Ανάλυση Απαιτήσεων ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Με τα μάτια ενός Ρομπότ... Η εφαρμογή της ρομποτικής τεχνολογίας ως νέος τρόπος πρόσβασης σε πολιτιστικούς χώρους Γιώργος Καμαρινός, Αδαμαντία Κολιού.
Inspiring Science Education : Ένταξη Σχολικών Μονάδων,
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Τεχνολογίες Εκπαίδευσης
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Δημιουργία εκπαιδευτικού παιχνιδιού
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Η εκπαιδευτική αξία μιας εικονικής επίσκεψης σε Μουσείο Γιάννης Κοπιδάκης Εκπαιδευτήριο «ΤΟ ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΝ» Ηράκλειο Κρήτης.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
- Ημερίδα «Πολιτισμική Πληροφορική και Εκπαίδευση», 24 Νοεμβρίου IΣΤΟΣ Ένα λειτουργικό πρότυπο για την αξιόπιστη προσφορά πολιτιστικού και εκπαιδευτικού.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Γενικός Στόχος Πρόσβαση (επισκεψιμότητα) των Εκθέσεων και Εκθεμάτων στο ευρύ Κοινό και σε ειδικούς Μελετητές.
Η ευρυζωνικότητα στην υπηρεσία της εκπαίδευσης στις απομακρυσμένες περιοχές Εργαστηριακή συνεδρία χρηστών δορυφορικής ευρυζωνικότητας Ελληνογερμανική Αγωγή,
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Η ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος -ιστορικός1 « Ελλάδα: Χώρα των μουσείων, τόπων ανάδειξης της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς » στο πλαίσιο Εκπαιδευτικού.
Εικονική Πραγματικότητα και Μουσεία
Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Εικονικά Μουσεία Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Εικονικά Μουσεία.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/27 11/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
Έργο «Εικονικά Μουσεία»
Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Εικονικά Μουσεία Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Εικονικά Μουσεία.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΣΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
ΑΜΕρίΑς: Πληροφοριακό Σύστημα Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
T.E.I. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (Logistics) ΤΕΡΣΕΝΙΔΟΥ ΕΛΙΝΑ Επόπτρια Καθηγήτρια: ΣΤΑΦΥΛΑ ΑΜΑΛΙΑ.
Η βιβλιογραφική έρευνα πηγές. Πρωτογενείς πηγές: άρθρα περιοδικών και συνεδρίων, αναφορές, επίσημες εκδόσεις ευρεσιτεχνίας, προδιαγραφές Δευτερογενείς.
Κριτήρια και Μέθοδοι αξιολόγησης ιστοσελίδων Θέμα:
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Κατή Αργυρώ Πρωτοψάλτου Θεόφιλος Τσαρτσαράκης Αντώνιος
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση Σερέτη Μάρθα ΑΕΜ: 695
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Ένα εργαλείο για δημιουργία και αξιολόγηση!
Ποιοτικεσ μεθοδοι ερευνασ
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
Ευχρηστία.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Το μουσικό ερωτηματολόγιο
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Πληροφορίες στον Παγκόσμιος Ιστός
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
B' ΤΑΞΗ ΑΡΧΕΙΑ ΦΑΚΕΛΟΙ Αρχεία - Φάκελοι 8/12/2018 B' ΤΑΞΗ ΑΡΧΕΙΑ ΦΑΚΕΛΟΙ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάλυση Απαιτήσεων ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι

Ανάλυση Απαιτήσεων design-cycle-planning-for-a- system/?utm_campaign=share&utm_medium =copy design-cycle-planning-for-a- system/?utm_campaign=share&utm_medium =copy Τύποι απαιτήσεων  Απαιτήσεις περιβάλλοντος  Απαιτήσεις χρηστικότητας  Απαιτήσεις δεδομένων  Απαιτήσεις ομάδας χρηστών Πως γίνεται;

Μέθοδοι Ανάλυσης Απαιτήσεων Χρηστών Ποσοτικές μέθοδοι π.χ. ερωτηματολόγια Ποιοτικές μέθοδοι π.χ. εθνογραφία ομάδες εργασίας

Ερωτηματολόγια για απαιτήσεις επισκεπτών μουσείων Έρευνα με τους φοιτητές του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Άμεσο Ερωτηματολόγιο Κύρια Ερώτηση - Ποια είναι η βασική (αναμενόμενη) δραστηριότητα του επισκέπτη στους διαφορετικούς τύπους μουσείων;

Παράδειγμα συλλογής απαιτήσεων χρηστών με ερωτηματολόγια Συλλογή απαιτήσεων χρηστών για τη δημιουργία εκπαιδευτικών τεχνολογιών μουσείου Έμμεσο Ερωτηματολόγιο Ερωτήσεις Έρευνας ◦Ποιο είναι το στυλ επίσκεψης των επισκεπτών; ◦Ποιο είναι το γνωσιακό στυλ των επισκεπτών; ◦Σχετίζονται τα δύο προηγούμενα;

Προσαρμοζόμενες Λύσεις Ποιο είναι το μέγεθος του μουσείου; Μικρό Παρoχή δυνατότητας για οριζόντια και κάθετη οργάνωση του εκπαιδευτικού υλικού Μεγάλο Υποστήριξη μη γραμμικής δομής του εκπαιδευτικού υλικού. Προτείνετε λεπτομερείς πληροφορίες για τα σημαντικά εκθέματα. Προτάσεις διαδρομών Μεσαίο Ομάδες Επισκεπτών Δραστηριότητες συνεργατικής μάθησης. Προτάσεις διαδρομών Μεμονωμένοι Επισκέπτες Ποιο είναι το Στυλ Επίσκεψης; Ακρίδες Λεπτομερείς πληροφορίες για τα εκθέματα. Προτάσεις διαδρομών Γενικές πληροφορίες για την έκθεση. Υποστήριξη της από πάνω προς τα κάτω οργάνωσης των πληροφοριών Πεταλούδεςs Παροχή μη γραμμική οργάνωσης του εκπαιδευτικού περιεχομένου και εναλλακτικές δυνατότητες για αυτόνομη πληροφορία για τα εκθέματα Μυρμήγκια Υποστήριξη γραμμικής οργάνωσης του εκπαιδευτικού περιεχομένου και αφήγηση ιστοριών Ποιος είναι ο τύπος του Επισκέπτη; Ψάρια

Συμμετοχικός σχεδιασμός και ομάδες εργασίας με παιδιά Κύκλος Δημιουργικής Φαντασίας, Vygotsky Παιδιά δημοτικού (1 Ο Δημοτικό Σχολείο Παιανίας) Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, Γουλανδρή Ομάδες εργασίας

Εξερεύνηση Ανταλλαγή Έμπνευση& Παραγωγή Έμπνευση ΠαραγωγήΑνταλλαγή Εξερεύνηση

Αποτελέσματα Υψηλή ΠρωτοτυπίαΧαμηλή Πρωτοτυπία Υψηλή Εφαρμοσιμότητα Δημιουργία Συλλογών, Δημιουργία Ταινιών, Σταυρόλεξα, Έλεγχος Ρομπότ με Κινητά Τηλέφωνα, Έλεγχος του Συστήματος Φώτων του Μουσείου PlayStation, Διαδραστικά Εκθέματα, Παιχνίδια Γνώσεων, Σύνθεση και αποδόμηση αντικειμένων, Δημιουργία αντικειμένων, Ρομπότ-ξεναγοί, Παιχνίδια με Εικονική Πραγματικότητα, Παιχνίδια σε κινητά τηλέφωνα Χαμηλή Εφαρμοσιμότητα Ρομπότ για την αναβίωση παιχνιδιών στο φυσικό περιβάλλον Δημιουργία Κόσμων Παιχνιδιού

Παράδειγμα ανάλυσης απαιτήσεων με ποιοτικές μεθόδους Σχεδιασμός μουσικών εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα 2001 Τεχνική φωτο-ημερολογίων Ομάδες εργασίας Σενάρια μελλοντικής χρήσης

Φωτο-ημερολόγια Μία φωτογραφία κάθε φορά που ακούτε μουσική Μία φωτογραφία κάθε φορά που θα θέλατε να ακούσετε μουσική Καταγράψτε το μέσο, διάρκεια, τοποθεσία, ώρα, με ποιον, παράλληλες δραστηριότητες, λόγοι, είδος μουσικής Φέρτε τα ημερολόγια στη συνάντηση

Ομάδες εργασίας - Ι Παρουσίαση των φωτο-ημερολογίων Ερωτήσεις για συζήτηση: ◦Τι κάνετε όταν θέλετε να ακούσετε μουσική; ◦Ποια μέσα χρησιμοποιείτε και γιατί; Θετικά, αρνητικά ◦Αγαπημένο μέσο και γιατί ◦Προτιμάτε να ακούτε μουσική μόνος ή με παρέα; Τι συμβαίνει συνήθως; ◦Πως μοιράζεστε μουσική με φίλους; ◦Που βρίσκετε μουσική; ◦Πως ενημερώνεστε για νέα μουσική;

Ομάδες εργασίας - ΙΙ Σενάρια παροντικής χρήσης Παρουσίαση δυνατοτήτων τεχνολογίας Σενάρια μελλοντικής χρήσης ◦Ύπαρξη βιντεοκάμερας στο κινητό για χρήση σε συναυλίες ◦Δυνατότητα ανταλλαγής αρχείων MP3 ◦Πρόσβαση σε διαδικτυακό ραδιόφωνο ◦Σύνδεση ζωντανά με συναυλίες ◦Αποθήκευση μουσικής ◦Πρόσβαση στο διαδίκτυο σε σελίδες με μουσική

Ιεραρχική και Ανάλυση Εργασιών Φτιάχνω ένα φλιτζάνι τσάι Βράζω νερό Γεμίζω το μπρίκι Ανάβω το μάτι Βάσω το μπρίκι Περιμένω να βράσει Κλείνω το μάτι Αδειάζω τσαγέρα Βάζω τσάι στην τσαγέρα Προσθέτω βραστό νερό Περιμένω 5 λεπτά Σερβίρω το τσάι

άσκηση Επιλέξτε τον τρόπο ανάλυσης απαιτήσεων (περιγράψτε τον και αιτιολογείστε τον)για το σχεδιασμό του χειριστηρίου μίας μηχανής καφέ Αναγνώριση ομάδων χρηστών (πρωτογενείς και δευτερογενείς) 10 απαιτήσεις (από όλες τις ομάδες χρηστών) 10 προδιαγραφές

Μελέτη αυτής της βδομάδας  Timo Jokela, Jussi Koivumaa, Jani Pirkola, Petri Salminen, and Niina Kantola Methods for quantitative usability requirements: a case study on the development of the user interface of a mobile phone. Personal Ubiquitous Comput. 10, 6 (September 2006),  Christiane Moser, Verena Fuchsberger, Katja Neureiter, Wolfgang Sellner, and Manfred Tscheligi Revisiting personas: the making-of for special user groups. In CHI '12 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '12). ACM, New York, NY, USA,

Μελέτη επόμενης βδομάδας  Constantinos K. Coursaris and Dan J. Kim A Meta-Analytical Review of Empirical Mobile Usability Studies. J. Usability Studies 6, 3, Article 11 (May 2011), 55 pages.  Ravi Vatrapu and Dan Suthers Intra- and Inter- Cultural Usability in Computer-Supported Collaboration. J. Usability Studies 5, 4, Article 17 (August 2010), 26 pages.