«ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ» ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Υβριδικά Αυτοκίνητα Επιμέλεια Κοντοδήμας Ανδρέας Μηλιώνης Ιάσων Ξένου Μαρίζα Σιακαβάρα Ειρήνη
Γενικά Στοιχεία Υβριδικά ≠ Ηλεκτρικά Χρήση 2 τεχνολογιών (Μ.Ε.Κ. και Ηλεκτροκινητήρας/-ες) Ανάλογα με τον ρόλο της Μ.Ε.Κ.: Σειριακά, Παράλληλα, Μικτά Άλλα Υβριδικά: FCV (Κυψελών Καυσίμου), {Υδραυλικά, Πνευματικά}
Σειριακό Παράλληλο Μικτό
Λειτουργία Δύο μέρη: το εξωτερικό, ακίνητο μέρος («στάτης») και το εσωτερικό κυλινδρικό τμήμα («δρομέας»), ελεύθερος να περιστρέφεται Είδη: Συνεχούς Ρεύματος Μόνιμου μαγνήτη Εναλλασσόμενου Ρεύματος Συσσωρευτές (Li-Ion, Pb-Acid, NiMH, NiCd, NaS)
Πλεονεκτήματα Μείωση της ρύπανσης στο 60% για τα υβριδικά (ηλεκτρικά: 99,8%) Εξοικονόμηση ορυκτών καυσίμων Μείωση θορύβου: ο ηλεκτροκινητήρας είναι 72% πιο αθόρυβος Απλούστερη κατασκευή και συντήρηση Καμία κατανάλωση ενέργειας όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο Μικρότερο κόστος λειτουργίας
Μειονεκτήματα Πολύ πιο ακριβό από ένα συμβατικό Ανάπτυξη χαμηλότερων ταχυτήτων Μικρή αυτονομία (περίπου 150 km) Χαμηλότερη ρύπανση μόνο αν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από ΑΠΕ Μεγάλος χρόνος φόρτισης (3-6 ώρες)
Προοπτική Αμιγώς Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα Στόχος: το πρότυπο του αυτόνομου Z.E.V. (Zero Emission Vehicle)
Υπεύθυνη Καθηγήτρια: κα. Τερζή Μερόπη