1 Σχεδιασμός πολυμεσικών εφαρμογών για μουσεία. Ιστορικό Το 1992 συστάθηκε κατάλληλη επιτροπή από τον οργανισμό ICOM (International Council of Museums)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμέλεια : Χατζήπαπας Αριστομένης
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
«Από την εθνογραφική πράξη στη μουσειακή αφήγηση. Λέξεις και αντικείμενα: μνήμες του παρελθόντος και μορφές αναπαράστασής τους.» Το παράδειγμα από την.
1 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Ελλάδα. 2 ΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Σύνδεση περιβάλλοντος και εκπαίδευσης 1913…καθιερώνεται με νόμο η σύνδεση περιβάλλοντος και.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Στρατηγική Ανάλυση 8/12/2015 Δρ.
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ. ΥΓΕΙΝΟΜΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: Οι παραγωγικοί συντελεστές (ανθρώπινο δυναμικό, εξοπλισμός, φάρμακα και υλικά) χρησιμοποιούνται.
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 1 : Εισαγωγικές Επισημάνσεις Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
BOHEMIA & GREECE VIP’S GROUP ... ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΙΚΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΛΟΣ INTERNATIONAL REAL ESTATE & INVESTMENT GROUP.
1 FDL Group 1 ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής. 2 Τι είναι logistics ; Παγκόσμιος κύκλος εργασιών εταιρειών Logistics 2013 Ελληνικός Κ.Ε. εταιρειών Logistics.
 X-band (9Ghz)  S-band(3Ghz)
1 Προχωρημένη Χρηματοοικονομική Λογιστική Γιώργος Γιαννόπουλος.
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘B τρίμηνο 2015 Η σταθεροποίηση που εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια του 2014 φαίνεται να αντιστρέφεται από την αρχή του 2015 με μειώσεις.
Νοσηλευτική και Έρευνα Ιστορικές Τάσεις και Μελλοντικές Κατευθύνσεις στη Νοσηλευτική Έρευνα Δρ Σοφία Ζυγά Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου.
OLYMPIAN GREEN.
Η 40χρονη πορεία του Κυπριακού Ομίλου Εκπαιδευτικής Διοίκησης (2005- σήμερα) Από τον Δρα Γιάννη Σαββίδη, Πρόεδρο του Κ.Ο.Ε.Δ. Λευκωσία, Ξενοδοχείο.
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
Τεχνολογία και Εκπαίδευση Περιεχόμενο της έννοιας
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 5 Εκπαιδευτικά προγράμματα στο μουσείο ΠΔΜ - ΠΤΝ.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ) ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
20/5/2015 Πανεπιστήμιο Μακεδονίας - Αίθουσα Συνεδρίων
Υπάρχει σημαντική διαφωνία στην κοινότητα των μουσείων σχετικά με το τι πράγματα είναι κατάλληλα για μουσεία, εάν τα μουσεία πρέπει να περιέχουν μόνο αντικείμενα.
Αθλητικός Τουρισμός Ο. Βρόντου
Η ανάγκη χρήσης μεταβλητών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
«Το κατάστημα του μέλλοντος»
Τα συντηρητικά κόμματα Θ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η έννοια του τουρισμού Ο τουρισμός είναι αποτέλεσμα μεμονωμένης ή ομαδικής μετακίνησης ανθρώπων σε διάφορους τουριστικούς προορισμούς και η διαμονή τους.
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.
H οικονομική κρίση στην Ελλάδα και οι επιπτώσεις της στις γυναίκες
ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ: ΧΡΗΣΗ Ή ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Κλαδική Ανάλυση – Μελέτη της ICAP Group «Οι Συνέπειες της Κρίσης στους διαφόρους Κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας» Διεύθυνση.
«ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ»
UNICEF.
Μεγάλο θάρρος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τι είναι τα πολυμέσα; Β΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Το Μουσείο του Μέλλοντος
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΩΦΟ ΠΑΙΔΙ
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου Λέσχες Ανάγνωσης.
5Ο Συνέδριο Βιοψυχοκοινωνικής Προσέγγισης στην Ιατρική Περίθαλψη με Διεθνή Συμμετοχή ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
Διοίκηση επιχειρήσεων
Τα συντηρητικά κόμματα Θ
“Τίτλος του άρθρου” Ονόματα συγγραφέων Ονόματα Φοιτητών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΣΤΑΘΜΙΣΗ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΦΟΡΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ (NAS) ΣΕ ΜΕΘ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
– ΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Παναγιώτης Παπασταματίου
Αποτελέσματα κλάδου – ‘α 6μηνο 2016
Διεθνής κρίση & ελληνική κρίση
ΕΝΑ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΓΕΝΙΕΣ
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕρΓΑΣΤΗΡΙΟ 2018
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Νοσηλευτική διεργασία Νοσηλευτική διάγνωση
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
Εισαγωγή στο διεθνοποιημένο εταιρικό περιβάλλον
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
4η ΕΝΟΤΗΤΑ «Φορείς – Οργανισμοί – Χάρτα δικαιωμάτων»
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ - 3 ΜΟΥΣΙΑ –.
ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ – ΜΕΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΝΑΔΩΝ ΜΕΤΡΗΣΗΣ SI
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
Πολιτική για τη δημιουργία Φιλικών Πόλεων για τα άτομα με Άνοια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Θέλετε διαφορετική εικόνα σε αυτή τη διαφάνεια; Επιλέξτε.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχεδιασμός πολυμεσικών εφαρμογών για μουσεία

Ιστορικό Το 1992 συστάθηκε κατάλληλη επιτροπή από τον οργανισμό ICOM (International Council of Museums) για τη μελέτη χρήσης πολυμέσων στα μουσεία (Multimedia Working Group – MMWG) Η συγκεκριμένη ομάδα εστίασε στη μελέτη της χρήσης των νέων τεχνολογιών για την προβολή μουσειακών συλλογών Τα νέα μέσα αλληλεπίδρασης εισήγαγαν νέους τρόπους για την επικοινωνία του γενικού πλαισίου και του νοήματος των εκθεμάτων 2/16

Ιστορικό Το 1995 εκπονήθηκε μια μελέτη που υποστήριζε ότι τα πολυμέσα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα μουσεία για δύο πολύ σημαντικούς και διακριτούς λόγους:  Ως επικοινωνιακά εργαλεία (εντός και εκτός μουσείου)  Ως εργαλεία τεκμηρίωσης (βάσεις δεδομένων, στοιχεία) 3/16

Πολυμέσα Οι ψηφιακές εφαρμογές πολυμέσων δίνουν στον επισκέπτη του μουσείου περιεχόμενο που βασίζεται σε πολλαπλά μέσα (πέραν του κειμένου) Συμπεριλαμβάνουν αλληλεπιδραστικά πολυμέσα και υπερμέσα 4/16

Χρήση πολυμέσων στα μουσεία Μια επίσκεψη σε μουσείο είναι μια «πολυμεσική» εμπειρία (εικόνα – περιγραφή) Οι πολυμεσικές εφαρμογές υπό αυτή την έννοια «δένουν» πολύ καλά με τους στόχους των μουσείων Επιτρέπουν αλληλεπιδραστική πλοήγηση, διαχείριση πληροφορίας, αναζήτηση και είναι ικανά να εκπληρώσουν εκπαιδευτικούς/ερμηνευτικούς στόχους, έρευνα και τεκμηρίωση 5/16

Πολυμέσα και επισκέπτες Υποστηρικτικά: κιόσκια, παροχή συνοδευτικών πληροφοριών Εκθέματα: πλήρως ενσωματωμένο περιβάλλον στον εκθεσιακό χώρο Ενίσχυση εμπειρίας χρήστη Αλλαγή πλαισίου παρατήρησης: τα εκθέματα είναι ομαδοποιημένα με συγκεκριμένο τρόπο στα μουσεία Mε τις πολυμεσικές εφαρμογές είναι δυνατή η συγκριτική επεξεργασία τους σε οποιοδήποτε επιθυμητό πλαίσιο 6/16

Πολυμέσα και επισκέπτες Ο χώρος περιορίζει την προβολή συλλογών (πολλά εκθέματα παραμένουν σε αποθήκες) Σύγκριση - αντιπαράθεση εκθεμάτων Αυξάνεται η ενασχόληση με τα εκθέματα Συνοδευτικές πληροφορίες όπως χαρτογράφηση εκθέσεων 7/16

Αφηγηματική επικοινωνία Η χρήση παιχνιδιών και εικονικής πραγματικότητας έχει κατηγορηθεί για διάσπαση προσοχής στα μουσεία Αντίθετα οι εφαρμογές μπορούν να ενεργοποιούν τους επισκέπτες (π.χ. παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, κουίζ κ.λπ.) Εξομοιώσεις (π.χ. προβολή κατασκευής πλοίου, δραστηριότητα συναρμολόγησης) 8/16

Ηλεκτρονικοί κατάλογοι Ψηφιακή καταλογογράφηση έκθεσης Προγραμματισμός περιήγησης 9/16

Προώθηση Επίσκεψη έκθεσης εξ αποστάσεως (σχολεία, σπίτι) Διαφήμιση Μέσα: Διαδίκτυο, οπτικοί δίσκοι, συσκευές αποθήκευσης Υπηρεσίες: κατάλογος, εικονική ξενάγηση, αναπαράσταση, σχολιασμός 10/16

Ερμηνεία Η τεχνολογία πρέπει να χρησιμοποιείται συνοδευτικά Φιλικότητα στο χρήστη (διεπαφής, περιεχομένου) Απλότητα Έκταση / Βάθος θεματολογίας 11/16

Πολυμέσα στις εκθέσεις - λειτουργίες Η τεχνολογία «συντηρεί» τα εκθέματα (μέσω αναπαράστασης) Οι εκθέσεις είναι «ερμηνείες» των συλλογών Λειτουργίες μουσειακών εκθέσεων:  Κοινωνικές – προσήλωση στα χαρακτηριστικά του κοινού  Αισθητικές – συναισθηματική ενεργοποίηση  Γνωσιολογικές – περιβάλλον αυτομόρφωσης 12/16

Χαρακτηριστικά εκθέσεων Η δομή της έκθεσης τονίζει τα εκθέματα; Βοηθά στην εκτίμηση από τους επισκέπτες; Μπορούν να βρουν αυτό που θέλουν; Υπάρχει ομοιογένεια στην έκθεση ή είναι ασύνδετη; Ενθαρρύνεται η γνώση; 13/16

Ενίσχυση γνώσης Παιδαγωγικές τεχνικές Σαφείς στόχοι και οργάνωση Πλεονεκτήματα πολυμέσων:  Παροχή ποικιλίας ετερογενούς υποστηρικτικής πληροφορίας  Αποκαλύπτουν ένα υποσύνολο των διαθέσιμων εκθεμάτων και προσαρμόζονται στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες 14/16

Προβληματισμοί Διάσπαση προσοχής από τα εκθέματα Αλληλεπίδραση ακατάλληλη με το πνεύμα του μουσείου Παραβίαση ατμόσφαιρας έκθεσης Απομόνωση επισκεπτών που δεν έχουν εξοικείωση με την τεχνολογία 15/16

Πολυμέσα στο σχεδιασμό εκθέσεων Σημαντικές παράμετροι: σκοπός, περιεχόμενο, δομή, κοινό, επικοινωνιακή προσέγγιση Βασικές αρχές:  Χαοτική δομή οδηγεί σε σύγχυση – χρειάζεται καθοδήγηση  Οπτική μονοτονία οδηγεί σε πλήξη  Η γνώση της μορφής της έκθεσης εκ των προτέρων οδηγεί σε αποτελεσματικότερη κατανόηση Ιδανικό βοήθημα: ένα μηχάνημα που καθοδηγεί, ξεναγεί, εξηγεί και απαντά σε όλες τις πιθανές ερωτήσεις 16/16

Πολυμέσα στην καταλογογράφηση Κιόσκια πληροφοριών Χαρακτηριστικά:  Προσέλκυση ενδιαφέροντος  Σύντομες περιγραφές εκθέσεων, αιθουσών και κυριότερων εκθεμάτων  Εναλλακτική ιεράρχηση πληροφοριών  Οδηγίες πλοήγησης  Συμπληρωματικό μέσο στις οδηγίες της υποδοχής  Αποφυγή λεπτομέρειας, οικονομία χρόνου  Καίρια τοποθέτηση 17/16

Πολυμέσα στην ξενάγηση Συμπλήρωση ξεναγών Περιεκτικές περιγραφές και συμπληρωματικές πληροφορίες Αποτελεσματική διεπαφή Πρόταση προσωπικού πλάνου ξενάγησης Περιορισμοί:  Συνωστισμός από κακή μελέτη τοποθέτησης  Ενοχλητικοί ήχοι – διάσπαση προσοχής  Υψηλό κόστος φορητών συσκευών 18/16

Πολυμέσα στη μελέτη έκθεσης Προβολή επιπλέον υλικού μη διαθέσιμου, ενισχύει την κατανόηση και εμβάθυνση Αποφυγή γραμμικής πλοήγησης 19/16

Πολυμέσα στην επεξήγηση Η παροχή πληροφοριών είναι απαραίτητη στη διάδοση γνώσεων στους επισκέπτες Εστίαση στις ανάγκες των επισκεπτών Η τεχνολογία πρέπει να περνάει απαρατήρητη Τοποθέτηση στην περιοχή των εκθεμάτων που επεξηγούνται Υψηλή πιστότητα περιεχομένου 20/16

Πολυμέσα και συναισθηματική εμπλοκή Ερεθίσματα που εισάγουν τους επισκέπτες στην ατμόσφαιρα της έκθεσης Εικονική πραγματικότητα Παιχνίδια που ενεργοποιούν (π.χ. αναζήτηση θυμάτων του Ολοκαυτώματος στο αντίστοιχο μουσείο) 21/16

Πολυμέσα στην αξιολόγηση Κουίζ, ερωτηματολόγια Εστίαση προσοχής Θετική ενίσχυση Προβληματισμός ως προς την αποτελεσματικότητα του ελέγχου γνώσεων 22/16

Πολυμέσα σε υπάρχουσες εκθέσεις Όταν ο σκοπός της έκθεσης δεν είναι ξεκάθαρος στους επισκέπτες Η οργάνωση της έκθεσης δεν είναι αποτελεσματική Οι επισκέπτες δεν αντιλαμβάνονται διαφορετικές πτυχές των εκθεμάτων (π.χ. τελετουργικές, χρηστικές, αισθητικές, γεωγραφικές) Οι επισκέπτες δεν αφομοιώνουν τις πληροφορίες 23/16

Πού τοποθετούνται; Απομακρυσμένα από τα εκθέματα όταν:  Δεν έχουν σχέση με τα εκθέματα που προβάλλονται  Παρέχουν εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες  Πρέπει να έχουν δυνατό ήχο από ηχεία  Απαιτούν ειδικές συνθήκες και χώρους (π.χ. εικονική πραγματικότητα, χαμηλός φωτισμός) 24/16

Πού τοποθετούνται; Κοντά στα εκθέματα όταν:  Έχουν άμεση σχέση με τα εκθέματα που προβάλλονται  Η παρουσία τους δεν παρενοχλεί την περιήγηση του επισκέπτη  Ο τύπος διάδοσης της πληροφορίας δεν έρχεται σε σύγκρουση με το περιβάλλον του μουσείου 25/16

Βιβλιογραφία International Council of Museums (ICOM) - Introduction to Multimedia in Museums 26/16