίση της βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην οθωμανική κυριαρχία
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Το Βυζάντιο και οι Νορμανδοί
ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ Β2 Υπευθυνος Καθηγητης: Γ. Καπετανάκης
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
και η μερική αναδιοργάνωση
31. Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’, τον Παλαιολόγο
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Βυζάντιο Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς και τους Δυτικούς-Λατίνους

Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους Κάτοικοι του ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους: Οι Δυτικοί τους αποκαλούσαν Greci (Γραικούς) & οι ίδιοι αποκαλούσαν τους εαυτούς τους Ρωμαίους και τους Δυτικούς (τους αποκαλούσαν) Λατίνους & Φράγκους Η ανατολική Ρωμαϊκή αυτοκρατορία είχε εξελληνιστεί και η λατινική γλώσσα περιορίστηκε στη Δύση Η κοινή ελληνολατινική παράδοση διατηρήθηκε σε Σικελία & Νάπολη, αλλά και αυτές εκλατινίστηκαν με το πέρασμα των αιώνων.

Τα αίτια του χάσματος (ανάμεσα σε Βυζαντινούς & Λατίνους) αδυναμία συνεννόησης λόγω διαφορετικών εμπειριών, εικονομαχίας στην Ανατολή, εικονολατρείας στη Δύση (=θρησκευτικών διαφορών) οι Δυτικοί έτρεφαν αίσθημα κατωτερότητας για το Βυζάντιο (περιγράφονται οι Βυζαντινοί ως αλαζόνες, βάρβαροι, άπληστοι, αιμοχαρείς, αλλόθρησκοι) Όμως, παρά την αμοιβαία έχθρα, οι επαφές μεταξύ Βυζαντίου και Δύσης παρέμειναν πολυεπίπεδες.

Οι πολυεπίπεδες επαφές Βυζαντίου – Δύσης (παρά την αμοιβαία έχθρα) οικονομικό επίπεδο: η Δύση βασιζόταν σε βυζαντινές εισαγωγές (ειδή πολυτελείας) & το βυζαντινό χρυσό νόμισμα αποτελούσε το «δολάριο του Μεσαίωνα» πνευματικό επίπεδο: οι λόγιοι της λατινικής Χριστιανοσύνης αναγνώριζαν την ανωτερότητα της ελληνικής θεολογίας Τέχνη: βυζαντινοί ζωγράφοι δημιούργησαν έργα που λειτουργούσαν ως πρότυπο στο ξεκίνημα της ευρωπαϊκής τέχνης θρησκευτικό επίπεδο: προσπάθειες να γεφυρωθεί το χάσμα, όχι ιδιαίτερα δημοφιλείς στα λαϊκά στρώματα και τον κλήρο, εξαιτίας των τραυμάτων των Σταυροφοριών.

η Δύση πένθησε την πτώση της Κωνσταντινούπολης στους Οθωμανούς καθώς Παρά την εχθρότητα, η Δύση πένθησε την πτώση της Κωνσταντινούπολης στους Οθωμανούς καθώς θεωρούνταν (η Κωνσταντινούπολη) ως «ο δεύτερος οφθαλμός της Χριστιανοσύνης και της Ευρώπης» και ως «το προπύργιο της ελευθερίας της Ευρώπης».

Οι σχέσεις ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Δύση και στην Βυζαντινή Ανατολή διακρίνονται δύο επίπεδα: στην εχθρότητα που υπήρχε στα λαϊκά στρώματα και σ’ ένα μέρος του κλήρου και στη θετική στάση που είχαν ένα μέρος των λογίων, της αριστοκρατίας (ενισχύονταν από τον νέο άνεμο της Αναγέννησης & της επιστροφής στη μελέτη της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και στην όχι και τόσο μεγάλη σημασία στα θρησκευτικά ζητήματα)

Η εικόνα της Δύσης για το Βυζάντιο 18ο αι.: η Δύση έχει αρνητική εικόνα για το Βυζάντιο (Ο Διαφωτισμός υποτιμούσε το Μεσαίωνα (& το Βυζάντιο) ως εποχή αμάθειας & προλήψεων) 19ο αι.: οι γνώσεις για το Βυζάντιο είναι περισσότερες & επανεκτιμήθηκε η συμβολή του στον ευρωπαϊκό πολιτισμό: Έτσι, αναγνωρίζεται: α) ότι διαφύλαξε την κληρονομιά της αρχαιότητας & β) αναγνωρίζεται ο ρόλος του ως φρουρού απέναντι στους επιδρομείς που απειλούσαν να μετατρέψουν την Ευρώπη σε μια περιφέρεια της Ασίας