Προσέγγιση της Ιστορίας μέσα από το ημερολόγιο της Anne Frank Γιάννα Κερκινοπούλου Θεσσαλονίκη, 16.02.2016
1η ΑΣΚΗΣΗ Παρακαλώ σηκωθείτε πάνω χωρίς να ακουστεί ο παραμικρός θόρυβος. ΠΡΟΣΟΧΗ Ο παραμικρός θόρυβος θα θέσει τη ΖΩΗ όλων μας σε ΚΙΝΔΥΝΟ Πως νιώσατε;
Στόχοι της διδακτικής ενότητας Να συνδέσουν τις πληροφορίες από το ημερολόγιο με το 2ο παγκόσμιο πόλεμο και το Ολοκαύτωμα Να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους στη γλώσσα στόχου, τη Γερμανική Να καλλιεργήσουν τις γλωσσικές δεξιότητες Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους γύρω από την Ιστορία Να εστιάσουν στη δυναμική χρήση της γλώσσας Να αντλήσουν τις σημαντικότερες πληροφορίες από ένα βιογραφικό σημείωμα και να γράψουν ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα Να αναζητήσουν πληροφορίες με λέξεις κλειδιά Να συνεργαστούν Να κάνουν χρήση ομαδοσυνεργατικών εργαλείων ΤΠΕ Καλλιέργεια της ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ
Prinsengracht 263 Jüdin 1 Kitty Anne Amsterdam Anne 1945 Tagebuch 3 Jahre Margot
To have a future, you have to know the past. Otto Frank, 1967
A______________ N______________ N______________ E______________ F______________ R______________ A______________ N______________ K______________ http://edu.annefrank.org/annefranksgeschichte/filmclip2.html 2.47΄
Lebenslauf Name: Land: Geboren: Gestorben † Beruf: Hobby: Wohnort Adresse: Geschwister: Vater: Mutter:
KRIEG FRIEDEN Nazis spielen Bomben lernen Angst Leben lachen Schule Katastrophe Tod weinen Juden Soldaten Hunger
Wohnen Wer?/Ποιος; Wo? /Που; Wie lange?- Πόσο καιρό; Wann?/Πότε; http://edu.annefrank.org/annefranksgeschichte/filmclip2.html
Φύλλο εργασίας Αντιστοιχίστε τις εικόνες στα κείμενα
Tagesablauf 6.45 Uhr 7.15 Uhr Von … bis … Uhr Der Tagesablauf im Hinterhaus Am Morgen: Um 6:45 Uhr klingelte der Wecker, die ersten Hinterhäusler standen auf. Um 7:15Uhr stand auch Anne auf. Danach mussten sie sich sehr ruhig verhalten, da das Haus von Arbeitern und Käufern aufgesucht wurde. Am Mittag: Um 12.30 Uhr haben die Hinterhäusler das ganze Haus für sich alleine und können sich frei bewegen. Um 12:15 Uhr besuchten die Helfer die Versteckten. Um 13:00 Uhr hörten die Hinterhäusler die neusten Nachrichten im Radio. Um 13:15 Uhr gab es bei den Hinterhausbewohnern Mittagessen. Um 13:45 Uhr legten sich die Hinterhäusler zur Ruhe und Anne schrieb in dieser Zeit an ihren Texten. Am Abend: Um 21:00 Uhr bereiteten sich die Hinterhausbewohner auf dir Nacht vor. Zwischen 21:00 Uhr und 21: 30Uhr ging Anne in ihr Bett. Um 22:00 Uhr herrschte nun auch für die anderen Hinterhausbewohner Bettruhe, die Räume werden verdunkelt. Um 23:30 Uhr ging auch Herr Dussel ins Bett. Am Sonntag: Um 8:00 Uhr stand Herr Dussel auf und ging ins Bad. Um 8.30 standen nun auch die Hinterhäusler auf. Anne beobachtete Herrn Dussel beim Beten. Um 10:15 Uhr geht Familie Frank abwechselnd ins Bad. Um 11:30 Uhr haben sie gefrühstückt. Ab 12:15 Uhr beschäftigten sich die Hinterhäusler mit sich selbst. 6.45 Uhr 7.15 Uhr Von … bis … Uhr
Was können sie und was müssen sie machen?
Anne Franks Zimmer Was hängt an der Wand in Annes Versteck und was in deinem Zimmer? Macht eine Collage von einem Zimmer einer Jugnedlichen heute.
Annes Familie
http://www.tafeldigital.de/2012/09/07/einfach-gut/ http://edu.annefrank.org/annefranksgeschichte/timeline.html http://www.tafeldigital.de/2012/09/07/einfach-gut/
http://www.annefrank.org/de/Subsites/Anne-Franks-Amsterdam/
Stolpersteine Stolpersteine Πλακέτες μνήμης / Πέτρες αλήθειας στη Θεσσαλονίκη Stolpersteine
Τα 6 καπέλα της σκέψης Το Λευκό καπέλο εκπροσωπεί τα δεδομένα/πληροφορίες τις σχετικές με την κατάσταση ή το πρόβλημα. Είναι η αντικειμενικότητα, χωρίς εξηγήσεις. Το Κόκκινο καπέλο εκφράζει τα συναισθήματα για το πρόβλημα ή κατάστασης. Είναι η υποκειμενικότητα, χωρίς δικαιολογήσεις. Το Πράσινο καπέλο παράγει νέες ιδέες, προτάσεις ή λύσεις. Συμβολίζει την ανοιχτή και δημιουργική σκέψη. Το Κίτρινο καπέλο αναφέρεται στις θετικές πτυχές μιας προτεινόμενης λύσης, τα πλεονεκτήματα ή τα μελλοντικά οφέλη. Το Μαύρο καπέλο συλλέγει όλες τις αρνητικές πτυχές μιας λύσης ή απόφασης. Περιγράφει κινδύνους, δυσφορίες ή αρνητικές επιπτώσεις. Το Γαλάζιο καπέλο συντονίζει, προτείνει και καθοδηγεί. Επιστατεί για την τήρηση της διαδικασίας και την εστίαση προς τη σωστή κατεύθυνση.
http://www.playfairplay.de/
Πηγές Histography: μια ψηφιακή διαδραστική ιστορική γραμμή http://edtech.gr/histography-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CF%81%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B3/ Historische Quellen im DaF-Unterricht http://www.oapen.org/search?identifier=512768 http://historiana.eu/ Zusammenstellung von Info-/Lehrmaterialien (alles auf Griechisch) zum Holocaust/zur NS-Zeit http://ww2istories.gr/ zeitklicks http://www.zeitklicks.de/ Plakatwettbewerb "flucht.punkt" http://www.bs-anne-frank.de/projekte/kunstwettbewerb/ Τοποθέτηση Λίθων Πρόσκρουσης http://www.griechenland.diplo.de/Vertretung/griechenland/el/Generalkonsulat__Thessaloniki/Verlegung__von__Stolpersteinen.html Οι πλακέτες της μνήμης http://parallaximag.gr/thessaloniki/i-plaketes-tis-mnimis http://lernen-aus-der-geschichte.de/ http://www.namuseum.gr/ Unterrichtsprojekt "Deine Anne. Ihre und andere Geschichten" - Materialien im Netz http://www.bocholter-lernwerkstatt.de/index.php?id=109