Σενάριο διδασκαλίας «CSI Ηράκλειο»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ ;
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Διερευνητική Μάθηση Inquiry Based Science Education
“The Pathway to Inquiry Based Science Teaching”
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
Objervations on the sciences of science learning Γιάννης Παπατσίρος (1116)
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Διερευνητική Μέθοδος Διδασκαλίας
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ PROJECT.
Ο ρόλος της τρισδιάστατης Ψηφιακής Μοντελοποίησης στη διδασκαλία του Προγραμματισμού: υλοποιώντας ένα μοντέλο του DNA – μια διαθεματική προσέγγιση Β. Ρεπαντής.
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
9η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ EUSO 2011
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας.
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ.
Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΑΝΕΚΦΕ 8 ος Πανελλήνιος Εργαστηριακός Διαγωνισμός Φυσικών Επιστημών EUSO 2016 ΠΑΝΕΚΦΕ 8 ος Πανελλήνιος Εργαστηριακός Διαγωνισμός Φυσικών Επιστημών Απονομή.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Βιολογία Γυμνασίου.
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Δημιουργία σεναρίου.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Μέθοδοι και εργαλεία της Διδασκαλίας
Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Δ7: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία στην ενότητα 2 Καράβη Θωμαΐς Θέμα: (3) Μελετήστε το παρακάτω άρθρο.
Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Ortiz και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Ποια είναι τα επιχειρήματα που προβάλλει ο συγγραφέας; -Τι προτείνει;
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Πρακτικές δραστηριότητες
Στατιστικές Υποθέσεις
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Το εκφε σε αριθμους Στοιχεία από τις εκθέσεις δραστηριοτήτων (δες εδώ και εδώ) και τις 10 εκδηλώσεις για τις Φυσικές Επιστήμες του ΕΚΦΕ Καρδίτσας (δες.
Η καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει… Μερικές σκέψεις και προτάσεις.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σενάριο διδασκαλίας «CSI Ηράκλειο» Ελευθερία Φανουράκη, Βιολόγος, Υπεύθυνη 1ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου, Ηράκλειο, Μάρτιος 2015

H ουσιαστική διαφορά ΔΑΣΚΑΛΟΚΕΝΤΡΙΚΗΣ – ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ έγκειται στη συμμετοχή των μαθητών στην αναζήτηση. Αυτή η συμμετοχή μπορεί να είναι πραγματική μέσα από την εκτέλεση των πειραμάτων από τους ίδιους τους μαθητές ή στην περίπτωση δύσκολων/επικίνδυνων πειραμάτων οι μαθητές υποδεικνύουν στον καθηγητή τις πειραματικές κινήσεις. Οι πολυάριθμες προσομοιώσεις πειραματικών/φυσικών φαινομένων διευκολύνουν τη διερευνητική μεθοδολογία επειδή πλέον οι μαθητές κάνουν οι ίδιοι στον υπολογιστή τους και τα επικίνδυνα πειράματα και βλέπουν άμεσα το αποτέλεσμα!

Μάθηση με επίλυση προβλήματος: τα προβλήματα οδηγούν στη μάθηση, δηλαδή τα παιδιά πρέπει να αποκτήσουν νέα γνώση για την επίλυση του προβλήματος. Αντί να ψάχνουν για μια σωστή απάντηση, τα παιδιά ερμηνεύουν το πρόβλημα, συγκεντρώνουν πληροφορίες και αναγνωρίζουν πιθανές λύσεις, αξιολογούν τις επιλογές και παρουσιάζουν τα συμπεράσματα. Διερευνητική Επιστήμη (Inquiry-Based Science) Δίνεται έμφαση στην πειραματική προσέγγιση (Rocard et al., 2007. Science Education Now: A Renewed Pedagogy for the Future of Europe., 1-23).

ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Χρήστος Ραγιαδάκος, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Μάιος 2011

CSI Ηράκλειο: Βρες τον ένοχο Υπόθεση προς επίλυση: Ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Καλοτυχάκης, μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο με γαστρεντερικά προβλήματα. Αυτόπτες μάρτυρες, περιγράφουν τον κ. Καλοτυχάκη να βγαίνει από το γραφείο του, στις 3:00 μ.μ. φωνάζοντας για βοήθεια και πριν προλάβουν να αντιδράσουν, να πέφτει κάτω σφαδάζοντας από τους πόνους! Μετά από τη μεταφορά του στο νοσοκομείο κατέθεσε στην αστυνομία ότι πιθανόν να έγινε απόπειρα δολοφονίας του, δηλητηριάζοντας τον με το παγωμένο τσάι που έπινε. Μετά από τις πρώτες έρευνες προκύπτουν όντως υπόνοιες για δηλητηρίαση και οι υποψίες βαραίνουν 3 άτομα: Τη συνάδελφο του, κ. Μαυροφιδάκη, με την οποία τους χώριζαν πολιτικές διαφορές Τη σύζυγο του, η οποία είχα μάθει πρόσφατα ότι την απατούσε Τον αδελφό του, με τον οποίο είχαν περιουσιακές διαφορές

CSI Ηράκλειο: Βρες τον ένοχο Πατημασιές Τρίχες (κύτταρα ρίζας για κατασκευή καρυότυπου) Δείγμα για απομόνωση DNA (Σάλιο από τα φλυτζάνια που βρέθηκαν στο γραφείο) Δείγμα από το τσάι που έπινε ο Διευθυντής κ. Καλοτυχάκης.

CSI Έρευνα 1. Αποτυπώματα παπουτσιών: Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, η απόσταση δύο αποτυπωμάτων (βήμα) κάθε ανθρώπου σχετίζεται με το φύλο και το ύψος του (Stepping Science: Estimating Someone's Height from Their Walk, 2013). Έτσι, κατά μέσο όρο, το βήμα των αντρών είναι περίπου 0.78 m ενώ των γυναικών είναι 0.70 m (https://cdn.shopify.com/s/files/1/0196/4616/files/Soleus-determing_your_stride.pdf ) Ο «ακριβής» τύπος μέσω του οποίου μπορεί να συσχετισθεί το μήκος βήματος (Β) ενός ανθρώπου με το ύψος (Υ) του είναι Β = Υ x 0,415 (για άντρες) και Β = Υ x 0,413 (για γυναίκες)

Αποτυπώματα παπουτσιών Αποτυπώματα παπουτσιών 0.81 m 0.66 m 0.74 m Άτομο Ύψος (m) κ. Καλοτυχάκης 1,78 κ. Μαυροφιδάκη 1,60 Σύζυγος 1,62 Αδελφός 1,96

2. Μικροσκοπική παρατήρηση τριχών και χρωμοσωμάτων: 2. Μικροσκοπική παρατήρηση τριχών και χρωμοσωμάτων: Στον ευρύτερο χώρο του γραφείου του διευθυντή βρέθηκαν 3 ανθρώπινες τρίχες. Προκειμένου να ταυτοποιήσουμε σε ποιον ανήκουν οι τρίχες το εργαστήριο του εγκληματολογικού τμήματος πήρε τα κύτταρα από τις ρίζες των τριχών και κατασκεύασε τον καρυότυπο https://www.youtube.com/watch?v=7ShPzzrCetE Δείτε τα χρωμοσώματα στο μικροσκόπιο και βρείτε το φύλο του ατόμου στο οποίο ανήκουν οι τρίχες από τον καρυότυπο.

3. Κατασκευή καρυότυπου Θηλυκό

4. Απομόνωση DNA από σάλιο

Ποιος από τους 3 υπόπτους ήταν ο ένοχος?

5. Μελέτη του δείγματος από το τσάι που έπινε ο Διευθυντής κ 5. Μελέτη του δείγματος από το τσάι που έπινε ο Διευθυντής κ. Καλοτυχάκης   Για την διαλεύκανση του τρόπου δηλητηρίασης γίνεται παρατήρηση στο μικροσκόπιο του δείγματος «τσαγιού» του κ. Καλοτυχάκη. (Σε ομάδες: Πείραμα παρατήρησης πρωτοζώων)

Από τι έπαθε τα γαστρεντερικά προβλήματα ο κ. Καλοτυχάκης?

Καλή επιτυχία!!!!!!!!