Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ηλεκτρονικό Εμπόριο Κατηγορίες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ηλεκτρονικό Εμπόριο Κατηγορίες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ηλεκτρονικό Εμπόριο Κατηγορίες

2 Κατηγορίες ΗΕ Βάσει της φύσης των συναλλαγών ή των αλληλεπιδράσεων το ΗΕ διακρίνεται σε: Επιχείρηση με Επιχείρηση (Business to Business, B2B) Επιχείρηση με Καταναλωτή (Business to Customer, B2C) Καταναλωτή με Επιχείρηση (Customer to Business, C2B)) Καταναλωτή με Καταναλωτή (Customer to Customer, C2C)

3 Κατηγορίες ΗΕ Ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Δημόσιος Φορέας με Πολίτη (Government to Citizen, G2C & C2G) Δημόσιος φορέας με Επιχείρηση (Government to Business, G2B & B2G ) Δημόσιος Φορέας με Δημόσιο Φορέα (Government to Government, G2G)

4 Άλλες Κατηγορίες ΗΕ Κινητό ηλεκτρονικό εμπόριο
Κοινωνικό ηλεκτρονικό εμπόριο Τοπικό ηλεκτρονικό εμπόριο Ηλεκτρονική εκπαίδευση

5 Ηλεκτρονικό Εμπόριο (ΗΕ) Επιχείρηση με Επιχείρηση (Business-to-Business, B2B)
Συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (συνήθως χονδρικό εμπόριο ή διαδικασία προμηθειών π.χ. κατασκευαστές - προμηθευτές) που διεξάγονται μέσω Διαδικτύου, ενδοδικτύων ή ιδιωτικών δικτύων Η διεξαγωγή συναλλαγών δεσμεύει πολλούς πόρους των επιχειρήσεων π.χ. χρόνος που δαπανούν οι εργαζόμενοι για επεξεργασία παραγγελιών, έγκριση αποφάσεων, αναζήτηση προϊόντων. Σε ολόκληρη την οικονομία το ποσό ανέρχεται σε τρις $ ετησίως. Στο Β2Β, οι εταιρείες στοχεύουν να αυτοματοποιήσουν ηλεκτρονικά τις εμπορικές συναλλαγές και τις διεργασίες επικοινωνίας & συνεργασίας, με σκοπό την απλοποίηση των διαδικασιών και του κόστους προμηθειών, την ταχύτερη αποστολή προμηθειών και τον αποτελεσματικό έλεγχο των αποθεμάτων

6 Επιχείρηση με Επιχείρηση (Business-to-Business, B2B) HE
Σημαντικό μέρος των Β2Β συναλλαγών υποστηρίζεται πλέον μέσω Διαδικτύου για αύξηση της παραγωγικότητας & οικονομικής ευημερίας Αρκετές μεγάλες εταιρείες έχουν αναπτύξει αποδοτικά συστήματα αγορών και πωλήσεων Β2Β Σήμερα αποτελεί πάνω από 85% του όγκου του ΗΕ. Το απόλυτο μέγεθος είναι δυνητικά τεράστιο Το ΗΕ Β2Β είναι πολύ διαφορετικό και πιο σύνθετο από το B2C Είναι πιο δύσκολο να πωλείται σε μια εταιρεία παρά να πωλείται σε έναν καταναλωτή

7 ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: ALIBABA
Κορυφαία πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών Β2Β & Β2C Φέρνει σε επαφή αγοραστές και πωλητές μικρού και μεσαίου μεγέθους τόσο από την Κίνα όσο και από άλλα μέρη του κόσμου Παρόλο που το ξεκίνημα της εταιρείας ήταν πολύ δύσκολο σήμερα τα ετήσια έσοδά της ξεπερνούν τα 24 δις $ Αρχικά, ανάπτυξη ενός προϊόντος το οποίο απευθύνεται σε Κινέζους εξαγωγείς που θέλουν να έρθουν σε επαφή με Αμερικανούς αγοραστές μέσω Διαδικτύου (2002) 37 εκατ. εγγεγρ. χρήστες από 240 χώρες, 2,8 εκατ. «βιτρίνες» προμηθευτών Το όραμα του ιδρυτή της εταιρείας Jack Ma, είναι: «Θέλω να δημιουργήσω ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας, να αλλάξω το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον της Κίνας και να την μετατρέψω στη μεγαλύτερη διαδικτυακή αγορά στον κόσμο» %9C%CE%B1 Go2Paper είναι ένα ανεξάρτητο σημείο αγοράς που δραστηριοποιείται στη βιομηχανία χαρτιού

8

9

10 ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΔΙΑΝΟΜΕΑΣ

11 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΕ Β2B Μέρη που λαμβάνουν μέρος στη συναλλαγή: Πωλητές
Αγοραστές και Διαμεσολαβητές (ηλεκτρονικός διαμεσολαβητής): Ένας ηλεκτρονικός τρίτος, που διαμεσολαβεί στη συναλλαγή ανάμεσα στον αγοραστή και στον πωλητή. Μπορεί να είναι εικονικός ή διαμεσολαβητής μερικού ΗΕ.

12 ΤΥΠΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΗΕ Β2Β Ο αριθμός των πωλητών και των αγοραστών και η μορφή συμμετοχής καθορίζει τους βασικούς τύπους συναλλαγών Β2Β : Πλευράς του πωλητή: Ένας πωλητής προς πολλούς αγοραστές Πλευράς του αγοραστή: Ένας αγοραστής προς πολλούς πωλητές Ανταλλακτήρια: Πολλοί πωλητές προς πολλούς αγοραστές Βελτιώσεις αλυσίδας προμηθειών & Συνεργατικό εμπόριο: Πολλοί, συνδεδεμένοι

13

14 ΤΥΠΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΗΕ Β2Β Οι βασικοί τύποι ηλεκτρονικών αγορών Β2Β :
Ένας προς Πολλούς (πλευρά πωλητή) και Πολλοί προς Ένα (πλευρά αγοραστή): Ιδιωτικές ηλεκτρονικές αγορές (ιδιωτικά βιομηχανικά δίκτυα) Ηλεκτρονικό εμπόριο που εστιάζεται στις ανάγκες αγορών (πολλοί προς ένα, ή πλευρά αγοραστή) ή στις ανάγκες πωλήσεων (ένας προς πολλούς, ή πλευρά πωλητή). Οι ιδιωτικές αγορές μπορούν να βρίσκονται στους ιστότοπους των πωλητών ή των αγοραστών ή να φιλοξενούνται από τρίτους (διαμεσολαβητές).

15 ΤΥΠΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΗΕ Β2Β Οι ιδιωτικές αγορές συγκεντρώνουν ένα μικρό αριθμό στρατηγικών επιχειρηματικών εταίρων, οι οποίοι συνεργάζονται μεταξύ τους για την ανάπτυξη υψηλής απόδοσης αλυσίδων τροφοδοσίας και την ικανοποίηση της ζήτησης των πελατών για το προϊόν. Οι ιδιωτικές αγορές μπορούν να βρίσκονται στους ιστότοπους των πωλητών ή των αγοραστών ή να φιλοξενούνται από τρίτους (διαμεσολαβητές). Πρόκειται για την πλέον διευρυμένη μορφή εμπορίου Β2Β.

16 Λεπτομερείς πληροφορίες για τα ιδιωτικά βιομηχανικά δίκτυα δεν βρίσκονται εύκολα. Οι περισσότερες εταιρείες που δημιουργούν και συμμετέχουν σε αυτά τα δίκτυα τα θεωρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και επομένως εμφανίζουν στοιχεία διστακτικότητας στην αποδέσμευση πληροφοριών για το κόστος και τη λειτουργίας τους. Παραδείγματα: GE, Dell Computer, Cisco Systems. MicroSoft, IBM, Nike, Coca-Cola, WalMart, Nokia , Hewlett-Packard ΤΥΠΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΗΕ Β2Β

17 ΤΥΠΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΗΕ Β2Β Πολλοί προς Πολλούς:
Αγορές στις οποίες συγκεντρώνονται εκατοντάδες έως και χιλιάδες πωλητές και αγοραστές σε μια ενιαία ψηφιακή αγορά στο Internet. Διακρίνονται ως εξής: Ανταλλακτήρια Ηλεκτρονικές αγορές πολλών προς πολλούς, που ανήκουν σε ένα τρίτο μέρος και λειτουργούν από αυτό ή από μια κοινοπραξία, μέσα στο οποίο συναντώνται ηλεκτρονικά πολλοί αγοραστές και πολλοί πωλητές για να διαπραγματευθούν μεταξύ τους. Δημόσιες ηλεκτρονικές αγορών Ανταλλακτήρια τρίτων που είναι ανοικτά σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (πωλητές και αγοραστές). Βελτιώσεις Αλυσίδας Προμηθειών και Συνεργατικό Εμπόριο

18 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ B2B Τύποι Υλικών Άμεσα υλικά (πρώτες ύλες)
Υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ενός προϊόντος (π.χ. χάλυβας για αυτοκίνητα ή χαρτί για βιβλία) Έμεσα υλικά Βοηθητικές ύλες: υλικά που χρησιμοποιούνται για υποστήριξη της παραγωγής (π.χ. γραφική ύλη ή λάμπες φωτισμού) Υλικά συντήρησης, επισκευής και λειτουργίας (ΣΕΛ)

19 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ B2B Τύποι Συναλλαγών: Άμεσες αγορές
Αγορά αγαθών και υπηρεσιών, όταν χρειάζονται, συνήθως στις επικρατούσες τιμές της αγοράς Στρατηγικές προμήθειες Αγορές που περιλαμβάνουν μακροχρόνια συμβόλαια, τα οποία συνήθως βασίζονται σε ιδιωτικές διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε πωλητές και αγοραστές

20 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ B2B Τύποι ΗΕ Β2Β με βάση τον κλάδο δραστηριότητας:
Κάθετες Αγορές Αγορές που ασχολούνται με έναν κλάδο ή ένα τμήμα ενός κλάδου της βιομηχανίας (π.χ. χάλυβας, χημικά). Οριζόντιες Αγορές Αγορές στις οποίες συμμετέχουν επιχειρήσεις ανεξαρτήτως κλάδου και είναι συνήθως ηλεκτρονικές αγορές για τη διακίνηση προϊόντων ή υπηρεσιών γενικής χρήση όπως είδη γραφείου, PC.

21

22 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – B2B ΗΕ
Επιχειρηματικά μοντέλα: Αγορές στο Διαδίκτυο: ηλεκτρονικοί διανομείς, ηλεκτρονικοί προμηθευτές, ανταλλαγές και συνεργασίες εταιρειών Ιδιωτικά Βιομηχανικά Δίκτυα: δίκτυα μεμονωμένων εταιρειών, δίκτυα που καλύπτουν έναν ολόκληρο κλάδο Παραδείγματα: (δεν λειτουργεί πλέον), ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – B2B ΗΕ

23 ΠΙΘΑΝΑ ΟΦΕΛΗ B2B ΗΕ Μειώνει το λειτουργικό κόστος
Μειώνει το κόστος αναζήτησης για προμηθευτές Μειώνει το κόστος αποθήκευσης και στο ελάχιστο τα αποθέματα Αυξάνει την ευελιξία παραγωγής διασφαλίζοντας ότι τα εξαρτήματα θα παραδοθούν έγκαιρα Βελτιώνει την ποιότητα των προϊόντων ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ αγοραστών και πωλητών Μειώνει τον κύκλο ζωής του προϊόντος συνδιαμορφώνοντας σχέδια και χρονοδιαγράμματα παραγωγής με τους προμηθευτές Αυξάνει τις ευκαιρίες συνεργασίας με προμηθευτές και διανομείς Δημιουργεί μεγαλύτερη διαφάνεια τιμών – τη δυνατότητα να δει κανείς τις πραγματικές τιμές αγοράς και πώλησης σε μια αγορά

24

25 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – B2B ΗΕ
Οι Διεπιχειρησιακές Εφαρμογές περιλαμβάνουν εφαρμογές μεταξύ δύο ή περισσοτέρων επιχειρήσεων που έχουν ως στόχο τον εξορθολογισμό των μεταξύ τους συναλλαγών, ανασχεδιάζοντας, αντικαθιστώντας ή αναβαθμίζοντας μια σειρά διαδικασιών.

26 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – B2B ΗΕ
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι εφαρμογές Διαχείρισης Προμηθειών οι οποίες προάγουν τις επιχειρηματικές συνεργασίες, μειώνοντας τα κόστη και τους χρόνους επεξεργασίας των παραγγελιών αγοράς Οι εφαρμογές Διαχείρισης Αποθεμάτων μειώνουν τη διάρκεια του κύκλου παραγγελία-αποστολή-πληρωμή

27 ΕΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – B2B ΗΕ
Οι εφαρμογές Διαχείρισης Διανομών επιτρέπουν την ηλεκτρονική μετάδοση εγγράφων αποστολής και διανομής προϊόντων, συνεισφέροντας στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των πόρων. Οι εφαρμογές Διαχείρισης Καναλιών ενημερώνουν άμεσα τους εμπορικούς συνεργάτες μιας επιχείρησης για οποιαδήποτε μεταβολή στην κατάσταση λειτουργίας τους. Οι εφαρμογές Διαχείρισης Πληρωμών διασυνδέουν τις επιχειρήσεις με τους προμηθευτές και τους διανομείς τους, επιτρέποντας έτσι την ηλεκτρονική αποστολή και λήψη πληρωμών. Go2Paper είναι ένα ανεξάρτητο σημείο αγοράς που δραστηριοποιείται στη βιομηχανία χαρτιού

28 B2B ΗΕ: Συστήματα Ανταλλαγής Ηλεκτρονικών Δεδομένων (EDI)
Αναπτύχθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Αποτελούν πρότυπο επικοινωνίας για την ανταλλαγή διαφόρων εγγράφων προμηθειών π.χ. παραγγελιών αγοράς, τιμολογίων φορτωτικών, πληροφοριών διακανονισμών για μια βιομηχανία. Σκοπός μείωση του κόστους, των καθυστερήσεων και των σφαλμάτων που συνδέονται με τη χειροκίνητη ανταλλαγή εγγράφων Go2Paper είναι ένα ανεξάρτητο σημείο αγοράς που δραστηριοποιείται στη βιομηχανία χαρτιού

29 B2B ΗΕ: Συστήματα Ανταλλαγής Ηλεκτρονικών Δεδομένων (EDI)
Είναι ευρέως καθορισμένο πρωτόκολλο επικοινωνίας για ανταλλαγή εγγράφων μεταξύ υπολογιστών χρησιμοποιώντας τεχνικά πρότυπα σύμφωνα με το Αμερικανικό Ίδρυμα Προτύπων και Διεθνείς Οργανισμούς όπως τα Ηνωμένα Έθνη Κάθε μεγάλη βιομηχανία παγκοσμίως διαθέτει επιτροπές EDI που ορίζουν τη δομή και τις πληροφορίες των η-εγγράφων για τη συγκεκριμένη βιομηχανία. Σήμερα, η EDI ενεργεί σαν μια γενική τεχνολογία που επιτρέπει την ανταλλαγή κρίσιμων επιχειρηματικών πληροφοριών ανάμεσα σε εφαρμογές υπολογιστών ο οποίες στηρίζουν πολλές επιχειρηματικές διαδικασίες. Σπουδαία τεχνολογία δικτύου κατάλληλη για να στηρίζει επικοινωνία ανάμεσα σε λιγότερους συνεργάτες με άμεσες μακροχρόνιες εμπορικές συνεργασίες. Η τεχνική πλατφόρμα της άλλαξε από μεγάλους κεντρικούς Η/Υ σε προσωπικούς υπολογιστές και τα τηλεπικοινωνιακά περιβάλλοντα άλλαξαν από ιδιωτικά, αποκλειστικά σε δίκτυα στο Internet. Ακατάλληλη για ανάπτυξη η-αγορών με χιλιάδες συμμετέχοντες. Δεν δέχεται εύκολα νέα μέλη, ακριβή λύση, έμπειρους προγραμματιστές Go2Paper είναι ένα ανεξάρτητο σημείο αγοράς που δραστηριοποιείται στη βιομηχανία χαρτιού

30 ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Β2Β - BOEING
Μία ενδιαφέρουσα εφαρμογή B2B είναι η ηλεκτρονική αγορά της Boeing Η Boeing είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής πολεμικών και πολιτικών αεροσκαφών σε διεθνές επίπεδο Η εταιρεία διαμόρφωσε μία αγορά, την οποία ονόμασε PART με στόχο να υποστηρίξει τις ανάγκες συντήρησης των πελατών –εταιρειών (εξυπηρέτηση επιχειρηματικών πελατών) Στρατηγική του PART είναι να παρέχει ηλεκτρονική πρόσβαση από ένα μοναδικό σημείο πρόσβασης στις αεροπορικές εταιρείες (πελάτες) αλλά και στους παροχείς ανταλλακτικών (προμηθευτές) Στην αρχή, η επικοινωνία με πελάτες και προμηθευτές πραγματοποιούνταν μέσω τεχνολογιών EDI

31 ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Β2Β - BOEING
To 1996, η Boeing δημιούργησε στο Διαδίκτυο την PART Οι πελάτες μπορούσαν: Να ελέγξουν τη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και τις τιμές τους Να παραγγείλουν ανταλλακτικά Να ελέγξουν την κατάσταση των παραγγελιών Σε λιγότερο από ένα έτος, περίπου το 50% των πελατών της εταιρείας χρησιμοποιούσε το PART για την τοποθέτηση παραγγελιών και την αναζήτηση πληροφοριών υποστήριξης Η εφαρμογή BOLD (Boeing OnLine Data) δίνει τη δυνατότητα σε μηχανικούς και τεχνικούς στα αεροδρόμια να έχουν πρόσβαση σε τεχνικούς οδηγούς (manuals) που χρειάζονται για συντηρήσεις και επισκευές

32 ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Β2Β - VW
VW Group περιλαμβάνει Volkswagen, SKODA, SEAT, Bugatti, Bentley, Audi, Lamborghini, Ducati, Porsche Αγοράζει ετησίως εξαρτήματα αυτοκινήτων και έμμεσα υλικά αξίας 100 $ δις (83% των ετήσιων εσόδων της VW) Διαχείριση όλων των προμηθειών της μέσω Διαδικτύου Δεν επιθυμούσε μια δημόσια ανεξάρτητη λύση ή μια πρόταση της βιομηχανίας όπως η γιγαντιαία κοινοπραξία αυτοκινητοβιομηχανία (Covisint) Ford, General Motors, Daimler- Chrysler “Η πλατφόρμα Covisint υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας να επιτρέψουμε στους πελάτες μας να είναι ηγέτες ψηφιακής τεχνολογίας και να ξεκλειδώσουν την αξία των πληροφοριών τους μέσω της αυτοματοποίησης, της ανάλυσης και της τεχνητής νοημοσύνης. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε τους πελάτες, συνεργάτες και υπαλλήλους της Covisint στο OpenText σήμερα.”

33 ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Β2Β - VW
Επέλεξε μια ιδιωτική πλατφόρμα που της επιτρέπει να ενσωματώνει τους προμηθευτές της καλύτερα στις δικές της επιχειρηματικές διαδικασίες και θα έλεγχε καλύτερα ποιος θα συμμετείχε. Κάθε μεγέθους προμηθευτής μπορεί να έχει πρόσβαση στο VWGroup Supply με ένα βασικό πρόγραμμα περιήγησης Εγγεγραμμένοι προμηθευτές Εφαρμογές: αιτήσεις για προσφορές, διαπραγματεύσεις συμβολαίων, κατάλογο προϊόντων, διαχείριση παραγγελιών, πληρωμές ... Το 2010 διεξήχθησαν ηλεκτρονικές διαπραγματεύσεις συμβολαίων στο Internet αξίας 12 δις € Ο ηλεκτρονικός κατάλογος του VW Group περιλαμβάνει ~ 2,5 εκατ. Αντικείμενα από 600 προμηθευτές ανά την υφήλιο.

34 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Β2Β Πριν το 2000, οι επιχειρήσεις πίστευαν ότι θα μεταμόρφωναν τις αγοραστικές διαδικασίες μεταξύ επιχειρήσεων. Από τις 900 Β2Β η-αγορές που λειτουργούσαν στα μέσα του σχεδόν 500 έκλεισαν στο τέλος του 2000 Δυσκολίες στην εφαρμογή βιώσιμων επιχειρηματικών μοντέλων Λίγες εταιρείες δραστηριοποιούνται πλέον στον τομέα αυτό Παράδειγμα: Harley-Davidson dsn.com/genbus/PublicDocServlet?docID=332&docExt=pdf

35 ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ Β2Β Υπάρχει η τάση να προστίθενται δραστηριότητες και στρατηγικές με κοινωνικό προσανατολισμό Σκοπός να καλλιεργηθεί η συνεργασία με και ανάμεσα στους πελάτες χρησιμοποιώντας κοινωνικά δίκτυα (π.χ. για συζήτηση και ανάδραση) Χρησιμοποιούν βέλτιστες πρακτικές από το B2C Το Β2Β αναμένεται να αυξηθεί ακόμα ταχύτερα καθώς μικρότερες επιχειρήσεις αρχίζουν να συμμετέχουν στο κίνημα του Β2Β

36 ΕΝΔΟΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΗΕ (INTRABUSINESS EC)
Περιλαμβάνει όλες τις εσωτερικές δραστηριότητες ενός οργανισμού που αφορούν στην ανταλλαγή αγαθών/ υπηρεσιών/ πληροφοριών μεταξύ διαφόρων ατόμων, μονάδων και τμημάτων μέσα στον οργανισμό Λαμβάνει χώρα συνήθως σε ενδοδίκτυα ή σε εταιρικές πύλες Παράδειγμα: η-εκπαίδευση

37 ΕΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ
Η κατηγορία των Ενδο-επιχειρησιακών Εφαρμογών περιλαμβάνει κάθε εσωτερική χρήση των τεχνολογιών του ΗΕ στα πληροφοριακά συστήματα ενός οργανισμού.

38 ΕΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ
Οι βασικότερες εφαρμογές αυτής της κατηγορίας αφορούν την Επικοινωνία Ομάδων Εργασίας, επιτρέποντας στα στελέχη μιας επιχείρησης να επικοινωνούν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο και Τηλεδιάσκεψη. Οι Ηλεκτρονικές Εκδόσεις αποτελούν εφαρμογές οι οποίες επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να οργανώνουν, δημοσιεύουν και διανέμουν εγχειρίδια για τους εργαζομένους, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Web. Οι εφαρμογές που αφορούν την Παραγωγικότητα του Εργατικού Δυναμικού βελτιώνουν τη ροή πληροφοριών μεταξύ των ομάδων παραγωγής και πωλήσεων μιας επιχείρησης, όπως επίσης και μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών της.

39 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – B2B HE
Τα βήματα που χαρακτηρίζουν τη διαδικασία προμηθειών: Αναζήτηση προμηθευτών για συγκεκριμένα προϊόντα Πιστοποίηση των πωλητών και των προϊόντων τους Διαπραγμάτευση των τιμών και των προδιαγραφών παράδοσης Έγκαιρη παράδοση βάσει προγράμματος Έκδοση εντολών αγοράς Διαβίβαση τιμολογίων Αποστολή του προϊόντος Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να αυτοματοποιήσουν ηλεκτρονικά την εμπορική διαδικασία, με σκοπό την απλοποίηση των διαδικασιών και του κόστους προμηθειών, την ταχύτερη αποστολή προμηθειών και τον αποτελεσματικό έλεγχο των αποθεμάτων


Κατέβασμα ppt "Ηλεκτρονικό Εμπόριο Κατηγορίες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google