Ανάλυση Απαιτήσεων ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι
Ανάλυση Απαιτήσεων design-cycle-planning-for-a- system/?utm_campaign=share&utm_medium =copy design-cycle-planning-for-a- system/?utm_campaign=share&utm_medium =copy Τύποι απαιτήσεων Απαιτήσεις περιβάλλοντος Απαιτήσεις χρηστικότητας Απαιτήσεις δεδομένων Απαιτήσεις ομάδας χρηστών Πως γίνεται;
Μέθοδοι Ανάλυσης Απαιτήσεων Χρηστών Ποσοτικές μέθοδοι π.χ. ερωτηματολόγια Ποιοτικές μέθοδοι π.χ. εθνογραφία ομάδες εργασίας
Ερωτηματολόγια για απαιτήσεις επισκεπτών μουσείων Έρευνα με τους φοιτητές του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Άμεσο Ερωτηματολόγιο Κύρια Ερώτηση - Ποια είναι η βασική (αναμενόμενη) δραστηριότητα του επισκέπτη στους διαφορετικούς τύπους μουσείων;
Παράδειγμα συλλογής απαιτήσεων χρηστών με ερωτηματολόγια Συλλογή απαιτήσεων χρηστών για τη δημιουργία εκπαιδευτικών τεχνολογιών μουσείου Έμμεσο Ερωτηματολόγιο Ερωτήσεις Έρευνας ◦Ποιο είναι το στυλ επίσκεψης των επισκεπτών; ◦Ποιο είναι το γνωσιακό στυλ των επισκεπτών; ◦Σχετίζονται τα δύο προηγούμενα;
Προσαρμοζόμενες Λύσεις Ποιο είναι το μέγεθος του μουσείου; Μικρό Παρoχή δυνατότητας για οριζόντια και κάθετη οργάνωση του εκπαιδευτικού υλικού Μεγάλο Υποστήριξη μη γραμμικής δομής του εκπαιδευτικού υλικού. Προτείνετε λεπτομερείς πληροφορίες για τα σημαντικά εκθέματα. Προτάσεις διαδρομών Μεσαίο Ομάδες Επισκεπτών Δραστηριότητες συνεργατικής μάθησης. Προτάσεις διαδρομών Μεμονωμένοι Επισκέπτες Ποιο είναι το Στυλ Επίσκεψης; Ακρίδες Λεπτομερείς πληροφορίες για τα εκθέματα. Προτάσεις διαδρομών Γενικές πληροφορίες για την έκθεση. Υποστήριξη της από πάνω προς τα κάτω οργάνωσης των πληροφοριών Πεταλούδεςs Παροχή μη γραμμική οργάνωσης του εκπαιδευτικού περιεχομένου και εναλλακτικές δυνατότητες για αυτόνομη πληροφορία για τα εκθέματα Μυρμήγκια Υποστήριξη γραμμικής οργάνωσης του εκπαιδευτικού περιεχομένου και αφήγηση ιστοριών Ποιος είναι ο τύπος του Επισκέπτη; Ψάρια
Συμμετοχικός σχεδιασμός και ομάδες εργασίας με παιδιά Κύκλος Δημιουργικής Φαντασίας, Vygotsky Παιδιά δημοτικού (1 Ο Δημοτικό Σχολείο Παιανίας) Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, Γουλανδρή Ομάδες εργασίας
Εξερεύνηση Ανταλλαγή Έμπνευση& Παραγωγή Έμπνευση ΠαραγωγήΑνταλλαγή Εξερεύνηση
Αποτελέσματα Υψηλή ΠρωτοτυπίαΧαμηλή Πρωτοτυπία Υψηλή Εφαρμοσιμότητα Δημιουργία Συλλογών, Δημιουργία Ταινιών, Σταυρόλεξα, Έλεγχος Ρομπότ με Κινητά Τηλέφωνα, Έλεγχος του Συστήματος Φώτων του Μουσείου PlayStation, Διαδραστικά Εκθέματα, Παιχνίδια Γνώσεων, Σύνθεση και αποδόμηση αντικειμένων, Δημιουργία αντικειμένων, Ρομπότ-ξεναγοί, Παιχνίδια με Εικονική Πραγματικότητα, Παιχνίδια σε κινητά τηλέφωνα Χαμηλή Εφαρμοσιμότητα Ρομπότ για την αναβίωση παιχνιδιών στο φυσικό περιβάλλον Δημιουργία Κόσμων Παιχνιδιού
Παράδειγμα ανάλυσης απαιτήσεων με ποιοτικές μεθόδους Σχεδιασμός μουσικών εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα 2001 Τεχνική φωτο-ημερολογίων Ομάδες εργασίας Σενάρια μελλοντικής χρήσης
Φωτο-ημερολόγια Μία φωτογραφία κάθε φορά που ακούτε μουσική Μία φωτογραφία κάθε φορά που θα θέλατε να ακούσετε μουσική Καταγράψτε το μέσο, διάρκεια, τοποθεσία, ώρα, με ποιον, παράλληλες δραστηριότητες, λόγοι, είδος μουσικής Φέρτε τα ημερολόγια στη συνάντηση
Ομάδες εργασίας - Ι Παρουσίαση των φωτο-ημερολογίων Ερωτήσεις για συζήτηση: ◦Τι κάνετε όταν θέλετε να ακούσετε μουσική; ◦Ποια μέσα χρησιμοποιείτε και γιατί; Θετικά, αρνητικά ◦Αγαπημένο μέσο και γιατί ◦Προτιμάτε να ακούτε μουσική μόνος ή με παρέα; Τι συμβαίνει συνήθως; ◦Πως μοιράζεστε μουσική με φίλους; ◦Που βρίσκετε μουσική; ◦Πως ενημερώνεστε για νέα μουσική;
Ομάδες εργασίας - ΙΙ Σενάρια παροντικής χρήσης Παρουσίαση δυνατοτήτων τεχνολογίας Σενάρια μελλοντικής χρήσης ◦Ύπαρξη βιντεοκάμερας στο κινητό για χρήση σε συναυλίες ◦Δυνατότητα ανταλλαγής αρχείων MP3 ◦Πρόσβαση σε διαδικτυακό ραδιόφωνο ◦Σύνδεση ζωντανά με συναυλίες ◦Αποθήκευση μουσικής ◦Πρόσβαση στο διαδίκτυο σε σελίδες με μουσική
Ιεραρχική και Ανάλυση Εργασιών Φτιάχνω ένα φλιτζάνι τσάι Βράζω νερό Γεμίζω το μπρίκι Ανάβω το μάτι Βάσω το μπρίκι Περιμένω να βράσει Κλείνω το μάτι Αδειάζω τσαγέρα Βάζω τσάι στην τσαγέρα Προσθέτω βραστό νερό Περιμένω 5 λεπτά Σερβίρω το τσάι
άσκηση Επιλέξτε τον τρόπο ανάλυσης απαιτήσεων (περιγράψτε τον και αιτιολογείστε τον)για το σχεδιασμό του χειριστηρίου μίας μηχανής καφέ Αναγνώριση ομάδων χρηστών (πρωτογενείς και δευτερογενείς) 10 απαιτήσεις (από όλες τις ομάδες χρηστών) 10 προδιαγραφές
Μελέτη αυτής της βδομάδας Timo Jokela, Jussi Koivumaa, Jani Pirkola, Petri Salminen, and Niina Kantola Methods for quantitative usability requirements: a case study on the development of the user interface of a mobile phone. Personal Ubiquitous Comput. 10, 6 (September 2006), Christiane Moser, Verena Fuchsberger, Katja Neureiter, Wolfgang Sellner, and Manfred Tscheligi Revisiting personas: the making-of for special user groups. In CHI '12 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '12). ACM, New York, NY, USA,
Μελέτη επόμενης βδομάδας Constantinos K. Coursaris and Dan J. Kim A Meta-Analytical Review of Empirical Mobile Usability Studies. J. Usability Studies 6, 3, Article 11 (May 2011), 55 pages. Ravi Vatrapu and Dan Suthers Intra- and Inter- Cultural Usability in Computer-Supported Collaboration. J. Usability Studies 5, 4, Article 17 (August 2010), 26 pages.