Σέρρες 2015
ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο το ηλεκτρονικό εμπόριο εφαρμόζεται από τις τράπεζες μέσα από το internet banking. Μέθοδος: ποσοτική (ερωτηματολόγιο)
ΔΟΜΗ Περίληψη Πρόλογος Μέρος πρώτο (θεωρητικό) Μέρος δεύτερο (πρακτικό) Συμπεράσματα Βιβλιογραφία Παράρτημα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Υποδομή Υλικού Υποδομή Λογισμικού Πνευματική Υποδομή Κοινωνική Υποδομή
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ Εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών Παράδοση ψηφιακού περιεχομένου (άυλων αγαθών) Εμπορικές δημοπρασίες Ηλεκτρονική διανομή πληροφοριών μέσο ενός δικτυακού τόπου, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, news groups και chat rooms.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ Επιχείρηση με Επιχείρηση (Business to Business, B2B) Επιχείρηση με Καταναλωτή (Business to Consumer, B2C) Επιχείρηση με Κράτος (Business to Government, B2G) Κράτος με Καταναλωτή (Government to Consumer, G2C)
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ 1. 24ωρη λειτουργία 2. Συρρίκνωση της προμηθευτικής αλυσίδας. 3. Μικρό κόστος προσφερόμενων υπηρεσιών 4. Ταχύτητα και η ακρίβεια ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των επιχειρήσεων δυνατότητα καταγραφής των ενεργειών ενός πελάτη κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο ηλεκτρονικό κατάστημα
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ 1. Κατάργηση των γεωγραφικών 2. Ποιότητα υπηρεσιών 3. Επαφή με νέα προϊόντα και υπηρεσίες 4. Απαλλαγή από μεσάζοντες
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ 1. Hackers 2. κόστος δημιουργίας και συντήρησης του ηλεκτρονικού καταστήματος 3. δυσκολία ενσωμάτωσης των ήδη υπαρχόντων βάσεων δεδομένων µε λογισμικό που θα επιτρέπει την ενοποίηση µε το ηλεκτρονικό τους κατάστημα
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ 1. Πλαστοπροσωπία 2. Κλασικά μοτίβα εξαπάτησης 3. Δημιουργία δύο ταχυτήτων καταναλωτών
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ Πιστωτικές κάρτες Ηλεκτρονικές επιταγές Ψηφιακό χρήμα Αντικαταβολή
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Εμπιστευτικότητα Ακεραιότητα Έλεγχος Αυθεντικότητας. Εξουσιοδότηση Εξασφάλιση Μη αποποίηση ευθύνης
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Συμμετρική Κρυπτογράφηση Ασύμμετρη Κρυπτογράφηση
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ INTERNET BANKING MOBILE BANKING PHONE BANKING
INTERNET BANKING Οικονομικές συναλλαγές Πληροφοριακές συναλλαγές Αιτήσεις Βοηθητικές υπηρεσίες
PHONE BANKING Συστήματος προ-μαγνητοφωνημένων μηνυμάτων Εξειδικευμένοι αντιπρόσωποι του call center
MOBILE BANKING Κινητά τηλέφωνα προηγμένης τεχνολογίας (smart phones) Υπολογιστές χειρός (PDAs)
ΑΛΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗΣ ATM KIOSK BANKING PC BANKING TV BANKING
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ E-BANKING ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ Περιορισμός των επισκέψεών τους σε ένα φυσικό τραπεζικό κατάστημα Ταχύτερη διεκπεραίωση των καθημερινών συναλλαγών με δημόσιες υπηρεσίες Παροχή πληρέστερης εικόνας για τη συνολική οικονομική διαχείριση τους Παροχή 24ωρης πρόσβασης στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους Απαλλαγή του άγχους μεταφοράς μετρητών
ΠΛΕΟΝΕΚΤHΜΑΤΑ E-BANKING ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ Μικρότερα έξοδα για τους πελάτες που συναλλάσσονται ηλεκτρονικά Ταχύτερη εξυπηρέτηση πελατών Μείωση των λειτουργικών εξόδων της επιχείρησης Αύξηση των κερδών μέσα από τις προμήθειες των εργασιών που εκτελούνται
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ E-BANKING ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ Πιθανοί κίνδυνοι παραβίασης του απορρήτου λόγω λανθασμένων κινήσεων του πελάτη Έλλειψη επαφής με κάποιο εξυπηρετικό υπάλληλο Έλλειψη υπηρεσιών υποστήριξης από τις τράπεζες Χαμηλή ενημέρωση των πελατών για της εξελίξεις Ακριβή και άβολη η πρόσβαση στο internet για πολλούς πελάτες.
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ E-BANKING ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ Αδυναμία – Ελλείψεις στο περιβάλλον διεπαφής των ιστοσελίδων e-Banking Φόβος για έλλειψη ασφάλειας Έλλειψη επαρκούς ασφάλειας συστημάτων, αξιοπιστίας, προτύπων και πρωτοκόλλων επικοινωνίας Ανεπαρκές εύρος ζώνης τηλεπικοινωνιών Τα εργαλεία ανάπτυξης λογισμικού εξακολουθούν με γρήγορο ρυθμό να εξελίσσονται και να μεταβάλλονται
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗΣ Αναγνώριση των πελατών με προσωπικό κωδικό πρόσβασης Εξασφάλιση του απόρρητου κατά τη μεταφορά δεδομένων Έλεγχος πρόσβασης στα συστήματα των τραπεζών Λήψη επιπρόσθετων μέτρων
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 1 ο ΜΕΡΟΣ: Δημογραφικά στοιχεία
2 ο ΜΕΡΟΣ: Βασικό ερωτηματολόγιο
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Άμεση εκτέλεση διαδικασιών Αύξηση της σχέσης εμπιστοσύνης των χρηστών Ελαχιστοποίηση κινδύνων Προοπτικές βελτίωσης του internet banking Προθυμία των ελληνικών τραπεζών για μελλοντικές επενδύσεις
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ