ΤΙΤΛΟΣ:ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ ΟΝΟΜ/ΝΥΜΟ:ΜΑΡΑΖΙΩΤΗΘΕΟΔΩΡΑ(434) ΜΠΑΡΚΑΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ(442) ΜΑΘΗΜΑ:ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΜΗΜΑ:ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Advertisements

ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Μετρήσεις, όργανα, διαχείριση μετρήσεων
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
"Γεωδαιτικές Εφαρμογές" θεωρία Μ. Δουφεξοπούλου ( 4ο ) Στοιχεία μεθόδων χάραξης 4ο Εξάμηνο Σχολής Πολ. Μηχ. ΕΜΠ Αφορά σε απλές επίγειες μεθόδους της Τοπογραφίας.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
ΥΨΟΜΕΤΡΙΑ – ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΑ DATUM
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Σενάριο.
Διδακτικά σενάρια.
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
03 ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Τομέας Δομικών Εργων Τομέας Δομικών Εργων Τομέας Δομικών Εργων
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Εργαστήριο Υδρολογίας και Αξιοποίησης Υδατικών Πόρων
Γεωδαισία Ενότητα 7 Βασίλης Δ. Ανδριτσάνος Δρ. Αγρονόμος - Τοπογράφος Μηχανικός ΑΠΘ Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ TEI ΑΘΗΝΑΣ.
Γεωδαισία Ενότητα 6 Βασίλης Δ. Ανδριτσάνος Δρ. Αγρονόμος - Τοπογράφος Μηχανικός ΑΠΘ Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ TEI ΑΘΗΝΑΣ.
ΓΕΩΔΑΙΣΙΑ 9η παρουσίαση Βασίλης Δ. Ανδριτσάνος 4ο εξάμηνο
Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ ΛΙΚΟ Χ ΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β /θμια Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αναβρύτων Δρ. Γεωργιάδου.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΔΑΝΙΗΛ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : ΄΄Τοπογραφίας και Δασ. Οδοποιίας΄΄ ΥΠΕΥΘ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ : Νικόλαος Νίκου, καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Γεωμορφολογία Τοπογραφία Ενότητα 8: Μέτρηση γωνιών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Γεωμορφολογία Τοπογραφία Ενότητα 11: Πολυγωνικές οδεύσεις Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
ΓΕΩΔΑΙΣΙΑ Ι ΓΕΩΔΑΙΣΙΑ Ι Είναι ένα πολύ βασικό εισαγωγικό μάθημα σε ένα θεμελιώδες γνωστικό αντικείμενο του Τομέα Τοπογραφίας. Οι σκοποί του εξυπηρετούν.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Γεωμορφολογία Τοπογραφία Ενότητα 10: Κλίσεις Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Γεωμορφολογία Τοπογραφία Ενότητα 6: Τοπογραφικές αποτυπώσεις Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Απεικόνιση τμήματος επιφανείας της γης επί χάρτου με κατάλληλη κλίμακα & μεταφορά στοιχείων μελετών στο έδαφος για εφαρμογή ή κατασκευή κάθε τεχνικού έργου.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
1η εργαστηριακή άσκηση Φυσικής για την Α’ τάξη Λυκείου Σχολ. έτος
ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΝΑΥΠΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ CASD
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Δημιουργία σεναρίου.
Τοπογραφία Τοπογραφία είναι η επιστήμη η οποία ασχολείται με τις μεθόδους με την βοήθεια των οποίων απεικονίζεται υπό κλίμακα η επιφάνεια του εδάφους επάνω.
ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Εμβαδομέτρηση Το εμβαδόν ενός κλειστού σχήματος μπορεί να υπολογιστεί με τις εξής μεθόδους: Αναλυτική μέθοδος Γραφική μέθοδος Μηχανική μέθοδος (εμβαδόμετρο)
Μάθημα : Αντοχή Υλικών Εισαγωγική ενότητα : Είδη Καταπονήσεων – Νόμος του Hooke Τομέας Δομικών Έργων & Μηχανολογίας.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΓΕΩΔΑΙΣΙΑ 9η παρουσίαση Βασίλης Δ. Ανδριτσάνος 4ο εξάμηνο
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα 1 : ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Παρουσίαση μαθήματος Υψομετρία και GNSS
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΙΤΛΟΣ:ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ ΟΝΟΜ/ΝΥΜΟ:ΜΑΡΑΖΙΩΤΗΘΕΟΔΩΡΑ(434) ΜΠΑΡΚΑΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ(442) ΜΑΘΗΜΑ:ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΜΗΜΑ:ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΣΤ

Η τοπογραφία είναι ένα μάθημα το οποίο διδάσκεται στα επαγγελματικά λύκεια και συγκεκριμένα στη Τρίτη τάξη. Το σύγγραμα το οποίο παρέχεται στους μαθητές έχει τίτλο «Τοπογρφία-για τεχνικά επαγγελματικά εκπαιδευτήρια- τομέας κατασκευών». Η συγγραφική ομάδα που συνέταξε το βιβλίο αποτελείται από τους: 1)Δημοσθένη Δ. Σταθάς, Δρ. Τοπογράφος Μηχανικός ΕΜΠ, Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ 2) Αναστάσιο Δ. Μπίθας, Τοπογράφος Μηχανικός και Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ. Η συγγραφή του βιβλίου ξεκίμησε τον Αύγουστο του Πηγή: Τοπογρφίας-για τεχνικά επαγγελματικά εκπαιδευτήρια- τομέας κατασκευών

Η Τοπογραφία χωρίζεται σε Θεωρία και σε Εργαστήριο. ΘΕΩΡΙΑ ΩΡΕΣ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ: 2 ΣΥΝΟΛΟ ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ: 28 ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ: 56 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΩΡΕΣ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ: 2 ΣΥΝΟΛΟ ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ: 28 ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ: 56 Πηγή: schools.gr/lessons/tee/constructive/: schools.gr/lessons/tee/constructive/

ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ- ΘΕΩΡΙΑ Ι. ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η ενότητα αυτή περιέχει:  Περιλαμβάνονται οι απαραίτητοι ορισμοί καθώς και οι εφαρμογές, όπως, για παράδειγμα αποτυπώσεις, χαράξεις ή το κτηματολόγιο. Πηγή: schools.gr/lessons/tee/constructive/: schools.gr/lessons/tee/constructive/

Ο μαθητής θα είναι ικανός:  να εξηγεί το σκοπό του μαθήματος και την ανάγκη για τοπογραφικές εργασίες στις κατασκευές & τα τεχνικά έργα. Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  διαφάνειες όπου ίσως θα απεικονίζονταν παραδείγματα χαράξεων ή αποτυπώσεων  υδρόγειος σφαίρα  τοπογραφικά διαγράμματα για την καλύτερη κατανόηση από την μεριά των μαθητών Διδακτικές ώρες: 3 Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive : schools.gr/lessons/tee/constructive

ΙΙ. ΕΝΟΤΗΤΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ-ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Η ενότητα αυτή περιέχει:  φυσική γήινη επιφάνεια (ΦΓΕ) και τα σημεία  κατακόρυφος,  μορφή γης,  γεωειδές-ελλειψοειδές- σφαίρα,  μαγνητικός- γεωγραφικός βορράς  σχέση κατακόρυφης με προβολή σημείου  επίπεδο- οριζόντιο επίπεδο  προβολή σημείου πάνω σε οριζόντιο επίπεδο.  το κατακόρυφο επίπεδο και το κεκλιμένο μήκος  το οριζόντιο μήκος- απόσταση Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive : schools.gr/lessons/tee/constructive

 τις γωνίες (οριζόντιες- κατακόρυφες),  υψόμετρο σημείου και την υψομετρική διαφορά  την κλίση ευθείας στο χώρο  τα δορυφορικά συστήματα εντοπισμού  αποτύπωση ( σκοπός- αποτέλεσμα)  η έννοια της κλίμακας,  αναπαράσταση της μορφής της Γης σε επίπεδο ( χάρτης- τοπογραφικό διάγραμμα)  ισοϋψή καμπύλη Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive : schools.gr/lessons/tee/constructive

Ο μαθητής θα είναι ικανός:  να εξηγεί έννοιες όπως, κλίση ευθείας, υψόμετρο σημείου, υψομετρική διαφορά δύο σημείων και τη χρήση χαρτών. Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive : schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Διαφάνειες  Εποπτικά μέσα  Διάφορες συζητήσεις στην τάξη για την επίλυση αποριών και προβληματισμών  Παρουσιάσεις εργασιών μαθητών καθώς και παραδείγματα από την πλευρά του καθηγητή. Διδακτικές ώρες: 9 Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

ΙΙΙ. ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΓΩΝΙΩΝ,ΜΗΚΩΝ & ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ Η ενότητα αυτή περιέχει:  Μονάδες μηκών  Μονάδες γωνιών  Μονάδες επιφανειών  Υπολογισμοί με χρήση υπολογιστών τσέπης. Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

Ο μαθητής θα είναι ικανός:  να χρησιμοποιεί της μονάδες (μηκών, γωνιών και επιφανειών) και το επιστημονικό υπολογιστή τσέπης. Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  η χρήση εποπτικών μέσων και οι υπολογιστές τσέπης  επίλυση απλών προβλημάτων  συζητήσεις πάνω στα αποτελέσματα των προβλημάτων αυτών και τυχόν απορίες ή προβληματισμοί. Διδακτικές ώρες: 3 Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

ΙV. ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΕΤΡΟΥΜΕΝΑ ΜΕΓΕΘΗ & ΒΑΣΙΚΑ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Η ενότητα αυτή περιέχει:  ΓΩΝΙΕΣ: (οριζόντιες- κατακόρυφες) – Θεοδόλιχο (οπτικομηχανικό- ψηφιακό)  Η ΚΕΝΤΡΩΣΗ, ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΣΗ: μέτρηση οριζόντιων & κατακόρυφων γωνιών, βοηθητικά όργανα( ακόντια, στόχοι, νήμα στάθμης), γωνιομετρική πυξίδα.  ΤΑ ΜΗΚΗ: μετροταινία, η έννοια της οριζόντιας απόστασης, ηλεκτρομαγνητικά όργανα μέτρησης αποστάσεων (EDM), γεωδαιτικοί σταθμοί (total stations), βοηθητικά όργανα (στυλαιοί- ανακλαστήρες).  ΟΙ ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ: χωροβάτης (οπτικός, ψηφιακός-laser)και η σταδία, γεωμετρική χωροστάθμιση, τριγωνομετρική υψομετρία, υδραυλική χωροστάθμιση, βαρόμετρο, βοηθητικά όργανα. Πηγή : :

Ο μαθητής θα είναι ικανός:  να αναγνωρίζει και να χρησιμοποιεί τα τοπογραφικά όργανα σε κέντρωση και οριζοντίωση. Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  slides,  φωτογραφίες  διαφάνειες από παραδείγματα οριζοντιώσεων  παρουσιάσεις εργασιών από τους μαθητές σχετικά με την κέντρωση- οριζοντίωση και τα όργανα που χρησιμοποιήθηκαν. Διδακτικές ώρες: 16 Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

V. ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΠΛΕΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Η ενότητα αυτή περιέχει:  πύκνωση-επέκταση ευθυγραμμίας η οποία γίνεται με ακόντιο, με θεοδόλιχο και με ορθόγωνο.  χάραξη καθέτου με τη μέθοδο του ορθογωνίου τριγώνου, του ισοσκελούς τριγώνου, του ορθόγωνου και του θεοδόλιχου. Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

Ο μαθητής θα είναι ικανός να:  να εφαρμόζει όλες τις μεθόδους που αναφέρονται στο περιεχόμενο της ενότητας Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  χρήση εποπτικών μέσων  επίδειξη από τον καθηγητή για πώς πραγματοποιείται η πύκνωση και η χάραξη  απλές εφαρμογές από τους μαθητές για την καλύτερη κατανόηση των εφαρμογών. Διδακτικές ώρες: 3 Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

VI. ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ Η ενότητα αυτή περιέχει:  Αποτύπωση με τη μέθοδο των τριγώνων, των ορθογωνίων συντεταγμένων, των πολικών συντεταγμένων – πολυγωνομετρία  Επεξεργασία δεδομένων σε Η/Υ,σχεδίαση σε σχεδιογράφο Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

Ο μαθητής θα είναι ικανός:  να επιλέγει την κατάλληλη μέθοδο αποτύπωσης και να αποτυπώνει οικόπεδα. Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive : schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  επίδειξη από τον καθηγητή για την αποτύπωση  χρήση Η/Υ και γεωμετρικών οργάνων  απλές εφαρμογές από τους μαθητές. Διδακτικές ώρες: 9 Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

VII. ΕΝΟΤΗΤΑ: ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΕΜΒΑΔΩΝ ΚΑΙ ΟΓΚΩΝ Η ενότητα αυτή περιέχει:  Εμβαδομέτρηση με τη γραφική μέθοδο, με την ημιγραφική μέθοδο, με την αναλυτική μέθοδο, με το εμβαδόμετρο.  Υπολογισμός όγκου εκσκαφής- χωροστάθμιση επιφάνειας. Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

Ο μαθητής θα είναι ικανός:  Nα υπολογίζει το εμβαδόν οικοπέδων και το όγκο εκσκαφών Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Διαφάνειες  Χρήση εμβαδομέτρου  Χρήση υπολογιστή  Απλές εφαρμογές από τους μαθητές.  Διδακτικές ώρες: 5 Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

Τοπογραφία Εργαστήριο ǀ. ENOTHTA: ΧΡΗΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ Η ενότητα αυτή περιέχει: 1. Κατακορύφωση ακοντίου 2. Κέντρωση σκοπευτικού οργάνου 3. Οριζοντίωση με σωληνωτή αεροστάθμη 4. Σήμανση- Επισήμανση- Εξασφάλιση σημείου. Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

Ο μαθητής θα είναι ικανός:  Να κατακορυφώνει το ακόντιο  Να κεντρώνει ένα όργανο ταχυμετρικό π.χ. το ορθόγωνο  Να ελέγχει πότε μια επιφάνεια είναι οριζόντια με την χρήση αεροστάθμης  Πηγή : schools.gr/lessons/tee/constructive / : schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Επίδειξη από τον καθηγητή της χρήσης βασικών οργάνων και υλικών.  Ανάθεση συγκεκριμένων εφαρμογών στους μαθητές.  Εφαρμογές από τους μαθητές.  Συσχέτιση με πραγματικές καταστάσεις, συζητήσεις, αναλύσεις, αξιολογήσεις. Διδακτικές ώρες: 6 Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive schools.gr/lessons/tee/constructive

ΙΙ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΧΑΡΑΞΗ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΑΣ Η ενότητα αυτή περιέχει: 1. Χάραξη ευθυγραμμίας με ακόντια (πύκνωση, επέκταση) 2. Χάραξη ευθυγραμμίας με διπλό πρισματικό ορθόγωνο. 3. Χάραξη ευθυγραμμίας με ταχύμετρο. Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive schools.gr/lessons/tee/constructive

Ο μαθητής θα είναι ικανός:  Να διαμορφώνει μια ευθυγραμμία με ακόντια κάνοντας πύκνωση ή επέκταση  Να χαράζει μια ευθυγραμμία με τη χρήση ορθογώνου  Να χαράζει και να βρίσκει σημεία μιας ευθυγραμμίας με τη χρήση ταχυμέτρου Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:  Επίδειξη από τον καθηγητή της χρήσης βασικών τοπογραφικών οργάνων και υλικών  Ανάθεση συγκεκριμένων εφαρμογών στους μαθητές  Συσχέτιση με πραγματικές καταστάσεις, συζητήσεις, αναλύσεις, αξιολογήσεις. Διδακτικές ώρες: 6 Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive / schools.gr/lessons/tee/constructive

ΙΙΙ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΧΑΡΑΞΗ ΚΑΘΕΤΩΝ Ή ΟΡΘΩΝ ΓΩΝΙΩΝ Η ενότητα αυτή περιέχει: 1. Χάραξη καθέτων με τη μέθοδο του ορθογωνίου τριγώνου 2. Χάραξη κάθετων με τη μέθοδο του ισοσκελούς τριγώνου 3. Χάραξη καθέτων με τη χρήση ορθογώνων 4. Χάραξη καθέτων με τη χρήση του ταχύμετρου Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive / schools.gr/lessons/tee/constructive

Ο μαθητής να είναι ικανός:  Να χαράζει κάθετη σε ευθυγραμμία από σημείο εκτός αυτής ή και σε σημείο της ευθυγραμμίας με διάφορες μεθόδους. Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive / schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:  Επίδειξη από τον καθηγητή της χρήσης βασικών τοπογραφικών οργάνων και υλικών  Ανάθεση συγκεκριμένων εφαρμογών στους μαθητές  Συσχέτιση με πραγματικές καταστάσεις, συζητήσεις, αναλύσεις, αξιολογήσεις. Διδακτικές ώρες: 6 Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive / schools.gr/lessons/tee/constructive

IV ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΕΤΡΗΣΗ ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΩΝ ΓΩΝΙΩΝ 1. Μέτρηση οριζόντιας γωνίας με γωνιομετρική πυξίδα 2. Μέτρηση οριζόντιας γωνίας με ταχύμετρο 3. Μέτρηση κατακόρυφης γωνίας με ταχύμετρο Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive / schools.gr/lessons/tee/constructive

Ο μαθητής να είναι ικανός:  Να μετρά οριζόντιες γωνίες με ταχύμετρο  Να μετρά κατακόρυφες και οριζόντιες γωνίες με τη χρήση ταχύμετρων Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive / schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:  Επίδειξη από τον καθηγητή της χρήσης βασικών τοπογραφικών οργάνων και υλικών  Ανάθεση συγκεκριμένων εφαρμογών στους μαθητές  Συσχέτιση με πραγματικές καταστάσεις, συζητήσεις, αναλύσεις, αξιολογήσεις. Διδακτικές ώρες: 8 Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive / schools.gr/lessons/tee/constructive

V.ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΕΤΡΗΣΗ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ Η ενότητα αυτή περιέχει:  Μέτρηση οριζοντίων αποστάσεων με μετροταινία  Μέτρηση οριζοντίων αποστάσεων με ταχύμετρο  Μέτρηση οριζοντίων αποστάσεων με πρόχειρα μέσα (με μετρητικό τροχό, με βηματισμό με διαβήτη εδάφους).  Μέτρηση αποστάσεων με Laser. Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive schools.gr/lessons/tee/constructive

Ο μαθητής θα είναι ικανός να:  να μετρά απόσταση μεταξύ δύο σημείων:  α) με μετροταινία  β) με ταχύμετρο  γ) με πρόχειρα μέτρα και για σημεία σε οριζόντιο ή κεκλιμένο επίπεδο, ή για σημεία μη ορατά μεταξύ τους. Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Επίδειξη από τον καθηγητή της χρήσης βασικών τοπογραφικών οργάνων και υλικών  Ανάθεση συγκεκριμένων εφαρμογών στους μαθητές  Συσχέτιση με πραγματικές καταστάσεις, συζητήσεις, αναλύσεις, αξιολογήσεις. Διδακτικές ώρες: 10 Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive schools.gr/lessons/tee/constructive

VI ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ (ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ) Η ενότητα αυτή περιέχει:  Αποτύπωση οικοπέδου με τη μέθοδο των διαγωνίων  Αποτύπωση οικοπέδου με τη μέθοδο των ορθογωνίων συντεταγμένων  Αποτύπωση οικοπέδου με τη μέθοδο των πολικών συντεταγμένων  Αποτύπωση με τη μικτή μέθοδο Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive schools.gr/lessons/tee/constructive

O μαθητής θα είναι ικανός να:  να αποτυπώνει ένα μικρό οικόπεδο με τις μεθόδους των διαγωνίων, των ορθογωνίων και πολικών συντεταγμένων ή με τη μικτή μέθοδο.  να μεταφέρει τα στοιχεία της αποτύπωσης σ' ένα τοπογραφικό σκαρίφημα. Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Επίδειξη από τον καθηγητή της χρήσης βασικών τοπογραφικών οργάνων και υλικών  Ανάθεση συγκεκριμένων εφαρμογών στους μαθητές  Συσχέτιση με πραγματικές καταστάσεις, συζητήσεις, αναλύσεις, αξιολογήσεις. Διδακτικές ώρες: 10 Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive schools.gr/lessons/tee/constructive

VII ENOTHTA: ΕΜΒΑΔΟΜΕΤΡΗΣΗ- ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ- ΣΧΕΔΙΑΣΕΙΣ 1. Υπολογισμός εμβαδού γηπέδου με αναλυτική μέθοδο 2. Υπολογισμός εμβαδού γηπέδου με ορθογώνιες συνταταγμένες 3. Υπολογισμός εμβαδού γηπέδου με πολικές συντεταγμένες 4. Υπολογισμός εμβαδού με γραφική μέθοδο 5. Υπολογισμός εμβαδού με ημιγραφική μέθοδο 6. Υπολογισμός εμβαδού με εμβαδόμετρο Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive schools.gr/lessons/tee/constructive

Ο μαθητής να είναι ικανός:  Αφού αποτυπώσει μια μικρή έκταση να μεταφέρει τα στοιχεία στο χαρτί και την εμβαδομετρήσει  Αφού του δοθούν στοιχεία από τοπογραφικό σχέδιο να μπορεί να εμβαδομετρεί τη δεδομένη επιφάνεια Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive / schools.gr/lessons/tee/constructive

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:  Επίδειξη από τον καθηγητή της χρήσης βασικών τοπογραφικών οργάνων και υλικών  Ανάθεση συγκεκριμένων εφαρμογών στους μαθητές  Συσχέτιση με πραγματικές καταστάσεις, συζητήσεις, αναλύσεις, αξιολογήσεις. Διδακτικές ώρες: 10 Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive / schools.gr/lessons/tee/constructive

Σκοπός του μαθήματος της τοπογραφίας είναι η κατανόηση των τοπογραφικών εννοιών από τους εκπαιδευόμενους, η γνωριμία με τα τοπογραφικά όργανα και τη χρήση τους, ώστε να καταστήσουν τους μαθητές του τομέα Κατασκευών ικανούς βοηθούς σε ότι αφορά τις αποτυπώσεις ιδιοκτησιών και τις εφαρμογές στα τεχνικά έργα. Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive / schools.gr/lessons/tee/constructive

Σαν αποτέλεσμα της εφαρμογής της εκπαιδευτικής διαδικασίας οι μαθητές θα είναι ικανοί:  Να αναλύουν την ανάγκη για τοπογραφικές μετρήσεις και σχέδια σε όλες τις κατασκευές (κτίρια, συγκοινωνιακά, και υδραυλικά έργα, κ.ά.), σε κατάλληλες κλίμακες σχεδίασης  Να περιγράφουν και να παρουσιάζουν τοπογραφικές μετρήσεις και σχέδια  Να χρησιμοποιούν τοπογραφικά όργανα και να κάνουν αποτυπώσεις  Να αποτυπώνουν και να εμβαδομετρούν γήπεδα Πηγή schools.gr/lessons/tee/constructive / schools.gr/lessons/tee/constructive

Παρέχουν τα αναλυτικά προγράμματα όμως τα απαραίτητα ερεθίσματα ώστε να αναπτύξουν τις πιο πάνω ικανότητες; Τα αναλυτικά προγράμματα επαρκούν προκειμένου να καταστήσουν τους μαθητές ικανούς σε θέματα Τοπογραφίας. Βλέπουμε ότι τα αναλυτικά προγράμματα είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει ενεργή συμμετοχή των μαθητών με στόχο να αντιλαμβάνονται πως εφαρμόζεται η θεωρία στην πράξη. Δυστυχώς όμως αυτό δεν υφίσταται πάντα. Πηγή: Μαραζιώτη Θεοδώρα, Μπαρκαλή Γεωργία

Στα περισσότερα επαγγελματικά λύκεια είτε δεν υπάρχει ο απαραίτητος εξοπλισμός (διότι τα μηχανήματα τοπογραφίας είναι αρκετά ακριβά ή δεν έχουν αντικατασταθεί μετά από βλάβη) είτε λόγω έλλειψης των διδακτικών ωρών οι διδάσκοντες του μαθήματος αναγκάζονται σε κάποιες ενότητες να παραμείνουν μόνο στο θεωρητικό μέρος και να παραλείψουν το πρακτικό. Πηγή: Μαραζιώτη Θεοδώρα, Μπαρκαλή Γεωργία

Για έναν τοπογράφο υπάρχουν ορισμένες δεξιότητες οι οποίες θεωρούνται δεδομένες Το έργο του αγρονόμου-τοπογράφου μηχανικού χαρακτηρίζεται από μεθοδικότητα, ακρίβεια και υπευθυνότητα. Ο αγρονόμος-τοπογράφος μηχανικός χρειάζεται να έχει καλή όραση και γενικά καλή υγεία, υπομονή και αντοχή στην ορθοστασία, γιατί εργάζεται πολλές ώρες σε εξωτερικούς χώρους και κάτω από διάφορες καιρικές συνθήκες. Σημαντικά χαρακτηριστικά του επαγγελματία αυτού είναι η ικανότητα συγκέντρωσης, η ακρίβεια στις μετρήσεις, η ικανότητα αντίληψης του χώρου, μορφών και σχημάτων, καθώς και η ευχέρεια στην επικοινωνία και συνεργασία με άλλους μηχανικούς, τεχνικούς και συνεργεία Πηγή: Μαραζιώτη θεοδώρα, Μπαρκαλή Γεωργία

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ  schools.gr/lessons/tee/constructive/ schools.gr/lessons/tee/constructive/