Ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
«Καινοτομικά Διαδικτυακά Περιβάλλοντα στην Εκμάθηση της Λογιστικής»
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η υποστήριξη των διδασκόντων:Είχα επαρκή υποστήριξη της ατομικής μου μελέτης μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών πλατφόρμων ανάρτησης εκπαιδευτικού υλικού (moodle,
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Σενάριο.
Ηλεκτρονική Μάθηση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
CCNA3: Switching Basics and Intermediate Routing v3.0 Ενημέρωση για το Μάθημα Δίκτυα-Ακαδημία CISCO.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Ηλεκτρονικά μαθήματα στο Τμήμα Βιολογίας Α.Π.Θ. Απρίλιος 2010
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 2: eLearning Systems, eClass1/1318/2/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 2 Περιβάλλοντα.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/27 11/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
Διδακτική Πληροφορικής
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ηλεκτρονική μάθηση Σύμφωνα με έγκυρες ερευνητικές μελέτες, η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών ηλεκτρονικής μάθησης προβλέπεται παγκοσμίως να φθάσει στο επίπεδο.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 10: MOOC1/18 20/5/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 10 MOOCs Εφαρμογές ΤΠΕ.
ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
Ο Ρόλος του ΕΕΥΕΜ και το ΕΑΠ
Επιβλέπων καθηγητής : Δρ. Μπαλουκτσής Αναστάσιος Επιμέλεια Παρουσίασης : Γούνα Ελένη (1505) Λύκα Ζωή(1522) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ E-LEARNING ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/29 27/9/2016 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
Το σχολείο στο μέλλον… Μια παρουσίαση γεμάτη φαντασία, διάφορες μελλοντικές υποθέσεις και σκέψεις!
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βασικά στοιχεία για τα Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά μαθήματα MOOCs
Τι είναι το E-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED..
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Δημιουργία σεναρίου.
Τζένη Παγγέ Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ - ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ
Χρήση ψηφιακών εργαλείων και πρόσθετη παιδαγωγική αξία
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
Η δραστηριότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Inspiring Science Education ( προτείνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Ενημέρωση Μαθητών Για Τo Μάθημα Δίκτυα CISCO
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Ο ρόλος της τεχνολογίας στη μάθηση 1 Το βασικό ζήτημα που αφορά στην υπολογιστικά υποστηριζόμενη διδασκαλία και στην εκπαιδευτική τεχνολογία γενικά, είναι ότι το κέρδος από τη χρήση τους σε σχέση με άλλες μορφές διδασκαλίας – για παράδειγμα μικρότερες τάξεις, αυτορρύθμιση στη μάθηση, συνδιδασκαλίες, ομαδική – συνεργατική μάθηση, καινοτόμες δραστηριότητες και υποστήριξη των μαθητών μέσα στην τάξη – δεν έχει αποδειχθεί —U.S. National Science Board, Science & Engineering Indicators — (αναφορά σε Alliance for Childhood 2000, σελ. 95)

Τεχνολογία και μάθηση 2 Τοποθετώντας την τεχνολογία στο προϋπάρχον πλαίσιο... Είναι σαν να τοποθετεί κανείς τη μηχανή ενός αεροπλάνου σε ένα παλιομοδίτικο κάρο για να δει αν αυτό θα βοηθήσει τα άλογα. Το πιθανότερο είναι ότι θα τρομάξει τα άλογα και θα διαλύσει το κάρο αποδεικνύοντας ότι η αεροδυναμική τεχνολογία είναι μάλλον επιβλαβής για την ανάπτυξη των μεταφορών. (Papert 1980, σελ. 29)

Τεχνολογία και μάθηση Ο ρόλος των υπολογιστικών εργαλείων δεν είναι να προσφέρουν το ίδιο περιεχόμενο κάτω από διαφορετικό ένδυμα. Αντίθετα εκείνο που έχει σημασία είναι να επιχειρηθεί μία επαναπροσέγγιση της γνώσης μέσα από την τεχνολογία, προσφέροντας ουσιαστικά τα μέσα για νέους τρόπους σκέψης πάνω στις έννοιες μίας επιστημονικής περιοχής και επιτρέποντας στους μαθητές να διερευνήσουν έννοιες που δεν ήταν προσβάσιμες πριν. (Resnick 1996 σελ. 255)

MOOCs Massive online open courses Συμμετοχή χιλιάδων μαθητών από όλον τον κόσμο Οργανώνεται σε παράδοση ( βίντεο ) ασκήσεις και συζητήσεις Αξιολόγηση (;)

Coursera

Edx

Types of certificates and courses

Khan academy

Flipped classroom Παράδοση του περιεχομένου με τη μορφή μικρών βίντεο στο σπίτι Μεταφέρει τις ασκήσεις (homework) στην τάξη Η βασική ιδέα: Online instruction at home frees class time for learning

Big Data & Data analytics Καταγράφονται δεδομένα από τη δραστηριότητα των χρηστών Κατηγοριοποίηση της απόδοσης του χρήστη Προτείνονται εξατομικευμένες δραστηριότητες – δημιουργούνται μαθησιακά μονοπάτια. Χρήση βιομετρικών δεδομένων

MOOCs και επίδραση στη γνώση Αυτοματοποιημένη αξιολόγηση Αξιολόγηση από τους συμμαθητές (peer review) Μάθηση: όχι μόνο παρακολούθηση του βίντεο αλλά και αλληλεπίδραση με άλλους μαθητές στο πλαίσιο συζήτησης και συνεργασίας Εκδημοκρατισμός της γνώσης

Ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) Ομοιότητες με τα Moocs αλλά παρακολουθούν μικρές ομάδες ατόμων Οι φοιτητές αλληλεπιδρούν όλοι με τον διδάσκοντα Έχουν συγκεκριμένες εργασίες που πρέπει να παραδώσουν Στο τέλος παίρνουν μία βεβαίωση που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένες διδακτικές μονάδες- εργασιακά δικαιώματα

Μεικτή μάθηση (Blended learning) Συνδυάζει στοιχεία της ηλεκτρονικής μάθησης (παροχή του υλικού ηλεκτρονικά) με την διαπροσωπική επαφή και επικοινωνία Π.χ. Οι μαθητές επικοινωνούν μεταξύ τους και με το διδάσκοντα και ηλεκτρονικά από το ένα μάθημα στο άλλο για να κάνουν μία εργασία ή μία άσκηση

Γνωστά εργαλεία Moodle - eclass E-class