ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Λ.ΑΙΔΗΨΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ
PROJECT ΞΕΧΑΣΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Ζορμπαλά Βάγια
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ : Πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας
Η ευρεία έννοια της μόδας στην ενδυμασία
Α’ Λυκείου Ερευνητική εργασία
Παιδί και παιχνίδι Παρουσίαση στους Γονείς την ημέρα επίδοσης της βαθμολογίας του Α΄τριμήνου 2009 Tου Μίτση Παναγιώτη, δασκάλου του 5ου Δημ. Σχ. Χολαργού.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Στο γυμνάσιο γίνονται πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα
Μαθήτρια : Πατατούκου Μαρία Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Θέμελη Γεωργία
Δραστηριότητες προσομοίωσης
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ!
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα και τα παραδοσιακά παιχνίδια
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
ΧΟΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Ματίνα Αλεξίου Ανθή Χαλού Βασίλης Ζαχόπουλος Θοδωρής Μορέλλας
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Project : χορεύοντας στον κόσμο
Διδακτική Πληροφορικής
 Σκοπός της εργασίας: Ενημέρωση για τον σκοπό των διαδραστικών παιχνιδιών (interactive games) και πως αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση.
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΛΚΟΥ… …ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Α’ Τετράμηνο 2 ο Επάλ Α’ Τετράμηνο 2 ο Επάλ. Παραδοσιακά παιχνίδια Παραδοσιακά παιχνίδια Ονόματα Ομάδων: Ονόματα Ομάδων: Αντωνέλλη.
ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΑ ΜΑΥΡΟΚΩΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΕΝΕΣΗ. ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Το παιχνίδι και η κίνηση αποτελούν ζωτική ανάγκη για κάθε νεαρή ζωή μέσα στη φύση.
Το παιχνίδι αποτελεί ενστικτώδη εκδήλωση της εσωτερικής έκφρασης του ανθρώπου, που φανερώνεται με μια ποικιλία κινήσεων και αισθήσεων.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
«Σχολική Αυλή – Διάλειμμα» 20 Μαΐου Είμαστε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ2 τάξης του 4 ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας. Ήρθαμε εδώ για να.
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
Παραδοσιακά παιχνίδια ονομάζονται τα παιχνίδια που έπαιζαν οι παλαιότεροι και μεταφέρονται από γενιά σε γενιά με προφορική περιγραφή ή επίδειξη των μεγαλύτερων.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παραδοσιακά Παιχνίδια
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Εκπαιδευτικοί στο Μουσείο Δημιουργώντας νέες προσεγγίσεις
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
11ο ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος : Τμήμα : Α2
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Παιχνίδια από το παρελθόν
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Λ.ΑΙΔΗΨΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Περιεχόμενα 1)Τι είναι παιχνίδι. 2)Τι ονομάζονται παραδοσιακά παιχνίδια. 3)Ο ρόλος και ο σκοπός του παιχνιδιού. 4)Ιστορική αναδρομή. 5)Παιχνίδια στην Αρχαία Ελλάδα. 6)Παιχνίδια της αρχαιότητας που παίζονται και σήμερα. 7)Παραδοσιακά παιχνίδια. 8)Γιατί δεν παίζουν τα παιδιά σήμερα. 9)Παραδοσιακά παιχνίδια και Φυσική Αγωγή. 10)Παιχνίδι και εποχή του internet.

Πρόλογος Στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας(project) Β΄Λυκείου του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού, ασχοληθήκαμε με τα παραδοσιακά παιχνίδια τα παιχνίδια δηλαδή που παιζότανε στις γειτονιές, στις αλάνες και στους δρόμους και τα οποία τείνουν να ξεχαστούν. Επιθυμία μας λοιπόν είναι να συμβάλλουμε όσο είναι δυνατόν στη διάσωση και διατήρηση αυτών των παιχνιδιών. Εργαστήκαμε σε ομάδες, αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και στη βιβλιογραφία, ανταλλάξαμε απόψεις για τις πληροφορίες που συλλέξαμε.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Το παιχνίδι είναι μια δραστηριότητα, κατευθυνόμενη από το παιδί, το νόημα της οποίας έχει σημασία για το ίδιο και όχι η κατάληξή της» (Kostelnik, Soderman & Whiren, 1993). Παιχνίδι αποκαλείται η δομημένη δραστηριότητα που διεξάγεται με σκοπό την ψυχαγωγία ή ασκείται σαν εκπαιδευτικό εργαλείο.

Κύριοι παράγοντες του παιχνιδιού είναι οι κανόνες, τα επιτεύγματα, η πρόκληση και η αλληλεπίδραση

Τα παιχνίδια μαρτυρούνται από το 2600 π.Χ. Είναι παγκόσμιο μέρος της ανθρώπινης εμπειρίας και παρατηρούνται σε όλους τους πολιτισμούς.

ΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παραδοσιακά παιχνίδια ονομάζονται τα παιχνίδια που έπαιζαν οι παλαιότεροι και μεταφέρονται από γενιά σε γενιά με προφορική περιγραφή ή επίδειξη των μεγαλύτερων προς τους μικρότερους.παιχνίδια Κάθε παραδοσιακό παιχνίδι εκφράζει την εποχή και την κοινωνία που το δημιούργησε (κοινωνικές σχέσεις, οικονομική κατάσταση, πολιτιστικές αξίες, τεχνολογία, αντιλήψεις για την πολιτική, τον πολιτισμό, το φύλο, τις σχέσεις με τους άλλους λαούς).

Πολλά παραδοσιακά παιχνίδια παραλλάσσονται και ξεπερνούν τα σύνορα των κρατών και εμφανίζονται σε διάφορους λαούς, όπως το κρυφτό το κυνηγητό η μπάλα Το σχοινάκι Οι βώλοι κ.α

Τα παραδοσιακά παιχνίδια είναι ομαδικά (κρυφτό, μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, το μαντίλι, κ.ά.).κρυφτόμακριά γαϊδούρατυφλόμυγαμαντίλι Υπάρχουν και κάποια που αρχικά ενδέχεται να μοιάζουν ατομικά, αλλά τελικά αποδεικνύονται ομαδικά, καθώς παίζονται διαδοχικά από κάθε ένα παιδί μέσα στην ομάδα, όπως η σφεντόνα, η σβούρα, το τσιλίκι, κ.ά.σφεντόνα σβούρατσιλίκι

Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ Το παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό για το παιδί, όπως είναι το πόσιμο νερό και η τροφή. Πάρα πολλοί διεθνείς οργανισμοί αναφέρουν το παιχνίδι όχι μόνο σαν μια αναγκαιότητα αλλά και σαν ένα δικαίωμα του παιδιού γιατί σχετίζεται άμεσα με την ομαλή του ανάπτυξη.

Ένα παιχνίδι είναι ωφέλιμο όταν έχει θετικό αποτέλεσμα πάνω στη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, δηλαδή όταν: του δίνει δυνατότητα να ελευθερώσει τη φαντασία του το βοηθάει στον έλεγχο της επιθετικότητας ενθαρρύνει την πρωτοβουλία του παιδιού καλλιεργεί την υπομονή στο κοινό παίξιμο του δίνει τη δυνατότητα να ξεπεράσει κάποιους φόβους το κάνει να εξασκήσει την μνήμη του ενεργοποιεί την παρατηρητικότητα για έναν αποτελεσματικό προσανατολισμό καλλιεργεί την συνεργασία καλλιεργεί την αλληλεγγύη καλλιεργεί το αίσθημα την ευθύνης απέναντι στην ομάδα

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Το παιχνίδι έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη ελληνική κοινωνία. Από την αρχαιότητα ως και στις μέρες μας έχει βοηθήσει τα παιδιά του λαού μας, να ξεπεράσουν πολλές δύσκολες καταστάσεις και να υπάρχουμε ως σήμερα.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Πλαταγή Άθυρμα, Κύλιντρο, Απόρραξις Χαλκή Μυία (Τυφλόμυγα) Ακινητίνδα (Αγαλματάκια) Μπάλα Πεντέλιθα (Πεντόβολα) H αποδιδρασκίνδρα Το κολλαβίζειν Ασκωλιασμός (Ασκί) Γιο-Γιο Η σκαπέρδα (Διελκυστίνδα) Το αστραγαλίζειν Απόρραξις Είς ώμιλλαν Η Ίυγξ Τροχός

ΠΑΙΓΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Αιώρα - Κούνια Ακινητίνδα – Αγαλματάκια ακούνητα Αμπάριζα Σφαίρα - Μπάλα Σχοινάκι Πετροπόλεμος Κρυπτίνδα - Κρυφτό Χαλκή Μυία - Τυφλόμυγα

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Πεντόβολα Τριότα Εφτάπετρο Κρυφτό Κρυφτοτενεκές Τυφλόμυγα Τσουβαλοδρομίες Τζαμί Κλέφτες και Αστυνόμοι Το κορόϊδο

Γιατί δεν παίζουν τα παιδιά σήμερα Δυσλειτουργικές αντιλήψεις για το παιχνίδι Έλλειψη χώρων παιχνιδιού Έλλειψη χρόνου για παιχνίδι Η αντίληψη των ενηλίκων για το ρίσκο στο παιχνίδι των παιδιών, φαίνεται επίσης να επηρεάζει τον τρόπο που τα παιδιά παίζουν. Η σύγχρονη τάση να υπερπροστατεύουµε τα παιδιά µας, (να µην πέσουν, να µη χτυπήσουν, να µην κρυώσουν, ακόµη και να µην αποτύχουν σε κάτι που δοκιµάζουν ) φαίνεται να έχει αρνητικά αποτελέσµατα. Η προσπάθεια των ενηλίκων να εξαφανίσουν σχεδόν το ρίσκο, επηρεάζει σηµαντικά την έκθεση των παιδιών σε ερεθίσµατα και κατάλληλες προκλήσεις και έχει επίπτωση στην αυτοπεποίθησή τους, αλλά και στη διαχείρηση των ρίσκων σε µεγαλύτερη ηλικία.

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Σκοποί: Η γνωριμία των παιδιών με τα παραδοσιακά παιχνίδια. Τα ομαδικά παιχνίδια προσφέρονται ως μοναδικός παράγοντας της ψυχοσωματικής και πνευματικής ανάπτυξής των παιδιών συμβάλλοντας στην αρμονική ένταξή τους στην κοινωνία.

Στόχοι: Απόκτηση αυτοπεποίθησης των παιδιών. Ως μέσον ψυχαγωγίας δίνει στο παιδί τη χαρά και την ευχαρίστηση που είναι απαραίτητα για την ψυχική υγεία. Μαθαίνει να κερδίζει και να χάνει,να εκτιμά και να σέβεται συμπαίκτες και αντιπάλους αλλά προπάντων μαθαίνει να συμμορφώνεται στους κανόνες του παιχνιδιού. Αναπτύσσει την ταχύτητα, την ευκινησία και την αντοχή. Η αγωνιστικότητα που αναπτύσσει το παιδί στις διάφορες φάσεις του παιχνιδιού το ωθεί να ξεπεράσει σταδιακά την ατολμία του, τη δειλία του, την οργή και την επιθετικότητά του. Ασκεί το παιδί στην υπομονή, την ευγένεια και την πειθαρχία.

Παιχνίδι και εποχή του internet Χρήση και όχι κατάχρηση Αν ένα παιδί μάθει να ζει με τον υπολογιστή νιώθοντας πως του είναι απαραίτητος, θα αρχίσει να απομονώνεται, κάτι που μπορεί να του προκαλέσει γενικότερα προβλήματα. Η μη εκδήλωση των συναισθημάτων, που είναι το αποτέλεσμα της παθητικής ενασχόλησης, βαθμιαία θα αποξενώσει το παιδί, κάνοντάς το ξένο ως προς το υπόλοιπο σύνολο. Ο υπολογιστής δεν μπορεί να βοηθήσει στην κοινωνική ένταξη του παιδιού, εφόσον δεν προσφέρει τις κατάλληλες «αρχές» συνύπαρξης με τους υπολοίπους. Το βασικό που πρέπει να μάθει λοιπόν ένα παιδί είναι η σωστή και λογική χρήση του υπολογιστή που δηλαδή του είναι χρήσιμος και πότε αρχίζει να γίνεται επικίνδυνος.

Στην ερευνητική εργασία συμμετείχαν με αλφαβητική σειρά οι μαθητές: ΚΑΒΑΡΑΚΑΣΜΙΧΑΗΛ ΚΟΥΤΣΙΚΑΣΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΥΚΑΜΑΡΙΑ ΜΑΝΤΖΑΚΙΔΗΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΥΡΟΖΟΥΜΗΓΕΩΡΓΙΑ ΜΗΛΟΠΟΥΛΟΣΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΡΟΥΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΙΤΡΙΚ ΜΑΡΣΕΛΑ ΙΟΥΛΙΑΝΑ ΝΤΑΟΥΤΙΜΕΓΚΙ ΠΑΛΗΑΣΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΧΡΑΠΑΛΟΣΔΗΜΗΤΡΙΟΣ