Οι όμιλοι ρητορικής τέχνης Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - Φοιτητών - Ενηλίκων Βάλια Λουτριανάκη Το περιεχόμενο χορηγείται με άδεια Creative Commons.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Advertisements

Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
 Εκτίμηση Ικανοτήτων  Αντιμετώπιση Άγχους  Σχεδιασμός Παρουσίασης  Οργάνωση της Παρουσίασης  Έλεγχος του Περιβάλλοντος  Πραγματοποίηση Παρουσίασης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΠΕΔΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου Ενημέρωση Γονέων 21/9/2011.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
«Το σχολείο μας: εργαστήρι ανάπτυξης κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και συνεργασίας των δύο φύλων»
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ = ΕΠΙΤΥΧΙΑ Μια ερευνητική εργασία μαθητών και μαθητριών της Α τάξης του 1 ου ΓΕΛ. Ηλιούπολης.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Ελληνογερμανική Αγωγή
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Διαμορφωτική Αξιολόγηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι όμιλοι ρητορικής τέχνης Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - Φοιτητών - Ενηλίκων Βάλια Λουτριανάκη Το περιεχόμενο χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

Το πλαίσιο 1. Μαθητικοί Όμιλοι Ρητορικής / Αντιλογίας (Λύκειο) 2. Απογευματινοί μαθητικοί Όμιλοι Ρητορικής Τέχνης 3. Ρητορικοί Όμιλοι φοιτητών 4. Όμιλοι ρητορικής και επικοινωνίας ενηλίκων 5. Καινοτόμα προγράμματα (πολιτιστικά / αγωγής υγείας – μπορούν να αξιοποιηθούν και στα περιβαλλοντικά) 6. Ζώνη βιωματικών δράσεων 7. Σχέδια εργασίας (Λύκειο)

Οι στόχοι 1. Μαθητικοί Όμιλοι Αντιλογίας: εκπροσώπηση του σχολείου σε αγώνες, καλλιέργεια ομαδικότητας και πνεύματος συνεργασίας, ενημέρωση για ποικίλα θέματα, ανάπτυξη επιχειρηματολογικής σκέψης 2. Απογευματινοί μαθητικοί Όμιλοι Ρητορικής Τέχνης: δημιουργική απασχόληση, σταδιακή ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων, βελτίωση προφορικού λόγου, ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης, καλλιέργεια ομαδικότητας και πνεύματος συνεργασίας, ενημέρωση για ποικίλα θέματα, αγωγή του ακροατή, συμμετοχή σε αγώνες

Οι στόχοι 3. Ρητορικός Όμιλος φοιτητών: ανάπτυξη προφορικού λόγου και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, σύνδεση με απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης, ευρύτερη ενημέρωση και επαφή με ενδιαφέροντα θέματα και τομείς συμμετοχή σε αγώνες 4. Όμιλοι ρητορικής και επικοινωνίας ενηλίκων: ανάπτυξη προφορικού λόγου και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, σύνδεση με απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης, δημιουργική απασχόληση, ευρύτερη ενημέρωση και επαφή με ενδιαφέροντα θέματα και τομείς

Απαραίτητος ο εμπλουτισμός του περιεχομένου με στοιχεία: Δημιουργικής σκέψης Τεχνικών παραγωγής ιδεών Δημιουργικής επίλυσης προβλήματος Αρχών επικοινωνίας και διαλόγου Προώθησης ομαδικότητας

Η οργάνωση 1ο Στάδιο: Διαφήμιση ‒ ανακοινώσεις 2ο Στάδιο: Εγγραφές και πρώτες δύο συναντήσεις γνωριμίες 3ο Στάδιο: Διαμόρφωση ομάδας και λειτουργία ομίλου Επίπεδα: 1ο έτος και 2ο έτος (φοιτητές και ενήλικοι) Δημοτικό (Α΄-Γ΄ Δημοτικού, Δ΄-Στ΄ Δημοτικού) - Γυμνάσιο - Λύκειο

1ο Στάδιο: Διαφήμιση Αφίσες με νόημα ‒ το «στίγμα του ομίλου»

Σαφείς στόχοι Ανάδειξη των προσωπικών αναγκών Σφαιρική εικόνα (ποικίλα δείγματα ασκήσεων και απαιτήσεων ομίλου) Επιλογή δραστηριοτήτων βάσει δυναμικού (ισορροπία) 2ο Στάδιο: Εγγραφές και πρώτες δύο συναντήσεις γνωριμίας

Πιθανές δυσκολίες (α΄ στάδιο) Ελάχιστος (6-8) και ανώτατος (12-15) αριθμός συμμετεχόντων Επιλογή ημέρας και ώρας συναντήσεων ομίλου Διαφορετικά επίπεδα Διαφορετικές ανάγκες Διαφορετικές γνώσεις ΠΡΟΚΛΗΣΗ

3ο Στάδιο: Διαμόρφωση ομάδας και λειτουργία ομίλου o Κανόνες ομίλου (συνέπεια, απουσίες, συμμετοχή, συμπεριφορά) o Διαμόρφωση ζεστού κλίματος εμπιστοσύνης και καλής διάθεσης (ασκήσεις γνωριμίας, εμπιστοσύνης, επικοινωνίας) o Έμφαση στην αυτο- και ετερο-αξιολόγηση ως βασικών εργαλείων αυτοβελτίωσης

Πιθανές δυσκολίες (επιπλέον) Μεγάλες ηλικιακές αποκλίσεις Όμιλος + ευκαιρία για χαλάρωση Παιχνίδια αλλά με όρια Διακωμώδηση δραστηριοτήτων Συστολή, διστακτικότητα, φόβος απόρριψης Ανταγωνισμός ενάντια στην ομαδικότητα

Υλικό Με πρωτοβουλία των μαθητών συγκεντρώνονται άρθρα και δημιουργείται μια "γωνιά ενημέρωσης". Οι ίδιοι οι μαθητές ετοιμάζουν σημειώσεις για όλους σχετικά με θέματα που έχουν παρουσιαστεί. Οι μαθητές εξοικειώνονται με την τήρηση σημειώσεων και δημιουργούν σταδιακά τον προσωπικό τους φάκελο υλικού. Αποφεύγουμε το «φιλολογικό» και «φροντιστηριακό» κλίμα με μοίρασμα σημείωσεων και έτοιμων σχεδιαγραμμάτων

Συμμετοχή Συνεχής ενθάρρυνση (κλίμα "γιορτής") "Επισημότητα" σε κάθε παρουσίαση - "αυτό που λέω έχει αξία και θέλω να ακουστεί" Υπενθύμιση στόχου Κυκλική ενασχόληση όλων με όλες τις ασκήσεις Προσοχή στους ιδιαίτερα συνεσταλμένους μαθητές (διαφοροποιημένη προσέγγιση, επιλογή εργασίων με προσωπική τους πρωτοβουλία ή ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, εργασία σε ομάδα)

Αξιολόγηση 1. Διαμορφωτική και τελική «αξιολόγηση» με ερωτηματολόγιο 2. Αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση μετά από κάθε, σχεδόν, δραστήριότητα / ομιλία

Αγώνες: αυτοσκοπός ή προαιρετική διαδικασία; Αυτοσκοπός Άγχος, πίεση (ειδικά όταν υπάρχουν μαθητές που δεν θέλουν / δεν νιώθουν έτοιμοι να συμμετάσχουν) «Εξειδίκευση» σε συγκεκριμένα αγωνίσματα Αποκλειστική ενασχόληση με το debate (οι περισσότερες διοργανώσεις στην Ελλάδα περιλαμβάνουν μόνο αυτό) Απογοήτευση σε περίπτωση μη διάκρισης και απομάκρυνση από τον όμιλο Ταύτιση της ρητορικής με τον λεκτικό ανταγωνισμό

Αγώνες: αυτοσκοπός ή προαιρετική διαδικασία; Προαιρετική διαδικασία Κίνητρο (συμπληρωματικό άλλων συναφών, π.χ. συμμετοχή στο πολιτιστικό διήμερο του σχολείου, ανοικτά μαθήματα με γονείς, επισκέψεις άλλων σχολείων κ.λπ.) Ελεύθερη επιλογή (προτεραιότητα στα παλαιότερα μέλη) Δημιουργία αποστολής εκπροσώπησης με δημοκρατικές διαδικασίες (επιλέγουμε βάσει ενδιαφέροντος και απόδοσης – η ομάδα αναλαμβάνει την ευθύνη με συμβουλευτική συμβολή εκπαιδευτή)

Αγώνες: θετικά Επαφή με άλλα σχολεία και συμμαθητές με συναφή ενδιαφέροντα Κλίμα γιορτής (ανανέωση ενδιαφέροντος) Έκθεση σε άγνωστο και απαιτητικό ακροατήριο (ενδυνάμωση) Εμπειρία στη σημασία ύψιστης απόδοσης υπό πίεση Γνωριμία με άλλα στυλ ομιλίας και τρόπους σκέψης Εμπλουτισμός γνώσεων Δημιουργία παράδοσης στον όμιλο Γνωστοποίηση στο υπόλοιπο σχολείο – «διαφήμιση» Σύσφιγξη σχέσεων μέσα στην ομάδα – αίσθηση «ανήκειν»

«Ρητορική για εμένα είναι...»

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας! Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση