Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
“Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΙΣΤΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ LEGO WEDO KAI SCRATCH”   Εισηγήτριες: Σούκουλη Γεωργία.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Βασίλης Κόμης Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Σενάριο.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Δρ Αδάμ Δαμιανάκης Διευθ. ΣύμβουλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.  Παραγωγές εκπαιδευτικών τίτλων πολυμέσων  Δημιουργία συστήματος εκπαίδευσης από απόσταση  Συμμετοχή.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Παιδαγωγική Σχολή Πάτρας της ΣΕΛΕΤΕ
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
Μικρόκοσμος, Μισοψημένος Μικρόκοσμος Μαθησιακή διαδικασία & Νέες Τεχνολογίες Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (Φ.Π.Ψ/ΕΚΠΑ)
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Μαθησιακή διαδικασία και Σύγχρονες Τεχνολογίες
Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)
Παρουσίαση άρθρου “SITUATING CONSTRUCTIONISM” (Seymour Papert & Idit Harel) Σκεύη Αφροδίτη Α.Μ.: Ιdit Harel.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.
Διδακτική της Πληροφορικής
Παραπομπές και Δομή.
LEARNING HOW TO LEARN WITH MICROWORLDS Feedback evaluation and help seeking (Yiannoutsou N. & Mavrikis M.) Παρουσίαση: Βάλια Γρηγορίου.
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Διδακτική της Πληροφορικής & των ΤΠΕ
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
Ο χώρος εργασίας (XE) και ο ρόλος του στο MASCIL
Δημιουργία σεναρίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
Χρήση ψηφιακών εργαλείων και πρόσθετη παιδαγωγική αξία
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
«ΠαιδαγωγικEς ΕφαρμογEς ΗΥ»
Βασικές κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
H έννοια του εκπαιδευτικού σεναρίου (1)
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Τεχνολογίες Μάθησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Η λογική πίσω από τα περιβάλλοντα LOGO
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού

Παραδοχές και πλαίσιο  Στην εποχή των αποθετηρίων και των LMS  Προσβασιμότητα, ευχρηστία και παιδαγωγική  Παιδαγωγικές προτεραιότητες :  αναπαραστάσεις,  διάδραση,  πρόσβαση στις λειτουργικότητες,  διάκριση – χρήση εννοιών,  κανόνων, αντικειμένων, σχέσεων  Πρόκληση, εμπόδιο, διαπραγμάτευση, συνεργασία  Διαψευσιμότητα 14/11/20162

Το Μαστόρεμα ως μαθησιακή διαδικασία  Βασίζεται στον δομισμό : δόμηση νοητικών σχημάτων μέσω της προοδευτικής εσωτερίκευσης της δράσης και των ενεργειών του ατόμου στο περιβάλλον  Προσθέτει τη διάσταση της κατασκευής τεχνήματος ως αντικειμένου έκφρασης  περιέχει την έννοια της δημοσιοποίησης τεχνημάτων για έκφραση επικοινωνία και διαπραγμάτευση  Διδακτικός σχεδιασμός μαθησιακών περιβαλλόντων πλούσιων – πυκνών σε ευκαιρίες μάθησης  Μαστόρεμα : Επιστημολογική προσέγγιση συσχετισμένη με Θεωρία μάθησης και παιδαγωγικού σχεδιασμού 14/11/2016Metafora ETL internal meeting3

Ψηφιακά μέσα για μαστόρεμα  Διαδικασία και σκοπιμότητα  Αμφισβήτηση και διαψευσιμότητα  Μαστόρεμα ( ατομικό και ομαδικό ) και διαπραγμάτευση  Διάκριση, χειρισμός, γενίκευση  Δόμημα υπό αμφισβήτηση και υπό βελτίωση  Δομήματα ως αντικείμενα διαλόγου σε πλαίσιο συλλογικού μαζικού μαστορέματος  Διδακτικός σχεδιασμός για περιβάλλοντα βασισμένα στο μαστόρεμα 14/11/20164

Ενδεικτική βιβλιογραφία  Ackermann, E. (2001). “Piaget’s Constructivism, Papert’s Constructionism: What’s the difference?”, Constructivism: uses and perspectives in education. (Volumes 1 & 2) Conference Proceedings, Geneva: Research Center in Education/ Cahier 8 / September 01. Pp  Harel and S.Papert (Eds), Constructionism, Ablex publishing corporation Norwood.  Kynigos C. (2007) Half-baked logo microworlds as boundary objects in integrated design. In Informatics in education 6(2),335 – 358. Institute of Mathematics and Informatics, Vilnius  Papert, S. (1980). Mindstorms. Children, Computers and Powerful Ideas. New York: Basic books. 14/11/2016Metafora ETL internal meeting5

Μάθηση μέσα από το παιχνίδι  Παιχνίδι : κεντρική θέση στη μάθηση ( βλ. π. χ. Piaget 1951)  Η χρήση των υπολογιστών νέα ώθηση στη μελέτη των παιχνιδιών ως μαθησιακών εργαλείων ( π. β. Serious games)  Ψηφιακά εργαλεία : δυνατότητα εμπλοκής στο σχεδιασμό και την κατασκευή του παιχνιδιού  Έμφαση όχι μόνο στο παίξιμο του παιχνιδιού αλλά στο σχεδιασμό και την κατασκευή του (Kafai 1995) – σύνδεση με την κατασκευαστική θεωρία (constructionism) 14/11/20166

Μάθηση και σχεδιασμός – κατασκευή παιχνιδιών  Έμφαση στη μελέτη εννοιών από διάφορες επιστημονικές περιοχές ( προγραμματισμός και μαθηματικολογικός συλλογισμός ) μέσα από την κατασκευή και το σχεδιασμό παιχνιδιών ( βλ. π. χ. Hoyles et all 2001).  Σχεδιασμός και κατασκευή του παιχνιδιού ως αντικείμενο διδασκαλίας και μάθησης (design thinking – Hayes & Games 2008).  Σχεδιασμός και κατασκευή παιχνιδιού ως μαθησιακή δραστηριότητα : συστημική σκέψη (system based thinking), αυτορρύθμιση ( έλεγχος – αξιολόγηση ), κοινωνικές, τεχνικές, τεχνολογικές, γλωσσικές, και καλλιτεχνικές δεξιότητες (Salen 2007) 14/11/20167

Ενδεικτική βιβλιογραφία  Hayes, E. R.,Games, I. A Making Computer Games and Design Thinking: A Review of Current Software and Strategies. Games and Culture. Vol. 3. pp. pp  Hoyles C., Noss R., Adamson R., Lowe S., Programming rules: what do children understand? Proc. of the 25th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics. Utrecht, The Netherlands : In M. van den Heuvel-Panhuizen.  Kafai, Y. B Computer Game Design as a Context for Children's Learning. s.l. : Erlbaum.  Kafai, Y. B., Playing and making games for Learning: Instructionist and Constructionist Perspectives for Game Studies. Games and Culture, 1(1), pp  Piaget, J, Play, Dreams and Imitation in Childhood. London: Heinemann.  Salen, K., Gaming Literacies: A Game Design Study in Action. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia. Vol. 16, 3, pp /11/20168

Μαστόρεμα με τους κανόνες παιχνιδιών – Μικρόκοσμοι του Αβάκιου  Το Αβάκιο, το Microworlds pro και το Scratch: Black & white box designs  Μαστόρεμα με το Αβάκιο – ψηφίδες, scripting και μικρόκοσμοι για μαστόρεμα (template παραγωγής παιχνιδιών )  Παραδείγματα – Ζογκλέρ και Sus-x 14/11/20169

Metafora ETL internal meeting10

14/11/2016Metafora ETL internal meeting11

Ποιοι είναι οι κανόνες του Sus-city?  Χάρτης  Σημεία – τοποθεσίες  Ονόματα σημείων  Ιδιότητες  Παράμετροι – τιμές  Συνθήκες  Κειμενικά σχόλια – προειδοποιητικά μηνύματα  Χρόνος – αριθμός ‘ επισκέψεων ’ 14/11/201612

Παιγνιώδης διαδικασία  Ποιός είναι ο ‘ καλός ’ παίκτης ?  Ποια είναι η έννοια του ‘ κερδίζω ’?  Πότε το παιχνίδι γίνεται πιο δύσκολο – εύκολο ?  Ποιες έννοιες παιχνιδιού είναι ενσωματωμένες ? 14/11/201613

14/11/2016Metafora ETL internal meeting14

14/11/2016Metafora ETL internal meeting15